Altijd moe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Robin

Re: Altijd moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 08:41

Ik ben ook altijd moe, hoe vroeg ik ook ga slapen ik blijf moe
op school is het ook vreselijk irritant omdat ik mijn hoofd er gewoon niet bij kan houden..

Bloedtesten hebben bij mij niks uitgemaakt..
Ik sta dus voor een raadsel Nagelbijten / Gniffelen

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 08:52

heb je je laten testen op de ziekte van Lyme? Daar moet je speciaal om vragen. VanLyme kun je ontzettend moe worden en last van je spieren krijgen.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 08:55

Helaas, ook ik zit in dat schuitje. Eerst Pfeiffer gehad 2 jaar geleden, nu al een jaar fybromialgie.
Veel last van mn spieren, en veel en snel moe...Dus ook vaak hoofdpijn. Kan ook geen tikje hebben op mn spier, doet echt veel pijn.

Ben naar een ortomuleculair geweest vorig jaar, die zette mij idd ook op een suikervrij dieet. Mijn lever werkte nogsteeds slecht van de pfeiffer, dus heel veel water drinken.

Ik ben echt suikerverslaafd, maar sinds gisteren maar weer echt suikervrij gegaan... Met suiker is het echt een drama.

Maak straks denk ik mn berichtje af, moet naar school Nagelbijten / Gniffelen

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 08:56

skessa schreef:
heb je je laten testen op de ziekte van Lyme? Daar moet je speciaal om vragen. VanLyme kun je ontzettend moe worden en last van je spieren krijgen.

Nee niet gedaan

ben wel vaak door teken gebeten (woon in een bosgebied) maar nog nooit last van gehad ofzo
altijd goed eruit gehaald

of kan je nog door meer dingen de ziekte van Lyme krijgen?

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:01

MyrtheJ schreef:
Helaas, ook ik zit in dat schuitje. Eerst Pfeiffer gehad 2 jaar geleden, nu al een jaar fybromialgie.
Veel last van mn spieren, en veel en snel moe...Dus ook vaak hoofdpijn. Kan ook geen tikje hebben op mn spier, doet echt veel pijn.

Ben naar een ortomuleculair geweest vorig jaar, die zette mij idd ook op een suikervrij dieet. Mijn lever werkte nogsteeds slecht van de pfeiffer, dus heel veel water drinken.

Ik ben echt suikerverslaafd, maar sinds gisteren maar weer echt suikervrij gegaan... Met suiker is het echt een drama.

Maak straks denk ik mn berichtje af, moet naar school Nagelbijten / Gniffelen

Wat me nog te binnen schoot is dat ik inderdaad al vanaf baby een koemelk allergie heb, en een lactose intollerantie. Veel mensen hebben dit onbewust ook.... misschien dat jullie daar in kunnen zoeken.

Dat van HPS heb ik ook op internet over rondgesnuffeld, ik wist al wel dat ik 'overgevoelig' ben voor prikkels, en daar ook met psycholoog over gehad tijd terug, maar niet dat er zoveel over bekend was... Toch maar eens in verdiepen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:47

Vandaag bij de ostheopaat geweest; vraag me af of dat wat gaat helpen...
Hij vroeg wel ook of ik Lyme kon hebben, bij de internist dan ook maar gelijk laten testen. Misschien komt er iets uit, anders maar weer verder zoeken...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:04

Ostheopaat?

hmm lyme, nouja ik neem aan dat ik daar voor getest ben bij de internist, na die meer dan 10 keer grote bloedonderzoeken.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:16

Ja, ik heb al een hele tijd rugpijn, en ben mede daardoor heel moe.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:27

ik ehb tijden dat ik niet in kan slapen savonds, en dat ik voor 12 uur niet slaap. en het dus geen zin heeft om dan te gaan slapen. ben dan vaak ook wat hyper en minder moe, behalve als ik sochtends uit mijn bed moet komen, dan kan ik er niet meer uitkomen.

maar ik heb ook tijden dat ik constant wil slapen, dat ik zo verschrikkelijk moe ben. constant slap duizelig en duf ben, en vooral de hele dag wel iets wil doen. maar niet de energie voor heb en en vooral tegen op zie

vreog me af of meer mensen dit hebben?

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:16

Ik ben ook altijd verschrikkelijk moe.
En ik weet niet hoe de dokter erachter is gekomen, maar ik heb een traagwerkend schildklier en daardoor dus erg veel moe, helaas zijn ze het dus pas op me 16de achter gekomen Scheve mond denk nu maand of 2 geleden, en nu me 2de week van de medicijnen, dinsdag moet ik terug voor bloedprikken om te kijken of de medicijnnen werken.
ook ik bij mij de Traagwerkend schildklier ondekt door een andere arts en in een ander ziekenhuis.

misschien heb je het ook dt je daardoor zo moe ben.?
weet niet of je nog meer klachten hebt.?
site waar je kan kijken of je "als je andere klachten heb" overheen komen

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:59

Geen energie, overal tegen op zien, de hele tijd willen slapen...
Dat komt me bekend voor lotjj92!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:23

lotjj92 schreef:
ik ehb tijden dat ik niet in kan slapen savonds, en dat ik voor 12 uur niet slaap. en het dus geen zin heeft om dan te gaan slapen. ben dan vaak ook wat hyper en minder moe, behalve als ik sochtends uit mijn bed moet komen, dan kan ik er niet meer uitkomen.

maar ik heb ook tijden dat ik constant wil slapen, dat ik zo verschrikkelijk moe ben. constant slap duizelig en duf ben, en vooral de hele dag wel iets wil doen. maar niet de energie voor heb en en vooral tegen op zie

vreog me af of meer mensen dit hebben?

Zó herkenbaar.
Echt, je beschrijft precies wat ik hier heb.
's Avonds d'r niet in te krijgen en te wakker om te slapen, 's ochtends heel moe, en om een uur of 8 ook heel moe. Ga ik een paar keer vroeg naar bed, ben ik juist nog meer moe in de ochtend. Als ik thuis kom van school ben ik ook altijd te moe/duf om te leren oid. Ik kan me ook nooit op lange teksten concentreren.
Heb ik proefwerken (zoals nu, door een communicatiefout kwam ik er vandaag achter dat ik morgen nóg een proefwerk heb, waar ik dus géén tijd voor heb om voor te leren), zit ik me te stressen tijdens leren, met als gevolg dat ik (zoals vandaag) nog wel eens in slaap val tijdens het leren...
Dit gaat ook gepaard met het feit dat ik het zo ontzettend koud heb, dan ga ik naast de verwarming leren en dan ben ik in no time in dromenland.

En dan 's avonds heb ik weer een uitbarsting van energie oid, want dan kan ik geen oog meer dichtdoen.
Overigens als ik net twee uurtjes wakker ben, ben ik wel weer 'wakker', maar naarmate de dag richting vroege avond gaat, word ik moeier en moeier.

De ene dag is anders dan de andere, maar vandaag was 't heel erg.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:30

Like_peres schreef:
Ik ben ook altijd verschrikkelijk moe.
En ik weet niet hoe de dokter erachter is gekomen, maar ik heb een traagwerkend schildklier en daardoor dus erg veel moe, helaas zijn ze het dus pas op me 16de achter gekomen Scheve mond denk nu maand of 2 geleden, en nu me 2de week van de medicijnen, dinsdag moet ik terug voor bloedprikken om te kijken of de medicijnnen werken.
ook ik bij mij de Traagwerkend schildklier ondekt door een andere arts en in een ander ziekenhuis.

misschien heb je het ook dt je daardoor zo moe ben.?
weet niet of je nog meer klachten hebt.?
site waar je kan kijken of je "als je andere klachten heb" overheen komen

Hmm, op die site staan meerdere klachten die hier heel bekend klinken,
oa vermoeidheid, Kouwelijkheid, Droge, koude, bleekgele huid, Traagheid in denken en handelen en spierpijn in voornamelijk schouders.
Zet me toch aan het denken. Scheve mond

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:55

Dat zette mij ook aan het denken, en opeens in de middag werdt ik opgebeld.
maarja nooit verkeert om ff na te laten kijken. Lachen

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:51

Heb ook al jaren problemen met vermoeidheid artsen staan voor een raadsel, Die klachten van die schildklier komt me ook bekent voor aleen , mijn schildklier is goed.. dusja wat dan, Ziekenhuizen, kinderartsen afgelopen..

Ik heb indd ook pheifer gehad & de ziekte van lym & een vergiftigte lever ofz.
Nou is alles weer goed, Mijn lever enzo ook, Maar ik loop al vanaf mn 5e/6e jaar met vermoeidheids klachten..

Toen gooiden ze het op psygisch kzou psygisch in de knoop liggen enzo, Mijn ouders zijn op mn 4 e jaar gescheiden...Terwijl de psygiater komt vragen wat ik daar kom doen.

Tja. Het enige waar ze je dan nog mee kunnen helpen is "hoe gaat ik om met mijn vermoeidheid"..

Nou denken ze weer dat ik een vorm van ADHD heb, hyper/slechte concentratie / chaotisch je kent dat wel.

Dusja, Maar hoe gaat het nou?
Weet je al wat meer?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:24

marthine schreef:
Heb ook al jaren problemen met vermoeidheid artsen staan voor een raadsel, Die klachten van die schildklier komt me ook bekent voor aleen , mijn schildklier is goed.. dusja wat dan, Ziekenhuizen, kinderartsen afgelopen..

Ik heb indd ook pheifer gehad & de ziekte van lym & een vergiftigte lever ofz.Nou is alles weer goed, Mijn lever enzo ook, Maar ik loop al vanaf mn 5e/6e jaar met vermoeidheids klachten..

Toen gooiden ze het op psygisch kzou psygisch in de knoop liggen enzo, Mijn ouders zijn op mn 4 e jaar gescheiden...Terwijl de psygiater komt vragen wat ik daar kom doen.

Tja. Het enige waar ze je dan nog mee kunnen helpen is "hoe gaat ik om met mijn vermoeidheid"..

Nou denken ze weer dat ik een vorm van ADHD heb, hyper/slechte concentratie / chaotisch je kent dat wel.

Weet je al wat meer?

Sohé, dat is ook niet niks! Bij mij moeten ze nog uitzoeken of ik pfeiffer of lyme heb (of iets anders).

Misschien zou je eens osteopatie moeten proberen? Kijken naar het lichaam als geheel en misschien kunnen zij iets voor je doen?

Ik had in ieder geval het gevoel dat daar eindelijk geluisterd werd en die man vondt allerlei dingen bij mij die ik niet eens verteld had (maar eigenlijk wel klopten). Bijvoorbeeld mijn knie die een tijd terug uit de kom is geweest, heb ik nog heel af en toe last van, had ik niks over gezegd, vertelt hij opeens dat het daar ook nogal vast zit. En (zonder dat ik het had aangewezen) precies die plaatsen in mijn nek/rug waar het echt pijn doet: zo gevonden. Dat is toch wel eens anders geweest...
Ik ben nooit zo'n prater als iemand vraagt waar ik nou last van heb, maar hij merkte het gewoon aan mijn lichaam!
Ook voelde hij aan mijn lever en vroeg of ik Lyme gehad had/ kon hebben. Idd 7 jaar geleden door een teek gebeten, pas laat ontdekt (met kring enzo) wel antibiotica gehad maar dat kan niet voldoende zijn geweest (?).

Wie weet helpt het je een beetje? (Let niet op mijn verhaal, doet er niet echt toe)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:28

Safiera schreef:
marthine schreef:

Ik heb indd ook pheifer gehad & de ziekte van lym & een vergiftigte lever ofz.Nou is alles weer goed, Mijn lever enzo ook, Maar ik loop al vanaf mn 5e/6e jaar met vermoeidheids klachten..

Weet je al wat meer?

Sohé, dat is ook niet niks! Bij mij moeten ze nog uitzoeken of ik pfeiffer of lyme heb (of iets anders).

Misschien zou je eens osteopatie moeten proberen? Kijken naar het lichaam als geheel en misschien kunnen zij iets voor je doen?

Ik had in ieder geval het gevoel dat daar eindelijk geluisterd werd en die man vondt allerlei dingen bij mij die ik niet eens verteld had (maar eigenlijk wel klopten). Bijvoorbeeld mijn knie die een tijd terug uit de kom is geweest, heb ik nog heel af en toe last van, had ik niks over gezegd, vertelt hij opeens dat het daar ook nogal vast zit. En (zonder dat ik het had aangewezen) precies die plaatsen in mijn nek/rug waar het echt pijn doet: zo gevonden. Dat is toch wel eens anders geweest...
Ik ben nooit zo'n prater als iemand vraagt waar ik nou last van heb, maar hij merkte het gewoon aan mijn lichaam!
Ook voelde hij aan mijn lever en vroeg of ik Lyme gehad had/ kon hebben. Idd 7 jaar geleden door een teek gebeten, pas laat ontdekt (met kring enzo) wel antibiotica gehad maar dat kan niet voldoende zijn geweest (?).

Wie weet helpt het je een beetje? (Let niet op mijn verhaal, doet er niet echt toe)

Mooie ervaringen zijn dat he, dat heb ik ook bij mijn mesloog. Die zit gewoon helemaal goed, zonder dat ik nog iets had verteld.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:43

het kan ook zijn dat je idd teveel denkt, en hetgeen je eigenlijk moet doen je tegenstaat,
omdat je misschien nog niet echt acccepteerd dat het je leven is.
dus dat je nu op dit punt van je leven zit, en bepaalde dingen steeds moet doen.
en van dat moeten lukt het dan helemaal niet meer,
en zo wordt de berg steeds groter, en je moe zijn erger.
ik heb dat teminste wel, ik ben niet moe op zich,
want als ik naar de pony ga ben ik helemaal actief en erbij.
en een eind fietsen ofzo, gaat prima, als het maar buiten is of bij de dieren.
maar in huis... ik kan vaak echt de energie niet vinden om het huishouden alwéér te doen..
ik ga mezelf dan vergelijken met anderen, en dan vind ik mezelf het slecht doen.
want andere vrouwen hebben kinderen, huishouden, en ook nog een baan!
en ik heb alle tijd van de wereld en er komt haast niks uit mn handen!
zo kom je dus wel in een negatieve cirkel terecht,
en groeit het boven je hoofd uit.
ik denk dat moe zijn best wel psychisch kan zijn,
als je iets als een berg ervaart,
dan wordt het in je hoofd zoveel.. dat je het maar laat zitten, en gewoon heel wat anders gaat doen ipv die berg aanpakken.
kost allemaal energie, het denken aan wat je nog moet doen, het je schuldig voelen over dat je vind dat je faalt, enz enz.
ik moet wel zeggen, de winter is echt heel rot, ik heb echt zonlicht nodig om energie te krijgen!!
en muziek, dus als ik de radio hard aanzet dan ga ik makkelijker aan het werk.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:28

Ook heel herkenbaar Marigold! Bij de paarden ga je gewoon door, maar thuis door de week... Mijn huiswerk, schoolprojecten noem maar op komt ook nooit af!

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:31

Tja , Ik ben dus een tijdje bij een homeopatische arts gweest,
Die gaf dus ook aan dat ik lyme had gehad, En dat mijn lever nog steeds vergiftigt was, Daar heb ik toen plantaardige middelen op gehad, En dat heeft zeker geholpen, Maar nou ben ik weer een jaar verder en mijn vermoeiheidsklachten verergeren weer, En nu is dus alles wel goed qua gezondheid,

@Marigold : ik heb dus nooit (of zelden) energie, Aleen een beetje adrialine, Vandaar dat ik ook skateboard.
Om toch maar even een beetje "energie" te krijgen,
Ben nou ook bezig om een hardloop progamma op te bouwen, Zodat ik mijn vermoeiheid wat beter kan handhaven,
Het nadeel is dan ook als ik bvb 1 keer dat schema onderbreek, Kan ik weer bij grond af aan beginnen..
Erg frustrerent.
Maar wat je zegt is wel waar, Ik ga nou 2 dagen in de week naar school, Er komt veel minder huiswerk uit mijn handen dan dat ik als ik op school zat maakte.
Daarom heb ik ook een soort schema waardoor ik bij me werk blijf en alle afleidende dingen als een Pc en een mobieltje uit staan.
Rustige cd op, Dus geen reclame wat me af kan leiden Tong uitsteken
Maar ik merk indd ook dat als ik even buiten ben geweest, dat ik weer makkelijker aan het werk gaat.
Dat is ook vooral voor mij een doel, Om makkelijker en beter met mijn consentratie/vermoeitheids probleem om te gaan.
Ik geloof dus eigenlijk niet meer zo in genezen (Als er al wat te genezen valt, Hoewel het moet toch iets zijn..) , Als je al zovaak heb gehoort dat artsen zeggen " ik kan je niet (verder) helpen "
Tja dan hoeft het allemaal niet zo nodig meer.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 14:30

Doei! hehe eindelijk thuis, duik nu gelijk mijn bed in.. pfffff
Dan kan ik vanaaf weer eventjes naar de paarden!
( daar heb ik nu echt geen fut voor + stal uitmesten enzo.. ookal is het nu eventjes droog en had ik lekker buiten kunnen gaan rijden )

Ja stom he.. het moet toch iets zijn... je doet er alles aan, juist meer of juist minder, en het verbeterd niet.
Terwijl je "vroeger"wel goed functioneerde en energie voor 10 had.
Moe zijn hoort niet bij jong zijn..

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 16:43

Marigold: ik snap je echt 100%! Ik zat bijna te janken (ja ja, gebeurd snel Tong uitsteken ) omdat het zo herkenbaar is. En inderdaad dat falen...

Vroeger had ik energie voor 10 inderdaad, maar ik liep dan ook voor al mijn gevoel weg. Ik sliep amper, was nooit thuis, altijd maar bezig om alles dan zo weg te kunnen drukken dat je sommige dingen gewoon werkelijk niet meer weet.
Toen: kwam ik mijn huidige vriend tegen en ik had hem maar 1 keer gezien en een paar keer op msn gesproken en ik kreeg last van MEGA paniekaanvallen. De eerste was op een feestje, ik had toen nog een andere vriend (voelde toch niks, dus jongens waren ook gewoon 'gezellig') en die liet me stikken toen ik ruzie kreeg met mijn beste vriend en heb toen op een feestje paniekaanval gehad van 2,5 uur. Iedereen die bij me in de buurt kwam mepte en schopte ik van me af. Mijn viend en ik kwamen bij elkaar en het bleef doorgaan dus in therapie gegaan. Gewoon mega moe geworden door alle emoties die de therapie bij me los maakt en door allerlei drukte (50 uur stage per week, alles regelen voor verhuizing en dat er paarden konden komen en noem maar op).
Nu gaat het qua paniek aanvallen goed, maar omdat ik weer meer voel weet ik soms nog niet wat ik met alle gevoelens aan moet... Ik voel nu alles erg heftig en moet nog een balans zien te vinden.

Ik ga vanaf binnenkort een nieuwe therapie volgen om mijzelf geestelijk wat meer los te maken van mijn moeder. Zij is jaren overspannen geweest (van mijn 14e tot 20e) en nog steeds vaak moe en dan maak ik me zorgen om haar... (nog meer zorgen...)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 17:55

Nouja ik bedoelde met vroeger meer als kind zijnde, op de basisschool enzo.

Wat vervelend dat gevoel van falen en paniekaanvallen!
Gelukkig heb je de oorzaak gevonden en ben je bezig er wat aan te doen!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 18:14

Ik zet hier even een stipje.
Ik heb nog niet alle gelezen maar kom al heel veel bekende klachten tegen.
Ik ben ook steeds erg moe, geen fut om iets te doen tewijl ik toch echt heel erg optijd naar bed ga, redelijk goed slaap en niet erg veel werk.
Ik heb nog geen testen oid gehad omdat ik het zelf eigenlijk niet serieus nam, maar inmiddels wordt ik er wel een beetje moe van Knipoog en moet ik er echt een serieus over nadenken.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:53

Nou nou, mijn 2e psychiatrische onderzoek van dit jaar.
De eerste: neem pillen (antidepressiva / slaapmiddelen), omdat ik slecht sliep en moe was. Toen dus 2 weken Oxcacepam (hoe je dat ook schrijft) geslikt en het ging werkelijk waar beter. Toen sliep ik ook zeer slecht, was vaak wakker.

Nu: slaap minimaal 8 uur per nacht en nog blijf ik kats moe :S De psychiater van maart was met pensioen en nou hebben ze een nieuwe, een vrouw. Echt een hele fijne vrouw, waarbij je je echt op je gemak voelt en je begrepen voelt. Helaas kon zij de vinger er niet op leggen en nou moet ik dus weer bloed laten prikken (zucht). Ik hoop dat er wat uit komt, maar ik verwacht er niet te veel van, aangezien ik een paar maand terug ook al bloed heb laten prikken. Ook zij heeft me antidepressiva (al vond zij 'antistressiva' een betere term) aangeboden, maar ik weet het niet. Heb al mijn 2e gesprek met haar gehad, waarin ik haar dus mijn keuze duidelijk zou maken, maar dat is ie nu nog steeds niet...

Heeft 1 van jullie al antidepressiva? En hoe reageren jullie er op?