Het leed dat beugel heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Eveline

Re: Het leed dat beugel heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 22:43

Brr, lekkere verhalen hier. Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb nou 2 jaar een blokbeugel gehad, echt vreselijk, ben blij dat ik daar vanaf ben, vies ding. Clown
Nou hebben ze vandaag stiekjes tussen mijn kiezen gezet om ruimte te maken ofzo voor de ringetjes en dan krijg ik volgende week een plaatjesbeugel. Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb nou prachtige blauwe stiekjes tussen mijn kiezen, het zit voor geen meter. Sigaar

Ohja, en dáárna moeten er ook nog eens 4 kiezen getrokken worden, gaat wat worden dan, kiezen trekken met al dat ijzer in mijn mond. Scheve mond

Jiill_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:57

Haha Tong uitsteken ik moet zo naar de ortho ik hoop voor hem dat hij zegt wanneer hij eruit mag Whoosh!
Anders ga ik steigeren Clown Hiihiihii
Nouja ik hou jullie op de hoogte Tong uitsteken
Daaagg Doei!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:06

Mijn beugel is eruit, ik blij... kom ik bij de ortho heb ik nu een nachtbeugel gekregen Boos!! Stom boxding! Er zitten ook ijzere pinnetjes in en die zitten dus helemaal in mn tandvlees, dus dat begint ook al lekker te ontsteken. Waarom doen beugels toch altijd pijn?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:01

Jiill_ schreef:
Haha Tong uitsteken ik moet zo naar de ortho ik hoop voor hem dat hij zegt wanneer hij eruit mag Whoosh!
Anders ga ik steigeren Clown Hiihiihii
Nouja ik hou jullie op de hoogte Tong uitsteken
Daaagg Doei!

Ben benieuwd Jill Haha!

Ik heb ook zo'n nachtbeugel hoor .. Nadat je beugel eruit gaat, krijg je zo'n plaatje. Eerst moet je die 24/7 dragen (ik deed hem met eten altijd uit) en daarna alleen nog 's nachts.
Xx

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:21

vanmiddag weer voor m'n maandelijkse controle, ik denk zelf dat het wel zo'n beetje klaar is, nu nog even afwachten wat m'n tandarts er van vindt.
Ik ben toch wel blij dat ik niet van die ellende heb als heel veel mensen hier hoor, ik fiets er vrolijk doorheen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:42

Ik ben nu net terug van de tandarts/ortho.
Met gaten in mn mond,want er zijn kiezen verwijderd... Nagelbijten / Gniffelen

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:45

Ik heb nu een plaatjes/slotjesbeugel zonder elastiekjes, die doet helemaal geen pijn omdat die draad zegmaar 'losser' zit als bij elastiekjesbeugels. Ik kan de draad ook gewoon van links naar rechts schuiven Tong uitsteken . Wel fijn, het is wel duurder maar 't doet tenminste geen pijn Lachen.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:39

Nou, na één jaar en wat maanden mag mijn beugel eruit. Over 4 weken zijn mijn slotjes weg. Haha!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:42

J eetje zeg, ik heb ook een beugel, moest ook allemaal kiezen laten trekken.
Eerste 6 dagen pijn aan gehad, nu kan ik gewoon alles, geen last meer. Kan alleen geen appels afhappen, enige nadeel aangezien ik vaak appels eet... Knipoog

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:44

Pff dit topic haalt al mijn horror-herrineringen weer naar boven Clown
Ik heb 1,5 jaar lang slotjes gehad, ze mochten er vorig jaar uit. Vre-se-lijk.
Nog nooit heb ik zo veel last gehad van mn tanden. En die pijn als ze er nét inzitten of als ze weer strakker zitten is constant.. echt.. slapeloze nachten Huilen van het lachen
Toen er een buitenboordbeugel bij kwam werd het al helemaal een hel, dat ding is gewoon.. horrible. Heb ik ook nauwelijks in gehad btw Knipoog
Gelukkig ben ik er nu van af, ik heb alleen nog zo'n nachtbeugeltje maar die hoef ik eigenlijk niet echt meer in Lachen Sowieso doet die geen pijn en kan ik daar lekker mee slapen Lachen

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:53

bij mij mag ie er misschien over 3 weken uit , maar zoals gezegd zaten ze weer te zeuren over spleten tussen me tanden die nog dichtgetrokken moesten worden Nagelbijten / Gniffelen Boos!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:13

Joscaa schreef:
Eerste 6 dagen pijn aan gehad, nu kan ik gewoon alles, geen last meer. Kan alleen geen appels afhappen, enige nadeel aangezien ik vaak appels eet... Knipoog

Het is ook niet verantwoord om appels te gaan eten.Bij mij werd het direct al afgeraden.Want zo vergroot je de kans dat de blokjes los gaan.

Helaas kan ik nu nog helemaal niks eten...Aangezien het vanmiddag pas getrokken is.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:41

Revanches schreef:
Joscaa schreef:

Het is ook niet verantwoord om appels te gaan eten.Bij mij werd het direct al afgeraden.Want zo vergroot je de kans dat de blokjes los gaan.

Helaas kan ik nu nog helemaal niks eten...Aangezien het vanmiddag pas getrokken is.

ik had gelezen in een boekje van de ortho dat je ze wel mag eten maar dan in stukjes, net als stokbrood

Jiill_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 07:32

Mensen ik ben gisteren naar de ortho geweest en...over 2 weken word er een spalkje achter mijn tanden gezet en de week daarna worden mijn blokjes eraf gehaald.. ik hoef geen plaatje Haha! wiehooee ben meteen van die vent af en ik wil hem never nooit meer zien Tong uitsteken Muwahaha Tong uitsteken geintje hoor Haha! hij heeft mijn tanden wel mooi recht gezet Clown
Doeii Doei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:11

Heee Jill ! Echt heel fijn voor je Lachen
Het 1e wat je moet doen is als je blokjes eraf zijn, met je tong over je tanden heen gaan. Is zo raar Lachen
Ze maken ze dan ook wit .. Dan heb je echt in een keer heel witte, rechte tanden en heb je een heel ander gezicht Lachen
Xx

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:21

of je hebt een tandarts zoals ik die die blokjes erafsnakt, me geeen draadje achter men tanden geeft maar een plaatjesbeugel
en me zo naar huis laat gaan.
ik haalde snachts onbewust dat plaatjesbeugel eruit (ik had hem nog gezegd dat ik géén plaatjesbeugel wilde, maar het was de enige optie zei die, terwijl ik nadien gehoord heb van het draadje achter de tanden)

resultaat is dat ik 5 jaar nadien weer scheve tanden heb, vol met vlekken erop, dat hij weigerde om ze te reinigen, en dat ik uiteindelijk een andere tandarts aangedaan heb, meer dan 900 euro mogen afdokken (meer dan 6 behandelingen gehad, die allemaal rond de 150 euro kostten)
blijkbaar zat mijn mond vol met gaatjes (k had enkele maanden daarvoor naar men gewone tandarts geweest en die zei dat alles in orde was!
en heeft de nieuwe tandarts de lijm van mijn blokjesbeugel er mogen afschijven ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:01

NOu, daar ben je dan ook mooi mee klaar Scheve mond

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:59

maar nu zijn ze netjes gepoetst, zijn niet wit, zullen dat nooit zijn, maar zijn wel egaal (vroeger geelachtig met witte vlekken, nu tenminste egaal geelachtig)ik poets ze goed genoeg (3 X daags), maar ze worden niet witter.
Maargoed; de gaatjes zijn opgevuld, ze hebben een egaal kleur, dus ik heb een mooiere lach dan van te voor, maar echt mooie tanden zal ik nooit hebben.
nu nog terug aan een beugel gaan kan en wil ik niet meer, ten eerste de kosten, wordt geloof ik niet terugbetaald, en ik kan dat momenteel niet betalen.
en ten tweede heb ik een serieuze angst aan overgehouden, de vorige tandarts heeft zoveel verkloot in mijn mond dat ik echt niet meer durf.
Maar men tanden staan zo scheef niet, heb er ook geen last van kwa eten en dergelijke, en een eventuele boyfriend kijkt daar wel doorheen als die echt geinteresseerd is, hoop ik toch ...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:00

Heb je het wel eens geprobeert met Pearl Drops? Als tandpasta?
Ik vind dat echt goede tandpasta!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:06

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:31

ja, pearl drops is inderdaad goed, heb nu een andere whitening tandpasta, al de andere (colgate ed) kan ik niet tegen ...
enkel deze 2

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 22:16

ik mag morgen weer naar d'r toe Go jij! Go jij!
echt veel zin in Scheve mond

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:22

ik ben 6 juni nog geweest. de ortho is nu bezig om mijn 'lach' af te maken. 7 augustus hoor ik wanneer die er uit mag ( dan pas, want de ortho gaat op vakantie en dus kan ik in die tijd niet komen Nagelbijten / Gniffelen )
maargoed.
Bij mij doet het na de behandeling ook altijd even pijn, maar das gewoon logisch. ze trekken het aan. als jij je riem strak aantrekt doet het ook pijn, na een tijdje ga je er aan wennen zegmaar.

en het zit zo : Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
ik heb in de 3 jaar dat ik nu bij de ortho ben wel wat pijn geleden. 11 slotjes los, maar dat is gewoon je eigenschuld.
Ik beet gewoon op lollies en appels. inmiddels niet meer, want een slotje los vertraagd het proces en vaak ga je gewoon een fase terug. Verder is mijn ortho altijd vriendelijk en ik heb nooit veel pijn, omdat ik zelf gewoon meewerk. ik heb diverse keren dezelfde meisjes naast mij gehad, en die werkten nooit mee, nooit mond ver genoeg open, en niet stil liggen, tjsaa, dan is de kans groot dat de ortho uitschiet. eigenschuld dikke buld zeg ik dan maar Knipoog
maar ik ben blij dat straks dat ding er uit is, maar het is de moeite wel waard. ( alleen de kosten niet Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:25

Ik moest toen ik 12 was zo'n paatjesbeugel. Dat werkte niet en toen moest ik zo'n blokbeugel. Eigenlijk de hele dag maar dan kon ik niet praten en het stond lelijk dus alleen maar 's nachts gedaan. Dat werkte ook niet en toen kreeg ik brackets en een buitenboordbeugel voor 's nachts, dat werkte wel. Toen die er op m'n 14e uitgingen kreeg ik zo'n spalkje, máár alleen achter m'n ondertanden, terwijl ik boven juist altijd een spleetje had gehad en een overbeet. Die overbeet is gelukkig maar een heel klein beetje teruggegroeit. Maar nu laatst is dat draadje dat er onderin ingezet was afgebroken met als gevolg dat 1 tand weer scheef staat. Nou valt dat niet zo op gelukkig. Nu ben ik naar de gewone tandarts gegaan en die heeft hem eruit gehaald, over 2 weken krijg ik een nieuwe. Ik wilde niet meer naar de beugeltandarts omdat die alles er altijd zo los inzette dat het er weer uitviel. Zo ben ik ook al een paar keer brackets kwijtgeraakt toen ik die nog had..

ariekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:16

Het klinkt stom, maar ik wil eigenlijk een beugel! (A)
Ben alleen al 17, dus ik weet niet of ik dan niet enorm voor banketstaaf ga lopen.
Zijn dr ook geen opties tot alleen maar s nachts ofzo? Haha!