zijn er meer mensen zo verlegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Re: zijn er meer mensen zo verlegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:45

Ik ben ook al zo verlegen. Ben heeel slecht in vrienden maken en voel me vaak 'extra' zeg maar. Ik durf ook niet zo goed iemand tegen te spreken of iets dergelijks. Als ik mensen eenmaal ken praat ik ze de kop van hun lijf Sigaar Maar met onbekenden of 'kennissen' ben ik echt een kluns. Durf niets te zeggen of ik reageer raar. Ik loop iig niet zelf op iemand af. Ik heb ook echt totaal geen zelfvertrouwen. Durf er niet bij te lopen hoe ik wil, doe ik dat wel dan ben ik alsmaar bang voor opmerkingen en dat soort dingen. Ik wou dat het me allemaal niet boeide, stukken makkelijker. Ja Gelukkig begint dat al iets meer te komen, boeit me allemaal net dat beetje minder. Das fijn, maar of ik er ooit vanaf kom? Hopelijk Vork

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:47

Oh verschrikkelijk!
Ik ben heel erg verlegen, dit mede omdat ik erg onzeker ben en totaal geen zelfvertrouwen heb
Maar ik werk nu een jaar in de bejaardenzorg en ik moet zeggen dat ik echt tegen alles wat beweegt praat tegenwoordig op mijn werk en daar voel ik me helemaal top en geen teken van onzekerheid/geenzelfvertrouwen, maar zodra ik de deur op mijn werk achter me dichttrek dan lijkt dat als sneeuw voor de zon verdwenen

En helemaal die rot telefoonangst Nagelbijten / Gniffelen

(eigenlijk beschrijft Colorado wel erg goed wat ik bedoel)

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 01:19

Paula schreef:
Ik herken me in heel veel dingen wel, en ik kan mezelf ook echt wel verlegen noemen. Als gevolg van onzekerheid, denk ik. Ik zou zo graag dat spontane meisje zijn dat met iedereen een gesprek aan gaat, maar zo makkelijk is dat niet, als je altijd denk van: goh wat doe ik weer stom, wat een domme opmerking was dat weer van mij etc... Het rare is dat ik in sommige lessen op school juist hét meisje bent dat het grootste woord van de klas heeft. Ik praat er daar heel wat op los en dat voelt zó goed. Maar dan heb je weer in een les in een andere klas en zeg ik helemaal niks, als een leraar wat vraagt word ik zo rood als wat en grr. Tegen bekenden l*l ik er ook wel een eind op los, maar bij sommige juist ook weer helemaal niet.. Op m'n werk gaat het wel lekker, vaak kom ik thuis van mijn werk en denk ik: dát ging lekker, gewoon goede gesprekken gehad, praatjes met klanten etc. Maar andere dagen het ik het zó gehad, loopt alles mis, en ben ik weer dom bezig geweest, en dan gaat het weer helemaal mis. Het zou zo veel makkelijker zijn als ik met niet altijd alles zo aantrok, als ik wat meer scheit aan al die mensen had..

Precies, dat heb ik ook. Als ik echt ergens een sterke mening over heb kan ik die goed verdedigen en word ik een soort pittbull Haha! , of als iemand er echt om vraagt kan ik echt wel flink met woorden van me af bijten, maar toch ben ik voor de rest vrij verlegen. Bloos

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:50

Colorado schreef:
Ik heb ook echt totaal geen zelfvertrouwen. Durf er niet bij te lopen hoe ik wil, doe ik dat wel dan ben ik alsmaar bang voor opmerkingen en dat soort dingen. Ik wou dat het me allemaal niet boeide, stukken makkelijker.

Dat is ook erg herkenbaar! Dan koop ik kleren die ik zelf echt leuk vind en vervolgens doe ik ze nooit aan te doen omdat ik bang ben dat mensen er wat negatiefs over zeggen.

Ik heb een tijdje geleden een cursus gevolgd om met verlegenheid om te gaan. Daar heb ik ook zeker wel hele nuttige dingen geleerd, maar het is zoo moeilijk om daar vervolgens in je eentje aan te gaan werken en het ook daadwerkelijk te doen.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:34

* ik meld me ook

echt ontzettend herkenbaar al die verhalen hier.. ik ben ook heel erg verlegen en onzeker. het is al wel minder geworden, ik heb 2 jaar geleden geweldige vriendinnen gevonden, waar ik al heel erg veel door ben veranderd, maar het blijft moeilijk. Als ik mensen zie praten en lachen of mijn kant opkijken, denk ik meteen dat het over mij gaat, ik ben er altijd mee bezig wat andere mensen van me denken, en ben heel erg bang dat mensen boos op me worden. ik kan zelf dan ook echt niet boos op mensen worden.
Bellen is ook echt een ramp, zowel naar bekenden als onbekenden..ik loop echt veel leuke dingen mis doordat ik het gewoon niet durf..
wat ik in eerdere berichten las over dat mensen bang waren saai gevonden te worden, herken ik heel erg. ik durf me niet echt te laten gaan of mezelf te zijn of mee gek te doen, ook niet bij vrienden, en daardoor ben ik bang dat ze me saai en ongezelig vinden..
en jongens, ja, ook al zo'n probleem Bloos .. ik ben heel stil en verlegen bij jongens, en ik denk altijd dat ze me niet leuk kunnen vinden en als ze hints geven ofzo dnek ik altijd dat ze dat doen om me belachelijk te kunnen maken als ik er op inga, als in: haha, dat ze dacht dat ik haar leuk vond!
Nu heb ik wel een jongen die ik heel erg leuk vind, ik ken hem niet via mijn vrienden, wat al scheelt omdat ik dan al niet meer denk dat hij me belachelijk wil maken tegenover de rest, en hij is zelf ook heel erg spontaan waardoor ik ook makkelijker praat. nou had ik wel het idee dat hij mij ook leuk vond maar ik twijfelde er toch stiekem wel aan, maar nou is hij gister naar spanje vertrokken en daar blijft hij 4 maanden voor stage Scheve mond bijna al mijn vriendinnen hebben een vriend, en met uitgaan voel je je dan toch wel een beetje buitenstaander en eenzaam als je als enige zonder vriend staat..
sorry voor dit hele verhaal Bloos maar ik moet zeggen dat het wel oplucht Haha!

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:01

Ja idd, het lucht echt op hier praten Tong uitsteken

Jongens onderwerp vind ik vreselijk, die dingen die jij zegt merel zooooooooooo herkenbaar Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:08

Ben er ondertussen ook wel aardig over heen gegroeid, ben gaan studeren niemand die zich ook maar iets van me aantrekt en andersom.
Kan veel makkelijker en beter met vreemde mensen praten, zal me een zorg wezen als ik mijn presentatie vergeet ect.

Ook met jongens praten ben ik over heen gegroeid. Was vroeger een heel velegen meisje wat pas op bloeide bij vrienden. Tegenwoordig kan ik goed mijn woordje doen en laat niet meer over me heen lopen. Terwijl ik me diep van binnen dood schaam en hartstikke verlegen ben.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:16

Soms zie ik echt jongens waarvan ik denk 'waauuww'. En daarna denk ik gelijk 'Laat maar, hij vindt jou toch niets' Tong uitsteken