Wat vind jij van abortus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Wat vind jij van abortus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:21

Nou ja ik deel die mening dus niet, maar zo zie je maar weer zoveel mensen zoveel meningen Knipoog

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:29

Ik ben blij dat abortus bestaat. Met allemaal ongewenste kinderen op deze al overbevolkte aarde zou het er ook niet leuker op worden. En kom bij mij niet aan met verhalen over adoptie, want als abortus niet bestond waren er waarschijnlijk meer te adopteren kinderen dan adoptieouders Knipoog

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat er iemand is die zegt : JEAH ik ben echt zo VOOR abortus.

In sommige gevallen kan het een goede uitkomst zijn. Overigens: het percentage vrouwen dat zwanger raakt van hun verkrachter is volgens mij zooo klein, dat dit argument wel verwaarloost kan worden. Merk dat die het altijd goed doet in abortusdiscussies Knipoog

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 00:17

Ik riep vroeger altijd:
"Als ik zwanger word, laat ik het weghalen!"
En toen ik daadwerkelijk zwanger werd en ook al een afspraak had gepland voor een abortus (ik kón er niet voor zorgen, was net in opname in de psychiatrie en verdiende te weinig om mezelf én een kind te onderhouden), kreeg ik een miskraam...
Aan de ene kant was ik "blij" dat de natuur het zelf had opgelost, maar aan de andere kant dacht ik:
"Hoe heb ik ooit een abortus kunnen overwegen?"
Ik heb een tijdje met een ontzettend schuldgevoel rondgelopen in de trant van:
"Het was mss niet gepland en in eerste instantie ook niet gewenst, maar ik had er uiteindelijk toch voor willen vechten."

En dat is de reden waarom ik zei dat ik niet tegen abortus ben, maar het zelf niet zou doen.
Of iig niet als het kind gezond is en levensvatbaar of niet zwaar gehandicapt ofzo.

o0onadiao0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:08

tegen abortus...
in de meeste gevallen dan.. hoeveel meisjes wel niet zwanger worden allleen door niet veilig te vrijen.. oke het kan scheuren.. dat kan gebeuren.. maar dan kun je ook nog de pil slikken.. gewoon dubbel doen...wel zo veilig...

in sommige gevallen mag het van mij wel.. maar bij meiden die niet goed hebben gehandeld, het spijt me maar nee geen reden...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:14

o0onadiao0o schreef:
oke het kan scheuren.. dat kan gebeuren.. maar dan kun je ook nog de pil slikken.. gewoon dubbel doen...wel zo veilig...

Sorry maar dat vind ik behoorlijk kort door de bocht, je moet dus maar je hele leven de pil blijven slikken voor het geval er misschien wel eens iets mis kan gaan met een condoom!? De kans dat er met een condoom iets mis gaat is klein. Het is ook niet 100% zeker dat je dan zwanger wordt. Voor die minimale kans ga ik niet mijn lijf blootstellen aan de rotzooi die in de pil zit. Naar mijn mening is daarvoor de morning after pil of eventueel abortus. Je weet zelf prima wanneer het mis gegaan is dus je kunt dan snel genoeg ingrijpen.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:16

ik ben er zeker voor
voor dat het bestaat ja!
denk dat de meiden niet zomaar zo'n ingrijpend besluit zouden nemen, en ik zou zelf ook niet zomaar voor een kind kiezen.

nu ben ik onverwacht zwanger geworden, mijn zus bv is zelfs met spiraaltje zwanger geworden.
wij hadden allebij ons leven op orde, een vaste relatie, een huis, baan etc
ik kan me voorstellen dat veel meiden een kind gewoon niet zouden kunnen/willen opvoeden op een zeker moment
en deze ingrijp toch niet 'zomaar' zouden ondergaan

ik wil niet zeggen dat je je leven op orde zou MOETEN hebben als bovendstaand omschreven om op een goede manier een kind te wereld te zetten btw

o0onadiao0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:25

Ir111 schreef:
o0onadiao0o schreef:
oke het kan scheuren.. dat kan gebeuren.. maar dan kun je ook nog de pil slikken.. gewoon dubbel doen...wel zo veilig...

Sorry maar dat vind ik behoorlijk kort door de bocht, je moet dus maar je hele leven de pil blijven slikken voor het geval er misschien wel eens iets mis kan gaan met een condoom!? De kans dat er met een condoom iets mis gaat is klein. Het is ook niet 100% zeker dat je dan zwanger wordt. Voor die minimale kans ga ik niet mijn lijf blootstellen aan de rotzooi die in de pil zit. Naar mijn mening is daarvoor de morning after pil of eventueel abortus. Je weet zelf prima wanneer het mis gegaan is dus je kunt dan snel genoeg ingrijpen.

maar een condoom kan gewoon scheuren.. zal niet snel gebeuren.. maar de kans is er wel.. maakt niet uit hoe klein de kans is... en inderdaad je word niet zomaar even zwanger... en je hebt inderdaad ook nog de morning after pil.. maarja heb je het niet in de gaten.. ja.. lastig

maar wat vinden jullie van overtijds behandeling?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:28

o0onadiao0o schreef:
maar een condoom kan gewoon scheuren.. zal niet snel gebeuren.. maar de kans is er wel.. maakt niet uit hoe klein de kans is... en inderdaad je word niet zomaar even zwanger... en je hebt inderdaad ook nog de morning after pil.. maarja heb je het niet in de gaten.. ja.. lastig

Voor die ontzettend kleine kans waar we het nu over hebben ga ik dus niet ook de pil nog eens slikken. Voor mij persoonlijk is het niet lastig, op zo'n moment ben ik blij dat abortus tot de keuze mogelijkheden behoort.

o0onadiao0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:31

Ir111 schreef:
o0onadiao0o schreef:

Voor die ontzettend kleine kans waar we het nu over hebben ga ik dus niet ook de pil nog eens slikken. Voor mij persoonlijk is het niet lastig, op zo'n moment ben ik blij dat abortus tot de keuze mogelijkheden behoort.

dat is je eigen keus..

maar zou je dat kunnen dan? door een ongelukje abortus plegen.. ik zou dat persoonlijk niet kunnen, daardoor heb ik nu ook de mening die ik heb.. gewoon omdat ik het niet over mijn hart zou krijgen om dat dingetje weg telaten halen..

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:39

ik zou het persoonlijk niet laten weghalen met de achterliggende gedachten: wat als er ooit iets gebeurd en je kunt geen kinderen meer krijgen. dan heb je altijd in je hoofd, ik had een kind kunnen hebben.

daar zou ik niet mee kunnen leven (maajaa zoals ik al zei, het is persoonlijk)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:40

Morning after pil zit ook erg veel troep in. Daar komt bij dat die tegenwoordig makkelijk als anticonceptie pil gebruikt wordt. Vroeger werd je er enorm ziek van tegenwoordig niet niet meer en dat is eigenlijk wel jammer omdat het op deze manier steeds vaker als anticonceptiemiddel gebruikt wordt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:41

o0onadiao0o schreef:
maar zou je dat kunnen dan? door een ongelukje abortus plegen.. ik zou dat persoonlijk niet kunnen, daardoor heb ik nu ook de mening die ik heb.. gewoon omdat ik het niet over mijn hart zou krijgen om dat dingetje weg telaten halen..

Ik denk nu dat ik dat kan. 'Dat dingetje' wordt namelijk een mens, waar je de eerste 20 jaar intensief voor zorgt, waar je een groot deel van je eigen leven voor aan de kant zet. Ik ben helemaal niet bereid om dat te doen (ik wil dus geen kinderen Haha! ). Ik kan me niet voorstellen dat ik mijn kind wat door een ongeluk ontstaan en wat ik helemaal niet hebben wil een goed leven kan bieden. Vandaar dat ik nu denk dat ik voor abortus kies. Maar goed, wie weet doe ik iets heel anders als ik zwanger blijk te zijn... Ik ben in ieder geval heeeel blij dat abortus tot de mogelijkheden behoort.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:44

MISTRAL94 schreef:
Morning after pil zit ook erg veel troep in.

Toch slik ik liever misschien 1x als het nodig is de morning after pil in plaats van jaren en jaren elke dag de anticonceptiepil...

Ik zeg dus niet dat we allemaal onveilig moeten gaan sexen en lekker de morning after pil moeten gaan slikken hoor! Maar ik vind als je het met condoom doet en dat gaat mis, je prima de morning after pil kunt gebruiken en daarvoor dus niet ook nog es de anticonceptie pil moet gebruiken zoals in een eerdere post gezegd werd.

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:31

MISTRAL94 schreef:
Mea schreef:
Abortus betekent veel.
Als anti conceptie vind ik het niet kunnen.
Als na aanleiding van een verkrachting vind ik het de keus van de vrouw zelf.
Als na aanleiding van een ongegeplande zwangerschap is het de keus van de vrouw zelf, want ze kan te jong zijn, niet in een goede positie zijn om een kind op te voeden, ongezond zijn (de vrouw dan), enz. Hierbij denk ik wel één keer zo'n fout en je maakt hem nooit weer!
Als het is na aanleiding van een handicap van het kindje vind ik het niet kunnen, wie zegt dat zo'n kindje niet een prachtig persoon kan zijn??

Aan de ene kant ben ik het met je eens, aan de andere kant wat doe je zo'n kind aan? 9 van de 10 verstandelijk gehandicapten kun je thuis al niet verzorgen. Dus moeten ze uit huis geplaatst worden. Om het maar even krom te zeggen, dan scheep je een ander er mee op. Die personen weten niet beter maar als ouder zijnde haal je je heel wat op de hals en of je daar nou zo gelukkig van zult worden?! Met kinderen heb je al een hoop kopzorgen, laat staan een kind wat niet gezond is.
Ik val je absoluut niet aan maar er zijn wel dingen die je op zo'n moment overdenken moet!

Ik begrijp dat dit jouw mening is. 'Dan scheep je een ander ermee op' vind ik alleen echt een rare uitspraak. We stoppen onze opa's en oma's of ouders toch ook in een verzorgingshuis? Dan scheep je toch ook iemand anders ermee op?? Of wat nu als je eigen vriend/man door een ongeluk gehandicapt raakt?
Of de embryo een gehandicapt kind zal worden is niet altijd met zekerheid te zeggen en ook de gradatie van de handicap is amper vast te stellen. En alleen bepaalde handicaps kan worden gezien, zoals een lich. handicap of syndroom van Down. Als je kindje geboren is en later blijkt dat ie bijv. autistisch is - heb je dan spijt dat je hem niet hebt weg laten halen???
Natuurlijk geeft het aanpassingen voor de ouders, maar een gehandicapt kind is net zo lief en leuk als een ander kind. Natuurlijk geeft het meer kopzorgen, maar dat geld toch ook als blijkt dat je een meerling krijgt?
Nee ik ben er echt tegen om een gehandicapt kind weg te laten halen tenzij er met zekerheid gezegd kan worden dat het niet levensvatbaar zal zijn na de geboorte, dan kan je er over na gaan denken of je het zelf weg laat halen of de natuur zijn gang laat gaan.
Een kind hoort bij je leven of het nu slim, groot, spraakachterstand heeft, een handicap of wat dan ook - je leert er een hele hoop van en het is de mooiste levenservaring die er is!

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:35

o0onadiao0o schreef:
maar wat vinden jullie van overtijds behandeling?

Is dat niet na 52 weken of zo? Nou, dan zat ik die zwangerschap uit en ging ik toch over op adoptie hoor! Om zo'n kind nog weg te laten halen. Vind ik erg zonde. MAar ja, het is gemakkelijk praten natuurlijk, ik zit hier lekker achter mijn scherm en ik ben niet zwanger. Nooit geweest ook.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:48

52 weken? Haha! Een zwangerschap duurt gemiddeld 40 weken Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:51

Mea schreef:
Aan de ene kant ben ik het met je eens, aan de andere kant wat doe je zo'n kind aan? 9 van de 10 verstandelijk gehandicapten kun je thuis al niet verzorgen. Dus moeten ze uit huis geplaatst worden. Om het maar even krom te zeggen, dan scheep je een ander er mee op. Die personen weten niet beter maar als ouder zijnde haal je je heel wat op de hals en of je daar nou zo gelukkig van zult worden?! Met kinderen heb je al een hoop kopzorgen, laat staan een kind wat niet gezond is.
Ik val je absoluut niet aan maar er zijn wel dingen die je op zo'n moment overdenken moet!

Ik begrijp dat dit jouw mening is. 'Dan scheep je een ander ermee op' vind ik alleen echt een rare uitspraak. We stoppen onze opa's en oma's of ouders toch ook in een verzorgingshuis? Dan scheep je toch ook iemand anders ermee op?? Of wat nu als je eigen vriend/man door een ongeluk gehandicapt raakt?
Of de embryo een gehandicapt kind zal worden is niet altijd met zekerheid te zeggen en ook de gradatie van de handicap is amper vast te stellen. En alleen bepaalde handicaps kan worden gezien, zoals een lich. handicap of syndroom van Down. Als je kindje geboren is en later blijkt dat ie bijv. autistisch is - heb je dan spijt dat je hem niet hebt weg laten halen???
Natuurlijk geeft het aanpassingen voor de ouders, maar een gehandicapt kind is net zo lief en leuk als een ander kind. Natuurlijk geeft het meer kopzorgen, maar dat geld toch ook als blijkt dat je een meerling krijgt?
Nee ik ben er echt tegen om een gehandicapt kind weg te laten halen tenzij er met zekerheid gezegd kan worden dat het niet levensvatbaar zal zijn na de geboorte, dan kan je er over na gaan denken of je het zelf weg laat halen of de natuur zijn gang laat gaan.
Een kind hoort bij je leven of het nu slim, groot, spraakachterstand heeft, een handicap of wat dan ook - je leert er een hele hoop van en het is de mooiste levenservaring die er is![/quote]

Begrijpend lezen is ook een vak dat blijkt wel weer Knipoog

Overigens zit er een verschil in of jij 10 a 20 jaar voor iemand zorgt (want de mensen blijven steeds langer zelfstandig wonen) of een heel leven, al worden deze mensen over het algemeen niet zo oud. Hoe zou jij het vinden als je als kaspantje geleefd wordt?

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:04

Overtijdbehandeling gebeurt binnen 3 week na je menstruatiedatum,je bent dus net zwanger .
De behandeling is hetzelfde alleen heb je geen bedenktijd als je zo kort zwanger bent,daarom word het overtijdsbehandeling genoemd.
Je hebt ook een soort van abortuspil die je na een week of langer kan slikken maar vaak helpen die niet genoeg en moeten de meiden alsnog een abortus ondergaan.
Ik ben voor overtijdbehandeling ,geen bedenktijd dus snelle afhandeling hoe kleiner de vrucht hoe beter in mijn ogen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:08

Ir111 schreef:
MISTRAL94 schreef:
Morning after pil zit ook erg veel troep in.

Toch slik ik liever misschien 1x als het nodig is de morning after pil in plaats van jaren en jaren elke dag de anticonceptiepil...

Ik zeg dus niet dat we allemaal onveilig moeten gaan sexen en lekker de morning after pil moeten gaan slikken hoor! Maar ik vind als je het met condoom doet en dat gaat mis, je prima de morning after pil kunt gebruiken en daarvoor dus niet ook nog es de anticonceptie pil moet gebruiken zoals in een eerdere post gezegd werd.

Dan ben je dus ook niet 100% uit of je wel of geen kinderen wil IMO. Ik wil geen absoluut geen kinderen, dus ik ga het niet maar 'riskeren' met alleen een condoom

Er zijn meer anti conceptie middel hoor, dan alleen de pil Rolleyes
De pil is inderdaad troep, ik heb het een tijdje geslikt, relatie is nu uit dus ik ben er ook mee gestopt. Ik wou overgaan op zo'n stokje onder je huid in je arm. Veeeeeeeel minder hormonen en toch anticonceptie Knipoog En zo zijn er wel meer.. Verdipe je er eens in zou ik zeggen Ja

Sorry hoor, maar je kunt niet altijd vertourwen op een condoom. In de zin van het is niet 100% veilig, maar ook kun je bvb een vergeten zijn oid. Ja en ik ken mezelf, als ik seks wil, dan wil ik seks, en dan ga je het riskeren en ja hoor ben je zwanger. Koe

Nou, zo'n situatie voorkom is dus door ervoor te zorgen dat ik weet dat ik meer veilig ben dan alleen een condoom. Omdat ik ECHT geen kinderen wil.

_xpipo_macho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:10

ik vind het eigenlijk niet kunnen want .>meestal< kies je er zelf voor okee soms niet nee maar als jij perongeluk in de moeders buik zat dan kan je het eigelijk niet maken als iedereen het nou moet doen waren wij er ook niet!

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:11

MISTRAL94 schreef:
[

Begrijpend lezen is ook een vak dat blijkt wel weer Knipoog

Overigens zit er een verschil in of jij 10 a 20 jaar voor iemand zorgt (want de mensen blijven steeds langer zelfstandig wonen) of een heel leven, al worden deze mensen over het algemeen niet zo oud. Hoe zou jij het vinden als je als kaspantje geleefd wordt?

Hoezo begrijp ik jou niet dan? Leg maar uit dan.
En het is echt niet vast te stellen of de embryo een kasplantje wordt, het gaat hier steeds over het syndroom van Down (vruchtwater punctie) en dergelijk. Dit zijn echt geen kasplantjes hoor! Maar wonen vaak niet meer thuis. Of heb jij het alleen over die ene uitzondering? Een persoon die meer dan 20 jaar kasplantje is?
Laatst bijgewerkt door Mea op 26-09-07 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:16

Ik heb erin gezet " om het maar even krom te zeggen" Voor het gemak lees je daar overheen.
Ik heb ook geschreven ik val je niet aan maar er is ook een keerzijde van de medaille! Maar het merendeel van de mensen denkt er erg licht over ach het kind is gehandicapt maar we laten het gewoon komen en zien wel waar het schip strand ben je dan helemaal eerlijk tegenover je kind?

Overigens raakte ik niet gepland zwanger en is mijn dochter inmiddels 2.5 jaar oud dus van abortus was voor mij absoluut geen sprake! En nogmaals het is geen aanval maar denk je ook na over de evt. gevolgen daarvan?

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:17

Ik vind het goed dat het er bestaat.Als je er zelf voor kiest en je bewust bent dat je het heb gedaan ben ik tegen abortus.
Als je niet uit vrije wil zwanger geraakt bent dan is dit een goed alternatief.Je hoort de laatste tijd zo vaak mensen die verkracht zijn , als je dan van zo iemand zwanger word zal ik het weglaten halen.Dit blijf je altijd bij, als het kind later groter is denk je toch altijd terug aan de gebeurtenis.
Maar als je er bewust van bent dan ben ik tegen abortus
Laatst bijgewerkt door netam12 op 26-09-07 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:18

@ Skitter: Nu wil ik ze ook echt niet, ik heb alleen niet zo'n moeite met abortus. Nogmaals,ik vind de kans dat het misgaat met condoom en dat je dan ook nog zwanger raakt zo ontzettend klein dat ik dat risico wel wil nemen. Het gaat al jaren goed (wellicht is het geluk met de domme... Haha! ). Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% veilig, maar ik vind alleen een condoom voldoende. Kwestie van kansberekening, als het dan toch -wat mij dus zeer onwaarschijnlijk lijkt- misgaat is er altijd nog morning after of abortus om uit te kiezen.

Overigens ben ik bekend met het feit dat er meer anti conceptie middelen zijn dan alleen de pil Rolleyes maar bedankt dat je me er even op wijst.

_xpipo_macho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:20

ja oke maar dan vind ik dat het alleen voor verkrachte vrouwen moet zijn.
alleeen ik zou het nooit willen doen want je kan het ook mischien altijd nog bvb aan een gezin geven die GEEN kinderen kunnen krijgen? :S