Dik zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Dik zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 14:33

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 14:35

Haha, ik ga me daar eens 'aanmelden' Haha!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 14:39

Citaat:
Brood is ook niet slim om te eten als je wilt afvallen, dat weet zelfs ik, die niet aan afvallen doe

Je moet brood eten omdat we jaren geleden afgesproken hebben dat we brood maken met gejodeerd zout. Jodium is nodig om je schildklier te laten functioneren. Je schildklier regelt je stofwisseling. Te weinig brood is daarom vragen om een langzame stofwisseling, niet handig dus.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:44

Voor mensen die willen afvallen en inzicht krijgen in hun eetpatroon er is een heel handig excelmodel.

Daarin kun je bijhouden wat je eet en zie je hoeveel Kal het zijn en in welke verhoudingen eiwit/koolhydraten/vet. Het aantal kal zijn afgesteld op je gewicht dus niet ala SB standaard voor heel Nederland.

En je krijgt inzicht in je eetpatroon, je wordt je meer bewust wat je wel en niet kan nemen. Ik had bij tractatie saucijzebroodje op Bloos! Ik neem voortaan dus wel een appelflap Haha! Clown

Even googleen op snoopy's dieetpagina dan vind je het zo en kan je het excel model zo downloaden Ja

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:50

Dank je wel skipper! Ik heb het even opgezocht en ik zal er eens mee proberen te werken. Misschien brengt dat nog wat meer inzicht Haha! Ik vind wel dat je volgens dat model erg veel calorieën binnenkrijgt als je zwaar bent.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 21:56

Misschien dat ik daarom zo dik ben ik eet niet graag veel brood en beperk dit dus ook omdat het idd ook dik zou maken.
Wat is dan een goede vervanger van brood zodat je stofwisseling wel goed blijft werken.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:16

Ik denk dat het goed is te zorgen dat je in ieder geval genoeg vezels binnen krijgt. Zemelen in yoghurt bijvoorbeeld, knackebrood en fruit.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:19

Ik denk dat het omzetten van je leven en mentaliteit is. Je moet een knop omzetten. Ga je er niet voor 200% voor hoef je het niet eens te proberen.

Ach ik denk vaak het valt wel mee. Of ben gewoon zo op dat sporten er echt niet in zet. Ik weet van mezelf dat als ik de knop eenmaal omgezet heb ik ook echt afval en dan o zo blij ben met mezelf. Momenteel krijg ik het alleen niet voor elkaar om die knop om te zetten Bloos

*stapt op de crosstrainer*

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:21

kasparonda schreef:
Hallo,

Ik ben 27 jaar en veel te dik, ik heb maatje 50 en mijn gewicht wil ik niet eens weten.
Maar veel te veel. Verdrietig
Ik heb er wel eens het een en ander voor geprobeerd maar ik ben niet echt een doorzetter.
Ik hou van lekker eten en ook wel van wat snoepen.
Nou moet ik zeggen dat ik toch wel al op wat dingen let, zoals geen saus over de aardappelen, geen mayo op de frietjes en niet te vaak frietjes, veel fruit, ga veel wandelen met paarden en hond(en ook ver en lang) probeer fris vaker te vervangen door water, als ik chips pak dan doe ik zo'n klein puddingkommtje en als dat op is is het mooi enzo nog wel wat dingen, maar mijn motivatie is weer ver te zoeken want het helpt niks.
Iedereen zegt: ach als je je er lekker bij voelt maar dat is niet zo.
Ik ben altijd vrij smal geweest en warom ik ineens zo uitgedijt ben weet ik niet.
Fitnessen heb ik al vaker aan gedacht maar ben een paar keer geweest en ik vind er geen hol aan en ik moet het dan ook zeker 3/4 x per week gaan doen maar daar mis ik dan weer een stukje tijd voor, 2x lukt me wel maar vaker wordt al moeilijker.
Ik moet iets hebben waar ik heel gedreven in ben maar moet rekening houden met slijtage in mijn onderrug en fibromyalgie.
Sommige denken ook dat ik hierdoor dikker ben geworden, maar dat weet ik niet ik ga niet zomaar iets de schuld geven.
Wie kent dit probleem en heeft misschien een leuke goede oplossing?

Elke zorgverzekeraar biedt tegenwoordig beweegprogramma's aan.
Dan ga je sporten onder begeleiding van een fysiotherapeut. dan heb je en de steun, en je doet iets aan je gewicht en je lichamelijke problemen

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:00

kasparonda schreef:
Misschien dat ik daarom zo dik ben ik eet niet graag veel brood en beperk dit dus ook omdat het idd ook dik zou maken.
Wat is dan een goede vervanger van brood zodat je stofwisseling wel goed blijft werken.

Gejodeerd zout kopen en dat in je eten doen.
Maar het liefst gewoon wel brood eten, (niet te veel). Brood is naast jodium bron, ook een bron van vezels. Vezels zijn om veel redenen belangrijk: ze vullen goed, zodat je niet meteen na het eten alweer honger hebt, ze bevorderen de motiliteit (beweging) van het maag-darm kanaal. Je moet 's morgens echt zorgen dat je voldoende vezels binnen krijgt zodat je systeem snel op gang komt.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:45

kasparonda schreef:

Brinta! Niet met gewone melk, maar met rijstmelk (geen gluten, geen lactose). Alleen maar goede koolhydraten en volop vezels, zit je de hele ochtend vol Knipoog
Is mijn start van elke dag! Heerlijk.
Als vervanging van brood kan je denken aan rijstcrackers, lekker met een stukje kaas en tomaat. Of volkoren crackers, is ook lekker. Brood is overigens helemaal niet slecht hoor. Maar je moet ook geen 20 sneden op een dag eten.
Ik eet gemiddeld om de dag 4-6 sneden brood (meestal rogge).

Je moet er vooral voor zorgen dat je al vanaf het opstaan je stofwisseling een boost geeft.
Voor de mensen die moeten afvallen zou ik adviseren om 's morgens (2-3 keer per week) voor het werk (ja, daar zal je vroeg voor op moeten staan) rustig 30-40 minuten wat aan cardio te doen (joggen, fietsen, crosstrainer,....). Daarna lekker douchen en je energie ontbijtje nuttigen (+/- 15 min. na je activiteit...met douchen erbij zit je daar al snel aan). Ontbijtje bestaande uit vezels...mijn voorkeur is uiteraard Brinta eventueel aangevuld met een schepje eiwitten (sportwinkels).
Om 10 uur eet je lekker wat fruit en rond 12.30 lekker lunch met crackers/brood en mager beleg en groenten.
Om 15.00 een bakje magere kwark wegwerken.
Om 18.00 warme maaltijd, bij voorkeur vis en groenten...geen toetje.
Om 20.00 - 20.30 nog wat eiwitten in de vorm van kwark of whey-shake.

Daarnaast 4-5 keer per week intensief sporten. Geen 15 minuten op de fiets in de laagste stand, daar zal je echt geen drol mee opschieten.
Daag je zelf uit. Halfuur fietsen, varieer in stand. Daarna 15 minuten wandelen of joggen. Om mee te beginnen...uitbreiden naar 1 uur 1.5 uur.
Je moet je lichaam aan het verbranden zetten en houden. Dus niet gaan zitten lammen, maar gas op de plank!
Gaat niet snel maar is wel effectief en blijvend. Ik had vorig jaar rond deze tijd gewoon maat 36 en heb door dit regime veel kleren weg kunnen geven omdat ik naar een maat 34 (bij spijkerbroeken maat 27, voorheen 29-30) ben gegaan. Niet dat ik wilde afvallen maar het was een resultaat van mijn levensstijl van nog gezonder eten en meer sporten. Leuk meegenomen toch?
Als je dus redelijk wat kilo's en centimeters kwijt moet, dan ben je in een jaar tijd een stuk strakker en minstens 2-3 kledingmaten kleiner. Want dat gaat vele malen sneller dan wanneer je al op goed gewicht bent. Ik merk ook dat ik echt niet meer zal verliezen dan dit. Mijn lichaam is hiermee gezond.

Het komt alleen niet vanzelf...je moet er echt dingen voor laten en ervoor zweten Knipoog
Houd in je achterhoofd dat je je stofwisseling permanent om zeep kan helpen door teveel te dieeten en je lichaam belangrijke bouwstoffen te ontzeggen. Dan kan ook een schema zoals bovenstaand geen heil meer brengen omdat je lichaam elke voedingsbron als vet op zal slaan om te 'bewaren' voor later. Je lichaam is nog ingesteld op overleven... . Dus, ga lekker en gezond eten en beweeg, beweeg, beweeg en zweet! Het mag best eens pijn doen Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:05

Jep smorgens sporten is erg goed! Vooral op een nuchtere maag! Zelf sport ik 2 tot 3 keer in de week gemiddeld anderhalf tot 2 uur. Ik heb een drukke baan (werk gem 60 u per week) en ik ben nu bezig om savonds eerder te slapen zodat ik smorgens vaker kan sporten. Ik moet dan om half 7 mijn bed uit dan kan ik 3 kwartier sporten. (ik kom savonds pas half 10 10 u thuis van het werk) Dus dan werk ik, slaap ik en sport ik Haha!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:30

Ja, ik bedoel ook nuchter. Had ik er niet bij gezet. Hooguit glaasje water en starten. Succes verzekerd Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:32

ik drink ongeveer een halve liter per 3 kwartier aan water met sporten. Het is wel belangrijk dat je goed water blijft drinken als je veel en intensief sport

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:36

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:41

Leetjuhh schreef:
Het Cambridge dieet (http://www.cambridgedieet.nl). Zeer zwaar, maar ook zeer effectief

Dan krijg je via drankjes maar 500 kcal per dag binnen...das echt niet goed voor je!!
Crashdieten zorgen ervoor dat je uiteindelijk meer aankomt dan dat je afgevallen bent..

Gewoon lekker bewegen, en mager eten...dus wel brood, groenten ed...

Kijk anders een op www.fitclub.nl....duidelijke overzichtelijke site met veel tips, informatie, deskundigen en handige calorientellers.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:45

Er word aangeraden niet onder de 1000 kcal te eten omdat je lichaam dan op spaar stand staat, ook kun je het niet voorhouden de rest van je leven 500 kcal te eten dus zodra je weer meer gaat eten kom je weer aan.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:20

Camebridge, idd zeer effectief, heeft mijn vriendin en vriend gedaan Ja

Alleen ze zijn na 2/3 maanden alle twee weer zwaarder dan voordat ze er mee begonnen Nagelbijten / Gniffelen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:17

Yep, ik heb ook een tijdje echt te weinig gegeten en daar merk ik nu de gevolgen van. Ik kom al aan van normaal eten. Dan is mijn eetgedrag nu nog eens omgeslagen van te weinig in veel te veel, dus de kilo's vliegen eraan Boos!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:46

Yinari schreef:
Yep, ik heb ook een tijdje echt te weinig gegeten en daar merk ik nu de gevolgen van. Ik kom al aan van normaal eten. Dan is mijn eetgedrag nu nog eens omgeslagen van te weinig in veel te veel, dus de kilo's vliegen eraan Boos!

Dat is ook precies het probleem als je tijdlang te weinig eet en je lichaam in spaarstand overgaat. Dan kom je al aan als je alleen maar groenten eet bij wijze van spreken.
Je kan van je lichaam wel weer een verbrandingsmachine maken door vetweefsel om te zetten in spierweefsel. Dus aan krachttraining doen Cool
Is heel leuk en erg effectief. Je zult na een aantal maanden het tegenovergestelde merken; veel eten en blijven afvallen. Ook een dagje zondigen kan er zonder problemen mee door Vork

Je wilt niet weten wat ik er allemaal op de dag doorheen draai Vingers aflikken Maar geen snoepgoed ofzo, veel lekkere en gezonde dingen.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:49

Tjsa, maar ik heb niet het idee dat jij een probleem hebt met eten. Ik ga 's nachts mijn bed uit om te eten, mijn eetgedrag is verre van normaal dus daar is nog een hoop werk te doen helaas.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:54

Wat ik een enorm leuk programma vind, voor als je echt nu eens radicaal om wilt gooien is Diplan of Boddieplan.
www.diplan.nl

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:06

Yinari schreef:
Tjsa, maar ik heb niet het idee dat jij een probleem hebt met eten. Ik ga 's nachts mijn bed uit om te eten, mijn eetgedrag is verre van normaal dus daar is nog een hoop werk te doen helaas.

Heb net even je profiel gespiekt. Zijn dit foto's van jou toen je heel weinig at? Mag ik vragen hoe het dan komt waarom je eerst zo weinig at en nu juist weer teveel?

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:11

Jacimatho schreef:
Leetjuhh schreef:
Het Cambridge dieet (http://www.cambridgedieet.nl). Zeer zwaar, maar ook zeer effectief

Dan krijg je via drankjes maar 500 kcal per dag binnen...das echt niet goed voor je!!
Crashdieten zorgen ervoor dat je uiteindelijk meer aankomt dan dat je afgevallen bent..

Gewoon lekker bewegen, en mager eten...dus wel brood, groenten ed...

Kijk anders een op http://www.fitclub.nl....duidelijke overzichtelijke site met veel tips, informatie, deskundigen en handige calorientellers.

Dieet is medisch verantwoord en wordt aangeraden door huisartsen. Lijkt me dus niet onverantwoord.

Je moet ermee om kunnen gaan, dat wel.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:14

Het zijn foto's uit verschillende perioden. Ik ben lang dus je ziet het verschil in kilo's niet zo heel erg snel.
Dat mag je vragen hoor Lachen. Ik heb gewoon al heel lang een probleem met hoe ik eruit zie en wie ik ben. En dat uit zich o.a. op deze manier denk ik. Elke (echt élke) dag denk ik een aantal keer: oké, nu ga je normaal leven....maar dat wil niet echt heel goed lukken. Eerst had ik 'goede' controle over mijn eetgedrag en kon ik weinig eten. Nu is dat omgeslagen in een vreemd eetgedrag met veel eten.

Misschien moet ik hulp hebben, maar omdat ik deels nog thuis woon zie ik dat niet zitten. Ik wil absoluut niet hebben dat mijn ouders zich zorgen gaan maken over dit soort dingen. Hoop dat het duidelijk genoeg is?