Meer mensen met een Whiplash?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smookey

Re: Meer mensen met een Whiplash?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 12:41

Ja merkte ik soms tegen dingen aanliep en merkte dus dat, dat voor kwam uit de Whiplash klachten, verklaard dan wel weer een hoop...

Ik moest volgende week bij de bedrijfarts komen, maar juist die dag moet ik werken. Ik werk nu 1 dag in de week. Dus contact opgenomen met mijn teamleidster (heb een vervangend teamleidster, want onze eigen heeft een andere baan) en de situatie voor gelegd. Zei geprobeerd de afspraak te verzetten. Konden ze pas op ze vroegst eind augustus begin September. Heeft ze gezegd stuur dan maar een nieuwe oproep. Dus nu hoef ik niet en gaan we door met 1 dag in de week voorlopig werken, omdat er nog geen vooruit gang inzit. Ben echt blij dat ik zo'n goede respons krijg op mijn werk, had me echt voor genomen dat ik niet over me heen zou laten lopen en dat ik mijn grenzen bepaal, maar er wordt prima rekening met me gehouden.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 12:43

_Elise schreef:
okee dankje wel Lachen
ik had echt geen flauw benul wat dat was...
ik zou het niet willen, niemand niet denk ik.. maar het kan gebeuren..
voor de mensen die het hebben sterkte er mee!
ik vind het al lastig als ik een beetje last van men nek heb, nou volgensmij wil ik dit dan niet hebben...Tong uitsteken

Leuk dat je vraagt om hoe en wat!!! Leiver dat mensen vragen als oordelen...

En nee het is niet echt een pretje. Je leert ook wel met pijn leven hoor, maar je kan wel flink belemmerd worden. Een hoop mensen die een Whiplash oplopen genezen gewoon naar een aantal weken tot een jaar. Maar er is een percentage wat dus langdurige tot chronische klachten heeft.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:52

Hoe is het met jullie vandaag?
Ik heb vandaag echt een baaldag.
Last van mijn nek en schouders, zucht.
Ook nog geveld door de griep en pijn in mijn buik. Kortom echt zo een Boos! dag.
Gelukkig had ik mijn paard vandaag een vrije dag gegeven dus daar hoef ik me niet druk om te maken. die staat lekker buiten.
Maar hopen dat ik me morgen beter voel, ik heb notabenen vakantie, dus ik baal als een stekker....

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:53

Ik kom me ook maar melden, ik heb nu ruim 6 jaar een whiplash. Iemand keek niet uit en parkeerde zijn auto op die van diegene achter mij, ik keek net in de spiegel en heb alle spieren aangespannen om de klap op te vangen (was geen helder moment Knipoog)
Ondertussen heb ik al 3 fysiotherapeuten een manueel therapeut en een mensendieck therapeut gehad en ben ik nog bij een revalidatie centrum geweest, maar ik kan nog steeds niet wat ik graag wil: Paardrijden.
Vorige week heb ik met een groep vriendinnen een buitenrit gemaakt van een uur, een paar kunnen niet rijden dus alleen gestapt en een stukje gedraaft, maar ik heb er nu nog last van en het is gewoon een week geleden Boos! Daar baal ik dan zo van, de artsen zeggen maar steeds dat ik het moet accepteren maar ik ben nog maar 28 en kan bijna niks meer. Ik werk 12 uur en volg 1 dag in de week een opleiding en dat is eigenlijk al teveel, het hele weekend moet ik dan uitrusten om op maandag weer te kunnen werken.
Maar ik begrijp jullie dus heel goed Knipoog

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:05

Voor veel mensen is het vaag en ik merk (vooral op mijn werk) dat er veel onbegrip is, vooral omdat ik vrij actief ben en je natuurlijk bijvoorbeeld op je werk aan mensen verteld wat voor een leuke dingen je gedaan hebt.
Dat je als gevolg van die twee uurtjes lol en dag plat ligt vertel ik dus vaak niet.......... net zoals de dingen die je er voor laat.
Plus dat veel dingen inmiddels automatisch gaan en je zelf niet altijd bewust bent (of probeert te zijn) van je beperkingen en daar zeker andere mensen niet mee lastig wilt vallen.

Misschien zou ik zelf wat meer moeten "klagen" en vertellen waar ik dagelijks tegenaan loop, maar ja, je wilt ook niet zeuren hé.
En ik zit dus ook niet te wachten op reacties als wat zeur je nou, je werkt maar drie dagen..........................

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:22

tavanta: je omschrijft hier precies hoe ik het ook beleef !

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 13:25

Tavanta das echt heel herkenbaar.

Mynique balen joh, het weer zit ook al niet echt mee. Rust even lekker uit, misschien dat je in het weekend nog iets leuks kan gaan doen...?!

Hoi Trutje (dat klinkt heel raar) balen zeg. Hopelijk heb je wel een lekkere rit gemaakt, heb je er in iedergeval nog iets leuks aan overgehouden!!! Dat accepteren klinkt inderdaad heel leuk, maar als je jong bent en je voelt je soms 85 wordt je daar niet echt vrolijk van...

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:43

Ons grootste gemis he meiden (ehhh jongens????) is weer lekker rijden al vanouds, dat is (voor mij) zo frustrerend!

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 15:46

Ja inderdaad mynique. Normaal sprong je er even op en nu moet je bedenken of het wel kan, wat je morgen te doen hebt enz.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:49

mynique beterschap, soms is het gewoon stom Ach gut Paardrijden mis ik inderdaad ook het meest, ik ben een een echte dressuurtrut en het enige dat ik kan is een beetje rondhobbelen

Tavanta dat heb ik op het werk ook, of dat ze zeggen *Ach iedereen heeft wel eens last van z'n nek* Hamer en je wil niet steeds lopen zeuren dus zeg je maar niks en werk je maar door, met als resultaat een weekend waar je niks aan hebt.

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:23

mynique;
Rot dat je nu meer last hebt dan anders...teveel gedaan mischien, of toch beetje stress

Ik heb nu al 2 weken meer last dan ik anders heb, en naar mijn idee heb ik niet te veel gedaan.
Heb vandaag even mijn paard uitgestapt!, heb ik er toch weer even opgezeten.
Mischien volgend weekend een keer beetje rondhobbelen op een paardje van een vriendin van me, die heeft wat vlakkere gangen en kan ik beter uitzitten.
Meestal rijd mijn zus dan eerst even dan kan ik er daarna nog even een kwartiertje op.
Ach, je moet nu ergens tevreden mee zijn.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:20

Misschien ligt het aan het weer, ik ben de laatste tijd echt niet meer vooruit te branden, en ik ben er met mijn gedachten helemaaaaaal niet meer bij (arme baas van mij heeft het zwaar te verduren) Constant hoofdpijn, en mijn nek kráákt weer zó erg! Niet te harden, ik durf mijn hoofd haast niet meer te bewegen. En ik hoef maar ergens te komen waar maar een beeeeetje verschil in licht is: °knipper knipper knipper° wow... sow hee... das fel... of bijvoorbeeld servies uit de vaatwasser halen, dat is nou geen herrie, maar dat schelt zo verschrikkelijk na in je hoofd, je hoort helemaal niets meer, behalve dat schelle geluid... Maar iedereen hier heeft dus eigenlijk een dip de laatste tijd?

Ik merk wel dat mijn depressie een beetje weg begint te trekken, maar hoe kun je anders ook niet depri zijn als iedereen dingen van je verwacht, waarvoor je gewoon geen puf meer hebt

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:06

Lopen jullie voor het psychische gedeelte bij een psycholoog of psychiater?

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:04

Ik ben wel een poosje bij een psycholoog geweest eerst in het revalidatiecentrum en later bij een ander, maar met die laatste had ik geen klik dus daar ben ik mee gestopt. Maar de psychologe van het revalidatiecentrum heeft me echt heel goed geholpen, dat was echt gewoon een heel leuk mens OK dan!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 01:22

Nee, mensen in mijn familie weten wat een depressie is, en daarmee praten helpt ook al goed. Bovendien is het uiteindelijk toch iets waar je zelf mee aan de slag moet

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 04:17

wat herkenbaar allemaal ik heb ook een mega dip, door stress nou mijn hoofd valt er zowat van af, tja paardrijden als vanouds hmm misschien ooit, ik ben nu een aantal jaartjes verder en ik ben wel meer kunnen gaan rijden maar echt dressuren, ik weet het niet, goh een dagje efteling , ik moet dan een week bijkomen en zo moe echt vreselijk, en dat kraken van je nek haha heb ik ook heel erg de mensen zie je kijken, maar vaak draai ik dan , nou dan zie ik ze vliegen ik vind van alles de duizeligheid nog het ergste , ik kan dan niet eens opstaan om te gaan plassen is dat erg dan, tja en op mijn werk begrijpen ze het niet, tegenwoordig denk ik boeiend, of ik zeg als ik erg sjago ben , als je het ooit ook krijgt praten we verder maar goed ik gun het niemand , maar soms denk je stond je maar eens 1 dag in mijn schoenen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 04:36

Dat zou wel erg fijn zijn af en toe. Een simpel dagje, gewoon om te ervaren wat voor beperkingen je hebt, waar iemand anders (het is maar een whiplash Rolleyes) geen weet van heeft

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 04:58

ja precies kunnen ze het eens meemaken, ik merk wel dat een hoop mensen hier tegenaan lopen, het onbegrip, zo ondertussen heb ik een aardige muur om me heen gebouwd, tja het leeft zo wat prettiger , toen ik me alles aantrok werd het alleen maar erger , soms heb ik dat nog wel maar probeer het toch sneller van me af te zetten

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 05:09

Je kunt ook niet anders. Als je je elke keer druk moet gaan maken... mijn moeder zegt nu nogsteeds: 'je bent zo veranderd na dat ongeluk', vroeger zei ik nog dat dat door de whiplash komt, en probeerde ik het uit te leggen, maar nu niet meer. 'je bent zo veranderd!' Ja, klopt.

Maar merken jullie niet dat het je ook afstompt? Niet dat je vaak energie hebt om al scherp te zijn, maar je wordt er echt gevoelloos bij. 'Laat maar hangen', en je krijgt er haast een minderwaardigheids complex van!

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 05:15

ja dat klopt ik ben ook harder en afstandelijker geworden, het interreseerd me ook totaal niet meer wat mensen denken, vroeger maakte ik me daar zo druk om dat mijn bloeddruk naar 300 steeg maar nu denk ik dikke vinger om het maar zo te zeggen, thuis zeggen ze altijd dat ik vroeger vrolijker was, tja het zal wel , ze begrijpen het goed hoor, gelukkig, maar ja je wordt er nu eenmaal niet vrolijk van dat steeds ziek zijn,
ik merkte ook bij mij zelf toen ik een cursus volgde dat de mensen nog even lekker napraten aan het eind van de cursus nou ik had zoiets van tot volgende week, en dan zag je ze kijken en dat doet me echt niks, ik zeg altijd vrienden bestaan niet( bijna niet ) laat ik het zo zeggen, al dat geroddel achter je rug om

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 10:33

Ik heb na een half jaar van mijn kopstoot in een reïntergratiecentrum gelopenen daar kreeg ik wel psychische ondersteuning. Verder heb ik vaak gesprekken met mijn massagetherapeut en die helpt mij heel goed. Heb verder ook geen behoefte aan psychisch begeleiding. Ik weet goed wat ik heb en weet wel aardig hoe ik ermee om moet gaan. Ik heb het ook wel geaccepteerd (toch klinkt dat raar, iets accepteren wat je belemmerd). Ik kan er niks aan veranderen en kies maar eieren voor me geld.

Ik baal ook weleens van dat geroddel. Vandaag zei een collega ook ik weet helemaal wat je bedoeld. Zij heeft slijtage in haar nek. Je kan dingen best wel vergelijken, maar er zit toch wel een groot verschil aan klachten. Ik had het idee omdat ik in de ziektewet zit en zij niet dat ik me aanstelde!!! Voelde me echt rot en wou erover praten, maar had echt de kracht er niet voor. Gelukkig heeft mijn hubbie even het goede gezegd!!!

Ik merk wel dat ik introverter ben geworden...

Enne de grootste steun haal ik denk nog uit dit topic en heb nog een forum waar ik weleens met lotgenoeten klets. Jullie begrijpen wat ik bedoel en weten waar ik het over heb zonder dat ik me een zeikerd voel Bloos

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:11

Ik heb mijn klachten duidelijk nog niet geaccepteerd. En dat weet ik ook. Maar ik denk dat dat ook niet zomaar gaat! Daarvoor loop ik wel bij een psycholoog om dat gedeelte te leren accepteren maar ook mijn angst in het verkeer te bespreken (heb frontale aanrijding gehad). Ook hoe ik in het dagelijks leven meer rust kan vinden. Moet zeggen dat ik ook erg veranderd ben na het ongeluk maar ik lees met mij vele andere.
Dat jullie ook meer meningen van andere achter jullie kunnen laten en alles laten voor wat het is.
Proberen je er niet zo druk om te maken en genieten van je goede dagen.

Van de week had ik echt een enorme dip. Helaas ben ik er nog niet uit.
Heb nog steeds enorme hoofdpijn en ga zo maar weer 2 ibuprofen nemen.
Morgen heb ik trouwens de uitslag van mijn MRI, heel erg spannend dus.

Net als Smookey vind ik het ook fijn te praten met mensen die precies weten hoe je je voelt en weten waar je het over hebt.

Ik ga proberen nog een mooie week van mijn vkantie te maken en hopen dat de hoofdpijn weer snel weg is.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 13:17

Balen zeg mynique hopelijk komen er snel weer wat betere dagen. Ben heel benieuwd wat en of er wat uit je MRI komt!!! Sterkte...

Ik ben soms weleens bang dat ik een aansteller ben. Dat ik me te snel neerleg als het niet lukt, maar das onwijze onzin, want dat zit helemaal niet in mijn aard. Ik ga liever tig keer over mijn grenzen heen dan dat "te" rustig aan doe. Het kletsen met "lotgenoten" (wat een rotwoord eigenlijk) laat je inzien dat het niet aan mij l;igt en dat het heel normaal is in mijn situatie dat je soms pas op de plaats moet maken...

(Sorry maar ik merk echt rare zinnen en woorden. het het terug gelezen hopelijk klopt het nu Bloos ben moe...)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:27

Volgens mij ligt het grotendeels aan het weer, iedereen lijkt nu even een dip te hebben, hoofdpijn, en kan het allemaal even niet zo goed hebben.

Praten met jullie is inderdaad heel fijn, gewoon om even te zeggen hoe en wat, en te weten dat jullie weten wat het is.

Ik weet niet of het zo'n goed punt is dat je niets meer geeft om meningen van anderen. Je moet wel hoor, daar niet van. Mijn ervaring is dat je je meteen afsluit bij het minste of het geringste, ook omdat je er idd. de kracht niet voor hebt (heeft 'ie dat voor ons uitgevonden? Dat moet toch wel dé slogan van dit topic zijn Clown) Indirect cijfer je jezelf weg, omdat je eigenlijk meegaat in het 'stel je niet aan' idee. Maar het probleem is... je kúnt niet meer. Je ligt niet in bed, of doet verder niks omdat je zo lui bent, maar het lúkt gewoon niet. Je moet je krachten verdelen, en dan moet je vaak ook nog eens kiezen voor de dingen die móeten en meestal niet leuk zijn. Als je daar reacties op krijgt, kun je niet anders meer dan denken 'zal wel, daaaag Doei!', maar het maakt je zo koud, en je komt op andere mensen heel anders over dan je eigenlijk bent.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 13:37

Heb ook weleens van die T-shirts gezien met die slogan erop, heb nog spijt dat ik er toen niet 1 gekocht heb Haha!

Ja ben het helemaal met je een khirshanta, maar dat is wel heel moeilijk. Moet ook wel zeggen dat ik soms er juist tegen in ga en dat ik voor de honderste keer weer het verhaal vertel. Maar als ik moe ben en iemand begint in heel verhaal en ik volg het na zin 1 niet meer heb ik soms de puf niet om te zeggem hoe maar ik volg je al 10 minuten niet meer... Dus dan doe ik maar heel erg mijn best en hoop ik dat ik op de goeie momenten ja en nee zeg *oh wat slecht eigenlijk* Bloos!