Groente 'leren' eten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Li_lee_yang

Re: Groente 'leren' eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:46

ik eet ook lastig groente, maar sommige groenten dan weer wel.
alleen peentjes, snijbonen en sperziebonen met veel slasaus,en spinazie.
ik moet ook kotsen bij andere groeten..
misschien kan je beginnen met een groentepotje, zo;n babypotje. daar zit vaak alleen een zoete smaak aan..

ik weet niet of dat al genoemd was want heb niet heel het topic gelezen, ga ik nu doen want ik wil ook van mijn probleem af Lachen
suc6

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:49

misschien kan je de groente met wat anders husselen...
stom dat je het niet lukt om te eten!
veel suc6!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:52

Lust je die vruchtjes uit blik? Zijn allemaal kleine stukjes fruit in een soort sap. Echt heel lekker, en lekker zoet. De fruitsmaak overheerst niet echt. Misschien is dat iets om na je aardbeien te proberen?

En misschien een keer een plakje komkommer in kleine stukjes snijden en dit vervolgens op je boterham met kaas doen? Echt lekker. Haha!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 17:53

Li_lee_yang schreef:
ik eet ook lastig groente, maar sommige groenten dan weer wel.
alleen peentjes, snijbonen en sperziebonen met veel slasaus,en spinazie.
ik moet ook kotsen bij andere groeten..
misschien kan je beginnen met een groentepotje, zo;n babypotje. daar zit vaak alleen een zoete smaak aan..

ik weet niet of dat al genoemd was want heb niet heel het topic gelezen, ga ik nu doen want ik wil ook van mijn probleem af Lachen
suc6

Doe dat maar, ik heb 1 tip gelezen waar ik echt heel positief tegenover sta, en die denk ik op te gaan volgen. Iek komkommer met kaas? Koe

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:55

Je zult het niet geloven, maar het is écht lekker. Geef een heel fris smaakje aan een gewone boterham met kaas. Ja

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:58

hoi ik meld me ook

ik eet ook bijna geen groente. ik ben een erge moeilijke eter. veel mensen zeggen dat ik het gewoon moet eten maar ik krijg het gewoon niet weg

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:00

Ik lust veel groenten ook niet hoor, maar ik ben gewoon stronteigenwijs. Clown Wat ik wel lust:
- sperzieboontjes (met slasaus Haha! )
- rauwe wortelen
- rauwe bloemkool
- gekookte bloemkool met kaassaus
En dan dingen als paprika enzo, de rest ben ik echt niet kapot van. Ik eet liever salades.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:00

Komkommer is wel een hele makkelijke groente om mee te beginnen Lachen.

Desnoods haal je de schil er af.

Er zit vrij weinig smaak aan, dus als je wilt kun je er ook nog een dressing van olie/azijn/suiker overheen doen (zoet/zure versie) of wat zout en peper.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:02

Lust je ook appel?

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:04

OMG die had ik kunnen schrijven! Nagelbijten / Gniffelen Ik lust echt geen enkele groente/fruit..

Meestal neem ik 1 of 2 hapjes voor het idee.. Mijn ouders hebben de strijd opgegeven, ik krijg het gewoon niet weg. Ik krijg ook echt van die kokhals reflexen.. Heb zelfs een keer echt gekotst na het eten van witlof omdat ik voor het eerst bij mijn schoonouders was en durfde niks te zeggen..

Werk nu sinds 2 weken op een kinderdagverblijf en moet nu met de kinderen meeëten.. Brood! Dat is bij mij nl. ook een probleem.. Broodjes en tosti's lust ik wel, wit brood gaat nog maar moest nu bruin brood eten en dan ook nog met worst Rolleyes En ja hoor, heb een week lang sterke pillen moeten slikken omdat mijn maag helemaal overstuur was!
Je hoort wel vaak dat je smaak verandert als je ouder word.. Mijn moeder lustte vroeger ook niks maar rond een jaar of 20 ging ze steeds meer lekker vinden.. Maar ben ondertussen al 19 en er is nog niks veranderd.. Baal er wel van, het is nl. wel erg lastig! Ik eet altijd maar weinig en krijg dan 's avonds trek en ga dan snoepen. Bij andere mensen eten is helemaal erg, die vinden inderdaad dat je je aanstelt enzoo...

Maargoed ik ga dit topic eens goed doorlezen op zoek naar DE tip! Haha!

Edit: Even ter toevoeging: Las net dat je groente moet eten om niet ziek te worden. Bij mij is het echt andersom! Ik ben echt nooit (!) ziek! Ben kerngezond! Maar als ik dan bijv. een bord macaroni met veel groente eet heb ik er de hele avond en volgende dag nog last van. Mijn lichaam zit gewoon een beetje raar in elkaar geloof ik haha Clown

Mijn oma is trouwens 85 en kerngezond en die eet ook absoluut geen groente, dus die is mijn levende voorbeeld haha

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:21

Goh is wel lastig zeg. Ik heb net het hele topic doorgelezen, maar veel tips kan ik niet toevoegen. Wat ik zelf wel lekker vind is verschillende groentes raus in de hakmachine te stoppen totdat het ieniemienie stukjes zijn, dat dan in een bakje stoppen en dan een finke lepel mayonaise erdoor roeren. Dan proef je de groenten bijna niet meer. Wat ik er zelf door doe is wortel, augurk, tomaat enzo. Nou lust ik wel gewoon groente. Ik las dat je niet van rauwe groenten houdt, maar een keer proberen kan geen kwaad lijkt me. Lust je wel ketchup?

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:25

@ dessie: Welke tip staat jou het meeste aan als ik vragen mag? Bloos

Heb even alles gelezen.. en ik ben inderdaad ook zo'n type dat groentestukjes uit de macaroni peutert enzo Bloos Appel eet ik alleen zo'n schil.. Ik lust ook geen appelmoes en lust ook nog eens geen brood en aardappelen en zelfs niet alle vleessoorten.. (vraag mezelf nu toch af waar ik eigenlijk op leef Clown)

En qua drinken, lust je appelsap ofzo? Ik lust appelsap en taksi, maar daar houd het mee op Clown
Ik heb zelfs al jaren geen water gedronken omdat ik daar ook misselijk van word.. Ik drink veel cola en yogho..

Nu ik dit zo lees verbaasd het me dat ik geen 100 kilo weeg haha Clown

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:38

Als je appel lust is het misschien een idee om de appel evt zonder schil te raspen, dan krijg je een soort drap. Dan daar doorheen een stukje wortel raspen en mengen. Je proeft bijna geen wortel, maar je eet het wel!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 19:37

Ik vind appel niet lekker, maar ik eet zo ongeveer 1 appel per jaar Tong uitsteken
De tip die mij het meest aanstond was om bij een bokker te gaan eten, en zo zonder druk te gaan proberen. Ben het ook wel zat om met uit eten altijd het kindermenu te nemen Tong uitsteken .

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:24

Ik moet trouwens zeggen, ik vind groente rauw ook véél lekkerder dan gekookt. Sterker nog, ik eet eigenlijk bijna alles het liefst rauw (wortels, sperziebonen, bloemkool...). Is misschien ook een idee. Dan is het in ieder geval niet zo 'kwatschig' in je mond (weet de goede uitdrukking niet *LOL* )

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:30

Misschien dat snoepkomkommers wel naar binnen gaan?

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:28

Ik las het onderwerp van dit topic en moest meteen aan mijn zoon denken.Die gaat ook echt over zijn nek als hij groente eet.
Als ik het wel eens aan een ander vertel hebben die meteen zoiets van nee hoor die van mij moeten het eten.Dannion gaat gewoon ook echt spugen en zegt letterlijk ik durf het niet te eten.Ik heb hem nooit gedwongen de dingen te eten.Af en toe houden we een proefjesdag en dan kan hij uitzoeken wat hij zou willen proberen.Dat heeft opgeleverd dat hij nu wel champignons en uien eet maar dan wel in combinatie met opgebakken aardappels Knipoog .
Ik vind het heel vervelend voor iedereen maar ben toch wel blij om te lezen dat hij niet de enige is die zo heftig reageert.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 01:38

Nou, het lijkt me niet makkelijk om hier een oplossing voor te vinden.
Ik lust zelf ook geen groente, maar fruit lust ik wel.
Ik lust geen groentes omdat ik het gewoon verschrikkelijk smerig vind. Maar jouw probleem is wel iets anders.

Maar ik vind het iig wel goed van je dat je de aardbeien nu wel lust!
Misschien kun je dat eens uitbreiden met frambozen, zijn ook zoet, en ze lijken er wel wat op.

Zou het helpen als je eens groente eet, terwijl je niet weet dat je het eet?
Dus dat iemand anders eten bereidt, jou verzekert dat er absoluut niks groenigs inzit, en er stiekem toch een plakje komkommer of een blaadje sla instopt?
Maar ja, dan moet je iemand vertellen van je probleem, en dat wilde je niet, toch?

Pfoe, lastig hoor!

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 02:30

smoothies maken!!!!!!!!!!!!!!
met fruit groenten kunnen ook das heel lekker misschien ook voor jou en das helemaal pap dus ik denk ook minder belastend voor je maag!!!!!!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 13:56

ikje schreef:
Nou, het lijkt me niet makkelijk om hier een oplossing voor te vinden.
Ik lust zelf ook geen groente, maar fruit lust ik wel.
Ik lust geen groentes omdat ik het gewoon verschrikkelijk smerig vind. Maar jouw probleem is wel iets anders.

Maar ik vind het iig wel goed van je dat je de aardbeien nu wel lust!
Misschien kun je dat eens uitbreiden met frambozen, zijn ook zoet, en ze lijken er wel wat op.

Zou het helpen als je eens groente eet, terwijl je niet weet dat je het eet?
Dus dat iemand anders eten bereidt, jou verzekert dat er absoluut niks groenigs inzit, en er stiekem toch een plakje komkommer of een blaadje sla instopt?
Maar ja, dan moet je iemand vertellen van je probleem, en dat wilde je niet, toch?

Pfoe, lastig hoor!

Ik doorzoek mijn eten altijd Bloos

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:11

En als je nou eens begint met dat niet te doen? Lachen Of bv. met jezelf afspreekt dat je 1 dag in de week níet alles doorzoekt?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 14:23

Haha, jeetje, dat doe ik al zo'n 7 jaar ofzo, dus word erg lastig om dat af te leren Tong uitsteken .

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:27

Wat wil je eigenlijk zelf veranderen? Wil je zelf veranderen?

Wat ik lees in dit topic is ook heel veel:
- wil ik niet
- doe ik niet
- ben ik te koppig voor
- wil me niet gewonnen geve
- is te moeilijk
- is te lastig

etc. etc. etc.

Wil je wel veranderen?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:35

Wat Apple zegt wou ik eigenlijk net zelf typen...

Ja, natuurlijk wordt het lastig, alles is lastig wat je al jaren doet maar moet afleren omdat het slecht voor je is. Stoppen met roken is ook moeilijk om af te leren, stoppen met elke dag snoepen bijvoorbeeld ook. Dat betekent niet dat het niet kan, iedereen kan het, je moet het alleen echt willen. Alleen mensen die iets echt willen kunnen blijvende veranderingen maken.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 14:51

Apple schreef:
Wat wil je eigenlijk zelf veranderen? Wil je zelf veranderen?

Wat ik lees in dit topic is ook heel veel:
- wil ik niet
- doe ik niet
- ben ik te koppig voor
- wil me niet gewonnen geve
- is te moeilijk
- is te lastig

etc. etc. etc.

Wil je wel veranderen?

Ja, dat wil ik, ik weet dat het heel negatief overkomt, maar ik wil het echt proberen. En ik heb voornamelijk nog tips nodig hóe het me gaat lukken.