Even een routine-check... en dan krijg je DIT te horen.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: Even een routine-check... en dan krijg je DIT te horen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:12

Goh. Nu weet je in ieder geval wat het geweest is. Daar is nu duidelijkheid over, gelukkig maar.
Ik zou in jou geval zo snel mogelijk een afspraak maken bij de HA.
Sterkte ermee.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:52

Ehhhm Barmat, wat versta jij onder rustig aan doen en wat bedoelen zij ermee? Mag je wel gewoon werken? Want pas er voor op dat je omwille van je nieuwe baan nu niet over je grenzen heengaat. Je gezondheid, die heb je maar eentje. Daar moet je zuinig op zijn. Wel positief dat ze het goed blijven volgen dmv scans ed. en dat er nu in ieder geval geen extra tegenvallers zijn gevonden Ja

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:09

Pff wat een verhaal zeg Boos! Ik kan me goed voorstellen dat je helemaal van de kaart bent daardoor, maar....maak je niet gek. Heel veel sterkte.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:11

Gelukkig is er "alleen"maar ene hersenbloeding uitgekomen voorlopig. Dat is misschien toch een opluchting. Alleen het rustig houden en naar je lichaam luisteren betekend denk ik niet over je grens heengaan. Maar ja waar ligt je grens?

Hopelijk weet je heel snel waar je aan toe bent en wat de gevolgen op langere termijn zijn.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:19

Wat verschrikkelijk voor je zeg, en belachelijk van die arts.

Het is inderdaad wel typerend voor de zorg in Nederland.
Mijn oma van in de 80, was laatst gevallen, toen hebben ze haar wel nagekeken, maar ze bleef zo'n last houden van dr nek. Drie maanden later bleek dat ze haar nek gebroken had, nu moet ze een riskante operatie ondergaan.

Ik kan gewoon niet omvatten dat artsen tegenwoordig zo slecht opletten.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:22

Gelukkig is het vervolgnieuws alvast geen slecht nieuws!
Hopelijk komt er snel meer zekerheid en vallen de lange termijn gevolgen mee Lachen .

Voorlopig idd maar lekker rustig aan doen, nogmaals heel veel sterkte Kusje !

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:41

Dat is inderdaad heel erg schrikken.
Moet je eerlijk zeggen dat ik toen ik je verhaal las gelijk aan een TIA moest denken. Beetje raar dat ik als leek dat wel denk en dat ze in het ziekenhuis daar dus niet aan dachten.

Goed op blijven letten inderdaad en veel sterkte

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 13:23

Achteraf gezien snap ik niet dat ik niet meer op mn strepen heb gestaan..... Verdrietig

Ik ben sinds gisterenmiddag thuis, ik moet rust nemen zegt de arts, anders doe ik mezelf ernstig tekort. Ik snap hem wel en eigenlijk is het ook zo, ik ben kapot... ik voel me ellendig, ben moe, misselijk, duizelig... en alleen maar omdat ik zo nodig door moest stampen.

Ik heb gelukkig een hele fijne werkgever, blijkt nu. Ze steunen mij en zeggen ook dat ze snappen dat ik nu denk dat dit einde baan is, maar dat ik aan MEZELF moet denken, en dat ik mij niet zo zorgen moet maken over mn werk, dat komt wel goed.
Fijn hoor Ja

De huisarts gisteren nog gesproken en hij zegt dat hij gematigd positief is - in eerste instantie lijkt het er niet op dat ik epilipsie heb of dat ik blijvende, ernstige schade opgelopen heb. Over 7 weken moet ik een nieuwe MRI laten maken en een nieuwe EEG, ter controle om te zien of het bloed dat nu opgehoopt zit in mn hersenen, weg trekt. Als dat zo is bestaat ook een goede kans dat ik volledig of bijna volledig herstel.

Weinig bokken ook! Ik mag niet te veel achter de computer en daar ga ik mij dan ook braaf aan houden Knipoog

Bedankt nogmaals voor alle steun en hart onder de riem-berichten, dat doet erg goed!

Dominike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:30

hoi bar
ik lees dit topic nu pas
ben erg geschrokken van je verhaal dat dit zo af moet lopen zeg
ik wens je veel sterkte en n goed herstel en hoop dat je er niet te veel aan over houd
grrrzzz DO

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:48

Sterkte met dit laatste nieuws.
Ben blij dat je een fijne werkgever hebt, dat helpt zeker wel met je herstel!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:45

Nou dan valt het allemaal wel mee toch Lachen Het had wel veel erger kunnen zijn Knipoog

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:43

Wat een fijne werkgever heb je.
Neem dan ook de tijd voor jezelf.
Dat zeggen de artsen niet voor niks.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:48

WAt een fijne werkgever indd... en gelukkig 'viel' de uitslag in zijn geheel wat mee... Maar schrikken is het toch!
Veel sterkte!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:02

Jeetje Barmat, ik lees dit nu pas. Schrikken hoor! Fijn dat de arts in Duitsland wel gelijk door is gaan zoeken.

Hoop voor je dat het zich allemaal rustig houdt de komende tijd! heb zelf ook een hersenbloeding gehad (een kleinere als jou weliswaar), helaas wel epilepsie eraan overgehouden, dus mocht je nog vragen hebben daarover mag je me altijd PB-en! Lachen

Heel veel sterkte!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:09

Jeetje Barmat, wat een mazzel dat je van je paard viel, anders was je niet in een ander ziekenhuis terecht gekomen...
Fijn dat ze wat gevonden hebben. Ik heb oot gelezen dat iedereen, zonder dat die het door heeft een tia kan krijgen en dat ook bij iedereen weleens gebeurd..ik moet die bron even opzoeken voor je, voor het geval ik het verkeerd vertel hier.

Ik wens je alle succes en beterschap ennuh, zodra je iets voelt, huppa, voel je geen aansteller opf wta dan ook, gewoon melden bij je HA en op je strepen staan. Sterkte!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 14:17

Zo, even een update... Ik zit nu bijna twee weken thuis en wil eigenlijk weer wat gaan doen, voel me al schuldig genoeg Knipoog

Ik blijf kleine aanvalletjes houden, tintelingen, duizeligheid... toch eng ook al heeft de arts gezegd dat ik mij geen zorgen hoefde te maken hierover....

Nu met dit weer is het heel erg en voel me dan ook belabberd.... ik weet niks meer te bedenken dan afkoelen dmv veel drinken en rustig blijven... bah bah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:52

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 10:30

Russel - ja, leuk topic Ja

Ik ben gezond en zit vol energie!!!! (en nu maar volhouden he Knipoog )

Beetje rotdag vandaag... ik had vanochtend een telefonische afspraak met de bedrijfsarts en ik heb me nog nooit zo ellendig en in de hoek gezet gevoeld als vandaag!

Ze is klaarblijkelijk helderziend, want ze zei dat ik geen hersenbloeding gehad had! Nou ja, knappe kop die dat door de telefoon kan bepalen, terwijl ik hier de foto's zwart op wit heb en de diagnosebrief.... Toen ik mijn weerwoord wilde geven, zei ze dat ze met mij niet in discussie ging....
Oh, wat voelde ik mij l-u-llig behandeld zeg... als ik kon krimpen dan had ik het gedaan, zo ellendig dat ik me voelde....

Ze gaf me werkelijk het gevoel dat ik maar wat aan het verzinnen was, het huilen stond me nader dan het lachen. Is het al niet erg genoeg dat ik deze diagnose gehad heb, moet er dan nog aan getwijfeld worden?

Ik heb direct mijn werkgever gebeld en gezegd hoe ik er over dacht, dat ik me als een klein kind behandeld voelde en dat ze enorm onbeschofd deed... Gelukkig werd dit gedrag wel herkend, dus het zal wel niet (volledig) aan mij gelegen hebben.... hoop ik.

Morgen ga ik weer werken, de bedrijfsarts ziet geen reden om het niet te doen. Nou, vooruit dan maar, ik heb er ook wel weer zin in. Mijn werkgever zelf zegt dat ze het nog wel rustig aan wil doen, geen dingen overhaasten en dat vind ik dan wel weer erg lief. Dat geeft tenminste het gevoel dat zij mij wél geloven!

Nou, die steen op mn maag zal nog wel even blijven liggen denk ik... maar ik probeer het van mij af te zetten en in mezelf te blijven geloven... ik weet wat er mis is en wat er gebeurd is, daar heb ik haar niet voor nodig, gelukkig!

Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:39

Pas op je zelf, naar je werk gaan kan geen kwaad, toon je goede wil, maar neem even kontakt op met je behandelend arts en laat hem de bedrijfsarts even bellen. Laat ook weten aan je werkgever dat je je behandelend arts heb gesproken en dat je morgen gewoon op je werk komt en wel verder ziet.

Laat je niet dwingen, zorg dat je ingedekt bent door je eigen arts.

Veel succes en sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:39

Wat een pokkewijf
Hoe kan ze nu zeggen dat het niet is als het gewoon op de foto staat?

Kun je zo iemand niet aanklagen?
En dan bedoel ik daarmee niet met rechters enzo, maar soort van second openion

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 10:42

Ik heb mn beklag al gedaan bij de werkgever en die reageerde wel weer heel goed, erg fijn Ja

Ik heb haar voorgesteld om het nummer van mijn behandelend arts te geven, maar dat wilde ze niet (spreekt zeker geen duits) Boos!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:43

jeetje zeg
heel heel veel sterkte

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 10:43

Oh ja, ik heb ook wel zin om weer iets te doen hoor, niks doen past niet bij mij Knipoog

Ik doe het op mijn eigen gemak en tempo, meer kan ik niet doen en ik toon mn goede wil gewoon, aan mij ligt het niet!

het is alleen zo zuur dat er zo gereageerd wordt, het geeft je het gevoel dat je maar een aansteller bent die onder werk uit probeert te komen... nou, de mensen die mij kennen weten dat ik mezelf eerder DOOD werk dan niks uit zit te voeren!!!

Boos!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:49

Mm erg vage maar helaas o zo bekende reactie van een Bedrijfs"arts". Wel fijn dat je werkgever er normaal op reageert. je kunt je behandelend arts een brief laten schrijven naar de bdrijfsarts. Dan zorgt ze maar dat ze het vertaald krijgt.

Ik kan me voorstellen dat je na 2 weken wel weer wat wilt gaan doen maar hou rekening met je zelf. Als je nu toch nog steeds rare aanvallen hebt ed is dat niet voor niets.

Hoe ga je dat doen met naar je werk komen enzo? En hoe voorkom je dat je daar toch zwaar over je grens heengaat? Hopelijk kun je dat goed in de hand houden.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 10:54

De werkgever gaat met mij morgen bekijken hoe we het in gaan kleden, dus dat weet ik nog niet.
Zowieso wil ik een balletje bij haar opgooien om één dat per week minder te gaan werken Lachen Dat wilde ik zowieso al langere tijd, ook zonder dit te weten.

Ik heb de diagnosebrief half aan haar voorgelezen (en zelfs vertaald voor haar, aardig ben ik) en toen zei ze gelijk "oh, maar dan heb je GEEN hersenbloeding gehad" Wel verdorie, het STAAT er toch? Maar ze vond van niet... dan ben je uitgel-u-ld, zeker als je geen kans meer krijgt om je weerwoord te geven.

Ik weet niet hoor, maar hoe zouden jullie "Gehirnblutung" vertalen, als "Gehirn" hersenen betekent, en "Blutung" bloeding? Kweet niet.... misschien ben ik wel dom ofzo.....

Oe, ik word er nog steeds enorm boos over! Over zoiets ga je toch niet zitten fantaseren of liegen?