Mensen met lang haar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luuz

Re: Mensen met lang haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:12

Ik ben ook van plan een keer Lush zeep te kopen.
Maar hoe werkt dat dan om je haar te wassen met een blok?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:13

Mijn haar komt tot ongeveer halverwege mijn rug.
Een vaste shampoo heb ik niet echt, de ene keer fructis, als ik een droge hoofdhuid heb Head and Shoulders, dan weer Dove etc. etc. Tong uitsteken
Ik heb wel altijd conditioner van Gliss Kur (ofzo Schijnheilig) voor blond haar dat uitdroging voorkomt, daardoor word het goed uitkambaar en houd het mijn haar "levendig"

Verder fohn ik ze soms in model als ik zin heb, en ga eens in de 3 maanden naar de kapper.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:22

Mijn haar komt halverwege mijn rug, is steil en erg dik en zwaar. Soms vind ik het wel eens lastig maar vind het ook erg mooi dat het zo lang en steil is en heb er niet heel veel moeite mee om het mooi te houden.

Ik gebruik Glansshampoo en Glanscremespoeling van Andrelon. Ik was het maar 3 x in de week omdat het echt uren duurt voor het goed droog is. Ontzettend ergerlijk vind ik dat ik er erg veel cremespoeling in moet smeren voor ik resultaat merk en dat spul is zo duur.
Ook vervelend is dat het bovenop vaak pluist maar dat wordt grotendeels verholpen door het eerst helemaal op te laten drogen voor ik het borstel en dan met een vochtige kam een scheiding maak, de grootste pluis is dan gladgestreken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:38

darkmoona schreef:
heeft een van jullie tips om in lang haar te doen (dus tot op je kont)
want ik kom niet verder dan:
de voorste plukken naar achter gebonden, een staart en die half door halen (zodat je een soort van knot hebt), haar in een lage staart en dan met een knip omhoog zetten (een wrong heet dat geloof ik) en mijn haar los met wat mousse erin..

hebben jullie nog tips?

Doe zoals mij, laat het los! Een staart en los haar is namelijk het enige wat in mijn haar blijft zitten, ik heb nog steeds geen haarknip gevonden die de boel omhoog houdt.

Op mijn trouwdag is mijn haar opgestoken moest ik er van tevoren 2 flesjes versteviger in doen, ze heeft voor het opsteken een hele fles schuim er doorheen gekneed en erna nog een fles haarlak erin gespoten en nog waren de krullen er na 2 uur helemaal uit gezakt. Gelukkig hebben we 's morgens eerst foto's gemaakt dus ik sta iig wel mooi op de foto. Ik was alleen niet blij toen de schuifjes er 's avonds weer uit moesten Huilen

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:41

anneliesdj, ik ben dan wel niet getrouwd maar voor mijn gala heb ik anderhalf uur bij de kapper gezeten om het te laten opsteken en dat was ook een HEL om die speldjes er uit te halen... er zaten er 38 in en het was 1 grote kluwen getoupeerde versteviger en haarlak.. auw auw auw. Maar ik had gewoon te veel en te lang haar om het normaal op te steken.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:44

Luuz schreef:

Je maakt het blok (zo'n rond stuk "zeep" ) vochtig en wrijft het tussen je handen, dan komt er schuim vanaf en dat doe je in je haar Lachen
Als je het koopt kun je er het beste zo'n bewaarblikje bij nemen, is handig om de zeep goed droog te houden wanneer je hem niet gebruikt!
Het is trouwens 7 euro voor een stukje maar ik heb er bijna 3 maanden mee gedaan, dus best rendabel Lachen

Jeniepenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:48

Tot eind vorig jaar had ik het tot ver op mijn rug, maar toen de schaar erin laten zetten. En nu is het tot net over mn oren Haha!
Keer wat anders Cool

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:56

Dieuwke1989 schreef:
anneliesdj, ik ben dan wel niet getrouwd maar voor mijn gala heb ik anderhalf uur bij de kapper gezeten om het te laten opsteken en dat was ook een HEL om die speldjes er uit te halen... er zaten er 38 in en het was 1 grote kluwen getoupeerde versteviger en haarlak.. auw auw auw. Maar ik had gewoon te veel en te lang haar om het normaal op te steken.

Vreselijk vind ik het, en ik heb al zo'n hekel aan haarlak, daar wordt het echt zo'n bos strotouw van. Ik moest het ook dubbel wassen voor het weer lekker voelde. Ik gebruik nooit haarlak, alleen een heel enkele keer schuimversteviger maar dat is zelden. Normaal doe ik er 's morgens niets in en borstel ik het alleen.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:20

dwaallicht schreef:
Luuz schreef:

Je maakt het blok (zo'n rond stuk "zeep" ) vochtig en wrijft het tussen je handen, dan komt er schuim vanaf en dat doe je in je haar Lachen
Als je het koopt kun je er het beste zo'n bewaarblikje bij nemen, is handig om de zeep goed droog te houden wanneer je hem niet gebruikt!
Het is trouwens 7 euro voor een stukje maar ik heb er bijna 3 maanden mee gedaan, dus best rendabel Lachen

Oke!
Maar dan ga je je haar dus wassen met schuim. Als ik shampoo of conditioner in mn haar doe als het nat is heb ik meestal aardig wat nodig om het erin te hebben zegmaar (ik weet dat je van shampoo nooit veel hoeft te gebruiken). Maar werkt zo'n zeepblok ook als je altijd veel klitten hebt als je je haar net hebt natgemaakt? Jij hebt zelf ook lang en dik en zwaar haar (voor zover ik kon zien op de foto Knipoog Heel mooi trouwens!! *LOL* en dat zit als je het natmaakt onder de douche zeker ook altijd zwaar naar beneden langs je hoofdhuid? Ik vind het dan echt lastig om dan goed schuim bij je hoofdhuid te krijgen..
Sorry voor dit warrige stukje.. Bloos

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:40

Ik gebruik praktisch geen styling producten, alleen shampoo en conditioner. Het is denk ik ook het beste voor je haar om er zo min mogelijk lak en andere 'rotzooi' in te doen. Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:44

Ik gebruik alleen haarlak van L'oreal. Die gouden bussen, kan even niet op de naam komen...
Bij de meeste haarlakken als je je borstel er doorheen haalt dan gaat het schilferen en dat is bij deze echt niet. Ook wordt het niet echt keihard en ruikt het ook nog eens lekker!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:16

Ik heb ook wel lang haar.. mijn haar komt iets voorbij mijn bh bandje.. het zijn nu allemaal laagjes.. en ik heb het meestal los.. maar soms ook in een knot of staart. Ik heb ook heel dik haar dus ik kan er weinig mee, dat is opzich wel jammer. maar als ik het kort knip dan 'ontploft' het Clown het is zo dik dus gaat het heel wijd staan.. dus laat ik het maar lang en los. Knipoog
ik heb niet echt vasten dagen dat ik het was, ik was het gewoon als het nodig is.. meestal om de 2 dagen denk ik.. meestal 2 x met shampoo.. 1 keer creme.. en een masker.. zo blijft het lang zacht en is het makkelijk door te kammen.. aangezien mijn haar zo dik is,, duurt het altijd wel ff voordat alles erin zit Tong uitsteken maar agh.. kaal worden doe ik nooit

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:23

Ik heb nog wel een vraag.. Ik heb dan geen belachelijk lang haar maar lang genoeg om er gek van te worden Lachen
Ik was dus bijna iedere dag, omdat ik altijd wel paardgereden heb of fitness of iets en zo'n zweetkop is niet echt joepie. Nu is het een beetje pluizig aant worden en het helpt wel als ik cremespoeling gebruik, maar dan wordt het weer zo'n dunne zooi. Ik was nu met Herbal maar zou een iedere-dag-shampoo beter zijn? Of iets anders?

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:40

Tot vrijdag had ik ook lang haar, tot bijna op mijn broeksriem.
Maar werd er gek van. Je kunt er weinig mee en het is altijd hetzelfde. Heb het nu afgeknipt tot 10 cm over mijn schouders, veel laagjes, veel tinten highlights en een schuine pony. Ben er echt blij mee! Zoveel makkelijker!

@McLaren: mijn haar werd altijd mooi van de Andrelon glansshampoo en daarna andrelon glans creme spoeling!

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:38

Ik gebruik iedere keer na een wasbeurt een conditioner en een keer in de week een maskertje Lachen
mijn haar is ook voorbij mijn bh-bandje

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:50

tot vorig jaar had ik ook lang haar.. k zat in de klas en had wat tussen uren.. toen kwam bij mj het grandiose idee op om naar de kapper te gaan. en toen was het kort, heel kort,, dat matjes idee was toen in.. nu heb ik een boblijn laten knippen. de achterkant is korter dan de voorkant..

maar goed. ik gebruik altijd de producten van kerastase.. is echt ontzettend fijn.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:57

Mijn haar komt tot op mijn bh-bandje ... ik doe niet veel speciaal, was twee/drie keer per week mijn haar. Als ik tijd heb stijl ik het eerst en daarna in een staart, als ik geen tijd heb meteen in een dotje ... de dagen erna totdat ik het weer was zit het altijd in een dotje Lachen vind ik het simpelste: weinig werk en geen last van haar in me gezicht ...

OP

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:00

Ik gebruik eigenlijk altijd niveau shampoo met die roze dop.
Daarna gebruik ik een conditioner die ik even in laat trekken.
En dan een keer in de zoveel tijd zet ik me haren in een maskertje van niveau en dan glanst het eigenlijk een week of twee heel mooi.
Ik heb heel erg krullen haar en ben het meeste tevreden met nivea.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:34

ik heb ook vreselijk dik en lang haar, ik was laatst bij de kapper en ik heb een record gehaald ze moesten het in 7 lagen verdelen om het te kunnen knippen, dit had ze nog nooit meegemaakt.
Ook vond ze het er super gezond en glanzend uitzien.

ik gebruik nivea shampoo en creme spoeling
soms gooi ik er wat spul in van Schwarzkopf BC bonacure hairtherapy, heb het niet echt nodig maar het ruikt zo lekker Haha!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 00:38

Mijn haar komt tot over mijn bh-bandje, en er zit enorm veel slag in (bijna krullen). Het is donkerblond/asblond/honingblond oftewel niet goed te benoemen. Het is errug véél, en het heeft de neiging om te gaan pluizen, vooral net na het wassen. Hoe langer het wordt, hoe meer de slag onderaan gaat zitten, want door het gewicht wordt het van boven steil.

Ik kan niks met mijn haar, het wil niks, het wil echt alleen maar zijn eigen gang gaan. Staart lukt me nog fatsoenlijk, of zo'n uit elkaar vallende knot. Verder zakt alles eruit, of er hangt vanalles los aan alle kanten, maar dat ligt ook aan mezelf want ik kan bij mezelf nog niet eens een vlecht maken. Meestal draag ik het dus los, behalve als ik bij de paarden ben of door de wind op de fiets moet.

Ik was het om de dag, soms zitten er twee dagen tussen. Ik was het dan met Andrelon Zomerblond shampoo & cremespoeling, maar ik wil binnenkort weereens iets anders proberen. Liefst iets natuurlijks en met kamille ofzo. Na het wassen smeer ik er zooi in om het glad te houden, eerst gebruikte ik Guhl Aftersun creme of zoiets (werkte goed) maar nu één of andere twee fasen conditioner van een merk dat ik niet ken (van mn oma gekregen, gewonnen met kaarten, thanks Haha! ) En tot slot smeer ik baby-olie in de punten (alleen als het nog nat is) werkt super en ruikt zalig!

Ik kam het als het nog nat is, als ik het dan niet doe komt het echt niet goed.

Ik wil ook een haarmasker gaan gebruiken, heeft iemand aanbevelingen? En heeft er misschien iemand ervaring met het zelf maken van maskers/lotions/shampoos met dingen als bier en ei enzovoorts?

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:46

ik heb extensions dus de verzorgingsprodukten heb ik bijna allemaal al uitgeprobeerd!! haha

ik vind elvive echt super! en dan vooral de rose en de oranje!

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:55

Ronja schreef:
Mijn haar komt tot over mijn bh-bandje, en er zit enorm veel slag in (bijna krullen). Het is donkerblond/asblond/honingblond oftewel niet goed te benoemen. Het is errug véél, en het heeft de neiging om te gaan pluizen, vooral net na het wassen. Hoe langer het wordt, hoe meer de slag onderaan gaat zitten, want door het gewicht wordt het van boven steil.

Ik kan niks met mijn haar, het wil niks, het wil echt alleen maar zijn eigen gang gaan. Staart lukt me nog fatsoenlijk, of zo'n uit elkaar vallende knot. Verder zakt alles eruit, of er hangt vanalles los aan alle kanten, maar dat ligt ook aan mezelf want ik kan bij mezelf nog niet eens een vlecht maken. Meestal draag ik het dus los, behalve als ik bij de paarden ben of door de wind op de fiets moet.

Ik was het om de dag, soms zitten er twee dagen tussen. Ik was het dan met Andrelon Zomerblond shampoo & cremespoeling, maar ik wil binnenkort weereens iets anders proberen. Liefst iets natuurlijks en met kamille ofzo. Na het wassen smeer ik er zooi in om het glad te houden, eerst gebruikte ik Guhl Aftersun creme of zoiets (werkte goed) maar nu één of andere twee fasen conditioner van een merk dat ik niet ken (van mn oma gekregen, gewonnen met kaarten, thanks Haha! ) En tot slot smeer ik baby-olie in de punten (alleen als het nog nat is) werkt super en ruikt zalig!

Ik kam het als het nog nat is, als ik het dan niet doe komt het echt niet goed.

Ik wil ook een haarmasker gaan gebruiken, heeft iemand aanbevelingen? En heeft er misschien iemand ervaring met het zelf maken van maskers/lotions/shampoos met dingen als bier en ei enzovoorts?

Herkenbaar!
ik heb nl precies hetzelfde!
als ik met nat haar slaap, zijn de krullen al helemaal erg!
ik wastte het ook met shampoo voor blond haar, maar heb nu toch iets geweldigs ontdekt!
Shampoo voor mensen met een 'vaste' pruik, die je dus moet wassen!
mijn haar word er veel zachter en makkelijker handelbaar van, en het word ook makkelijker stijl met een stijltang ( o gosh ik hou van dat ding Vork )
echt, ik raad iedereen die shampoo aan, en ik hou van mijn kapper die het mij aanbevool Lovers

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:34

Ik heb ook lang haar, tot op mijn kont Ja Momenteel was ik met Stralendblond van Andrelon (?) en H&S voor gevoelige huid. Vervolgens een masker van Nivea hair care in de punten en Kruidvat cremespoeling in de rest, behalve op de hoofdhuid. Maar dat spul vind ik stinken Tong uitsteken Iets met tarwe... Als laatste gebruik ik dat nieuwe spul van John Frieda, luminouscolor glaze, is geen verf maar licht wel je blonde haar op. Als ik dat zo opschrijf, vind ik dat ik best wel veel gebruik Clown

Ik zou best wel eens een bos krullen willen hebben, maar ik ben bang dat het er zo weer uit ligt, omdat mijn haar zo zwaar is.

Kan iemand mij 1 product aanraden, waar alles inzit Clown En glans en verzorging (met name aan de uiteinden) en makkelijk doorkambaar...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:22

ik heb het erg lang gehad , maar ik had 's ochtends super veel klitten.
dus heb ik er een mega stuk vanaf laten knippen, nu is het ongeveer 60 cm.
maar het is echt eenramp, m'n haar krult als een gek en met warm weer ben iknet een poedel!
antie klit en dat soort spul werkt niet.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:23

Ik heb ook lang haar, tot mijn onder rug. Krullend, dus steil nog een stuk langer.

Ik was mijn haren om de 2 dagen, en doe er ook cremespoeling in... en na het wassen gelijk mouse er in, pluist het een heel stuk minder. Als je haren drogen er NIET aan komen en niet fohnen, dan pluist het ook al minder. Haha! Verder kam ik mijn haren nooit. Is niet te doen! Veel te lang, en veel te veel krullen voor. En als ik mijn haren uitkam gaat het ook nog eens heel erg pluizen.

Ik heb mijn haren meestal gewoon heel simpel in een hoge staart, soms los (wat ik errug vervelend vind...) eigenlijk alleen met uitgaan los. Soms een franse staart, opsteken of iets dergelijks gaat ook heel makkelijk! Mijn haren zijn wel heeeel glad, dun en zacht. Daardoor ziet het er nog pluiziger uit dan het is. Echt heel vervelend is dat! Dromen