Chiqa schreef:Die krijgen dit toch allemaal terug van de gemeente? Een vriendin van me heeft bijstand maar krijgt het gewoon terug ze moet het alleen voorschieten .
Per gemeente verschilt het erg waarvoor je bijzondere bijstand kan krijgen. Hier hebben ze de bijzondere bijstand er helemaal uitgeflikkerd. Als je hier in de bijstand zit en je komt voor een grote uitgave (bijvoorbeeld koelkast stuk) dan moet je maar lenen..... dus laat staan dat je geld voor kleren ed terug krijgt.....
Overigens heb ik oa voor de friesland zorgverzekering gekozen omdat ze weinig reclame maken. Die spotjes van bijvoorbeeld FBTO en dergelijke zijn wel heel leuk, maar die worden dus wel mooi van onze premies betaald.... daar bedank ik vriendelijk voor.
Er was hier iemand die zei dat veel verzekeringen niet keurden, maar keken naar je fysio. Mijn gemiddelde fysio per jaar ligt denk ik op de 40 of 50 keer..... dit jaar is dat even verhoogd wegens een gebroken bovenarm, en komend jaar volgt er waarschijnlijk weer een operatie. Juist op de fysio heb ik onbeperkte vergoeding nodig, want daar kan ik simpelweg niet op bezuinigen. En juist daarop word ik dus niet toegelaten. Dus ik zit vast waar ik nu zit (al ben ik meer dan tevreden over de friesland, mijn premie gaat komend jaar zelfs met 1 euro achteruit!!! (maar ja, eigenlijk dus vooruit, gezien die eigenrisico, want daardoor kunnen zij de premies terugzetten...) maar ze doen het dan toch maar, terwijl veel verzekering nooit van hun leven hun premies omlaag zouden doen!).