Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
darkmoona schreef:heeft een van jullie tips om in lang haar te doen (dus tot op je kont)
want ik kom niet verder dan:
de voorste plukken naar achter gebonden, een staart en die half door halen (zodat je een soort van knot hebt), haar in een lage staart en dan met een knip omhoog zetten (een wrong heet dat geloof ik) en mijn haar los met wat mousse erin..
hebben jullie nog tips?
Luuz schreef:Ik ben ook van plan een keer Lush zeep te kopen.
Maar hoe werkt dat dan om je haar te wassen met een blok?
Dieuwke1989 schreef:anneliesdj, ik ben dan wel niet getrouwd maar voor mijn gala heb ik anderhalf uur bij de kapper gezeten om het te laten opsteken en dat was ook een HEL om die speldjes er uit te halen... er zaten er 38 in en het was 1 grote kluwen getoupeerde versteviger en haarlak.. auw auw auw. Maar ik had gewoon te veel en te lang haar om het normaal op te steken.
dwaallicht schreef:Luuz schreef:Ik ben ook van plan een keer Lush zeep te kopen.
Maar hoe werkt dat dan om je haar te wassen met een blok?
Je maakt het blok (zo'n rond stuk "zeep" ) vochtig en wrijft het tussen je handen, dan komt er schuim vanaf en dat doe je in je haar
Als je het koopt kun je er het beste zo'n bewaarblikje bij nemen, is handig om de zeep goed droog te houden wanneer je hem niet gebruikt!
Het is trouwens 7 euro voor een stukje maar ik heb er bijna 3 maanden mee gedaan, dus best rendabel
Ronja schreef:Mijn haar komt tot over mijn bh-bandje, en er zit enorm veel slag in (bijna krullen). Het is donkerblond/asblond/honingblond oftewel niet goed te benoemen. Het is errug véél, en het heeft de neiging om te gaan pluizen, vooral net na het wassen. Hoe langer het wordt, hoe meer de slag onderaan gaat zitten, want door het gewicht wordt het van boven steil.
Ik kan niks met mijn haar, het wil niks, het wil echt alleen maar zijn eigen gang gaan. Staart lukt me nog fatsoenlijk, of zo'n uit elkaar vallende knot. Verder zakt alles eruit, of er hangt vanalles los aan alle kanten, maar dat ligt ook aan mezelf want ik kan bij mezelf nog niet eens een vlecht maken. Meestal draag ik het dus los, behalve als ik bij de paarden ben of door de wind op de fiets moet.
Ik was het om de dag, soms zitten er twee dagen tussen. Ik was het dan met Andrelon Zomerblond shampoo & cremespoeling, maar ik wil binnenkort weereens iets anders proberen. Liefst iets natuurlijks en met kamille ofzo. Na het wassen smeer ik er zooi in om het glad te houden, eerst gebruikte ik Guhl Aftersun creme of zoiets (werkte goed) maar nu één of andere twee fasen conditioner van een merk dat ik niet ken (van mn oma gekregen, gewonnen met kaarten, thanks) En tot slot smeer ik baby-olie in de punten (alleen als het nog nat is) werkt super en ruikt zalig!
Ik kam het als het nog nat is, als ik het dan niet doe komt het echt niet goed.
Ik wil ook een haarmasker gaan gebruiken, heeft iemand aanbevelingen? En heeft er misschien iemand ervaring met het zelf maken van maskers/lotions/shampoos met dingen als bier en ei enzovoorts?