jonge meisjes zwanger..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Forcalquier

Re: jonge meisjes zwanger..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:00

Ik heb ook altijd gezegd dat ik geen kinderen wilde voor mijn 30e, maar toch ben ik op mijn 20e zwanger geraakt en was ik met 21jaar mama. Het heeft zijn vóór en nadelen.

voordeel: als mijn dochter moeder word kan ik (mits de gezondheid het toelaat) nog heel lang van mijn kleinkinderen en misschien zelfs achter kleinkinderen genieten.
Als ik 40 ben heb ik genoeg tijd om van het leven te genieten, dan is het nog steeds niet raar als ik met vrienden een avondje uit ga.Ik ben nu nog lekker jong en vol energie om lekker gekke dingen met mijn dochter te ondernemen.

Nadelen: ik heb een deel van mijn leventje vaarwel moeten zeggen, dat houd in: niet meer elk weekend stappen en feesten, niet meer je volledige salaris uitgeven tijdens een dagje shoppen, niet meer elke dag tijd om mijn paarden te trainen en elk weekend wedstrijden te rijden.

Natuurlijk zijn er nog veel meer voor en nadelen, wat ik wel erg leuk vind is dat mijn dochter nu al een echte paardengek is, ik kijk er echt naar uit om straks lekker te rijden samen met mijn dochter of zelfs met oma erbij(mijn moeder rijd ook paard)3 generatie's te paard.
Ik ben dan jong moeder maar ik zou mijn dochter geen dag willen missen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:26

Shanna schreef:
dat snap ik op zich ook niet he, er te laat achterkomen dat je zwanger bent, ik bedoel; abortus kan tot 22 of 24 weken geloof ik? als je 1 maand overtijd bent en je wacht nog een maand ben je nog maar op de helft en als je 2 maand overtijd bent gaat er echt wel een lampje bij je branden lijkt me..

Wat een verschil met de Belgische wetgeving Bloos!, hier kan abortus maar tot 12 weken. Daarna enkel en alleen als er een ernstig gevaar is voor de gezondheid van de vrouw, of als het vast staat dat het kind met een uiterst zware ongeneeslijke kwaal geboren zal worden..

Ik ben nu 19, bijna 20, en als ik nu zou zwanger worden, ik zou niet weten wat ik zou moeten doen. Vroeger zou ik meteen abortus gezegt hebben, maar nu ben ik toch op een leeftijd gekomen waarbij ik mezelf niet echt "te jong en onvolwassen" meer vind voor een kind.. Daarnaast ben ik bijna twee jaar samen met mijn vriend. Hoewel ik nu echt nog geen kinderwens heb (voor nu meteen dan, ik heb nog twee jaar studies voor de boeg) zou ik abortus in mijn situatie echt niet meer verantwoord vinden.

Kinderen die zwanger worden op hun 11-16 jaar vind ik al iets anders, en hier zou ik abortus eventueel wel op zijn plaats kunnen vinden. Zonder héél erg veel steun van hun ouders is de opvoeding en het onderhoud van een kind echt niet mogelijk op die leeftijd.. Uitzonderingen daargelaten.
Wat mij wel telkens verbaast.. Ik heb hier mensen zien voorbij komen die spreken van zwangerschap op 11/12/13 jarige leeftijd, door vrijwillige seks. Ik vat dat echt niet, op die leeftijd kan je zelfs nog niet spreken van tieners, maar nog echt van kinderen. Gaan kinderen dan echt vrijwillig aan seks beginnen op hun 11 jaar? Mijn hoofd kan hier echt eventjes niet bij Scheve mond . Ik dacht er op die leeftijd zelfs nog niet aan op het handje van een jongen vast te houden, laat staan om meer te doen! En ik ben nochthans vrij normaal in mijn 'seksuele ontwikkeling en ontplooiing', vrij snel dacht ik zelft. Eerste kus op 14, eerste keer seks op 15/bijna 16..

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:56

pff ik vind het echt een moeilijk onderwerp. ik heb altijd gezegt dat als het mij zou overkomen dat ik het liet zitten.. en ik denk dat ik daar wel bij blijf. tenzij het natuurlijk echt niet kan, door allemaal rare situaties etc.
maar goed, ik wordt over 2 maand 18 en hoewel ik er niet aan moet denken nu moeder te worden, vind ik het eerlijk gezegt ook niet meer verantwoord om te zeggen dat ik nog te jong ben dus haal ik het maar weg.
mja voor ik zwanger zou zijn duurt nog wel even, ik ben nog steeds maagd en ja daar ben ik wel trots op Ja
je weet het natuurlijk nooit, het kan zomaar ineens gebeuren maar toch..
zelf heb ik trouwens wel altijd gedacht om vroeg moeder te willen worden, en met vroeg bedoel ik een jaar of 24/25, dan heb ik als het goed is mijn studie afgerond.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:06

Ik zou het niet erg vinden als ik volgend jaar zwanger zou raken. Mijn vriend is dan klaar met zijn opleiding en kan dan ook gaan werken. We willen dan graag gaan verhuizen naar een groter huis en wat mij betreft is een kleintje dan meer dan welkom. We zijn dan 5 jaar samen, waarvan we er al 4 samen wonen. Het is ene stabiele relatie en financieel zijn we dan ook stabiel genoeg. We willen allebei graag jonge ouders zijn, maar niet eerder dan verantwoord.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:26

LCharlotte schreef:
We willen allebei graag jonge ouders zijn, maar niet eerder dan verantwoord.

Afgod

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:27

Dankjewel Knipoog

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:33

Nalatjuh schreef:
Idd, vroeger dan de bedoeling was maar toch meer dan welkom Lachen op de momenten dat er bij mij echos gemaakt werden leefde ik van de schouders omhoog en met de rest wou ik niets te maken hebben, komt ook omdat het een totaal andere situatie was. Heb de echos etc overigens wel bewaard toen (ondanks dat ik hem voor adoptie af wou staan) heb een naam voor hem verzonnen en een knuffeltje voor hem gekocht om mee te geven, je wilt het niet maar toch doet het je wat dat kan ook niet anders . . . . het is toch iets van jou (hoe oud je dan ook bent)

Jee zeg! Ik heb ontzettend veel respect voou jou je ouders en je kleine man!
Ongeloofelijk dat jullie diet hebben kunnen redden (in de positieve zin)
Geld natuurlijk ook voor andere jonge ouders, maar 12.. dat is wel heel jong!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:52

Daar ben ik het helemaal mee eens!
Voor je lichaam en geest is het niet goed.. je vriendenkring zal er ook weinig van begrijpen en dan nog de scheeve gezichten.. daarom veel respect voor de jonge moeders!
Ik ben 23 en als ik zwanger zou raken verwacht ik nog dat mensen raar reageren (als het onderwerp ergens valt vind bijna iedereen dat voor je 25 te jong is)
Maarja de meeste die zelf deze keuze gemaakt hebben weten wel beter!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:35

ben ik het ook mee eens!
Ik stort me voorlopig nog even lekker op mijn werk mijn vrienden en allen andere dingen waar ik me mee bezig hou. Maar ieder heeft zijn keuze en als diegene er achter staat wat kunnen andere mensen dan zeggen???

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:39

Pascal schreef:
lotjj92 schreef:
als het om een domme fout gaat (bijv de pil vergeten, geen condoom gebruikt) vind ik het heel dom als daarvan een kind op de wereld komt. hoe kun je studeren? hoe moet je geld verdienen. hoe moet je uberhaupt voor een kind zorgen als jezelf nog een KIND bent?

ik vind het heel wat anders als het gaat om een verkrachting, maar dan is altijd de abortus als keus. veel mensen zijn erop tegen. maar moet je dan een kind op de aarde zetten die je niets te bieden hebt? die bijv nooit een vader zal hebben of een goed voorbeeld? en zeker dat je geen geld hebt om het kind wat te kunnen geven

Ik vind dat je het ook anders kan bekijken, ik met me 20 jaar ben al een stuk volwassener, ben dat altijd al geweest, ik loop gewoon voor.
Maar je hebt ook meisjes van 16 die totaal niet volwassen zijn... Er zit nog wel een verschil in hoor...

ja dat is zeker zo,

ik ben een meisje van 15. en geestelijk al redelijk volwassen. hoewel ik gewoon écht niet toe ben aan een kind. denk dat dat ook normaal is voor mijn leeftijd. mijn leven ligt nog totaal overhoop. weet nog niet wat ik wil. en kan soms heel erg labiel zijn. geen goed voorbeeld voor een kind

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:43

Nalatjuh schreef:
@lotjj92 niet aanvallend bedoel maar ik vind het een beetje kort door de bocht , het is niet zo zwart/wit (was het maar zo). Het gebeurt regelmatig dat meiden ondanks de pil zwanger worden, het is dan nog niet zo simpel om te abortere. Een vriendin van mij was bijv. bang dat ze misschien wel nooit meer een kindje zou (kunnen) krijgen, Een kind neem je namelijk niet, een kindje krijg je (hoeveel vrouwen zijn er die geen kind kunnen krijgen. . .) dan is de keus voor een abortus ineens niet zo simpel meer.

Voor mij was abortus geen optie omdat ik niets durfde te vertellen over de verkrachting, pas na 6 maanden, (dan ben je iets te laat Haha! ) dan moet je dus keuzes gaan maken, waar misschien niet iedereen begrip voor heeft.

Wel vind ik dat je realistisch moet blijven, kan je je kindje een goed leven bieden? ik had mijn ouders achter mij staan maar niet alle ouders staan erom te springen om hun kleinkind op te voeden.

wat ik wil zeggen, soms loopt het leven raar en maken mensen daarom keuzes die voor een ander misschien niet te bedrijpen zijn, maar daar kan je denk ik pas over oordelen als je in zijn of haar schoenen staat . . .

het is ook vrij kort door de bocht omdat ik er zelf totaal geen ervaring mee heb, maar ik heb ontzettend veel respect dat jij een kind op de wereld hebt gebracht, en dat je ouders je helpen. Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:55

Nalatjuh schreef:
ach wat die vrienden betreft, je leert op zo'n moment wel je vrienden kennen, achteraf had ik een hoop kennissen en geen vrienden . . . maar dat is dan bovenop al het ander wel een klap om te verwerken. Ik denk dat 23 een hele nette leeftijd is hoor, kijk als je nog volop studeert is het weer wat anders maargoed ook dan. . . je moet eigenlijk gewoon doen wat voor jezelf goed is en goed voelt, en dan maling proberen te hebben aan iedereen die raar reageerd. . Lachen

naar eigne ervaring met depressiviteit (hebebn veel mensen mij laten vallen) , mensen van 12/13 begrijpen zoiets nog gewoon niet. die kunnen zich niet verplaatsen. of accepteren dat mensen 'anders' zijn. vaak laten ze het al gauw afweten. waarschijnlijk als je 20 was, had je veel meer steun gekregen. jij bent op je 13é anders geweest dan een kind van 13. dat is gewoon het hele punt.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:24

Mijn stiefzus, is nu 2maanden 19jaar.. en is zwanger van haar derde..

Haar eerst kreeg ze op net 17jarige leeftijd.. 2e kindjes kort daarop.. 3 is ze nou net zwanger van.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:28

Hoe onderhoud ze dat? En heeft ze er bewust voor gekozen of niet?

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:31

Haar vriend is 23 en heeft een vaste baan..
Ze werkt zelf 2x per week. En ze krijgt nog geld van
haar vader natuurlijk.

De eerste was niet geplant, áimee maar Joachiem en nu de derde die op komst is wel Ja . ze heeft altijd al geroepen ik wil 3 kinderen dus ik denk dat ze dacht dan maar direct Clown Ofzo? Vork

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:40

Hahah, dan is de situatie al anders denk ik. Ze heeft inkomen, is nog samen met de vader en de andere twee zijn gepland. Als je idd drie kinderen wil zou ik zelf denk ik ook zo snel mogelijk voor de andere gaan, ik hou niet zo van een (groot) leeftijdsverschil ertussen. Zelf zou ik als ik ooit een kind krijg er maar 1 willen.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:42

Ik wil ook maar 1 kant. Maar heb groote bewonderingen voor haar hoor! Hoe ze het allemaal doet. Ze hebben een leuk huis leuk ingericht. Makkelijke kinderen. Een normaal inkomen 3 kinderen ..
Vind het echt knap!

Maar ze heeft helemaal gene jeugd gehad, dat lijkt me naar.. ik bedoel als 16/17jarige hoor je uit te gaan, lol te maken.. Met jongens ouwehoeren verkering maargoed, zij had een kind.. als je haar ziet lopen op straat, zou je zeggen 25 dat ze is. maar ze is nog maar net 19..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:16

Okee dan, ik bewonder zoiezo mensen die op zo'n jonge leeftijd een kind krijgen en er ook echt een moeder voor zijn(tenzij dit onmogelijk is zoals diegene eerder uit dit topic die op 12/13 jarige leeftijd er een had gehad, maar dan bewonder ik ze alsnog) en ik vind het ook erg goed van ouders dat ze hun kinderen steunen.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:18

Ja haar moeder heeft haar op een 'liefe' toon uit huis gezet ( Gegooit

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:23

Zulke ouders vind ik echt vreselijk, moet er niet aan denken, steun ze minstens. Je kiest er meestal zelf niet voor.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:26

Shanna schreef:
dat snap ik op zich ook niet he, er te laat achterkomen dat je zwanger bent, ik bedoel; abortus kan tot 22 of 24 weken geloof ik? als je 1 maand overtijd bent en je wacht nog een maand ben je nog maar op de helft en als je 2 maand overtijd bent gaat er echt wel een lampje bij je branden lijkt me..

in sommige gevallen blijf je ongesteld worden. ik ken genoeg mensen die de eerste 3 maanden nog gewoon hun periode hadden hoor

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:32

Ik vind het erg kanp dat tienermoeders er toch zijn voor hun kind!
Ik zelf ben 20 ( bijna 21) maar zou als ik zwanger zou raken het kind niet weg laten halen!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:33

nee ik zou het ook niet weg laten halen. ik woon dan wel al samen (ben 18) dus dat is wel makkelijk. ik zadel dan niemand anders met mij kind op

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:33

mijn zus heeft ook op 21 jaar leeftijd een kindje gekregen. we kunnen hem voor geen goud meer missen

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 07:22

Ik ben zelf 18 en op dit moment 20wk zwanger. Op de helft dus! Kijk er erg naar uit Haha!!!