Sonja Bakker: wie, waarom en hoe gezond voel je je?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eva2

Re: Sonja Bakker: wie, waarom en hoe gezond voel je je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 12:26

Het is een heel goed dieet. Mensen die beweren dat het ongezond is zijn denk ik een beetje jaloers op de successen van Sonja Haha!

Makkelijk vol te houden is het ook. En het werkt goed!

Afvallen is ook niet zo moeilijk hoor, het op gewicht blijven, dat is nou juist de kunst!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:36

ReBaTi schreef:
In het boekje staat als ej zwaar werk hebt oid,dat je wel meer mag eten als onbijt.
Dus volgens mijn ligt dat niet aan het SB dieet,maar aan zelf een beetje inzicht..

Ik denk dat dit dus ook het geval is van mijn vriendin, ze doet PRECIES wat in het boek staat. ik denk dat je ondertussen ook gewoon een beetje logisch moet nadenken en dan mag je toch ook wel iets afwijken van het boek?
Maar zij is naar Sonja geweest en heeft gevraagd hoe ze het moest doen, en ze mocht omdat ze veel sporte wel een keer een tussendoortje extra.. Verward
Dat snapte ik dus echt niet van Sonja, dat ze wel gewoon (weinig) moet eten, maar een tussendoortje extra mag omdat ze sport. volgens mij werkt dat niet echt...
Maar het kan ook wel zijn dat mijn vriendin het gewoon niet zo goed heeft begrepen ofzo, want veel kwaad zit er volgens mij niet in het dieet, als je maar logisch blijft nadenken...

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:10

Ik heb ook ongeveer 14 weken het SB dieet gevolgt en ben nu gestopt maar eet gewoon door op dezelfde manier. Ik ben nu in totaal 14 kilo afgevallen en moet nog 1 kilo.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:58

eva2 schreef:
Het is een heel goed dieet. Mensen die beweren dat het ongezond is zijn denk ik een beetje jaloers op de successen van Sonja Haha!

Makkelijk vol te houden is het ook. En het werkt goed!

Afvallen is ook niet zo moeilijk hoor, het op gewicht blijven, dat is nou juist de kunst!

Ik ben helemaal niet jaloers op Sonja. Zonder haar hulp en door meer te gaan eten al 10 kilo afgevallen. Clown Ik blijf het een ongezond dieet vinden. Lachen

Maar goed, als je er vanaf valt en je er lekker bij voelt.. Tis niet mijn lijf natuurlijk.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:35

Tiffany schreef:
Om wat gaat het volgens jou dan wel ??

En in zo'n minipringles zit echt wel minder als 3 bananen.

Om alle voedingsstoffen. bij 1200 kcal krijg je te weinig voedingsstoffen binnen.
Het SB dieet heeft o.a. veel te weinig vezels. Een paar berichten terug heb ik neergezet waar vezels o.a. goed voor zijn. Bovendien moet je volgens het gezondheidnorm al vrij veel vezels binnenkrijgen, die je bij een gezond voedingspatroon van 2000 kcal al bijna niet binnen krijgt, laat staan bij het SB dieet.

Maar ik had een paar berichten terug ook een vraag gestaled, maar niemand weet dit?
Citaat:
Maar als je nou vind dat je smorgens te weinig binnenkrijgt en s'avonds teveel. Mag je dan van SB ook meer smorgens gaan eten en savonds wat minder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:44

Tien schreef:
Maar als je nou vind dat je smorgens te weinig binnenkrijgt en s'avonds teveel. Mag je dan van SB ook meer smorgens gaan eten en savonds wat minder?

Het is in principe de bedoeling dat je wel de aangegeven hoeveelheden eet, je mag wel de eetmomenten omdraaien (dus diner en lunch bijvoorbeeld, of ontbijt en lunch enz enz). Tis dus niet de bedoeling dat als je 's-ochtends 1 boterham mag en 's-avonds 225 gram lasagne dat je dat mag veranderen door 2 boterhammen en 150 gram lasagne...

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:48

Ik begin aankomende maandag met mijn 3de periode van S.B
Ik ben in 18 weken 25,4 kg afgevallen!

en ik voel me er heel er goed bij!!!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:53

Ik ben het eigenlijk met alle reacties van Tien eens.
Ben ook bezig geweest met sonja bakker.Heb het boek bijna 2 keer uit gehad.
Je valt in die korte periode heel snel af,
maar wanneer je stopt met het dieet en zelf probeerd het ritme te behouden,
komt je snel weer aan.
Ben er zelf bijna 7 Kilo mee afgevallen en die zitten er in principe al weer aan.
Je kunt beter je voedingspatroon veranderen
door gewoon goed te eten en voldoende zuivel, groente, fruit enzovoort eten denk dat dat voor iedereen veel meer effect heeft.
Of natuurlijk super vaak en actief naar je paard fietsen ! Vork

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:07

Ik ben sinds deze week begonnen met het SB dieet. Dat is wel even wennen, ikzelf vindt vooral wat je overdag mag redelijk weinig, zeker als je ook nog beweging hebt. Daarom 'smokkel' ik een beetje op dagen dat ik meer beweeg dan anders. Dan eet ik een boterham/fruit extra (wel gezonde dingen). Voor de rest vind ik het SB dieet een prima basis om als uitgangspunt te nemen. Ik kook niet iedere avond SB, dat is in mijn geval niet haalbaar, maar avondeten is ook niet echt het probleem bij mij denk ik.
Daarom ben ik wel blij met de uitgeschreven dagmenu's van SB.
Je mag zelf ook producten onderling ruilen dus keuze uit ca 10 tussendoor, verschillende vlees/hartig beleggen en zuivelproducten.
Ik hoop dat dit gaat werken voor mij.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:23

Fifteen schreef:
Ik ben het eigenlijk met alle reacties van Tien eens.
Ben ook bezig geweest met sonja bakker.Heb het boek bijna 2 keer uit gehad.
Je valt in die korte periode heel snel af,
maar wanneer je stopt met het dieet en zelf probeerd het ritme te behouden,
komt je snel weer aan.
Ben er zelf bijna 7 Kilo mee afgevallen en die zitten er in principe al weer aan.
Je kunt beter je voedingspatroon veranderen
door gewoon goed te eten en voldoende zuivel, groente, fruit enzovoort eten denk dat dat voor iedereen veel meer effect heeft.
Of natuurlijk super vaak en actief naar je paard fietsen ! Vork

Zij zegt toch ook dat je je voedingspatroon aan moet passen. Ik ken een aantal mensen die gewoon op gewicht zijn gebleven. Bovendien is het ALTIJD, bij IEDER DIEET zo dat je je voedingspatroon BLIJVEND moet wijzigen. Het afvallen is niet het punt, maar het op gewicht blijven.

SB zegt zelf ook dat je dit niet maanden moet doen, maar voor het eerste gewichtsverlies is het gewoon prima.

Ik denk echter dat we met zijn allen afmoeten van het idee dat maat 36/38 de mooiste lichamen zijn! De meeste mannen vinden een vrouw met maat 42/44 het mooiste, las ik laatst in een tijdschrift!!!!
Laten we ook eerlijk zijn, een meid met wat vlees op haar botten is toch ook mooier dan een magere sprinkhaan! (ik ben zelf 1.78 lang en weeg 60 kilo. Ik vind het niet iets om jaloers op te zijn hoor, ookal draag ik mt 38!)
Een vrouw is mooi als ze gelukkig is, of je nou 50 of 90 kilo weegt, de uitstraling doet het em!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:18

Hebben jullie ook die hele mediahype meegekregen over andere diëtistes die commentaar hadden op de Sonja Bakker methode? Het enige wat ze constant zeiden was dat Sonja's diëten niet voldoende voedingsstoffen bevatten. Ik heb me er totaal niet in verdiept en doe dr zelf ook niet aan, maar daar kan ik me dus wel iets bij voorstellen. En niet voldoende voedingsstoffen betekent inderdaad ongezond.
Het feit dat ze alleen een soort LOI cursus heeft gedaan op het gebied van voeding/gewicht, stelt mij ook niet echt gerust Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:26

De halve familie is al aan de SonjaBakker inmiddels Clown .
Mijn moeder volgt nu echt het 'dieet' en wij eten soms ook mee van bepaalde gerechten; die druk worden uitgewisseld.
Mijn moeder is net begonnen, dus ben benieuwd hoe het haar verder zal bevallen!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:38

Ik ga ook beginnen. Vork
niet om af te vallen... maar gezond te worden.
ik ben een ONTIEGELIJKE vreetzak Lips are sealed

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:45

Vue schreef:
Ik ga ook beginnen. Vork
niet om af te vallen... maar gezond te worden.
ik ben een ONTIEGELIJKE vreetzak Lips are sealed

Heb je daar SB voor nodig dan?

Ik denk niet dat dat de juiste motivatie voor SB is!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:48

Mijn stiefbroer is heel wat kilo's kwijtgeraakt met dit Dieet en hij is nu netjes op gewicht!

(offtopic)
Met mijn stage ging ik met de staleigenaresse naar Tsjitske bakker, zusje van Sonja bakker, wat heeft zij leuke paardjes zeg! Tong uitsteken )

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:37

eefangel schreef:

mag iedereen voor zich weten lijkt me ?
Ik ken meer mensen die het daarvoor doen.
Het gaat mij erom dat ik een discipline kweek voor mezelf wat betreft eten.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:55

Ik ga binnenkort ook Sonja Bakkeren, wil 10 kg eraf hebben, weeg nu 80 en 70 kilo is droomgewicht, ben benieuwd of het gaat werken!!!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:49

Vue schreef:
eefangel schreef:

mag iedereen voor zich weten lijkt me ?
Ik ken meer mensen die het daarvoor doen.
Het gaat mij erom dat ik een discipline kweek voor mezelf wat betreft eten.

Sorry, het was niet mijn bedoeling je aan te vallen Tong uitsteken
Natuurlijk moet je dat zelf weten.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:37

offtopic; Wie weet een goede dietiste?

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:48

RicardoOpa schreef:
offtopic; Wie weet een goede dietiste?

Een diëtist die is aangesloten bij de nederlandse vereniging van dietisten en die staat ingeschreven bij het BIG register.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:07

Wij doen hier ook aan Sonja, maar ik kan me er niet aan houden hoor!

Mag ik tussen de middag maar 3 crackers...
ik weet niet wat zij denkt dat ik doe overdag, maar ik val dan echt om om half 2!
Ik probeer me er wel aan te houden, maarja... soms gewoon echt onmogelijk...

Mn moeder houdt zich er over het algemeen wel heel goed aan maarja.. die werkt op kantoor en kan makkelijker van die rare etenswaren meenemen omdat daar nog wel een koelkast is enzo...
Ik ga toch echt geen yoghurt meenemen naar school enzo hoor!

Maarja... zou me er nu toch maar weer wat strenger aan moeten gaan houden... anders kan ik me nooit fatsoenlijk vertonen in een bikini over een maand....
(gaat heeeeeeeeeeeeeeeeeeel snel weer het boekje bekijken Haha!)

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:26

Ik werk ook op kantoor, dan is het makkelijker vol te houden dan op dagen dat ik naar de paarden ren en actief bezig ben.
Ook eet ik niet iedere avond het SB avondmenu (heb niet altijd zin in gekookte aardappels houdt veel meer van rijst en pasta)
Vinden jullie ook niet dat het avond eten van SB ineens wel weer veel is vergeleken wat je over de dag mag?
Ik zit vaak al te vol voor het schaaltje rauwkost wat je erbij mag..

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:39

SB zou bij ons op de hogeschool een lezing geven... haar enige eis was dat er geen docenten en studenten van de opleiding Voeding&Diëtetiek aanwezig zouden zijn.. Dit vond ik wel erg verdacht. Als je dieet goed in elkaar zit (zoals zij beweert) kan je kritiek ook wel aan neem ik aan en kun je dat weerleggen.

Mijn moeder volgt het schijt aan sonja dieet van de sportschool haha.. ze heeft ook een poosje het sb dieet gevolgd maar vond het duur en viel er vrij weinig mee af.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:01

Indeed schreef:
Het is in principe de bedoeling dat je wel de aangegeven hoeveelheden eet, je mag wel de eetmomenten omdraaien (dus diner en lunch bijvoorbeeld, of ontbijt en lunch enz enz). Tis dus niet de bedoeling dat als je 's-ochtends 1 boterham mag en 's-avonds 225 gram lasagne dat je dat mag veranderen door 2 boterhammen en 150 gram lasagne...

Dus dan moet ik 's ochtends lasagna eten? Sorry, maar dat gaat dan niet naar binnen hoor. Hoe los je dit dan wel op?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:06

Er staan ook bijvoorbeeld crackers als ontbijt. Op 2 crackers kan ik niet leven 's ochtends Verward Ook staat er soms dat je zo'n drinkontbijt en een glas water moet. Bij zo'n drinkontbijt heb ik na een uurtje wéér honger. Dus ik eet 1 of 2 boterhammen dan, voor de rest houd ik me er wel aan Lachen