Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PattyOosten schreef:Rock schreef:Ik geef bloed omdat ik dat wil, omdat ik mensen wil helpen, en daar verwacht ik niks voor terug.
Ik ben het deels met je eens. Als jij nou moest kiezen wie jou bloed kreeg, een donor, of een niet-donor, wie "gun" je het dan meer?
Breitling schreef:bloed is eigenlijk niet eens nodig. er zijn al genoeg dingen uitgevonden die bloed kunnen vervangen. Dus bloed van iemand anders zou je eigenlijk niet nodig hebben.
daniella74 schreef:faye schreef:
Wie ben jij om dat te bepalen? Ben jij arts?
Ik snap deze reactie niet. Nee ik ben geen arts maar het feit dat iemands hart niet goed meer is heeft niet altijd gevolgen voor de rest van zijn lichaam. Bijv. hoornvlies, huid en lever zouden in theorie gewoon bruikbaar kunnen zijn.
faye schreef:Wie ben jij om dat te bepalen? Ben jij arts?
Breitling schreef:Het is wat duurder maar er is ook een andere optie als bloed. En dat weet ik omdat ik daar een hele film over gezien heb. Bloed is echt niet je enige redmiddel hoor alleen de makkelijkste
daniella74 schreef:faye schreef:Wie ben jij om dat te bepalen? Ben jij arts?
Ik snap deze reactie niet. Nee ik ben geen arts maar het feit dat iemands hart niet goed meer is heeft niet altijd gevolgen voor de rest van zijn lichaam. Bijv. hoornvlies, huid en lever zouden in theorie gewoon bruikbaar kunnen zijn.
Breitling schreef:Het is ook niet zomaal een film het is een docu over bloed wat er allemaal mis kan zijn met donor bloed wat de voor en nadelen zijn van bloed en de voor en nadelen van een vervangend middeld. ik weet dit omdat ik jehova;s getuigen ben opgevoed. Ik heb dus veel geleerd over bloed. En over vervangend bloed. Als ik keuze heb, doe mij dan maar vervangend bloed. Zeker tegenwoordig. Ik bedoel hoe goed letten ze tegenwoordig op ziektes etc. neem nou als die diabetis patienten die met 1 naald geprikt zijn. Die mensen hadden allemaal aids kunnen oplopen.
Rock schreef:En als we het dan over gunnen hebben. Ik gun het een kind méér om een orgaan te krijgen dan een vrouw van 86. Ik zou het vreselijk vinden als een alcoholist mijn lever krijgt, of een zware crimineel mijn hart.