Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shanna schreef:dat snap ik op zich ook niet he, er te laat achterkomen dat je zwanger bent, ik bedoel; abortus kan tot 22 of 24 weken geloof ik? als je 1 maand overtijd bent en je wacht nog een maand ben je nog maar op de helft en als je 2 maand overtijd bent gaat er echt wel een lampje bij je branden lijkt me..
LCharlotte schreef:We willen allebei graag jonge ouders zijn, maar niet eerder dan verantwoord.
Nalatjuh schreef:Idd, vroeger dan de bedoeling was maar toch meer dan welkomop de momenten dat er bij mij echos gemaakt werden leefde ik van de schouders omhoog en met de rest wou ik niets te maken hebben, komt ook omdat het een totaal andere situatie was. Heb de echos etc overigens wel bewaard toen (ondanks dat ik hem voor adoptie af wou staan) heb een naam voor hem verzonnen en een knuffeltje voor hem gekocht om mee te geven, je wilt het niet maar toch doet het je wat dat kan ook niet anders . . . . het is toch iets van jou (hoe oud je dan ook bent)
Pascal schreef:lotjj92 schreef:als het om een domme fout gaat (bijv de pil vergeten, geen condoom gebruikt) vind ik het heel dom als daarvan een kind op de wereld komt. hoe kun je studeren? hoe moet je geld verdienen. hoe moet je uberhaupt voor een kind zorgen als jezelf nog een KIND bent?
ik vind het heel wat anders als het gaat om een verkrachting, maar dan is altijd de abortus als keus. veel mensen zijn erop tegen. maar moet je dan een kind op de aarde zetten die je niets te bieden hebt? die bijv nooit een vader zal hebben of een goed voorbeeld? en zeker dat je geen geld hebt om het kind wat te kunnen geven
Ik vind dat je het ook anders kan bekijken, ik met me 20 jaar ben al een stuk volwassener, ben dat altijd al geweest, ik loop gewoon voor.
Maar je hebt ook meisjes van 16 die totaal niet volwassen zijn... Er zit nog wel een verschil in hoor...
Nalatjuh schreef:@lotjj92 niet aanvallend bedoel maar ik vind het een beetje kort door de bocht , het is niet zo zwart/wit (was het maar zo). Het gebeurt regelmatig dat meiden ondanks de pil zwanger worden, het is dan nog niet zo simpel om te abortere. Een vriendin van mij was bijv. bang dat ze misschien wel nooit meer een kindje zou (kunnen) krijgen, Een kind neem je namelijk niet, een kindje krijg je (hoeveel vrouwen zijn er die geen kind kunnen krijgen. . .) dan is de keus voor een abortus ineens niet zo simpel meer.
Voor mij was abortus geen optie omdat ik niets durfde te vertellen over de verkrachting, pas na 6 maanden, (dan ben je iets te laat) dan moet je dus keuzes gaan maken, waar misschien niet iedereen begrip voor heeft.
Wel vind ik dat je realistisch moet blijven, kan je je kindje een goed leven bieden? ik had mijn ouders achter mij staan maar niet alle ouders staan erom te springen om hun kleinkind op te voeden.
wat ik wil zeggen, soms loopt het leven raar en maken mensen daarom keuzes die voor een ander misschien niet te bedrijpen zijn, maar daar kan je denk ik pas over oordelen als je in zijn of haar schoenen staat . . .
Nalatjuh schreef:ach wat die vrienden betreft, je leert op zo'n moment wel je vrienden kennen, achteraf had ik een hoop kennissen en geen vrienden . . . maar dat is dan bovenop al het ander wel een klap om te verwerken. Ik denk dat 23 een hele nette leeftijd is hoor, kijk als je nog volop studeert is het weer wat anders maargoed ook dan. . . je moet eigenlijk gewoon doen wat voor jezelf goed is en goed voelt, en dan maling proberen te hebben aan iedereen die raar reageerd. .
Shanna schreef:dat snap ik op zich ook niet he, er te laat achterkomen dat je zwanger bent, ik bedoel; abortus kan tot 22 of 24 weken geloof ik? als je 1 maand overtijd bent en je wacht nog een maand ben je nog maar op de helft en als je 2 maand overtijd bent gaat er echt wel een lampje bij je branden lijkt me..