Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Horse_ schreef:Heb je dan ook meteen een officiele diagnose voor de belastingdienst (kun je een dot geld aftrekken he wel doen)? Is een dietiste een arts tegelijk?
nielsd schreef:Hoe doen jullie dat dan met vakantie? Die wel gaan dan.
Het is geen ramp als ik een beetje gluten krijg, maar wel zo min mogelijk.
Gaan jullie uit eten? En wat doen jullie met brood etc
SmeeJ schreef:M'n zusje heeft ook coeliakie.
Maar gelukkig in een lichte vorm
Up_to_Date schreef:Nu volgen er nog wel verdere onderzoeken natuurlijk maar ze moet nu al beginnen met gluten vrije producten te kopen.
Rocamor schreef:Voor de lekker en het luchtige (zonder gluten wordt het een halve baksteen) doe ik er noten en/of rozijnen bij. Mijn BBM heeft een glutenvrijstand en hierdoor is mijn brood prima te eten
Rocamor schreef:ze hebben er steeds meer (eigen ervaring) en in vergelijkig met de AH staat er toch vaker een allergeen op (bv op mijn suikerpinda's werd het vermeld dat er gluten in zouden kunnen zitten, bij die van de AH stond het er niet op, maar daar had ik wel last van, stond dus geen allergenen info op, maar de suiker was dus van glucose fructose van oa tarwe! Toch lekker om daar achter te komen).
Horse_ schreef:Ik ben eerlijk gezegd nog maar 1 x naar het buitenland geweest sinds mijn dieet. Was (en ben) te moe om te gaan. Afgelopen zomer naar Zweden geweest. Daar hebben ze in supermarkten hele schappen vol GV. Ook lekkere broodjes en smaken Daim taarten die ze hier niet hebben
nielsd schreef:Horse: Dat is waar, maar ik heb bijvoorbeeld eigenlijk geen klachten van Coeliakie. Het enige is dat ik niet groei.
Toch is het met een biopsie vastgestelt dat ik het echt heb.
Maar als ik een gluut neem is dat heus niet zo erg.
Annemiek80 schreef:Horse_ schreef:Ik ben eerlijk gezegd nog maar 1 x naar het buitenland geweest sinds mijn dieet. Was (en ben) te moe om te gaan. Afgelopen zomer naar Zweden geweest. Daar hebben ze in supermarkten hele schappen vol GV. Ook lekkere broodjes en smaken Daim taarten die ze hier niet hebben
Daimtaarten hebben ze hier wel!![]()
Bij de grote AH's en bij de Ikea, ook hebben ze van hetzelfde merk nog een aantal soorten, ik heb ze alleen nog niet geprobeerd