Tienermoeders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djuraolisa

Re: Tienermoeders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 09:33

flikker toch op Malibu_ met je abortus never nooit een abortus miss dat jij een kindermoordenaar bent maar ik niet hoop voor je dat je ze niet kan krijgen door zo over ze te denken suc 6 nog he!!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:33

Oh jeeeeeeeeh je bent mijn buurmeisje!Schrik me even te pletter,ik ben zelf jong moeder geworden bewust maar 20 was ik ,meid wat doe je!!Mijn deur staat altijd open voor alle vragen ,moet nu eerst ff van de schok bekomen

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:33

djuraolisa schreef:
jullie denken beter te zijn dan mij pff,

Zijn we ook.. Wij denken verstandig.. Maar jij NIET!!!

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:34

wat ze zelf met haar leven doet is haar probleem,, vooral doen!!

Maar voor he tkindje is het zielig,, alleen omdat mama egoistisch aan haar zelf denkt!

Marijkjuh

Maethoriel schreef:
Als míjn dochter met haar 16 jaar zo onvolwassen zou zijn en zwanger zou raken, zou ik haar eigenhandig aborteren denk ik

Ongelofelijk, ga jij nog maar een paar jaar shoppen en kom maar eens terug als je volwassen bent en je de verantwoording voor een kind aan kan Doei, doei

Precies en zo horen ouders te handelen, ik kan niet geloven dat er ouders zijn die zulke dingen op zo'n leeftijd toe staan.

Overigens ik ben 15 en ja dat is ongeveer de leeftijd waarop je denkt dat je het allemaal al weet, maar je komt er vanzelf wel achter dat je eigenlijk nog maar een kind bent.

Storm

Ik zou eerst je school eens fatsoenlijk afmaken, Nederlands is niet je beste vak.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:35

brendalevita schreef:
Oh jeeeeeeeeh je bent mijn buurmeisje!Schrik me even te pletter,ik ben zelf jong moeder geworden bewust maar 20 was ik ,meid wat doe je!!Mijn deur staat altijd open voor alle vragen ,moet nu eerst ff van de schok bekomen

Haha!

Hoop niet dat het nog een geheimpje was voor je ouders.

Chiwawa

Ik heb vet medelijden met dat kind dat op komst is
enkele motieven:

- met wat jij verdient zal je heel veel toegevingen moeten doen
- heel erg leuk dat je meteen de oma's ziet als potentiële babysit (zijn ze hier zelf ook zo enthousiast over?)
- je komt eeeeenorm onvolwassen - zelfs puberaal - over
- als je tegen je kind gaat doen zoals je tegen ons doet... nou heel veel succes kleine
- er zijn honderden meiden van 20 jaar, die ook op hun 16 dachten dat ze de liefde van hun leven gevonden hadden (ik weet uit ervaring dat het uitermate zelden is dat je samenblijft met een jeugdliefde, hoe hard en ongeloofwaardig dat nu ook klinkt)
- Een kind neem je niet omdat je er 'zin' in hebt

Een kind kan misschien nu je droom zijn... maar zoals een liedje bij jullie zegt

de meeste dromen zijn bedrog Cool

moest hier ineens aan denken Bloos

Ga maar eens na of je op de volgende vragen OP EEN NORMALE MANIER kan antwoorden

- wat als het ooit gedaan is met je vriend?
- is je omgeving even enthousiast als jij zelf? (die volwassenen hebben soms echt wel recht om dit een slecht idee te vinden)
- beschik je over de financiele middelen?
- wil je de eerstkomende 5 jaar geen diploma meer halen?
- weet je wat een kind hebben inhoudt?
- zou je zelf graag jouw kind zijn?
...

In elk geval, ik vind dat een kind geen kind kan krijgen... Ik ben er 23, heb een vaste relatie van drie jaar, woon samen, heb alle financiële middelen en zelfs ik twijfel er nog over of ik zo'n klein wezentje alles kan geven wat het nodig heeft! En dat terwijl ik heel graag kinderen wil... Ik vind het ronduit dom van je, misschien hard, maar zo denk ik erover.

Malibu_

djuraolisa schreef:
flikker toch op Malibu_ met je abortus never nooit een abortus miss dat jij een kindermoordenaar bent maar ik niet hoop voor je dat je ze niet kan krijgen door zo over ze te denken suc 6 nog he!!

Nou ik denk er voorlopig nog niet aan.. zou jij ook is moeten doen Knipoog

Ik praat je niks aan, alleen ik weet bijna wel zeker dat er veel meiden van 14/15/16/17 of ouder zijn die een abortus hebben ondergaan, omdat ze er niet voor kunnen zorgen oid.

Charaz

Malibu_ schreef:
Nou dan is er altijd nog een abortus. Zou altijd nog beter zijn dan een rotleven voor het kind.

als ik vragen mag he.. als nou blijkt dat je kind geestelijk/lichamelijk gehandicapt is.. neem je hem dan niet want hij is niet normaal, want je kindje moet perfect zijn?

Dat is weer een andere discussie.... als ik van te voren zou weten dat mijn kindje geestelijk of lichamelijk gehandicapt is dan kies ik er inderdaad niet voor.

Ik vind de reactie's in dit topic wel erg onaardig en zou net als djuraolisa mijn kont tegen de krib gooien als mensen me op zo'n manier hun mening willen op dringen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:36

djuraolisa schreef:

Het angermanagementklasje was toch echt een aanrader voor je hoor!

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:37

Ben wijs genoeg. Volgens mij zijn wij juist allemaal van mening dat jij niet wijs kunt zijn als je op deze leeftijd een baby wilt.

(en nee ik geloof het verhaal van de pil ook niet)

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:39

brendalevita schreef:

oepssssssssssssss Nagelbijten / Gniffelen

volgens mij is er net een nieuwe dorpsroddel gelanceerd Clown

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:40

Nou Lest.. ik zou zeggen begin maar.. want iedereen probeert het.. maar de TS wil niet luisteren. En zegt als ze haar zin niet krijgt dat ze niks meer zegt en een slotje wilt.

Charaz

En wat bereik je ermee met zo fel zijn? Juist het tegenover gestelde.

Storm

djuraolisa schreef:

Meisje, deze reactie geeft al aan dat jij helemaal niet zo volwassen bent als je zelf denkt, en zeker nog niet klaar voor een kind!

hoe reageer jij op een huilbaby die 24/7 huilt?
of die niet wil eten en steeds overgeeft?
of die misschien wel een lichamelijke of geestelijke afwijking heeft?

denk je daar wel eens aan? of verwacht je dat je moeder je gaat helpen daarmee?

horseyfries

Je vriend van 22 had al een relatie met jou toen hij 19 en jij 13 was als ik eventjes terugreken?

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:41

Charos schreef:
Malibu_ schreef:
Nou dan is er altijd nog een abortus. Zou altijd nog beter zijn dan een rotleven voor het kind.

als ik vragen mag he.. als nou blijkt dat je kind geestelijk/lichamelijk gehandicapt is.. neem je hem dan niet want hij is niet normaal, want je kindje moet perfect zijn?

Dat is weer een andere discussie.... als ik van te voren zou weten dat mijn kindje geestelijk of lichamelijk gehandicapt is dan kies ik er inderdaad niet voor.

Ik vind de reactie's in dit topic wel erg onaardig en zou net als djuraolisa mijn kont tegen de krib gooien als mensen me op zo'n manier hun mening willen op dringen.

Maar hoe kunnen we dan uitleggen dat ze fout bezig is?? De reactie's zijn ook fel, maar ik denk dat je zulke reacties ook kunt verwachten. Ik denk dat heel veel mensen haar willen helpen en willen voorkomen dat ze een grote fout maakt.
Misschien moet ze even proberen door de felheid heen te kijken, en te lezen wat de verschillende mensen haar hier willen zeggen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:42

horseyfries schreef:
Je vriend van 22 had al een relatie met jou toen hij 19 en jij 13 was als ik eventjes terugreken?

dan was hij nog strafbaar ook....

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:42

hahaha... Is toch?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:43

Ook op hele normale vragen als "wat is je reden dat je niet éérst gaat samenwonen en dan pas kijkt of je samen klaar bent voor een kind" reageert ze niet dus het lijkt me onmogelijk om met zo iemand op een volwassen rustige manier hierover te praten, al willen we het nog zo graag.....

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:43

horseyfries schreef:

Oeps ik hoop dat je ouders ook graag willen dat je vrijwillig een kind krijgt en niet boos worden want volgens mij is hij behoorlijk strafbaar.

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:44

horseyfries schreef:

zover had ik zelfs nog niet gedacht... dit is heel erg fout ...

(of aandachttrekkerij)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:45

djuraolisa schreef:
ja idd bedankt voor jullie berichtjes meiden, ik denk er ook echt goed over na, maar waarom zou ik mijn jeugd vergooien, ik stap nooit zoveel doe ik nooit, oppas heb ik altijd mijn moeder kan wel op passen of zijn moeder, en anders iemand anders van familie das geen enkel problee, maar even vraagje over folium zuur iemand evaring mee? is het echt belangrijk om het te slikken van te voren?

En wie zegt dat ze dat ook willen???

djuraolisa schreef:
ja we willen graag volgend jaar op ons zelf gaan wonen;)

Je kan wel zoveel willen... maar heb je enig idee wat de wachttijden zijn voor een eigen woning??? (Ik heb 8!!! jaar moeten wachten voor ik in aanmerking kwam) En heb je enig idee wat de kosten zijn...

Sorry, maar ik moet me helaas aansluiten bij de anderen die hebben gezegd dat ze het een hele domme beslissing vinden... Ik kan eerlijk gezegd alleen maar hopen dat je (voorlopig) niet zwanger zal worden... sorry...

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:45

Ik hoop toch dat je deze reactie leest.

Je moet even heel goed nadenken over je wens.
Je bent nog zo ontzettend jong, je zit nog in de pubertijd.
Nu ben je misschien nog wel gelukkig met je vriend, maar dat is geen garantie voor de toekomst.
Relaties lopen zelfs na 9 jaar nog stuk.

Als je vroeg kinderen wilt, prima. Maar zorg er dan voor dat het kindje in een goede omgeving terecht komt. Kijk samen met je vriend uit naar een huisje, ga lekker samen wonen. En kijk hoe jullie het redden, samen maar ook financieel. Kunnen jullie dan nog steeds een kindje erbij hebben. Dan kan het natuurlijk altijd nog. Maar dan kun je tenminste zeggen dat je het weloverwogen hebt.

Een kindje kost ontzettend veel geld, en ik kan uit ervaring zeggen. Dat het absoluut niet makkelijk is, als tienermoeder in deze maatschappij. Het leven is erg duur.

Ik hoop dat je er nog even goed over nadenkt, en dan niet alleen naar jezelf kijkt. En jou wens, maar ook naar het kindje. Zorg dat je kindje, in een stabiele omgeving geboren wordt.