Dan hoor je plots dat je misschien kanker hebt...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meissie17

Re: Dan hoor je plots dat je misschien kanker hebt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:41

Ach meid wat een verschrikkelijk nieuws.. Ik wens je veel sterkte toe!!

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:41

Ontzettend veel sterkte de aankomende tijd, ik zal zeker blijven lezen en voor je duimen.
Vind het ontzettend fijn om te horen dat je mensen om je heen je zo goed steunen en je positieve energie geven.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:43

Wat schrikken zeg..

Ik wens je heel veel kracht toe!
Sterkte!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:12

Fijn dat het niet uitgezaaid is, dat is toch nog een beetje goed nieuws.
Heel veel sterkte de komende tijd.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:55

heel veel sterkte de komende tijd, hoe komt dat nou toch he?!?!? Ongelovelijk, je bent nog zo jong, en dan krijg je dat... soms vind ik het echt onbegrijpelijk...

Gelukkig is het goed te behandelen, en alles komt vast helemaal goed!! Nogmaals veel sterkte!!!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 00:00

Jeetje wat een rotnieuws.. Scheve mond
Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd & natuurlijk beterschap! Ach gut

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 00:29

Wat is dat schrikken voor je. Heftig om zo ineens toch kanker te blijken te hebben. Gelukkig is het niet uitgezaaid.
Heel veel sterkte met alles wat er komen gaat Ach gut

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:04

Jeetje meid, wat een uitslag.... Kwaadaardig, dat doet je toch altijd even shaken op je grondvesten.... maar gelukkig is het wel goed te behandelen! Ik hoop van harte dat alles goed verloopt, en inderdaad, jouw vriend is een lieverd! Ach gut

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:12

Ik ken je niet maar ik leef toch met je mee en ik wil je heel veel sterkte en kracht toe wensen!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 13:07

wat een fijn nieuws dat het niet uitgezaaid is !
en heerlijk dat je zo'n lieve vriend hebt die om jou geeft en niet je uiterlijk .. met plastische chirurgie kunnen ze het weer heel erg mooi maken , soms echter is het verstandiger het zo te laten, maar dat is latere zorg ,eerst zorgen dat dit weg gaat en de kans verkleinen dat er iets achterblijft , houd er rekening mee dat hoe groot en sterk je voor de ok ook bent
direct na de ok emotioneel zal zijn ..dat is normaal .. en sta je zelf het toe
succes en sterkte Ach gut

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 14:32

Jeetje, dat is niet niks! Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe!

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 18:26

gelukkig dat het niet is uitgezaaid!
maar echt heel veel sterkte voor de komende tijd!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 19:03

Hoi allemaal even een berichtje tussendoor van mij.
Gisterenavond heb ik tot 22.30 met mams bij mijn huisarts gezeten ze heeft echt tijd genomen al mijn vragen te beantwoorden. Het was echt een goed informerend gesprek.
Maandag zijn de vooronderzoeken en dan moet er een soort raad van allemaal verschillende dokters samen komen om mij te bespreken. Dan gaan ze zo snel mogelijk over tot de operatie. Ik heb nu al van 2 mensen gehoord dat ik waarschijnlijk niet veel langer als 1 dag in het ziekenhuis moet blijven
banana want hier kijk ik dus echt het meest tegenop.
Ik put mijn kracht uit de mensen rond mij die me steunen, op de forums, uit mijn paardjes die ik altijd kan gaan opzoeken, mijn trouwe 4voeter Jade die nu echt geen moment van mijn zeide wijkt als ik thuis ben (net of ze wat voelt) en natuurlijk al mijn andere beestjes hier thuis.
In het ziekenhuis blijf ik alleen achter na 20.00 daar ben ik bang voor.
Maar dat zou waarschijnlijk maar 1 nacht zijn moet toch lukken he ik ben een grote meid :mrgreen:
Daarna moeten we nog afwachten dat ik chemo ge krijgen staat eigenlijk vast alleen kunnen ze pas na de vooronderzoeken en sommige dingen pas na de operatie bepalen welke chemo ik juist ga moeten krijgen maar dat zien we dan wel weer.
Dus maandag weer duimpjes draaien voor me hoor Lachen
Ik ben daarstraks naar Sweety en Dinky Toy geweest wat foto's maken die volgen later nog wel op het foto forum.

@dromenLies: Je moet je toch helemaal niet verontschuldigen gekkie Lachen Bedankt !

@pelli: Natuurlijk vind ik het niet erg dat je t volgt. het doet me echt goed dat ik het allemaal kwijt kan op de forums en de vele steun die ik krijg via daar.

@ikenindi: Hey agness ik heb indd een schat van een vriend.
Maar jij ook alle sterkte toegewenst hoor wat jij allemaal te verwerken krijgt jij bent net als ik een vechtster wij komen er wel he meid koppie op !

@Tries_en_Faf: Goh ja hoe komt zo iets. Het komt niet eens echt in mijn familie voor. 1 broer van mijn vader is 20 aar geleden overleden aan darmkanker maar das helemaal anders. Ik kan het niet laten het op de omgeving te steken. Ik woon al mijn hele leven in een industiezone. Ook vlakbij een staalverwerkend bedrijf daar waren 2 jaar geleden bv de filters kapot niemand weet hoe lang dat geduurd heeft toevallig kwamen ze erachter.
En eergisteren lees ik dat dit artiekel in de krant over het bedrijf.
http://www.hbvl.be/Limburg/3600/artikel.asp?art={BEAD0D1F-3FBE-4C9A-904E-928854B437F3}
Tja dan ga je toch nadeken he. Maar bewijzen kun je het niet.

@Nickyu: Dat denk ik dus ook dat ik mijn klap ga krijgen na de ok. Het zal toch eerst een jaar moeten genezen voor ze met plastiche chirugrie werken dus heb nog alle tijd eerst maar al dat kwaadaarige eruit.

Voor de anderen echt heel erg bedankt voor jullie steun het helpt me echt als ik jullie reacties lees.
Maandag moet ik binnen voor vooronerzoeken dan weten we weer meer.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 19:40

Jeetje meid, wat een ontzettend rot nieuws. Ik wil je komende tijd ontzettend veel sterkte wensen, en ik weet zeker, je gaat er komen!!! Ach gut

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 11:39

Ik wil je ook nog heel véél kracht en sterkte toewensen Ach gut.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 12:51

Jeetje wat komt dat dan rauw op je dak vallen zeg! Verdrietig
Wel heel fijn dat ze zo snel geen opereren.Ik ken wel wat 'gevallen' die weken moeten wachten eer er eens actie wordt ondernomen.
Heel veel sterkte!! Ach gut

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:03

Van hieruit ook heel veel sterkte gewenst!

En onthou goed, na regen komt zonneschijn Knipoog
Het zal goedkomen!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 14:11

Ik ben net een uurtje terug van het ziekenhuis.
Vandaag had ik weer een afspraak met mijn gynecoloog.
Hij heeft me uitgelegd van de kwaadaardige kankercellen enz...
Ze hebben bloed geprikt tjonge wat is dat daar een bandwerk.
Ik was best zenuwachtig dit was de 2de keer in mijn leven bloedprikken. De prik zelf viel mee maar ik heb weer het "geluk" dat ze slecht geprikt hebben. Het doet best fel pijn nu als ik mijn arm beweeg en het is al ferm blauw *zucht* heb ik weer hahaha !
Morgen om 12.00 terug naar het ziekenhuis om een MRI te maken op basis hiervan wordt beslist of ze borstsparend kunnen werken en meteen plastische chirurgie in 1 operatie of dat de schijf te groot is en heel mijn linker borst weg moet *slik* dat hoop ik toch echt van niet.
Maar ik moet zeggen dat ze echt hun best doen voor me.
Normaal moet je minstens 2 weken wachten om een MRI op afspraak te hebben ik mag meteen mogen om 12.00.
Als ze borstsparend kunnen werken zou het wel eens kunnen dat ik vrijdag al onder het mes ga! Dat is de enige dag dat de plastiche chirurg in het ziekenhuis is. Anders de vrijdag erop. Bbrrr het kan toch ineens snel gaan he
Dat is weer even de stand van zaken. Morgen weten we weer meer.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:18

hoop dat borstbesparend lukt zou wel lekker zijn Vork ,
bij mij kwamen ze er tijdens de ok pas achter dat dat niet kon maar zonder borst(en) gaat het leven ook door hoor ! is wel even wennen natuurlijk is het een stuk vrouwelijkheid
en het is jammer en K*t maar als het moet kan je zonder ook heel best leven Knipoog
duim heeeeel hard voor je dat ze direct kunnen reconstrueren
blijft je tepel wel ? of niet? ook die kunnen ze tegenwoordig heeel erg mooi namaken !
als er "maar"een klein stukje uit hoeft is recronstructie miss niet eens nodig
niemand loopt immers helemaal gelijk

gaat zitten duimen

sterkte Ach gut

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:21

nicky kan je dan geen implantaten krijgen?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:03

Super dat je vriend je zo steunt... daar moet je het in zulke tijden namelijk wel van hebben. Sommige mensen kunnen helaas moeilijk omgaan met mensen die kanker hebben, en dat kan best pijn doen.

Vreselijk dat de diagnose slecht gesteld is, gelukkig geen uitzaaiingen inderdaad. Heel veel sterkte in de komende periode! Mijn moeder heeft ook chemo gehad... het zijn dan welliswaar ontzettende beroerde maanden, chemo is echt troep, maar in zulke gevallen is het soms wel fijn om te weten dat je lichaam radicaal schoon is. Want als je eenmaal in al die rottige behandelingen zit dan wil je ook wel graag zo zeker mogelijk weten dat je overal vanaf bent.

Wat super dat je trouwens zo snel terecht kan, hoe eerder je overal vanaf bent hoe beter het is! Dan kan je er ook niet teveel over piekeren!

Nou meid, hou je taai en denk aan al het moois wat het leven je nog te bieden heeft. Als je de situatie accepteert en er het beste van probeert te maken dan is dat alleen maar bevorderend voor je herstel. Vriendjes zijn?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:12

Heel veel sterkte de komende tijd...
Alweer zo'n jong iemand met kanker, ik schrik ervan. Ik ben zelf ook pas geopereerd na een uistrijkje met kwaadaardige cellen. Neem de tijd om alles te verwerken, en praart erover met mensen die je dierbaar zijn.
Ik had ook veel steun aan mijn paardjes, even weg van alles en iedereen.

Ik denk aan je!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 17:15

Zo de MRI scan is achter de rug. Jongens toch wat een beangtigende ervaring ! Ik heb claustrofobie dus ik wist dat het niet makkelijk ging zijn. Gelukkig waren de verpleegster en radioloog erg vriendelijk. De verpleegster vroeg mijn arm om een infuus te steken waardoor de een goedje spuiten zodat je lichaam oplicht tijdens de mri.
Tja zei ik zal moeilijk gaan gisteren hebben ze denk ik meermaals verkeerd geprikt. Ik liet mijn arm zien. :shock: de verpleegster schrok zich een hoedje
Waar heb je dat laten doen? Vroeg ze.
tja hier in het ziekenhuis gisteren
heb je je dan losgetrokken ofzo?
nee helemaal niet ik denk dat ze het gewoon niet goed kon.
ja maar dat zou toch echt niet mogen je hebt niet een moeilijke aders ! Ik zal heel voorzichtig zijn met de andere arm dat word niet eens blauw let maar op.
Ik zal even laten zien hoe mijn arm er gisteren uitzag na het bloedprikken
Afbeelding
Afbeelding
En vandaag zag het er zo uit :shock:
Afbeelding
Daarna mocht ik op een bedje liggen wachten in ziekenhuis pyama tot ik onder de mri mocht. Gelukkig kon ik al hore wat een kabaal zo een machine maakt tjonge niet normaal !!
Toen was het mijn beurt. Ik liep dat kamertje in en zag de MRI tjonge wat een kleine bui moet ik daar in?? Zo klein, smal, eng oohhhh. Mams mocht natuurlijk ook niet meedie moest ik de wachtkamer wachten. Ik moest me groot houden dacht ik het is maar een tunnel. De radioloog zag dat ik niet op mijn gemak was stelde me gerust en vertelde wat er allemaal zou gaan gebeuren. Ik kreeg oorstopjes tegen het helse kabaal en ik kreeg een belletje mee als ik echt te bang was mocht ik erop drukken en zou hij me er meteen uithalen. Ik moest op mijn buik liggen en je borsten liggen dan in 2 gaten die in de tafel zitten erg appart Haha!
net toen hij me de mri in wilde rollen spande hij nog een riem vast over mijn rug en mijn armen zaten dus ook vast Ooohh dat was te veel even paniek ! Dat gaat niet als je me nog gaan vastleggen krijg je me echt niet die tunnel in. Gelukkig had hij begrip voor mijn fobie (ik voelde me wel flauw maar heb het niet onder controle) de band ging los oef.
Ik ronde de mri in en de radioloog verliet de kamer. 20min lang lag ik doodstil in die tunnel met een hels hels kabaal om mijn oren zelf nog met de oorstopjes de hardste techno fuif leek ik wel te bezoeken !
Na een dikke 5min begon ik een beetje te ontspannen. Gelukkig vlogen de 20 min toch redelijk snel om ik mocht eruit me aankleden en terug naar mams die in de wachtkamer op me wachte.
We zij samen een kop koffie gaan drinken in de cafetaria. Nu moet ik weer wachten of de dokter beld vanavond nog zelf ik ik moet hem morgenvroeg bellen. Het wachten gaat weer in.
Ik ben blij dat ik de mri toch goed doorstaan heb toch niet niks voor een claustrofoob Lachen

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:20

Bloos! Bloos! Bloos!
Jeetje wat hebben ze jou banketstaaf geprikt! Belachelijk!
Heel veel sterkte verder meis!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:30

Oee, dat is heel erg rottig geprikt Nagelbijten / Gniffelen
Wat slordig van het ziekenhuis!
Hoop dat je er niet al te veel last van hebt.

Heel veel sterkte met alles!