Pro- Ana leefstijl???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Re: Pro- Ana leefstijl???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:52

Als het als een soort lotgenoten site is lijkt het me ook helemaal niet zo slecht Emmaa, maar op deze site staan ook dingen als; "waarom Ana? Redenen om vol te houden" bijvoorbeeld. en die 10 geboden. Daar steun je die meisjes ECHT niet mee lijkt me!

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:45

Dat soort site's zouden verboden moeten worden inderdaad. Dan hebben ze toch al wat minder '' steun '' om er meer door te gaan.

EDIT: En kunnen ze deze '' aparte'' tips niet lezen, en dat vervolgens uitvoeren.

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:38

Emmaa schreef:
Voor die mensen is het een leefstijl. Ik kan niet zeggen dat ik het een geweldige leefstijl vind maargoed. :/

Die site's, ik vind niet dat je kunt zeggen dat het achterlijk is.
Als die meisjes zo dun zijn.. Ze kunnen het niet met iemand anders bespreken of ze worden voor 'gek' uitgemaakt, zoals je in dit topic wel ziet.
Op die site's steunen ze elkaar, omdat ze elkaar snappen, ze begrijpen elkaar, dat is iets wat wij nooit zullen kunnen waarschijnlijk.
Snappen wat er bij hun in hun hoofd omgaat.

Dit is absoluut niet aanvallend bedoelt, maar ik vind dat je eerst is wat dieper moet graven voordat je conclusies gaat trekken dat het 'belachelijk' is.

ze steunen elkaar niet echt
ze zeggen alleen hoe je nog meer kana fvallen en als jij 10 kilo meer wilt afvallen weet zei wel wat goedepillen enzo.,,
tjhaa, vind nuiet echt dat je t steunen kan noemen.
maar voor hun wel ze leven in hun eigen wereldje

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:42

Ik heb een tijdje geleden me ook "verdiept" in Pro-Anna nadat ik ook een documentaire op televisie had gezien.
Ik heb verschillende site's opgezocht en kwam er toen ook een tegen waarbij een meisje haar dagboek beschreef.
Ze vertelde dat ze 46 kilo woog en er aan het eind van de week nog minstens twee kilo af wou hebben. dat meisje was 13/14 als ik me goed herrinder. Ik zou morgen de site eens opzoeken.
Ik vind trouwens niet dat de meisjes elkaar steunen , ik vind eerder dat ze elkaar aanmoedigen om nóg meer gewicht te verliezen. Ik welk opzicht ik het ook bekijk ik zie er niets positiefs aan..

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:47

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:14

Ik vind het gewoon echt eng... Ik denk dat ik niet snap, en nooit zal snappen waarom mensen dit doen. Wil zelf ook een paar kilo's kwijt maar dit gaat me echt te ver.
Dat eet dagboek bijvoorbeeld, eet een meisje 's ochtends niks, 's middags en 's avonds op haar werk stoomgroenten, en nu walgt ze van zichzelf.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:16

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:27

Ik heb dit topic even gevolgt, wat sites bekeken en m'n mening erover gaat wel wat veranderen..

Natuurlijk is het niet goed om jezelf uit te hongeren, maar die meisjes (en jongens) denken nou eenmaal zo over zichzelf en het is dan goed dat ze daar in ieder geval met anderen over kunnen praten. Zo hebben ze toch nog een beetje 'vrienden' en voelen ze zich waarschijnlijk iets minder eenzaam. En wie weet wat ze gedaan zouden hebben als ze er wel helemaal alleen voor stonden.. ik denk, eerlijk gezegd, dat ze dan minder kans op overleven (zelfmoord) hebben dan wanneer ze hun steun zoeken bij zo'n website.
Maarja je weet nooit hoe het leven loopt.. want stel iemand komt er toch helemaal vanaf, wie weet springt die gene alsnog de volgende week voor de trein en is op slag dood.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:31

Ik heb absoluut geen problemen met een site waar lotgenoten met elkaar kunnen praten. Maar dit soort sites gaan gewoon te ver met al die belachelijk "tips", afslankwedstrijden, enzovoorts... Dat is gewoon ziekelijk en zou verboden moeten worden. Hier zijn die meisjes (en ongetwijfeld ook jongens) echt niet mee geholpen. Ja, ze worden nog verder de vernieling in geholpen...

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:41

Ja, maar die 'tips' hadden ze heus zelf al wel gedacht hoor. En die sites zijn natuurlijk gemaakt door Ana's en ja dat gaat er om in hun wereld.
Hoe zou jij het vinden als mensen ineens zeggen 'paard rijden is slecht voor je en er vallen veel doden, dús alle paardensites (bokt!) met 'rare ideen' moeten dicht!'

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:44

Dat is een vergelijking die helemaal nergens op slaat! Die mensen die Pro Ana zijn, zijn ziek. Dat kun je niet zeggen van mensen die paardrijden...

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:52

Hahaatje schreef:
Dat is een vergelijking die helemaal nergens op slaat! Die mensen die Pro Ana zijn, zijn ziek. Dat kun je niet zeggen van mensen die paardrijden...

Waarom slaat het nergens op? Pro ana is een verslaving en een manier van leven, net als paard rijden 'verslavend' en vooral een manier van leven is/kan zijn.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:56

Paardrijden is geen ziekte!

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:00

ThaGirl schreef:
Hahaatje schreef:

Waarom slaat het nergens op? Pro ana is een verslaving en een manier van leven, net als paard rijden 'verslavend' en vooral een manier van leven is/kan zijn.

Vind de vergelijking nog steeds helemaal nergens op slaan. Zoals ik al zei, deze meisjes zijn ziek, geestelijk ziek. De verslaving, zoals jij dat noemt, is slechts een gevolg van deze ziekte en kun je derhalve niet vergelijken met een "paardenverslaving".

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:02

Een vriendin en ik hebben met ongeloof en walging naar deze site gegeken!
Ongelovelijk!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:03

Meisje dat op de basisschool bij mij in de klas heeft gezeten heeft Anorexia (gehad?)

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:04

Hahaatje schreef:
Vind de vergelijking nog steeds helemaal nergens op slaan. Zoals ik al zei, deze meisjes zijn ziek, geestelijk ziek. De verslaving, zoals jij dat noemt, is slechts een gevolg van deze ziekte en kun je derhalve niet vergelijken met een "paardenverslaving".

Ieder z'n eigen mening..

Ik denk dat die meisje heel goed weten waar ze mee bezig zijn (zoals op de anti-ana websites staat).

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:07

Volgens mij heb jij niet helemaal begrepen dat anorexia niet iets is waar je zelf voor kiest.
Anorexia is een ziekte die je vanaf je geboorte al hebt. Het komt er alleen niet altijd uit.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:11

Is dat zo Lenneke?
Ik heb nu een aantal fimpjes zitten kijken en daar staat zelfs.

Anorexia is not a deseas, It's a lifestyle?!

En idd zie pro ana tips ed.
Het probleem ligt nog steeds in de modewereld waar de voorbeelden te vinden zijn.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:14

ThaGirl schreef:
Hahaatje schreef:

Ieder z'n eigen mening..

Ik denk dat die meisje heel goed weten waar ze mee bezig zijn (zoals op de anti-ana websites staat).

Ik denk dat jij je nog eens goed moet verdiepen in anorexia e.a. eetstoornissen... En dan bedoel ik niet de Pro Ana sites, maar ergens waar goed uitgelegd wordt wat een eetstoornis precies inhoudt. Misschien dat je dan mijn mening beter begrijpt...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:17

Net als depressies is anorexia een ziekte die je hebt of niet.
Depressies (hoe zeg je dat anders, iemand die depressief is) is ook nog eens erfelijk, of dat bij anorexia ook zo is weet ik niet.

Natuurlijk zeggen ze dat ze niet ziek zijn. Op het moment dat ze dat wel zeggen erkennen ze het probleem al, maar voor het zover is...

De modewereld heeft geen positieve invloed op dit probleem. Alleen is het niet de grootste oorzaak. Voor de meeste anorexia pattenten is dun zijn niet eens het doel. Hun doel is controle hebben, door niet te eten hebben ze het gevoel controle te hebben over hun lichaam, ze zijn sterker dan het hongergevoel

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:26

Ik ontken niet dat het geen ziekte is, maar de website van pro ana vind ik nogal extreem.

En ik denk dat de modewereld wel degelijk invloed heeft op jonge meiden die met een bepaalde leeftijd een beeld ontwikkelen.
En aan de hand daarvan krijgen ze deze psygische ziekte.
De leeftijd zit vooral rond de puberteit.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 21:04

ThaGirl schreef:
Hahaatje schreef:

Ieder z'n eigen mening..

Heel goed weten waar ze mee bezig zijn? Ja. Dat gevoel hebben ze, juist omdat ze elkaar steunen. Maar wat ze niet zien is dat ze hun eigen lichaam kapot maken. Of in ieder geval niet willen zien.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:59

Citaat:
Nou heb er nu 3 dagen opzitten en ben al 2.7 kilo kwijt!

zo zijn er nog meer reacties waarbij ik het idee kirjg dat mensnen het aan proberen te leren...

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:01

Tuurlijk zijn er altijd mensen die graag aandacht willen.. Of die ''erbij'' willen horen.

Maar het grootste deel is echt ernstig ziek, en die zijn er niet vrijwillig met voorbedachte bedoelingen aan ''begonnen''