Relaties met adhd'ers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deertje

Re: Relaties met adhd'ers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:39

draumpje schreef:
mijn complete ?

adhd, bordeline, hsp , drie op een rij , dikke pret Knipoog
maar ach , alle nadelen hebben meestal ook positieve tegenhangers,

ik kan heel down zijn , maar ook extreem blij met dingen

ja, ikke ook en dat kan zo wel 10 keer op een dag gebeuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:47

nargileh schreef:
@ rock, ja dat laat ik zeker weten...!
denk dat ik morgen even bel, om voor dinsdag een afspraak te maken.

ik vind het alleen erg storend dat mijn ouders het altijd afschilderen met slordigheid, en koopjesgek/koopverslaafd.
zij vinden het dus totaal niet nodig dat ik me laat testen.

denk dus ook maar dat ik niet zeg daarover..

Ja, en dat is het moeilijke... De omgeving 'snapt' vaak niet dat het geen 'onwil' is, en dat je dat knopje niet om kan halen. Probeer je ouders dat niet kwalijk te nemen, ook al is het moeilijk..

Ik heb zelf jarenlang gedacht dat ik gewoon lui was en geen zin had in m'n huiswerk... Dat werd ook steeds tegen me gezegd. Nu weet ik dat het niet zo simpel is.

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:01

haha, precies... dat word ook altijd tegen mij gezegd. niet alleen thuis, maar ook in de college zaal.
maar echt, ik kan er gewoon niks aan doen! ik laat het nog weten!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:55

Op de basisschool had ik echt een serieuze relatie zeg met een ADHD'ertje.
Van half negen tot half twaalf, toen had ik het al bekeken.
Hij kon zo aggressief worden, hij had die dag z'n medicijnen niet op ofzo, die moeder kwam het daarna nog brengen Vingers aflikken
Mij niet meer gezien hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:22

en toch....nu ik me er zoveel in verdiept heb...zoveel gelezen heb...beginnen er bij mijzelf ook heel veel dingen naar boven te komen.
Ben zelf ooit gediagnosticeerd met borderline,dat is teruggenomen,was geen juiste diagnose,daarna ben ik ook niet meer bezig geweest met diagnoses...eigenlijk niet interessant.
Maar nu...nu ik ook terug kijk naar mijn jeugd en kindertijd,en mijn moeder ook vandaag dingen beaamde..
hmm....

No Cheer

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:54

Mijn vriend heeft ADHD de medicijnen die hij er voor inneemt helpen wel heel goed hoor! Maar hij heeft als enige punt dat hij gewoon niet wil en kan plannen, en dat hij daar niet aan denkt, en niet mee bezig is. Dat hij altijd zegt 'ik bel wel hoe laat ik kom' en dan om 10 voor 11 bellen, ik stap nu op de fiets, terwijl hij net zo goed om 8 uur had kunnen aanhobbelen. Dat is echt heel heel erg irritant. En dat doet hij echt niet uit onaardigheid, dat is zijn chaotisme echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:57

anOukkj schreef:
Op de basisschool had ik echt een serieuze relatie zeg met een ADHD'ertje.
Van half negen tot half twaalf, toen had ik het al bekeken.
Hij kon zo aggressief worden, hij had die dag z'n medicijnen niet op ofzo, die moeder kwam het daarna nog brengen Vingers aflikken
Mij niet meer gezien hoor Haha!

Beetje jammer dat je zo over ADHD-ers denkt eigenlijk.
Ik denk dat de agressie namelijk meer in het karakter van iemand zit, niet in de ADHD.
Een redelijk aantal van mijn vrienden heeft ook ADHD, en geloof me: als ze agressief waren geweest, waren het geen vrienden geworden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:24

Hmm mijn vriend is ook vrij agressief dóór de adhd, dan raakt hij gefrustreerd doordat hij dingen is vergeten of niet uit zijn woorden kan komen. Dan is de muur de pineut Nagelbijten / Gniffelen Naar mensen toe is hij niet heel aggressief, al is het voor mij vaak wel een bedreigend gevoel als hij zo vreselijk kwaad is. Maar dat is nu een stuk minder door aanpassing van de medicatie.

Seks is overigens wel een ramp: hij hoort te snel vreemde geluiden en dan is meneer afgeleid... maar ach: ik vind het niet het belangrijkste onderdeel van de relatie. Hij is gelukkig enorm knuffelig Lachen dus aandacht krijg ik genoeg.

Ik heb trouwens ook een handicap: ik ben chronisch ziek. Heb zware allergische astma en heb aardig wat medicatie. Ben erg vaak ziek en aan de antibiotica en door mijn vele allergien zit ik vaker thuis dan dat ik naar buiten kan (romantische boswandeling is niet mogelijk, heb een bosallergie Clown) en altijd rekening moet houden met. Soms heb ik het idee dat ik vaker hem belast dan andersom Clown

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:33

Mijn Broertje heeft ADHD. Niet héél ernstig maar wel dat als hij geen medicijnen slikt dat hij úbervrolijk wordt en staat te stuiteren. Concentreren en eigen plannen trekken is niet zijn ding.
Zelf heb ik een lichte vorm van ADHD en gaat het concentreren mij ook héél moeilijk af en heb ik soms geen rem.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:45

Redelijk herkenbaar Ja Mijn broertje heeft ADD en PDD-NOS. En ik zou liegen als dat soms niet heel zwaar zou zijn. Want dat is het, niet alleen voor mijn ouders, maar ook voor mij. Hij heeft zo z'n goede punten, maar het is zo moeilijk om mezelf dat maar voor te blijven houden. Hij is gezakt voor z'n examen VMBO, van de MBO afgeschopt en ook de avondschool voor z'n diploma heeft hij niet afgemaakt. Compleet papierloos dus. Hij werkt nou wel in de installatietechniek OK dan!
Hij is nou 18, ik ben 20, en voor zolang als ik weet is het thuis al moeilijk. Goed, zonder meer, ik heb fantastische ouders, leef in welvaart etc, maar mijn broertje is gewoon heel erg moeilijk. Het zit trouwens in onze familie, ik zie heel veel 'trekjes' van hem in de andere familieleden.
Hij en de thuis situatie is ook de reden waarom ik voor vier maanden naar Ierland gegaan (gevlucht) ben. Hier kan ik mezelf zijn, heb ik geen overspannen ouders en een moeilijk broertje om me heen, en kan ik helemaal egoïstisch in mijn eigen wereldje leven, maar mensen alleen maar míj kennen, en verder niet Lachen
Over twee weken ga ik terug naar huis, en ik zie er heel erg tegenop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:49

Goh Berdien, wat vervelend dat de problemen van jouw broertje zo'n ontzettende impact hebben op het gezin.

Helaas is dat vaak zo, en het enige wat misschien een schrale troost is, is dat het voor hem waarschijnlijk nog moeilijker is dan voor jullie.

Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om weer terug naar huis te gaan. Is er geen mogelijkheid voor je om de deur uit te gaan?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:51

Waarschijnlijk wel, al heeft hij ook vaak niet door wat hij 'aanricht' met zijn gedrag. Hij is oh zo stoer, maar kan in tranen naar boven stormen als mijn moeder tegen hem uitvalt.

Op zich wel, ik woon in Zwolle en studeer in Groningen. Echter, ik werk ook in Zwolle, en daar heb ik mijn paarden ook staan. En echt, ik heb het goed thuis Ja alleen is het gewoon zo af en toe zo verschrikkelijk moeilijk. Dus ik kijk aan hoe het gaat, en als het escaleert of als ik er weer onderdoor aan dreig te gaan dan ben ik zo het huis uit Ja Lachen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:42

Hm klinkt zwaar Berdien. Heftig allemaal, maar misschien dat het juist niet verkeerd is dat je uit huis bent. Kan je er zelf afstand van nemen. En de situatie opnieuw aangaan. Ook als omstander moet je op tijd je rust nemen, en er leren mee omgaan. Ook omdat je er altijd mee te maken blijft houden. Als je je verhaal kwijt wil kan je altijd in het adhd topic komen Lachen

Je naam komt me bekend voor, ken jij ook ene M. Aalders?

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 02:22

Jee.. sommige dingen komen echt zo erg overeen met mijn vriend..ga er niet over uitwijden..maar herken er een hoop in (jullie verhalen) Scheve mond

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:39

Is ook zo, ik kan er straks met een frisse blik tegenaan Ja

Ehm.. nee geloof het niet Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:10