Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JodieR

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:43

rasha, vind het knap dat je het al zo lang weer vol houd *LOL* Ga zo door !

@ Bromfiets, heb je ook helemaal geen vriendin die je het vertellen kan dan ? Ach gut

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:46

@ Browny: Nee, buiten de deur heb ik een masker op en denkt iedereen dat ik een vrolijke, humoristische meid ben.

Mijn oplossing voor als ze er achter komen hoe gek ik eigenlijk ben: Er nooit meer komen.
Maar ja, bij je ouders gaat dat zo moeilijk.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:48

Dat herken ik wel een masker op voor andere, behalve voor 1 vriendin hebik geen masker op, dan ben ik gewoon mij zelf..

Tja bij je ouders gaat het moeilijk ja.. Ach gut

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:51

Aaah Verdrietig Heb zo sollicitatiegesprek, denk toch niet dat ik word aangenomen.. Verdrietig

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:53

Sorry, dat ik al even niet meer gereageerd heb hier. Bloos.
Ik heb voor iedereen een masker behalve voor mijn vriendin(relatie-vriendin) maar zij begrijpt ook sommige dingen niet, wat ik ook niet verwacht van haar, verder krijgt niemand de ware ik te zien, ook mijn aller beste vriendin niet, die ik al 10 jaar heb.. want ik heb vaak het gevoel dat het haar niet interesseerd door de manier waarop ze reageerd, en dan heb ik ook geen zin meer om het te vertellen, al ben ik er wel altijd voor haar, maar goed, dat gaat dan weer over iets anders he.

B_rOwny ; Succes. Gewoon 'jezel' blijven tijdens dat gesprek en lekker spontaan zijn.. al is dat wel moeilijk. Succes!

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:59

*meldt zich*

Ik automutileer ook, ofnouja, ik kras. Ik weet eigenlijk niet of dat er ook onder valt Bloos .
Maar goed, ik probeer ermee te stoppen, maar dat lukt me helemáál niet. Scheve mond

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:00

Dinniej, elke mogelijke manier om jezelf met opzet (reden) pijn te doen valt onder automutilatie.

*Edit - Welkom.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:05

Dus dan zou een halstertouw heel strak om je nek leggen ook automulitatie betekenen?
Dat doe ik namelijk ook Bloos! .

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:10

Als je dat doet met opzet, zodat je weet dat het je pijn kan doen. Dan wel ja. Als je het om doet en het per ongeluk te strak ziet dan niet. Maar ik ken jou Dina. En ik denk dat ik wel weet of dat met opzet is of niet.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:19

@ browny: heel veel succes en ook als je niet aangenomen wordt, moet je het als overwinning zien. Lachen
@ Dinnie: Welkom! Iedereen heeft andere manieren om te automutileren. Naast het krassen "verbrand" ik mezelf, of ik ga onder een hete douche staan en krab mijn benen tot bloedens toe open. Het gaat er niet om hoe je het doet, maar waarom je het doet.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:25

Ik doe het omdat ik gefrustreerd ben dan, ik ben boos op mezelf/vind dat ik schuldig aan dingen ben, ik wil niet huilen omdat ik mezelf dan zwak voel.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:28

Ik ken dat gevoel. Zwak ben je niet. Je bent al sterk genoeg om hier te vertellen dat je automutileerd, dat is al heel erg moedig en een teken dat je zeker niet zwak bent. Huilen is juist heel sterk. Je mag best huilen, dat is zeer zeker niet zwak. Maar ik begrijp ook dat dat heel moeilijk is die gedachten te relativeren.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:34

Dat niet mogen huilen heb ik ook. Als mensen me confronteren begin ik vanzelf te lekken en wordt mijn keel dichtgesnoerd. Ik kan dan ook niet meer praten, er komt niks uit. Als mensen dan toch door blijven gaan met "boos zijn" ga ik hyperventileren en op een gegeven moment val ik flauw.
Om dat allemaal te voorkomen probeer ik krampachtig om niet te gaan janken, maar meestal maakt dat het nog erger.

Ik vind je alles behalve zwak en ik weet ook hoe moeilijk het voor je is om dat te geloven....

gapbdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 12:41

Dat gevoel dat huilen zwak is, heb ik ook. Ik laat nooit, maar dan ook nóóit meer een traan over me wangen lopen. Heb al 2 á 3 jaar niet gehuild, behalve één keer, toen een familielid overleed.

Het valt me trouwens erg mee wat voor reacties er komen. Ik had wel verwacht dat er een paar ons uit zou maken voor aanstellers etc..

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:42

gapbdh schreef:
Het valt me trouwens erg mee wat voor reacties er komen. Ik had wel verwacht dat er een paar ons uit zou maken voor aanstellers etc..

Had ik ook verwacht! Maar ja, aan de andere kant, een gevoel is een gevoel, dat heb je zelf ook niet in de hand, dus wie is iemand anders om dat gevoel als aanstellend te beplakken. Maar goed, er zijn jammer genoeg mensen zat die dat doen. Zelfs je beste vrienden/famillie of kennissen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:43

gapbdh schreef:

Zoals Kiwiko een aantal pagina's terug?

Ik denk dat dit een te serieus onderwerp is om over te gaan rellen. Daarnaast denk ik dat wij te lange berichten schrijven en de echte rellers hebben geen zin om hele verhalen te lezen Clown

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:46

Ik reageer sowieso niet meer op berichten die in mijn ogen negatief zijn, en dan kun je denken, oh dat is zwak, dat je geen confrontatie aangaat. Maar ik heb dat aan het begin van dat ik op Bokt zat wel veel gedaan en zo kwam ik vaak in ruzies terecht e.d en ik vatte alles persoonlijk op en aanvallend. Nu nog vaak hoor Knipoog. Maar ik probeer er zo min mogelijk op in te gaan.

Als iemand hier in dit topic zou zeggen dat wij aanstellers zijn, dan zou ik denken, '' misschien ben je zelf een aandachttrekker, door dat hier te komen verkondigen zodat alle aandacht op die persoon gevestigd wordt''.

Maar ergens niet op in gaan, ja, dat is ook moeilijk, zeker als het om iets gaat dat je dwars zit.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:47

gapbdh schreef:
Dat gevoel dat huilen zwak is, heb ik ook. Ik laat nooit, maar dan ook nóóit meer een traan over me wangen lopen. Heb al 2 á 3 jaar niet gehuild, behalve één keer, toen een familielid overleed.

Ik huil, ondanks dat ik me dan zo zwak voel, toch heel vaak. Soms is het gewoon niet te voorkomen. Als er mensen bij zijn kán ik gewoon niet gaan zitten krassen, ik wil het verbergen voor mensen.. En dan komen vaak toch die tranen, gewoon omdat ik het nódig heb om te automutileren maar het niet kan Nagelbijten / Gniffelen .

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:47

Ik heb het ook gedaan vroeger. Maar ze zeggen dat het altijd in je blijft zitten. en soms heb ik ook nog wel dat gevoel. Het wordt gewoon steeds makkelijker om het te onderdrukken. Maar het heeft mij ook veel moeite gekost ermee te stoppen. De littekens zijn nu stilaan aan het wegtrekken e dat vind ik best, ik schaam me daarvoor.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:49

Dat is helemaal waar, melody.

Op bokt kan ik dat wel, maar op straat Nagelbijten / Gniffelen Blauw oog

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:49

Tempus schreef:
Maar ze zeggen dat het altijd in je blijft zitten.

Ik weet niet of het altijd in je blijft zitten.. Ik denk dat dit heel erg verschillend is per persoon?

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:50

Ik denk soms wel dat ik ermee kan stoppen wanneer ik wil, maar dat is niet zo.
En ik schaam me heel erg voor mijn littekens, daarom verberg ik ze zoveel mogelijk.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:51

bromfiets schreef:
Dat is helemaal waar, melody.

Op bokt kan ik dat wel, maar op straat Nagelbijten / Gniffelen Blauw oog

Dat ben ik met je eens. Op straat is dat een stuk moeilijker. Op Bokt is het makkelijker, omdat je iemand niet echt kent (soms wel natuurlijk) en niet tegenover iemand staat.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:51

Tja, ik denk dat iedereen zich wel schaamt voor zijn/haar littekens.
Gelukkig dat het bij jou wegtrekt Tempus, helaas gebeurt dat niet bij mij..

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:52

Ik kan op straat juist beter dingen negeren. Hoe dat komt weet ik ook niet Bloos .
Op Bokt kan ik het soms, maar eigenlijk te weinig.. Ik heb regelmatig ruzie met één bepaald persoon die mij gewoon helemaal niet snapt.