Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 15:11

In slaap vallen is bij mij het probleem niet maar eens lekker uitslapen dat is er niet meer bij. Ik slaap niet langer dan 6 á 7 uur als ik dat al haal. Gevolg is dat ik geen enkele avond voor 12 uur in m'n mandje lig want als ik dat wel doe zit ik hier 's morgens om 5 uur al duimen te draaien.

Het is de bedoeling dat ik in september ook een studie ga doen dus zou wel heul prettig zijn als ik dan wel een boek uit kan lezen zonder naar dromenland (waar dat dan ook mag zijn) te vertrekken.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 15:52

Ook ik ben weer eens thuis en het kan zelfs zijn dat ik morgen niet eens ga werken. Was gisteren heel erg aan het huilen, zo erg dat een vriendin heel kwaad is geworden en heeft gedreigd me naar de HA te sleuren omdat het zo niet verder kon.
Vandaag ga ik naar de HA, misschien krijg ik antidepressiva.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:29

Sooooosemieters dan, ik heb ff 750 vragen ingevuld! Mijn hemel zeg, wat een ellende zeg! Ik was met nog 2 anderen en we hebben elkaar maar ondersteund, want het was echt niet grappig. Tussendoor even lekker naar buiten geweest, en openhartig met elkaar gesproken. Geeft toch een beter gevoel als je hoort dat nog meer mensen zich zo voelen als jij....

Volgende week moet ik daarheen met mijn ouders en broers voor nog een gesprek. Daarna krijg ik de uitslag van het psychologisch onderzoek, en krijg ik te horen welke vorm van behandeling zij mij adviseren.

Ik ben daar wel heel erg mee bezig, ik wil graag weten wat me te wachten staat. De opname is in ieder geval een half jaar, de vraag is nog of ik intern moet of de dagbehandeling....

Echt spannend, en ik heb de laatste dagen veel hoofdpijn zeg, ook niet grappig. Maar ja zal er wel bij horen als je hoofd zo vol zit. ben wel weer helemaal happy met het zonnetje! Nou iedereen alvast een fijn weekend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:36

Tjeeeeee Mariek 750 vragen! Da's geen klein bericht zeg. Geen wonder dat je hoofdpijn hebt nu, zou iedere "gezond" mens al krijgen van zoveel vragen. Ach gut

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 19:02

Jeetje, dat is nogal wat!

Slapen is een verhaal apart, helaas ook bij mij. Eerst kon ik nooit slapen en was ik overdag doodmoe. Toen viel ik zo in slaap en werd dan 4 uur 's nachts klaarwakker. Nu kan ik elke nacht wel 12 uren slapen, doodop.

Ik wil voornamelijk van mn paniekaanvallen af, of wat het ook maar is. Stapte vandaag in auto en dan denk ik weer..als ik maar niet...zo irritant. Vaak duizelig dan enzo... Bang om dingen te doen.. En gewoon echte paniekaanvallen..vind ik maar niks!!

Woensdag intake bij psycholoog, heb mn hoop daar op maar ben weer bang dat het tegenvalt..

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 19:21

slapen is voor mij ook een probleem, snachts ben ik moe maar wakker en overdag zou ik het liefst de hele dag slapen, kan er geen ritme meer inkrijgen en continu hoofdpijn

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:36

En ook ik kan heel moeilijk slapen. Normaal ben ik al niet zon geweldige slaper, maar de laatste tijd is het wel heel erg. Afgelopen week was ik echt doodmoe, zat de hele dag al bijna te slapen. Ik dus 's avonds om kwart voor 8 in bed gaan liggen, en ik sliep pas weer om half 12 Slapen

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 09:23

Ja bij mij gaat het inslapen goed, maar dan nog het doorslapen....Word ik steeds wakker s nachts en s ochtends hardstikke vroeg wakker. Schiet niet op! Begin de dag dan steeds al heel moe....

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 21:06

Nou, vandaag begon de dag eigenlijk heel goed. Ik moest vandaag werken, en m'n leidinggevende wist al dat ik er met m'n hoofd niet bij was, dus ik hoefde niet al te zwaar werk te doen. De hele dag was het erg gezellig op het werk, veel gelachen etc.
Kom ik thuis, gegeten enzo, en wil ik aan biologie gaan werken. Ik moet namelijk dinsdag een presentatie geven over het hart. Het is niet heel veel werk, en wilde ik vandaag en morgen gaan doen.
Ik pak al m'n spullen en kijk wat ik allemaal moet doen. Ik had al een beetje het idee dat ik paniek ging raken, dus alles even rustig opgeschreven wat ik wanneer ging doen. Toen ik dat had gedaan, werd het alleen maar erger.
Ik ben maar even naar de paarden gefietst, en daar even alle emoties de vrije loop gelaten.

Vanavond komt er niks meer van, maar ik vind het wel erg banketstaaf voor m'n groepsgenoten..

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 00:38

bij mij begon de dag ook redelijk goed
stond wel al moe op helaas
maar ben lekker boodschappen gaan doen
die opgeruimd en hop naar mijn paard
daar ging alles goed lekker gepoetst en getut
maar toen ik opstapte begon de ellende
weer dat gevoel dat ik licht werd in mijn hoofd en me niet lekker ging voelen
ik probeerde het te onderdrukken door toch te blijven rijden
heb het een half uur volgehouden en ben toen afgestapt
paard gedaan met weke knieen en toen naar huis
sinds vanmiddag voel ik me al weer niet lekker
licht in mijn hoofd, duizelig en weke knieen
ik wou dat ik hier eens vanaf kwam
dit is mijn grootste probleem
verder voel ik me kiplekker

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 12:43

He vervelend gijs, dat je niet van dat nare gevoel afkomt! Is hardstikke naar!

Ik heb sinds donderdag al een zeurende hoofdpijn waar ik niet vanaf kom. Ja met een heleboel medicatie maar daar heb ik geen zin in dat steeds te moeten nemen. Echt zo boven en rond de ogen.....
Vanmidda gaan we lekker naar het bos met een stel andere honden! Fijne dag allemaal vandaag!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:24

Loop je ook bij psych. Gijs? Of iets anders?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:51

Pinacolada schreef:
Loop je ook bij psych. Gijs? Of iets anders?

nee ik doe alleen shiatsu therapie
kijk ik weet zelf dondersgoed dat het gedeeltelijk nu tussen mijn oren zit
alles gaat goed totdat ik op mijn paard stap
dan begin ik te trillen en voel ik me niet lekker
dus daar moet ik nog even hard aan gaan werken

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 01:43

Ja maar dat is echt moeilijk idd! Ik heb zelf ook heel veel fixaties op dingen en je kunt jezelf er redelijk "ziek" mee praten zeg maar....
Zo heb ik dat nu met mijn hoofdpijn als ik bezig ben heb ik er geen last van, maar als ik denk: He het is weg! Dan heb ik het accuut weer! Of als ik het heb en ik blijf er mee bezig dan gaat het dus ook niet weg.

Is echt heel moeilijk om los te laten!

Op dit moment kan ik dus niet slapen want ik heb een dijk van een paniekaanval. Dan kan ik echt nioet blijven liggen want het voelt alsof ik zeg maar een vrije val aan het maken ben. Draaierig, licht in mijn hoofd en echt zo'n vrije val gevoel. Hoort bij de paniek dat weet ik, maar er rustig onder blijven vind ik echt super lastig. Op een geven moment krijg ik dan ook een drukkend gevoel op mijn borst en dan zit ik echt rechtop in mijn bed. Dus nu ben ik dan maar even afleiding aan het zoeken want het werd me te gortig....

Echt zo oliebol die aanvallen! Is bij mij echt als ik een drukke dag heb gehad en ik ontspan, dan PATS! Dan komt ie ineens opzetten uit het niets. Of steeds als ik bijna in slaap val dan zit ik ineens rechtop in bed, zoveel paniek.
Ik ga zometeen maar even tv kijken, lekker mijn hondje dicht tegen me aanhouden. Dat helpt ook altijd goed!
Hopelijk kan ik zo lekker gaan slapen,want ik ben wel doodop, gelukkig heb ik vakantie....

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:12

ik moest 12 feb naar de meneer waaar ik mee praat, belde ze s'ochtend sop dat hij ziek was. nu kan ik pas 4 maart weer.
ik kijk er elke keer weer tegenop om te gaan, puur omdat je over dingen praat waar je het eigenlijk niet over wil hebben.

ik slaap erg slecht, in slaap komen is een ramp en tijdens het slapen wordt ik overal wakker van. overdags ben ik dan weer moe en afwezig en zou ik willen slapen.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:14

Ik heb morgen eerste gesprek, eindelijk..geen idee wat ik kan verwachten. Gaat verder best wel goed momenteel.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:26

Succes! zal vast vermoeiend zijn ze willen veel weten, en waarschijnlijk moet je ook van die vragen invullen enzo....

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:05

Nou die mensen verdienen er zat aan zeg, kreeg ene brief met prijzen enzo. 45 minuten, dus valt mee..

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:13

ja veel he!

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:28

ik heb helemaal niks gezien van die meneer waar ik mee praat.. hij is van svp of spv... en daar moet ik 5 kee rmee praten en dan kijkt hij wat er verder met mij moet..
mag ik dalijk alles lekker weer een keer vertellen....

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:43

nou met mij gaat het een stuk beter ineens
maandagmiddag voelde ik me al lekkerder
gisteren voelde ik me echt goed op wat lichte hoofdpijn na
en vandaag voel ik me ook goed op wat hoofdpijn na
waar we wel achter zijn gekomen is dat ik al drie dagen mijn bril niet op heb
ik heb die bril een maand of 3 gleden gehaald, mijn glazen moesten sterker volgens de opticien
maar dat resulteerde in het volgende
ik heb mijn bril voor veraf - 1,75 - 1,50 zoiets
maar nu kan ik er niet meer mee lezen
dus moet ik hem afzetten
wat ik vaak doe is er dan onderdoor gluren
of bril op bril af
maar nu heb ik hem helemaal af en voel ik me een stuk beter
ik ga strakjes egven naar een andere opticien en mijn ogen laten meten en mijn bril laten doormeten
strakjes zit er iets niet goed in mijn glazen en heb ik daar al die ellende van pppfff
ik heb in mijn ene oog namelijk een cilinder zitten die afwijkt

ben benieuwd

moest vandaag op mijn werk komen voor een 1:1 gesprek
maar dat werd net afgebeld
geen tijd
nou prima ik zit hier goed

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:28

Wat fijn dat je je een stukkie beter voelt al...... Ik voel me wel wat vrolijker weer, maar heeft vooral te maken met de zon die er is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:36

Citaat:
ik heb in mijn ene oog namelijk een cilinder zitten die afwijkt
Heej dat heb ik ook maar ik heb er met brilof zonder bril geen last van. Ik krijg weer hoofdpijn van de druk van de bril op m'n neus. Heel vervelend want zo'n ding staat nu eenmaal wel opje kokkert Clown Lenzen is geen optie want ik ben zo'n vergeetachtige jan dat ik lvergeet dat ik lenzen in heb en lekker in m'n ogen ga zitten wrijven als een bezetene Gestoord

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me dat afgelopen dagen ook weer wat beter voel, denk toch dat het beetje zonneschijn daar verantwoordelijk voor is.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:56

Hoi lotgenootjes,

Ben blij dat ik dit topic gevonden heb en er lotgenoten zijn...heel herkenbaar ook allemaal.

Ik ben al sinds augustus aan het kwakkellen. Enorme slapeloosheid, gespannenheid van mijn lichaam.

Oververmoeidheid, nergens op kunnen concentreren, emotioneel, supergespannen, liedjes in mijn kop met steeds hetzelfde stukje dat zich herhaald.

Uiteindelijk helemaal ingestort, bij mijn moeder terecht gekomen. Kon niets meer.
Bij psychiater terechtgekomen, constateerde een heel erge depressie op het randje van psychose.

Nu slaap ik op slaappillen, slaap wel 8 uur maar ben zo gespannen, zelfs nog in slaap dat ik doodmoe en hyperventilerend wakker word.

Werksituatie is als volgt:
In augustus dus aangegeven dat ik slapeloosheid heb en dat het slecht gaat.
Af en toe dagje ziek gemeld of vrije dag genomen.
In oktober ingestort. 2 weken thuisgeweest. Toen 2 uurtjes per dag gaan werken, na de kerst 3.
Maar uiteindelijk half januari echt ingestort, kon zelfs 3 uur niet meer werken.

Op het werk te horen gekregen dat ik mijn functie niet terugkrijg.
Na kerst ben ik weekendje in kuuroord geweest (alleen!) om te kunnen ontspannen.
Uiteindelijk even tot rust gekomen, op het werk teruggekomen kreeg ik te horen dat de reintegratie te langzaam ging en ze waarschijnlijk geen plaats meer voor me hebben als ik beter ben.
Dus outplacement-traject en loopbaanbegeleiding aangeboden.

Let wel: ik was toen dus nog geeneens aan het herstellen, was doodmoe en overspannen.

Door dit nieuws (vond mijn baan hartstikke leuk en voelde me er thuis, wilde geen andere baan) helemaal ingestort.

Nu probeer ik weer alleen thuis te zijn, maar is heel erg moeizaam.
Telkens beland ik weer bij mijn moeder omdat ik in paniek raak, niet slaap, over de zeik ben. Ben een groot wrak...

Fruitmand van werk gekregen en daarna niets meer gehoord.

Hebben jullie medicijnen? En begeleiding van een psychiater of arts?

Ikzelf slik nu anti-depressiva, anti-psychotica en slaapmidddelen.
Daarnaast drink ik voor het slapen gaan een glaasje port om wat te ontspannen...

Hoe denken jullie over jullie werk? Vinden jullie het ook zo moeilijk om dat los te laten en je niet schuldig te voelen? Te denken wat je collega's wel niet van je vinden?
Te weten dat je straks weer terugmoet? Na alles wat er is gebeurd (oa huilbuien, instorten etcetera)?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:01

PS zijn jullie alleen thuis? Moeten jullie ook voor jezelf zien te zorgen? Raak je daarvan ook in paniek?

Morgen komt mijn moeder eten en dan moet ik dus gaan koken. Hele goede oefening maar ik zie echt niet hoe!

Ik wil het toch thuis proberen, omdat ik bij mijn moeder zowat kampeer. Ze woont erg klein dus slaap op vouwbedje en heb niet mijn eigen ding. Dus nu na 4 weken wil ik toch proberen om alleen thuis te zijn...het is heel moeilijk, zeker als je je zo kelote voelt en niet kan slapen maar wel doodmoe bent. En zo moe bent dat je niets kan en nergens aan kan denken, maar de muren komen wel op je af...woon zelf ook vrij klein...