Vind dat weer net iets te ver gaan.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sim0ne schreef:jamaar beschikbaar voor de wetenschap is echt iets heel anders, dan moet je een heel pak papieren invullen, dat doen ze echt niet zomaar met je als je donor bent
roxiie schreef:Ik ben geen donor, ik wil gewoon niet dat er in me gesneden word als ik dood ben. Dat is gewoon mijn keus.
MAAR.. mocht het later zo zijn dat ik zelf wat nodig heb, dan zal ik ook donor worden. Maar alleen onder die voorwaarde..
dees_daan schreef:roxiie schreef:Ik ben geen donor, ik wil gewoon niet dat er in me gesneden word als ik dood ben. Dat is gewoon mijn keus.
MAAR.. mocht het later zo zijn dat ik zelf wat nodig heb, dan zal ik ook donor worden. Maar alleen onder die voorwaarde..
onder welke voorwaarde?
roxiie schreef:Ik ben geen donor, ik wil gewoon niet dat er in me gesneden word als ik dood ben. Dat is gewoon mijn keus.
sronnie schreef:dees_daan schreef:
onder welke voorwaarde?
Lezen is ook een vak appart?
Als zij zelf wel een orgaan nodig heeft van een donor, zal zij zelf ook donor worden en anders niet.
zoetiej schreef:Maar als je familie geen toestemming geeft terwijl je het formulier hebt ingevuld, wat heb je dan aan het formulier? Dan kunnen ze net zogoed geen formulier geven. Want waarom zou je dan op het formulier kunnen kiezen: ik laat de beslissing over aan mijn familie. Als het zowiezo al aan je familie wordt gevraagt?
Spirit schreef:Ik hoorde trouwens (we hadden het er toevallig van de week op een verjaardag ook over) dat het eigenlijk weinig uitmaakt of je invult of je donor wilt worden of niet, omdat het toch altijd nog aan de familie wordt gevraagd. En ookal heb jij dan ingevuld dat je wel donor wilt worden, als je familie op dat moment geen toestemming geeft, dan gebeurt het niet.
Citaat:Wensen respecteren
Als de overledene zelf toestemming tot donatie heeft gegeven, zal de arts de nabestaanden daarover inlichten. Zij hebben echter geen invloed op de keuze.
ilske schreef:roxiie schreef:Ik ben geen donor, ik wil gewoon niet dat er in me gesneden word als ik dood ben. Dat is gewoon mijn keus.
Ik respecteer iedereens mening, maar dit vindt ik dus echt respectloos!!
ik ben geen donor, maar als ik wat nodig heb wordt ik het..
dan heb je dus pech, want iemand die iets heeft ontvangen mag zijn/haar organen niet meer beschikbaar stellen voor donatie!
ilske schreef:nou ik weet dus dat mijn moeder geen bloed meer geven, (voorheen mocht ze dit wel, maar dit is een nieuwe regeling sinds januarie) omdat ze 21 jaar geleden bij mijn geboorte bloed heeft ontvangen..
lijkt me raar als dat met bloed niet mag, maar met organen wel.. of niet?
Soeskia schreef:Ik ben ook zeker donor en stel alles beschikbaar.
Ik vind het heel belangrijk dat veel mensen het doen, de wachtlijsten voor transplantatie zijn onwijs lang. Mocht je het ooit eens nodig hebben dan wil je ook graag.
Overigens respecteer ik wel de mening van mensen die géén donor willen zijn.
dees_daan schreef:ilske schreef:nou ik weet dus dat mijn moeder geen bloed meer geven, (voorheen mocht ze dit wel, maar dit is een nieuwe regeling sinds januarie) omdat ze 21 jaar geleden bij mijn geboorte bloed heeft ontvangen..
lijkt me raar als dat met bloed niet mag, maar met organen wel.. of niet?
dat is wat anders, want je bloed loopt door je hele lichaam