Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:23

fixture schreef:
ik zelf geloof niet in de kracht van edelstenen eigenlijk, ik kan niet begrijpen hoe zo'n steen dat zou oplossen voor je.

Nee jij niet mss....Maar mogen mensen die wél die ervaring delen vertellen dat het werkt voor hun?

Ik zie liever dat iemand zn gezondheidsklachten kwijtraakt door een edelsteen dan door chemische medicatie Knipoog

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:24

Chiqa schreef:
fixture schreef:
ik zelf geloof niet in de kracht van edelstenen eigenlijk, ik kan niet begrijpen hoe zo'n steen dat zou oplossen voor je.

Nee jij niet mss....Maar mogen mensen die wél die ervaring delen vertellen dat het werkt voor hun?

Ik zie liever dat iemand zn gezondheidsklachten kwijtraakt door een edelsteen dan door chemische medicatie Knipoog

natuurlijk mag dat
heb ik gezegd dat dat niet mag? Knipoog
ik vind het erg interessant zelfs om te lezen van anderen, alleen ik geloof er verder niet in, kan toch? Knipoog

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:25

trouwens zou het kunnen datje klachten hebt, en je draagt een edelsteen daarvoor en je denkt zo erg dat het helpt, je klacht dan overgaat omdat je denkt dat de edelsteen helpt?

sorry als het wat vaag geformuleerd staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:42

fixture schreef:
trouwens zou het kunnen datje klachten hebt, en je draagt een edelsteen daarvoor en je denkt zo erg dat het helpt, je klacht dan overgaat omdat je denkt dat de edelsteen helpt?

Een soort van placebo effect? zou kunnen, alleen in mijn geval was het lichamelijk aangetoont dat het werkte..
Hoge bloeddruk simuleer je niet Knipoog

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:44

Chiqa schreef:
fixture schreef:

Een soort van placebo effect? zou kunnen, alleen in mijn geval was het lichamelijk aangetoont dat het werkte..
Hoge bloeddruk simuleer je niet Knipoog

ja ik dacht zo even , misschien dat dat kon
ik bedoelde inderdaad het placebo effect.

kun je mij uitleggen hoe ze dat hebben aangetoond? met een onderzoek ofzo? want dan kan het toch ook door het placebo effect komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:49

fixture schreef:
kun je mij uitleggen hoe ze dat hebben aangetoond? met een onderzoek ofzo? want dan kan het toch ook door het placebo effect komen?

Met een bloeddrukmeter Pling Ik had een bloeddruk van 160 bij 100 op een gegeven moment, ik kreeg daar ook pillen voor...Tot ik de koraal van mn nek afhaalde...

Ik werd misselijk, en kreeg last van flauwtes, weer bloeddruk meten die was idd veel te laag.
Ik moest onmiddelijk stoppen met de pillen, en het probleem is niet meer teruggekomen. Lachen
Het kwam dus door die steen.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:52

Chiqa schreef:
fixture schreef:

Met een bloeddrukmeter Pling Ik had een bloeddruk van 160 bij 100 op een gegeven moment, ik kreeg daar ook pillen voor...Tot ik de koraal van mn nek afhaalde...

Ik werd misselijk, en kreeg last van flauwtes, weer bloeddruk meten die was idd veel te laag.
Ik moest onmiddelijk stoppen met de pillen, en het probleem is niet meer teruggekomen. Lachen
Het kwam dus door die steen.

aah een bloeddrukmeter hahaha niet eens aan gedacht
nja zou kunnen dat die edelstenen werken Knipoog
als dat werkt voor jou, gewoon mee doorgaan

zou het trouwens zo kunnen zijn (ja ik denk veel na op zondagavond) dat niet voor iedereen edelstenen werken, maar gewoon voor bepaalde mensen?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:56

ja ze werken zeker niet bij iedereen. Ik denk niet dat ze zullen werken bij mensen als Kuggur en ik. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:57

Ja tuurlijk, maar dat geldt ook voor reguliere medicijnen die werken ook niet bij iederen.
Het gevaar bij stenen is dat veel mensen maar wat aan rommelen, dus zich niet bewust zijn van de uitwerking dr van op je lichaam....
Mijn kat bv..bij hem was chronische Forl geconstateerd.
Ik deed een paar steentjes aventurijn in zn water, hij is daar erg ziek van geworden, kreeg een grote ontsteking in zijn bek.

Hij is daarvoor geopereerd, maar bleef terugkomen, ik heb toen die stenen dr uitgehaald, ik vertrouwde ze niet, ze waren te zwaar voor hem denk ik.
Hij dronk ook heel veel van dat water, ja hij krijgt toch die mineralen binnen.
Hij is nu weer beter (ook dankzij een andere vorm van natuurgeneswijze Knipoog)
Maar voor hem geen stenen meer, dat durf ik niet meer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:57

Natuurlijk werkt dat ook bij jullie

Ik geloofde eerst ook niet in handoplegging tot ik met eigen ogen zag dat ik niet anders kon dan gaan geloven Lachen

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:58

ok Tong uitsteken vind het wel interessant allemaal

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 20:00

Ik geloofde ook niet in alternatieve geneeswijzen hoor. Maar t afgelopen jaar heb ik meer dokters en ziekenhuizen gezien dan me lief is, en overal word ik her en der gestuurd.
Nu doe ik acupunctuur voor mn vermoeidheid, en ik hoef tussen de middag niet meer te slapen en blijf gewoon tot een uur of 8 'vers' (tenzij ik hard heb gewerkt dan ben ik wel eerder moe)

Zelfde als bachbloesems voor mn nerveusiteit tijdens rijlessen, nergens last van, tot ik woensdag mijn flesje kwijt was, vrijdag wass ik weer gespannen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:10

Nou misschien dat ik acupunctuur eens probeer tegen mijn eczeem. Aangezien je aan dokters niets maar dan ook niets hebt wat dat betreft Boos!. Ik heb zelf moeten uitvogelen voor welk eten in allergisch was.

Als zo'n behandeling niet té duur is, wil ik het wel proberen en dan zal ik ook eerlijk zeggen hier op bokt wat ik er van vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:13

Arabest als je naar een erkende praktijk gaat wordt het gewoon vergoed Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:21

Ik heb een mail gestuurd naar een praktijk hier in de buurt. Ben benieuwd Ja

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:21

ik ben ook benieuwd , blijf dit even volgen

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:27

Arabesk schreef:
Nou misschien dat ik acupunctuur eens probeer tegen mijn eczeem. Aangezien je aan dokters niets maar dan ook niets hebt wat dat betreft Boos!. Ik heb zelf moeten uitvogelen voor welk eten in allergisch was.

Als zo'n behandeling niet té duur is, wil ik het wel proberen en dan zal ik ook eerlijk zeggen hier op bokt wat ik er van vind.

Kijk eens op deze site : http://www.mesologen.nl/index.php?page=1&section=1

Kun je ook heel veel baat bij hebben voor je eczeem!
Een mesologe kan alle waarden in je lichaam uitmeten, waar eventuele blokkades zitten en kijken waar jouw lichaam wel of niet goed op reageert qua voedingsmiddelen!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 20:29

Ik betaal, inclusief vergoeding, 15,- per behandeling, en dan ga ik 2 tot 3 keer per maand (Normaliter 2 keer alleen omdat ik de 30e moet afrijden ga ik de 28e nogmaals)

Mijn vader heeft psoriasis en alles geprobeerd, zalfjes en pilletjes, dode zeezout etc. Na 3 maanden acupunctuur was vrijwel alles weg op een paar schilfertjes na.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:23

Mijn mams, al met 35 jaar migraine, heeft ook baat bij een bepaalde steen, en ze is allesbehalve zweverig; ze had alles geprobeerd en het ding stond haar mooi aan een ketting. Laat het dan fijn wezen dat de klachten verdwijnen; het is voor mij dan ook neit interessant HOE dat komt maar DAT het werkt.

Heb trouwens artrose met behulp van homeopathie bij een jonge hengst weggekregen; hij had een distorsie van het kogelgewricht en door overbelasting artrose aan de knie. Afge4schreven, kreupel, pijn...
En toen stond onze wetenschapper toch wel vreemd te kijken nadat hij was opgeknapt!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:50

Miska schreef:
Kuggur schreef:
Al vaker uitgelegt waarom dat niet een juiste manier van bewijsvoering is. Het gaat veel te ver dit hier duidelijk uit te leggen, verwijs je hiervoor naar wetenschappelijke methodologie. Mijn voorstel was trouwens serieus bedoeld.

Dat is ook alleen maar rationele logica! Toch?!
En is dat alleen maar de juiste manier van denken dan?
Omdat je zegt dat het niet een juiste manier van bewijsvoering is, zoals wij onze ervaringen hebben met edelstenen!
Erg kort door de bocht! Elk mens ervaart dingen anders! Dat hoeft toch niet allemaal bewezen te worden?!

Miska, met irrationele onlogica valt niet te discussieren, wist je dat niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:20

Ik geloof er wel in. Ik ben ook al 6 jaar een verzamelaar van edelstenen. Ik heb er nu ong. 50 . Maar je moet er ook in geloven, anders helpt het niet. Ik heb er zoveel omdat ik het een leuk iets vind zeg maar om te verzamelen, maar ik moet zeggen dat het wel helpt als ik een steen naast mijn kussen leg als ik me ergens druk om maak ofzo Lachen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:39

Arabesk schreef:
ja ze werken zeker niet bij iedereen. Ik denk niet dat ze zullen werken bij mensen als Kuggur en ik. Knipoog

heus wel, gewoon eens proberen. en dan wel eentje aan laten meten dmv een spier/balans test Ja en voor het geld hoef je het ook niet te laten, de meeste stenen zitten onder de 15.-

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:41

Kuggur schreef:
Al vaker uitgelegt waarom dat niet een juiste manier van bewijsvoering is. Het gaat veel te ver dit hier duidelijk uit te leggen, verwijs je hiervoor naar wetenschappelijke methodologie. Mijn voorstel was trouwens serieus bedoeld.

oke dan mag je wat mij betreft wel de sneeuwvlok obsidiaan bestellen of kopen Ja
draag die maar een paar dagen en dan wil ik van je weten wat je hebt ervaren.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:42

Miska uit je antwoord blijkt ook dat je onbekend bent met methodologie. Ik zal het nog een keer met een simpele analogie proberen .

-Disclaimer (verbijsterend genoeg nodig zoals bleek uit antwoorden in een ander topic...)Voor alle duidelijkheid ik geloof niet in kaboutertjes en denk ook niet dat jullie erin geloven. Het is een analogie om een en ander (hopelijk) te verduidelijken.-

Jantje gelooft in het bestaan van kaboutertjes. Pietje is nogal sceptisch, en geeft Jantje verschillende argumenten waarom het zeer onwaarschijnlijjk is dat er piekleine ventjes met rode puntmutsjes in het bos wonen. Jantje wordt opgewonden en zegt "bewijs maar eens dat ze niet bestaan! en loopt triomfantelijk weg.
Want het is onmogelijk te bewijzen dat een bepaald fenomeen(en het maakt niet uit wát) niet bestaat. Daarom moet bewijsvoering altijd uitgaan van het bewijzen dat iets wel bestaat.

Dit heeft niets met juist of onjuist "denken" te maken zoals jij schijnt te menen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:44

fixture schreef:

sorry als het wat vaag geformuleerd staat

dit zou best kunnen hoor, alleen werken de stenen soms zo extreem dat ik wel eens schrik van de werking. Lachen
en mijn dieren dragen ook veelal stenen en bij hun zie ik soms ook bijzondere veranderingen, of verbeteringen. zij kunnen niet simuleren.

nu zeggen de sceptici, dat het mijn eigen beleving is die naar de dieren toe dan veranderd, maar ik vraag me af hoe dat zit wanneer meerdere mensen die veranderingen opmerken Ja