Voor de mensen die aan het Sonja Bakkeren zijn en zo nu en dan steun zoeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Brood is ook niet slim om te eten als je wilt afvallen, dat weet zelfs ik, die niet aan afvallen doe
kasparonda schreef:Hallo,
Ik ben 27 jaar en veel te dik, ik heb maatje 50 en mijn gewicht wil ik niet eens weten.
Maar veel te veel.![]()
Ik heb er wel eens het een en ander voor geprobeerd maar ik ben niet echt een doorzetter.
Ik hou van lekker eten en ook wel van wat snoepen.
Nou moet ik zeggen dat ik toch wel al op wat dingen let, zoals geen saus over de aardappelen, geen mayo op de frietjes en niet te vaak frietjes, veel fruit, ga veel wandelen met paarden en hond(en ook ver en lang) probeer fris vaker te vervangen door water, als ik chips pak dan doe ik zo'n klein puddingkommtje en als dat op is is het mooi enzo nog wel wat dingen, maar mijn motivatie is weer ver te zoeken want het helpt niks.
Iedereen zegt: ach als je je er lekker bij voelt maar dat is niet zo.
Ik ben altijd vrij smal geweest en warom ik ineens zo uitgedijt ben weet ik niet.
Fitnessen heb ik al vaker aan gedacht maar ben een paar keer geweest en ik vind er geen hol aan en ik moet het dan ook zeker 3/4 x per week gaan doen maar daar mis ik dan weer een stukje tijd voor, 2x lukt me wel maar vaker wordt al moeilijker.
Ik moet iets hebben waar ik heel gedreven in ben maar moet rekening houden met slijtage in mijn onderrug en fibromyalgie.
Sommige denken ook dat ik hierdoor dikker ben geworden, maar dat weet ik niet ik ga niet zomaar iets de schuld geven.
Wie kent dit probleem en heeft misschien een leuke goede oplossing?
kasparonda schreef:Misschien dat ik daarom zo dik ben ik eet niet graag veel brood en beperk dit dus ook omdat het idd ook dik zou maken.
Wat is dan een goede vervanger van brood zodat je stofwisseling wel goed blijft werken.
kasparonda schreef:Misschien dat ik daarom zo dik ben ik eet niet graag veel brood en beperk dit dus ook omdat het idd ook dik zou maken.
Wat is dan een goede vervanger van brood zodat je stofwisseling wel goed blijft werken.
Leetjuhh schreef:Het Cambridge dieet (http://www.cambridgedieet.nl). Zeer zwaar, maar ook zeer effectief
Yinari schreef:Yep, ik heb ook een tijdje echt te weinig gegeten en daar merk ik nu de gevolgen van. Ik kom al aan van normaal eten. Dan is mijn eetgedrag nu nog eens omgeslagen van te weinig in veel te veel, dus de kilo's vliegen eraan
Yinari schreef:Tjsa, maar ik heb niet het idee dat jij een probleem hebt met eten. Ik ga 's nachts mijn bed uit om te eten, mijn eetgedrag is verre van normaal dus daar is nog een hoop werk te doen helaas.
Jacimatho schreef:Leetjuhh schreef:Het Cambridge dieet (http://www.cambridgedieet.nl). Zeer zwaar, maar ook zeer effectief
Dan krijg je via drankjes maar 500 kcal per dag binnen...das echt niet goed voor je!!
Crashdieten zorgen ervoor dat je uiteindelijk meer aankomt dan dat je afgevallen bent..
Gewoon lekker bewegen, en mager eten...dus wel brood, groenten ed...
Kijk anders een op http://www.fitclub.nl....duidelijke overzichtelijke site met veel tips, informatie, deskundigen en handige calorientellers.