Te dun zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_hristel

Re: Te dun zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:56

Weetje wat het is, het 'ideale gewicht' is altijd het gewicht wat voor iemand het moeilijks te bereiken is

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:01

Piera schreef:
Ik kan heel goed begrijpen dat het ook niet leuk is om dun te zijn maar mijn advies is, gewoon niks van aantrekken (of snel kinderen krijgen, dan kom je snel genoeg op een 'normaler' gewicht Tong uitsteken )

Dat dacht je, ik ben juist heel erg afgevallen na de komst van mijn dochter. Geef maar eens 10 maanden borstvoeding Tong uitsteken . En ik kom ook niet meer aan, wat ik ook eet.
Vroeger kon ik ook heel dun zijn (ik heb anorexia/boulimia gehad jarenlang), maar ik kon met eten zo weer aankomen. Zelfs heel snel, omdat je stofwisseling zo in de war is door die eetstoornissen. Nu lukt me dat niet en ik ben inmiddels ook maar gestopt met veel eten en snoepen, want het hielp toch niet en ik voelde me er ook niet meer lekker bij.
Ik eet nu lekker gezond, maar als ik zin heb om te snoepen dan kan het gelukkig. Het is wel makkelijk. Haha!
En last van eetstoornissen heb ik ook niet meer, voor alle duidelijkheid. Die tijd is gelukkig voorgoed voorbij.

Ik vind het trouwens helemaal niet makkelijk om goed passende kleding te vinden. Veel shirtjes slobberen om me heen en broeken of rokjes moeten ook maar net passen. Daarbij lijkt die kleine maat vaak uitverkocht, als je denkt in de opruiming je slag te slaan. Dan zie ik alleen maar maat 40 en meer hangen. Maar ja, ik voel me goed zo, ben allang blij dat ik 50 kg haal en niet meer 46 kg weeg, want dat was echt niet mooi meer. Nu schommel ik tussen maatje 32, 34 en soms 36, ligt ook aan het kledingmerk.

En oh ja, ik heb nooit gemerkt dat mannen niet van slanke meiden hielden. Haha!
Heb mannen zat gekend in mijn leven en mijn huidige vriend (waarmee ik heeeeeeel oud wil en ga worden Haha! ) vindt me beeldschoon. Ook als ik ooit wel wat voller wordt weer, is het goed. Ik hou ook meer van mannen die niet alleen naar de buitenkant kijken, maar vooral voor mij kiezen om wie ik echt ben. En geloof me, ik heb niets te klagen over mijn buitenkant. Maar ik kijk bij mensen ook naar meer dan alleen maar die 'buitenkant'.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:58

Het valt me trouwens wel op dat best veel meiden hier zeggen dat ze heel ongezond eten, moet je dan alleen gezond eten om slank te blijven? Nagelbijten / Gniffelen Ook als je dun ben kan je hart- en vaatziekten, suikerziekte enz. ontwikkelen hoor Knipoog

En nadya, ik denk dat de meeste mannen een beetje de middenweg willen..geen gratenpakhuis maar "volslank" hoeft nou ook weer niet, om het maar even bot te zeggen Knipoog Dat is iig wat ik merk van de jongens waar ik mee omga...

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 07:32

Het is ook nooit goed he... Ik heb het nogal gehoord van slanke/magere meisjes.
Tegen iemand zeggen dat ze te mager zijn is allemaal aanvaardbaar maar oh wee als je tegen iemand dik zegt dat die te dik is...
Dan ben je plots een wreed persoon want diegene die dik is kan er zogezegd niets aan doen!
Volgens mij is het ook dikwijls iets van jaloezie hoor...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 07:44

nou dat klopt echt niet helemaal hoor!
het is voor béiden een rotopmerking.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:26

Barmat schreef:
Het lijkt wel of het nooit goed is he....

dan ben je te dik
dan ben je te dun

Maar, als "dikkerd zijnde" moet ik eerlijk bekennen dat ik liever uitgescholden wordt voor gratenbaal dan voor vetklep... is dat raar?
Ik zie dun zijn (echt mager dus) nog steeds als minder erg dan te dik, want dikke mensen doen het zich zelf toch aan? Zeggen ze....

Maar anorexia patienten doen het hunzelf ook aan Knipoog Hiermee bedoel ik niet de TS hoor, by the way. Was gewoon een reactie op Barmat.
Maar ik ben ook (te) dik voor mijn lengte, en ik moet zeggen dat ik nooit uitgescholden wordt, ik ben wel te dik maar niet overdreven, je moet wel ff naar me kijken voor je kan zien dat ik toch echt overgewicht heb..

Maar aan de anderekant ken ik inderdaad een meid die ook erg dun was en voor 'strijplank' werd uitgescholden. Tja, het zal wel niet leuk zijn nee. Maar vaak merken mensen dit op omdat veel hele dunne mensen toch echt zo geboren zijn, er wordt geen dikke mens geboren. Dan vinden ze toch dat ze er even iets over mag zeggen, want 'je kan er niets aan doen?'

Ach ja, ik weet niet....

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:39

Anoniem schreef:
Mag iemand die dunner is dan de gemiddelde mens dan niet eens een keer een snoepje overslaan ?

Het valt mij trouwens tegenwoordig ook op dat mensen steeds dikker worden. De gemiddelde mens heeft al wel een klein beetje overgewicht meestal. En er zijn gewoon veel te veel mensen ongzond dik..

Ik vind het soms niet leuk om een snoepje aan te nemen. Dan denk ik dat iemand vast denkt van 'Ja zij gaat het niet afslaan!' of 'Geen wonder dat ze dik is geworden...'

Natuurlijk is alle overgewicht ongezond maar ik ben nog niet zo dik dat ik niet in een bus stoel pas, of ik broeken maat 50 moet kopen. Ik heb het gevoel dat ik inderdaad teveel weeg voor mijn lengte (ben rond de 1.65), geen idee wat ik weeg, ik heb geen weegschaal in huis.
En ik eet nog niet eens zo heel ongezond. Maar het is alles wat ik erbij eet, en af en toe eet, chips, pizza, noem maar op. Ik ben precies tegenovergesteld, ik kom dus HEEL snel aan. Als ik wat afval zal ik echt dagelijks moeten gaan trainen om het er af te houden.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:47

Leentje_ schreef:
Dun zijn is volgens mij ook minder erg dan dik zijn Knipoog

Ja maar wat is dun? Te dun zijn oftewel niet op gewicht is ongezond. Klaar. Soms kun je er niets aan doen, er zijn ook heeeeeeeeel aparte gevallen waarin men ook niets aan overgewicht kan doen.

Dus ik weet niet voor wie dun zijn minder erg is? Net zoals te dikke mensen moeilijk hebben met ademen (op een gegeven moment..), hebben te dunne mensen een erge lage spiergehalte.

Op gewicht is het beste, dan pas ben je gezond.

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:54

skitter, had even in je profiel gekeken en de foto's die ik daar van je zie vind ik je absoluut niet dik hoor!!!
gewoon een mooie gezonde meid!!!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:49

Skitter: anorexia patienten kunnen er niks aan doen hoor, das een ziekte!!!

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:53

ja anorexia is idd een ziekte, een hel beter gezegd!!!!daar kies je niet voor en ik kan het weten........

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:22

Obesitas is ook een ziekte of er gaan tegenwoordig een hele hoop stemmen op om het wel als een ziekte te bestempelen, een van de twee (weet niet meer precies hoe het zat).

Ik denk niet dat je kan zeggen dat dikke mensen het aan zichzelf te danken hebben Natuurlijk zijn die er wel, net zo goed als er dunne mensen zijn die dat aan zichzelf te danken hebben.
Maar er zijn ook mensen die dik zijn geworden door medicijn gebruik, door aanleg, doordat ze gaan eten als ze zich ellendig voelen, doordat ze van jongs af aan volgepropt zijn met vet eten enz. Het is allemaal niet zo simpel als het lijkt Knipoog

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:29

steeffie schreef:
Obesitas is ook een ziekte of er gaan tegenwoordig een hele hoop stemmen op om het wel als een ziekte te bestempelen, een van de twee (weet niet meer precies hoe het zat).

Ik denk niet dat je kan zeggen dat dikke mensen het aan zichzelf te danken hebben Natuurlijk zijn die er wel, net zo goed als er dunne mensen zijn die dat aan zichzelf te danken hebben.
Maar er zijn ook mensen die dik zijn geworden door medicijn gebruik, door aanleg, doordat ze gaan eten als ze zich ellendig voelen, doordat ze van jongs af aan volgepropt zijn met vet eten enz. Het is allemaal niet zo simpel als het lijkt Knipoog

Ik ben het hier totaal mee eens!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:30

Nee het is niet zo simpel als het lijkt Haha!. Mr een voorbeeld, een kennis vn mij, heel die familie vreet zichzelf vol en maar klagen dat ze dik zijn. Maar als ze gewoon eens gezond zouden eten enzovoorts zouden ze ckr afvallen. En er zijn ook dunne mensen, die gaan ontiegelijk veel sport en zijn mega dun, die hebben het dan toch ook aan zich zelf te danken.

Bij eetstoornissen, anorexia/bing eaiting/boulima, of idd door medicijn gebruik of een verstoorde ... (ik kom even niet op de naam, mr daardoor wordt je ook dikker) en dat soort dingen, dan kan je er niks aan doen. MR als je tegenwoordig ziet hoeveel kinderen op jongen leeftijd al niet met over gewicht rondlopen, die (of hun ouders) kunnen er wel degelijk wat aan doen!

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:36

spijsvertering?

Tuurlijk zijn er een hele hoop mensen die er wél wat aan kunnen doen, maar om dan hier te zeggen dat je beter te dik kan zijn dan te dun omdat je aan het dik-zijn wat kan doen vind ik een beetje te ver gaan Knipoog

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:37

steeffie: dat woord zocht ik ja! Om eerlijk te wezen lijkt me het vrij moeilijk om wat aan overgewicht te doen, zie er maar eens 20 kilo ofzo af te krijgen, dat lukt je echt niet zomaar. En voor de dunnen mensjes is het heel moeilijk om aan te komen.
Dus wees mr gwn blij zoals je bent! (als het niet extreem is dan)

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:56

Nou ja, het kan wel, het vereist een hoop zelfdiscipline..

Ik probeer ook zo gezond mogelijk te eten maar ga ook echt wel eens naar de Mac en als we chocolade koekjes in huis hebben zijn die niet echt veilig Clown Nou hoef ik het voor mijn gewicht ook niet te laten, maar ik denk dat veel mensen (niet zozeer uit dit topic hoor, maar wat ik merk in het dagelijkse leven) wel een beetje makkelijk denken over afvallen..

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:02

Mijn lijkt afvallen alles behalve makkelijk, ik ben al zo'n snoeperd Haha!

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:26

zal ik stukje plaatsen van wat ik heb ?

Annet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:41

Kana schreef:
Je mag tegen een dikkerd niet zeggen dat ze dik is maar tegen eem mager iemand wel zeggen dat ze eng dun is? Nou ik vind dat krom.

Ja inderdaad! Niet iedereen zegt dat natuurlijk. Maarja, ik ken wel mensen die het dan zo overbrengen. Want een vriendin van mij is best wel mollig, en een andere vriendin zal noóit tegen haar dat ze dik is, ze vindt het namelijk banketstaaf om dat over dikke mensen te zeggen. Maar tegen mij gaat ze dan zeggen van 'Ja jij bent echt dun, jij bent best wel 'plat' enz. Ik heb tegen haar gezegd dat ze dat niet meer moet zeggen, gelukkig zegt ze het ook niet meer. Maar toch, van die opmerkingen kunnen mij heel erg kwetsen. En sommige mensen (en ik heb het niet over mensen in dit topic!) snappen dat niet.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:40

Nadya schreef:
Piera schreef:
Ik kan heel goed begrijpen dat het ook niet leuk is om dun te zijn maar mijn advies is, gewoon niks van aantrekken (of snel kinderen krijgen, dan kom je snel genoeg op een 'normaler' gewicht Tong uitsteken )

Dat dacht je, ik ben juist heel erg afgevallen na de komst van mijn dochter. Geef maar eens 10 maanden borstvoeding Tong uitsteken . En ik kom ook niet meer aan, wat ik ook eet.
Vroeger kon ik ook heel dun zijn (ik heb anorexia/boulimia gehad jarenlang), maar ik kon met eten zo weer aankomen. Zelfs heel snel, omdat je stofwisseling zo in de war is door die eetstoornissen. Nu lukt me dat niet en ik ben inmiddels ook maar gestopt met veel eten en snoepen, want het hielp toch niet en ik voelde me er ook niet meer lekker bij.
Ik eet nu lekker gezond, maar als ik zin heb om te snoepen dan kan het gelukkig. Het is wel makkelijk. Haha!
En last van eetstoornissen heb ik ook niet meer, voor alle duidelijkheid. Die tijd is gelukkig voorgoed voorbij.

Ik vind het trouwens helemaal niet makkelijk om goed passende kleding te vinden. Veel shirtjes slobberen om me heen en broeken of rokjes moeten ook maar net passen. Daarbij lijkt die kleine maat vaak uitverkocht, als je denkt in de opruiming je slag te slaan. Dan zie ik alleen maar maat 40 en meer hangen. Maar ja, ik voel me goed zo, ben allang blij dat ik 50 kg haal en niet meer 46 kg weeg, want dat was echt niet mooi meer. Nu schommel ik tussen maatje 32, 34 en soms 36, ligt ook aan het kledingmerk.

Heb mannen zat gekend in mijn leven en mijn huidige vriend (waarmee ik heeeeeeel oud wil en ga worden Haha! ) vindt me beeldschoon. Ook als ik ooit wel wat voller wordt weer, is het goed. Ik hou ook meer van mannen die niet alleen naar de buitenkant kijken, maar vooral voor mij kiezen om wie ik echt ben. En geloof me, ik heb niets te klagen over mijn buitenkant. Maar ik kijk bij mensen ook naar meer dan alleen maar die 'buitenkant'.

Wat knap dat je daar overheen bent! Ik ben er nog druk mee bezig. Even een vraagje: is jouw stofwisseling vanzelf weer normaal (zelfs erg snel) geworden of heb je daarvoor een opbouwprogramma gevolgd? Want die van mij is op dit moment door mijn eigen schuld supertraag. Omdat ik beter probeer te worden moet mijn stofwisseling natuurlijk ook weer normaal worden!

Verder vind ik Skitter ook niet dik hoor (in je profiel gespiekt)! Eigenlijk moeten we ons helemaal niets aantrekken van wat anderen zeggen maar goh wat is dat moeilijk Ja

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:13

is zeker moeilijk!
sommige mensen zijn gewoon zó hard.
ik ben ook dik,maar ik zal iemand echt niet aanspreken op zijn of haar figuur.
juist omdat ik het zelf ook erg vind.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 00:14

Yinari schreef:
Nadya schreef:

Wat knap dat je daar overheen bent! Ik ben er nog druk mee bezig. Even een vraagje: is jouw stofwisseling vanzelf weer normaal (zelfs erg snel) geworden of heb je daarvoor een opbouwprogramma gevolgd? Want die van mij is op dit moment door mijn eigen schuld supertraag. Omdat ik beter probeer te worden moet mijn stofwisseling natuurlijk ook weer normaal worden!

Verder vind ik Skitter ook niet dik hoor (in je profiel gespiekt)! Eigenlijk moeten we ons helemaal niets aantrekken van wat anderen zeggen maar goh wat is dat moeilijk Ja

Dank je, maar geloof me, het was een jarenlange, zware strijd. Daarom vind ik het behoorlijk kortzichtig als mensen roepen dat mensen met anorexia e.d. het zichzelf aandoen. Er speelt wel wat meer, hoor, als mensen eetstoornissen hebben. En dat geldt net zo goed voor mensen met obesitas, binge eating disorder e.d., die ik ook in de klinieken heb meegemaakt. Clown

Maarre; Yinari; ik PB je later nog wel even om je vragen te beantwoorden, ok? Ik ga nu slapen Haha!
Maar ik vind het geweldig dat je zo je best doet om beter te worden! Het is zo'n zware strijd, maar het is het absoluut waard, hoor. Ik ben blij dat ik na 15 jaar eindelijk van al die ellende afgekomen ben en me niet meer druk maak over wel of niet eten. Ik geniet nu van heerlijk eten en gun het mezelf ook. En dat is een zeer bevrijdend gevoel. Ik ga slapen, tot later.... Doei!

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 07:35

Ik meld me ook weer Clown de zoekmachine doet het niet was moeilijk om jullie terug te vinden..
Maar ben weer van de partij haha

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:15

Hij doet t nu toch gwn? bij mij wel iig