[Centraal] Het piercingtopic, deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleenn

Re: [Centraal] Het piercingtopic, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:28

Ik heb mijn tragus laten schieten. (erg dom, toen ik hoorde wat de gevolgen er van zijn schrok ik me dood en raad iedereen aan om hem te laten piercen!!!)
Ik heb er weinig last van gehad. eerst had ik hem aan de linker kant, maar hij scheurde uit en nu heb ik hem aan de rechterkant. Heb hem nu ongeveer 2 jaar.
In het begin gloeide hij wel, maar dat werd snel minder.

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:29

Ik heb hem ook laten schieten.
Wat zijn daar de gevolgen van dan? Heb er nog nooit wat over gehoord. Bloos
Heb er nooit last van gehad.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:30

__Tiientje schreef:

Ben ik ook benieuwd naar... maar had het niet iets met hoofdpijn of duizeligheid te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:35

*Abbo. Haha!

Ik wil zó graag een ander staafje (industrial), maar als je dat ding nog maar amper aanraakt ga ik al half dood. ROFL

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:09

Door het schieten heb je kans dat het kraakbeen los schiet. De gevolgen kan zijn dat de kraakbeen van je oor afbreekt en brokkeld af. gevolg; je mist een heel stuk van je oor of je verliest je hele oor.
Waar ik m'n piercings had gezet had laatst een klant en die was haar oor kwijt geraakt daardoor..

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:56

Wooww maar als die traguspiercing er al in zit en geschoten is, kan het dan nog misgaan? Bloos

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:10

nee dan niet meer...
zoiets merk je wel binnen 2 maanden en het lijkt me ook geen fijn gevoel. het kraakbeen schiet los als je hem zet.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:58

Ik wil ook nog steeds erg graag een tragus!!
Misschien gelijk laten zetten als ik voor mn tattoo ga Knipoog
Moet alleen nog ff sparen, tattoo is 120 euro

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:18

marleenn schreef:
nee dan niet meer...
zoiets merk je wel binnen 2 maanden en het lijkt me ook geen fijn gevoel. het kraakbeen schiet los als je hem zet.

Ieeuwl. Misselijk

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:33

ja dat lijkt me ook niet prettig Tong uitsteken
Gelukkig heb ik dat niet Haha!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:39

marleenn schreef:
Door het schieten heb je kans dat het kraakbeen los schiet. De gevolgen kan zijn dat de kraakbeen van je oor afbreekt en brokkeld af. gevolg; je mist een heel stuk van je oor of je verliest je hele oor.
Waar ik m'n piercings had gezet had laatst een klant en die was haar oor kwijt geraakt daardoor..

No offence, maar wat een onzin. Tong uitsteken
Het is wel zo dat als je het schiet, er wat kraakbeen kan loskomen waar het juweel doorgaat (bij schieten wordt het kraakbeen met veel kracht opzij geduwd zodat het juweel erin kan), maar er gaat echt geen heel deel of heel je oor afbrokkelen hoor. Een zwevend stukje kraakbeen (bekijk het als een soort OCD) kan wel gevaarlijk zijn als het bij je gehoorcentrum terecht komt.

Dus zeker laten piercen! Maar je gaat je oor echt niet kwijtraken als je het laat schieten...

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:28

Hoihoi!

Mn sternumpiercing is vandaag behoorlijk rood. Heb wel op mn buik geslapen, stress voor mn examen en het was warm. Dus genoeg redenen om rood te worden vond ik zo. Maar het blijft een beetje spoken in mn hoofd dat ie er misschien aan het uitgroeien is. Maak de piercing netjes schoon, alleen ik had gister een half kopje water met een flinke scheut zout erin, en ik moest eigenlijk 1,5 liter water op 1 theelepel. Maar dat zou toch niet zoveel kwaad kunnen?? Dat het daarom zo rood is?

Hoelang blijft het uberhaupt rood? Het is nu 2 weken geleden. Heb een alive op omdat ik koppijn had, maar nu is het ook minder rood dan de rest van de dag! Oh ben zo bang dat het eruit groeit want ik ben er echt heel blij mee Haha! Hyper!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:51

SuusJa, is het rood rond de bolletjes, of ook ertussen? Roodheid rond de bolletjes kan toch wel 2 maanden aanhouden en daarna nog regelmatig terugkomen (als je op je buik hebt geslapen, je ziek bent,...)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:25

__Tiientje schreef:

de gene die hem laten schieten mogen het geen piercing noemen, dan is het een oorbel, er zijn genoeg gevolgen want er liepen zenuwen door geloof ik. (evenwichtstoornissen )

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:52

tja dat is wat de piercer bij mij zei als je het in je kraakbeen laat schieten dus ook boven in je oor..(daar gaat wel een stuk anders van af)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:48

Barmat schreef:
Moirsa schreef:
Doet zo tragus piercing veel pijn Bloos ?

Dat is voor iedereen denk ik toch verschillend...

Ik heb er zelf geen dus kan je geen ervaringen meegeven. Maar mijn Helix (oorschelp) vond ik geen pijn doen, terwijl een vriedin van mij zelfs moest huilen toen ie gezet werd...

En mijn snug [weer wat anders, maar ach, is ook oor *LOL*] deed echt verrekte zeer. *LOL*

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:50

@anjatjeuh, het is alleen rood rond de bolletjes. Ertussen was het eerst blauw, maar dat is nu weggetrokken. Daar tussen in kijkt het wel gewoon rustig nu!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:54

SuusJa schreef:
@anjatjeuh, het is alleen rood rond de bolletjes. Ertussen was het eerst blauw, maar dat is nu weggetrokken. Daar tussen in kijkt het wel gewoon rustig nu!

Dan wordt het vanzelf wel weer beter, geen zorgen maken en veel geduld hebben. Knipoog
Ik heb mijne nu bijna 3 maand en die is nu meestal niet meer rood, maar ik heb nog steeds rodere dagen.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:50

Anjatjeuh schreef:
SuusJa, is het rood rond de bolletjes, of ook ertussen? Roodheid rond de bolletjes kan toch wel 2 maanden aanhouden en daarna nog regelmatig terugkomen (als je op je buik hebt geslapen, je ziek bent,...)

Inderdaad... bij mij blijft het rood, wat ik ook doe, en het is erger als ik ongesteld ben of als m'n weerstand minder is. Maar ik slaap dan ook bijna altijd op m'n buik en heb een vrij grote buste (dus beweegt het veel Knipoog ) dus ja... Maar het groeit nog steeds niet uit hoor! Lachen

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:43

Ik ben opzich niet zon iemand die me helemaal lek laat prikken met piercings enzo. in het begin toen ik die sternumpiercing zag had ik mijn twijfels, maar nu vind ik hem echt gaaf. Het is wel een apparte piercing. Het lijkt me ook zoooo pijn doen Sigaar

wel balen dat je er nog last van hebt!

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:22

oke bedankt! Lachen
Vandaag is het alweer wat minder dan gisteren, gelukkig! Maarja, ik zal toch echt geduld moeten hebben!

Zo werd gisteren aangekeken in de stad, kind stoot dr vriendin superhard aan en roept stomverbaasd: ZAG JE DAT,DIE PIERCING, HIER HIER! Heel grappig hoe het uit haar mond kwam Haha!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:07

SuusJa schreef:
oke bedankt! Lachen
Vandaag is het alweer wat minder dan gisteren, gelukkig! Maarja, ik zal toch echt geduld moeten hebben!

Zo werd gisteren aangekeken in de stad, kind stoot dr vriendin superhard aan en roept stomverbaasd: ZAG JE DAT,DIE PIERCING, HIER HIER! Heel grappig hoe het uit haar mond kwam Haha!

haha je ziet het ook niet zo vaak,, *LOL*
ik vind het wel stoer (moet je ook wel borsten hebben anders is het echt lelijk).. *LOL*

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 17:49

ja, haha, als je van die hangborsten hebt lijkt het me niet echt mooi Lachen

ik vind het wel heel gaaf, maar zou het nooit doen vanwege de littekens die je bijft zien.. ik vind mijn navelpiercing al erg.

snoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:11

zo ben weer verder gegaan met me oorgaatje oprekken, heb een kleine maand de 3 mm er in gehad, totaal geen lastgehad, en heb nu een expander(hoe je het ook schrijft) tot 6 mm, ga nu eerst tot de 4,5 en me doel is de 6 mm! heb zon gave plug:D

el_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:16

mhh ik heb nu iets langer dan 2 jaar een navelpiercing en da ding is nog steeds ontstoken Boos! ben erover aan het denken hem eruit te halen, maar zou dit nog dicht groeien? Hij is ook al een keer ingescheurd geweest ( heb hier verder geen last van gehad )