Ongezond melk versus limonade

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Re: Ongezond melk versus limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:27

katiavl schreef:
En sonja bakker en veiligheid van melk? Ik snap het punt niet?

Ik wilde daar ook verder geen punt van maken, maar dat bedacht ik me ineens Knipoog Mocht zuivel echt zo slecht zijn, dan doet zij daar dus duidelijk niet aan mee, want zuivel is voor haar erg belangrijk... zit in je ontbijt, lunch en soms ook tussendoor regelmatig.

Riss

Is Kaas dan ook ongezond?
Ik dacht eerst eigenlijk toen ik de titel las, dat je bedoelde als je melk en limonade bij elkaar doet, dat dat ongezond was.
Ik dacht al, wie doet dan ook zoiets Clown

Ir111

katiavl schreef:

Ik denk dat er vanuit gegaan wordt dat Sonja Bakker gezond is... Ook zo subjectief als de pest en we weten iig zeker dat er naar Sonja geen lang lopende, diepgaande, goed gedocumenteerde onderzoeken gedaan zijn. Alleen al omdat ze pas sinds een jaar een hype is.3

EDIT: zie dat het er een beetje bot staat, niet zo bedoelt! Lachen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:29

Maanling schreef:
Citaat:
En je kunt ook niet weten of je eerder dood gaat van het gebruik van bepaalde producten... ik bedoel je weet van te voren toch niet hoe oud je word...

Tuurlijk kun je dat nu niet met zekerheid zeggen. Maar ik gelóóf er nu gewoon niet in dat melk drinken mij levensjaren zou kosten. (of beter, ik weiger het te geloven Haha! )

Ik geloof het ook niet hoor Lachen

En wbt roken, tsja ik weet niet waarom mensen dat wel willen geloven... misschien door al die ranzige foto's van zwarte longen enzo? Je krijgt het meer onder ogen.. dingen die je van melk zou kunnen krijgen zie je ook wel gewoon bij ouderdom en dergelijke, dus misschien dat men het daarom niet zo gauw geloven wil?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:29

Citaat:
Waarom geloof je de onderzoeken van roken dan wel, en van melk niet

Dát…… is een hele goede vraag. En dat meen ik.

Misschien omdat ik me voor kan stellen dat teer en longen niet zo'n combi is. En misschien omdat iedere wetenschapper hier achter staat.

Van melk hoor je echter nooit wat, behalve af en toe wat artikeltjes waar geen mens zonder zo'n topic als dit ooit bij uitkomt.

Ik ga ervan uit (en ja, dat is misschien naief) dat als melk echt, écht slecht/dodelijk is, dat er dan wel serieuze berichtgevingen de wereld in gaan.

Pas als op de melkpakken in grote zwarte letters staat 'melk drinken is dodelijk' dan zal ik me eens 2x achter de oren krabben voordat ik weer een pak in mijn winkelwagente gooi.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:31

Ir111 schreef:
katiavl schreef:

Ik denk dat er vanuit gegaan wordt dat Sonja Bakker gezond is... Ook zo subjectief als de pest en we weten iig zeker dat er naar Sonja geen lang lopende, diepgaande, goed gedocumenteerde onderzoeken gedaan zijn. Alleen al omdat ze pas sinds een jaar een hype is.3

EDIT: zie dat het er een beetje bot staat, niet zo bedoelt! Lachen

haha ik snap je punt en botheid valt wel mee Lachen
tuurlijk weten we nog niet wat er uiteindelijk met de echte sonja bakker gebruikers gaat gebeuren, maar dat is met bijna alles zo Lachen
Daarnaast wilde ik er verder niets mee zeggen, het was alleen wat me opviel en dat juist dit soort mensen als Sonja het gebruik van zuivel juist aanmoedigen inplaats van het tegen te houden.. Ik neem aan dat zij ook wel gehoord heeft over al die verhalen dat melk zo slecht zou zijn.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:32

Maanling schreef:
Pas als op de melkpakken in grote zwarte letters staat 'melk drinken is dodelijk' dan zal ik me eens 2x achter de oren krabben voordat ik weer een pak in mijn winkelwagente gooi.

Whahaa, ik zie het voor me! Haha!

Ik weet niet of melk wel of niet gezond is. Maar hou in gedachten dat sigaretten ook jaaaaaren verkocht zijn zonder waarschuwing, en in het buitenland nog steeds zonder waarschuwing verkocht worden. Wie weet hebben we over 20 jaar echt van die waarschuwingen op de melk staan...
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 28-08-07 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:33

En wat SB betreft. Haar dieet is simpel: veel onverzadigde vetten en net iets minder dan je als mens nodig hebt. Et voile: men valt af. (ik in ieder geval). Lijkt me weinig kwaad kunnen. Maar goed, excuses excuses, natuurlijk zo off-topic als de h*l.

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:34

pppffff, ik heb behoorlijk wat heel oude mensen in de familie. Die zijn opgegroeid met melk en gebruiken het nog dagelijks. Moet ik ze nu nog gaan vertellen dat het zo ongezond is. Vind dat er tegenwoordig heel veel jonge mensen doodgaan en er wordt natuurlijk veel minder melk gedronken dan vroeger, maar zou niet durven beweren dat het daardoor komt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 16:42

Ir111 schreef:
Maanling schreef:

Whahaa, ik zie het voor me! Haha!

Ik weet niet of melk wel of niet gezond is. Maar hou in gedachten dat sigaretten ook jaaaaaren verkocht zijn zonder waarschuwing, en in het buitenland nog steeds zonder waarschuwing verkocht worden. Wie weet hebben we over 20 jaar echt van die waarschuwingen op de melk staan...

Denk het eigelijk niet, want in tegenstelling tot andere dingen (bv sigaretten) zie je de verschijnselen niet zo hard. En uit het zich ook als ziektes die je zo kan krijgen. Ook al word het veroorzaakt door het lijkt een natuurlijke zaak.
En het zit ook al zo ingeburgerd ingedrild, op school melk, onbijt melk.

En ook zal de verkoop wel een eindje verminderen, want melk is voor de meeste niet verslavend. En substituten zijn er genoeg. Economisch een barslechte zaak, zeker voor landen met veel melkproductie. Niet te spreken van de nadelen voor de melkboeren.
Een economische crash is niet iets wat een land op staat te wachten.

Zowiezo economisch zou het niet zo een goede beslissing zijn Lachen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:45

Ik denk dus ook dat al die hoge peopletjes zoiets hebben van zolang het niet zo ernstig dodelijk is als teveel roken of teveel drugs of teveel drank ze het nooit groot op het nieuws gaan brengen aangezien het economisch gezien een te belangrijk goed is... en dat mensen daarom er nooit masaal mee zullen stoppen omdat het ook niet goed aangewezen kan worden Lachen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:46

katiavl schreef:
En het zit ook al zo ingeburgerd ingedrild, op school melk, onbijt melk.

In de jaren 50 werden er door leraren sigaretten uitdeeld aan leerlingen...

katiavl schreef:
. Economisch een barslechte zaak, zeker voor landen met veel melkproductie. Niet te spreken van de nadelen voor de melkboeren.
Een economische crash is niet iets wat een land op staat te wachten.

Geen idee hoor, maar gezien de enorme belasting op een pakje sigaretten denk ik dat het economisch gezien ook niet wenselijk is dat iedereen acuut stopt met roken? Geen idee of dit echt zo werkt, maar kan ik me wel iets bij voorstellen...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:48

[quote=Ir111]Geen idee hoor, maar gezien de enorme belasting op een pakje sigaretten denk ik dat het economisch gezien ook niet wenselijk is dat iedereen acuut stopt met roken? Geen idee of dit echt zo werkt, maar kan ik me wel iets bij voorstellen...[/quote]

Maakten ze de belasting niet telkens hoger zodat ze hoopten dat mensen zouden stoppen omdat het te duur werd? In nederland wel volgens mij... In griekenland en dergelijke zijn sigaretten wel een paar euro goedkoper omdat ze zich daar verder niet zo druk om maken...
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 28-08-07 16:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:49

Pff. Clown Als melk slecht is voor je botten moet ik zo onderhand uit elkaar vallen. Clown Het zal gerust allemaal wel meevallen.
Alles is namelijk in te grote mate slecht voor je.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 16:51

Of omdat de regering nog meer geld wil incasseren, als je weet hoeveel ze verdienen aan de tabaksindustrie, denk ik wel dat het vergelijken valt met de melk. En meeste boeren komen nu al niet rond, op werkloze mensen zitten ze ook niet te wachten.

En ilzjuh waar sta je dan dat je uit elkaar zou vallen, zou toch de feiten nog is op een rij zetten Lachen want dat beweerd niemand
Of omgekeerd waarom zou het wel goed zijn Tong uitsteken

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:54

katiavl schreef:
sterker nog studies bewijzen dat het juist botten zwakker maakt. studies aan yale en veel andere landen bewijzen dit Lachen

Ik overdrijf gewoon graag. Knipoog

Waarom het goed zou zijn? Geen idee, ik beweer niet dat het goed voor me is, ik beweer gewoon dat het vast wel meevalt. Tong uitsteken

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:55

Interessant topic dit. Maar wat ik me nu afvraag, wat is er dan met de witte vlekjes die soms op nagels verschijnen? Mij is altijd verteld dat je dan meer melk moet drinken, zou dit dan ook achterhaald zijn? En hoe zou het dan komen dat de een het wel heeft, de ander niet, en dat het ook niet constant maar 'soms' is?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 16:58

En heb dit topic ook niet gestart om mensen melk te laten stoppen met drinken, alleen omdat ik me afvroeg waarom daarin gewoon nooit word aangenomen dat het wel slecht is. Lachen
Niet om iemands dieet te bepalen Lachen

Waarop basseer je dan dat het meevalt ? Haha!
Want zoals alles zijn er mensen die gepredisponeerd zijn om effecten te voelen en mensen die dat niet zijn. Zoals er mensen zijn die heel oud worden met bepaalde dingen Lachen
Diabetes, enzo zijn ziektes die veel in de maatschapij zitten, dus zowiezo zie je als er een effect is niet of dat het door één ding komt. Snappie Tong uitsteken

Als iemand kanker krijgt, behalve de longkanker bij rokers denk je eigelijk niet aan dat komt door dat, ik toch niet. Of dat iemand ziek word. Zoals mijn ziekte door afhaalmaaltijd, had ik niet eens gedacht, tot ik alles moest opschrijven wat ik had gegeten. Dat de dokter het vertelde
Laatst bijgewerkt door lesilla op 28-08-07 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:58

Dat je melk moet drinken om de calcium die erin zit, daar ben ik al heel lang van overtuigd dat dat onzin is. En dan ook nog mensen horen zeggen 'melk is wit van alle calcium die erin zit!'. Ga toch weg, melk is wit van al het vet dat erin zit ja.

Maar het blijft lekkerrrrr Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 17:01

Maanling schreef:
Dat je melk moet drinken om de calcium die erin zit, daar ben ik al heel lang van overtuigd dat dat onzin is. En dan ook nog mensen horen zeggen 'melk is wit van alle calcium die erin zit!'. Ga toch weg, melk is wit van al het vet dat erin zit ja.

Maar het blijft lekkerrrrr Haha!

melk is vies brrr nooit graag gemogen, zelfs niet toen we het moesten drinken in school Bloos zelfs chocomelk Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:02

Er is geen een zoogdier die zijn hele leven melk drinkt, behalve de mens.
Dus dat het niet de bedoeling is, is eigenlijk wel duidelijk.
Vandaar ook dat er verschillende mensen zijn met een lactose alergie.

Maar ik vind toetjes en kaas ook lekker, dus eet het graag.
Maar ik kan me wel vinden in de stelling ongezond Ja

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:02

katiavl schreef:
Waarop basseer je dan dat het meevalt ? Haha!
Want zoals alles zijn er mensen die gepredisponeerd zijn om effecten te voelen en mensen die dat niet zijn. Zoals er mensen zijn die heel oud worden met bepaalde dingen Lachen
Diabetes, enzo zijn ziektes die veel in de maatschapij zitten, dus zowiezo zie je als er een effect is niet of dat het door één ding komt. Snappie Tong uitsteken

Op het feit dat ik nog leef terwijl ik vroeger soms wel twee liter per dag dronk. ROFL

Nee even serieus, ik heb mij eerlijk gezegd nog nooit in dit onderwerp verdiept en met al m'n eerlijkheid; het interesseert me ook niet zoveel. Clown Ik drink het nu eigenlijk bijna niet meer (heb periodes dat ik iets lekker vind en dat kan zomaar omslaan in dat ik het niet meer lekker vind). Maar ik ben wel van mening dat álles slecht voor je is als je er téveel van drinkt. En zo ook met melk, als je het gewoon in een gezonde hoeveelheid drinkt (geen twee liter op één dag Clown ) dan kan het vast geen kwaad, daar zul je niet gelijk dood aan gaan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 17:06

Waar halen jullie dat doodgaan nou van, niemand gaat dood van melk (uitzonderingen daargelaten van mensen met ernstige allergie of mensen die tien liter inneens drinken)
Ik zie dat steeds voorbij komen maar dat word toch niet gezegd Lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:07

"Daar ga je niet dood van". Als in; "dat kan niet gelijk heel veel kwaad"?
Je kunt ook alles letterlijk opvatten natuurlijk. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:09

idd, doodgaan doe je niet zo snel Lachen
Elke dag een pakje cigaretten en dat dood gaan duurt jaren
Elke dag een lieter cola dat overleef je ook wel.
Maar dat het niet gezond is, daar twijfelt toch niemand aan Lachen
En toch zijn wij het enigste zoogdier dat als het ware niet afgespeent word, maar melk blijft drinken.
Waarom alle andere dieren niet?