wie is er bang voor de dood?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annetm

Re: wie is er bang voor de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 21:39

verschrikkelijk bang, Ik vind het ook een eng idee, dat je dan in een kist onder de grond komt, berg me dan maar in een of andere kast op... Ik ben er ook bang voor, als ik s'avonds in bed lig, dat mijn ouders misschien de volgende dag dood zouden zijn ofzo... Echt ik hoop ongeloofelijk veel dat er een hemel is, dat iedereen daar weer bij elkaar komt, maar gewoon ook het idee dat ik er niet meer ben... soms moet ik er gewoon heel erg om huilen.. in iedergeval blijf ik dit topic ff volgen.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 21:42

Ik ben ook wel een beetje bang om dood te gaan.. Ik denk er soms wel eens aan van; niet door rood rijden maar gewoon wachten en gezond eten enz..

Ben vooral bang voor wat er dan met mn paardje gebeurt en om de mensen om me heen achter te laten..

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 21:47

Nee, totaal niet, als ik dood ben ben ik dood en daar doe je niks aan en ik neem maar aan dat ik er ook niks van merk. Als ik weet dat ik dood ga in een bepaalde tijd mogen ze me een spuitje geven, want leven met de gedachte dat je dan en dan dood gaat lijkt me echt helemaal niks.

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 21:51

Soms heb ik ook, lig ik bijna te slapen, droom ik een beetje, (heeft absoluut niets met de dood te maken) , en dan komt opeens die gedachte binnen schieten, over de dood, en ben ik meteen klaar wakker, had ik gister avond nog.. wie heeft dan ook?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 21:55

Ik niet, het komt en ik accepteer het. Familie en vrienden, daar ben ik wel bang voor met hun verdriet, maar op den duur zullen ze hiermee leren om te gaan.

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 21:56

Inge_ schreef:
Ik ben ook wel een beetje bang om dood te gaan.. Ik denk er soms wel eens aan van; niet door rood rijden maar gewoon wachten en gezond eten enz..

Ben vooral bang voor wat er dan met mn paardje gebeurt en om de mensen om me heen achter te laten..

dat heb ik nou precies hetzelfde!!

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 21:57

nee ben niet bang voor de dood
je merkt het tog niet *als het goed is Clown *
vind het aleen erg klote als een vriend,familielid of kennis dood gaat dan zit je met het verdriet.
maar voor me zelf vind ik het niet echt eng

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:21

Ik ben niet bang voor de dood, wel dat deze te snel komt. Ik wil nog zoveel doen en meemaken, daarvoor moet het leven nog wel even voortduren.

Het lijkt me alleen verschrikkelijk moeilijk als je weet dat je eind nadert doordat je bijvoorbeeld een levensbedreigende ziekte hebt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 20:50

Kaat18 schreef:
Ik ben niet bang voor de dood, wel dat deze te snel komt. Ik wil nog zoveel doen en meemaken, daarvoor moet het leven nog wel even voortduren.

Het lijkt me alleen verschrikkelijk moeilijk als je weet dat je eind nadert doordat je bijvoorbeeld een levensbedreigende ziekte hebt.

Dat leek me eerst ook heel eng, dat je weet dat binnenkort het einde je nadert, maar nu denk ik daar wel wat anders over. Je kan dan goed afscheid nemen van al je familie, vrienden, kennissen en dieren. Dat lijkt me wel fijn Knipoog

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:56

Absoluut niet bang voor de dood. Als het te vroeg komt ook niet. Ja ik heb nog heel veel om te doen en te zien, maar als het zo moet zijn, dan heb ik een heel gelukkig, fijn en vooral heel kort leven gehad.

jen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:17

ik wel en niet....wel omdat ik niet weet wat er gaat komen en hoe het voelt etc etc en niet omdat het erbij hoort

maar de wel overheerst iig de niet Tong uitsteken

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:21

LilianR schreef:
saskiakefie schreef:
Zoals de titel al zegt, wie is bang voor de dood? Ik zelf nogal erg. En dat is zeer vervelend, weet iemand ook hoe je er vanaf kan komen?

Ja ik opzich ook wel, als ik 's avonds in bed lig, en eraan denk en dat mn ouders op een gegeven moment dood zullen gaan en als ik er dan heel erg aan ga denken krijg ik een bepaald gevoel door mn lichaam, dan kan ik wel meer dan janken. Weet niet hoe ik het moet zeggen.

Hé dat heb ik ook het voelt bijna een beetje paniekerig aan. Ik word er altijd heel naar van het duurt gelukkig niet heel lang. Als ik later dat gevoel probeer "op te roepen" als ik aan de dood denk komt het niet terug.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:23

Ik ben helemaal niet bang voor de dood, ik kijk er niet naar uit, maar bang ben ik er zeker niet voor. Al ben ik soms wel bang om dood te gaan, ja klinkt raar. Maar ik ben neit bang voor het dood zijn, maar voor het niet meer hier zijn. Snappen jullie het nog?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 21:27

Eleandra schreef:
Ik ben helemaal niet bang voor de dood, ik kijk er niet naar uit, maar bang ben ik er zeker niet voor. Al ben ik soms wel bang om dood te gaan, ja klinkt raar. Maar ik ben neit bang voor het dood zijn, maar voor het niet meer hier zijn. Snappen jullie het nog?

nee Haha!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:27

Haha dat vermoeden had ik inderdaad al Clown

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:29

ik snap t' Knipoog

Ik ben ook niet bang voor de dood, maar ik wil nog wel lekker lang leven. En nog zoveel dingen doen en meemaken.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 21:30

leg eens precies uit dan

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:33

Zelf ben ik er niet zo bang voor.. ik ben wel bang dat ik anderen verlies.. waar ik wel bang voor ben is dat één van mijn ouders of broertjes komt te overlijden.. ik zou het verdriet niet aankunnen denk ik.
Op het moment ben ik wel heel erg bang voor de ziekte kanker... zoveel mensen in mijn omgeving hebben deze ziekte dat ik bang ben dat één van ons thuis ook ziek zal worden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 15:54

Lovely1 schreef:
Zelf ben ik er niet zo bang voor.. ik ben wel bang dat ik anderen verlies.. waar ik wel bang voor ben is dat één van mijn ouders of broertjes komt te overlijden.. ik zou het verdriet niet aankunnen denk ik.
Op het moment ben ik wel heel erg bang voor de ziekte kanker... zoveel mensen in mijn omgeving hebben deze ziekte dat ik bang ben dat één van ons thuis ook ziek zal worden.

Ja daar heb je gelijk in, mijn tante heeft het ook gehad, ze is nu gelukkig weer helemaal beter, maar toch...

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:56

ikk ben best wel bang om dood te gaan maar ook om iemand anders te verliezen. (of dat ik een erge ziekte heb ofzo)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:58

Nee, absoluut niet. Wel voor de eventuele pijn voordat ik dood zou gaan.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 00:09

_Nicky schreef:
Nee, absoluut niet. Wel voor de eventuele pijn voordat ik dood zou gaan.

Zelfde verhaal hier. Ik mag over 5 seconden doodvallen, zolang ik het maar niet al te bewust heb meegemaakt. Het is inderdaad de manier waarop waar ik me zorgen om maak. Ik ben als de dood (:P) om te verdrinken of op een andere manier te stikken.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 00:13

Ik ben er niet bepaald bang voor, maar je ontkomt er niet aan.
Tussen mij en mijn jongste broer zit 9 jaar verschil.
En heb nog 1 oudere broer (28) en 2 oudere zussen (26 en 31)
Moet er even nièt aan denken dat als ik later ouder ben ik helemaal geen broers of zussen meer heb!
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat hun eerder ''gaan'' als mij, maar het is wel een raar idee!
En m'n ouders, kan me echt geen leven zonder hun indenken!
Nee, Scheve mond op dit moment vind ik het een hèel eng idee!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 00:22

_Micha_ schreef:
Everest schreef:
Ik ben er doodsbang voor...

Ik vind het een akelig idee.. want als je dood bent.. dan ben je dood.. en kom je nooooit meer terug.. de wereld blijft eeuwig voortbestaan.. maar je komt zelf nooit meer terug..

Nooit..

Akelig idee Verdrietig

Vind ik nou ook, er is gewoon niets meer dan. En de wereld gaat gewoon door met leven en jij bent gewoon weg. Nóóit meer paardrijden nooit meer lol maken met je vrienden al die dingen. Bah wordt er helemaal akelig van. Daarom hoop ik ook dat je opnieuw wordt gebeuren ofzo Lachen

Ik ben ook heel bang.. Verdrietig
Als ik er bij nadenk.. echt vreselijk.. wat als je inderdaad helemaal 'kwijt' bent, gewoon oplost alsof je nooit hebt bestaan.. gewoon te erg lijkt me dat Nagelbijten / Gniffelen

En idd gaat het pijn doen? Hoe ga je dood?

Echt heel eng allemaal..

runningkawa schreef:
Ik denk dan ook dat we in een hiernamaals komen.
Ik heb er zelfs een keer een kijkje mogen nemen
En het is daar zo warm, vredig en liefdevol Lachen

Klinkt niet echt als jou..tenminste vergeleken bij de antwoorden die ik meestal lees van jou.. Bloos
Hoe kan het dan, dat je 'een kijkje hebt mogen nemen'?

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 00:26

Eleandra schreef:

Ik snap het wel.
Ik ben heel erg bang om op een pijnlijke manier te sterven, en vooral voor mijn ouders en zusje. Daar vind ik het het ergst voor, dus ja, ik ben bang voor de dood.