Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Inge_ schreef:Ik ben ook wel een beetje bang om dood te gaan.. Ik denk er soms wel eens aan van; niet door rood rijden maar gewoon wachten en gezond eten enz..
Ben vooral bang voor wat er dan met mn paardje gebeurt en om de mensen om me heen achter te laten..
Kaat18 schreef:Ik ben niet bang voor de dood, wel dat deze te snel komt. Ik wil nog zoveel doen en meemaken, daarvoor moet het leven nog wel even voortduren.
Het lijkt me alleen verschrikkelijk moeilijk als je weet dat je eind nadert doordat je bijvoorbeeld een levensbedreigende ziekte hebt.
LilianR schreef:saskiakefie schreef:Zoals de titel al zegt, wie is bang voor de dood? Ik zelf nogal erg. En dat is zeer vervelend, weet iemand ook hoe je er vanaf kan komen?
Ja ik opzich ook wel, als ik 's avonds in bed lig, en eraan denk en dat mn ouders op een gegeven moment dood zullen gaan en als ik er dan heel erg aan ga denken krijg ik een bepaald gevoel door mn lichaam, dan kan ik wel meer dan janken. Weet niet hoe ik het moet zeggen.
Eleandra schreef:Ik ben helemaal niet bang voor de dood, ik kijk er niet naar uit, maar bang ben ik er zeker niet voor. Al ben ik soms wel bang om dood te gaan, ja klinkt raar. Maar ik ben neit bang voor het dood zijn, maar voor het niet meer hier zijn. Snappen jullie het nog?
Lovely1 schreef:Zelf ben ik er niet zo bang voor.. ik ben wel bang dat ik anderen verlies.. waar ik wel bang voor ben is dat één van mijn ouders of broertjes komt te overlijden.. ik zou het verdriet niet aankunnen denk ik.
Op het moment ben ik wel heel erg bang voor de ziekte kanker... zoveel mensen in mijn omgeving hebben deze ziekte dat ik bang ben dat één van ons thuis ook ziek zal worden.
_Nicky schreef:Nee, absoluut niet. Wel voor de eventuele pijn voordat ik dood zou gaan.
_Micha_ schreef:Everest schreef:Ik ben er doodsbang voor...
Ik vind het een akelig idee.. want als je dood bent.. dan ben je dood.. en kom je nooooit meer terug.. de wereld blijft eeuwig voortbestaan.. maar je komt zelf nooit meer terug..
Nooit..
Akelig idee
Vind ik nou ook, er is gewoon niets meer dan. En de wereld gaat gewoon door met leven en jij bent gewoon weg. Nóóit meer paardrijden nooit meer lol maken met je vrienden al die dingen. Bah wordt er helemaal akelig van. Daarom hoop ik ook dat je opnieuw wordt gebeuren ofzo
runningkawa schreef:Ik denk dan ook dat we in een hiernamaals komen.
Ik heb er zelfs een keer een kijkje mogen nemen
En het is daar zo warm, vredig en liefdevol
Eleandra schreef:Ik ben helemaal niet bang voor de dood, ik kijk er niet naar uit, maar bang ben ik er zeker niet voor. Al ben ik soms wel bang om dood te gaan, ja klinkt raar. Maar ik ben neit bang voor het dood zijn, maar voor het niet meer hier zijn. Snappen jullie het nog?