Gevoel van ''vallen'' in slaap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Re: Gevoel van ''vallen'' in slaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:28

ik donder altijd van afgronden, stoepranden etc.
En dan schok ik wakker en vraag ik me af of ik nu daadwerkelijk heb bewogen of dat nog in mijn slaap gebeurde...
Scary is dat.
Nu ik erover nadenk, ik heb het de laatste tijd niet meer gehad.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:29

Ik heb het ook heel vaak. Schrik me echt kappot dan. Ik schrik altijd helemaal wakker en denk dan vaak dat ik naast mijn bed lig. Athans de eerste seconde dan daarna niet meer.

Vaak voordat ik dat val gevoel heb rol ik mijn bed af. Express, heel raar. Athans ik weet dan dat ik ga vallen maar ik rol wel gewoon door. Heel raar.
Maar soms heb ik ook dat ik gewoon van de trap af val en dat ik dan zo naar beneden vlieg, we hebben een trap met een bocht erin en dan vlieg ik altijd die bocht door en dan krijg ik weer dat gevoel van het neerkomen en het wakkerschrikken.
Dit van de trap had ik al toen ik 4 was. Kan ik me nog herinneren. Heel raar.

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:43

Ik heb het ook heel vaak, word er niet goed van!
Schrik me iedere keer weer dood, en slapen daarna gaat ook niet meer omdat ik dan weer bang ben weer dat rot gevoel te krijgen dat ik val Bloos

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:59

Nooit geweten dat zoveel mensen daar last van hebben.
Ik heb het zelf ook, val vaak van stoepranden, of denk dat ik uit bed val.
Schrik iedere keer weer zo erg!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:01

Jaa dat heb ik ook soms ! Lekker raar Haha!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:01

Idd stoepranden heb ik ook soms Haha!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:02

Ik had het vroeger heel vaak, nu ik er zo over nadenk is het alweer een tijd geleden dat het gebeurd is. Ik weet wel dat ik altijd op mn rug lig als ik wakker word ervan, en dan lijkt het ook of ik op mn rug val. Vaag eigenlijk Sigaar

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:02

M'n vriend heeft dat trouwens gelijk met wanneer de wekker gaat, viel me vanochtend ook weer op.
Dan gaat die wekker, druk ik hem uit, en hij maakt dan ineens een hele rare beweging.
Vraag ik hem wat is er? zegt hij van jaa het was net of ik ergens van schrok en viel maar dat heb ik elke dag dus is normaal. Clown

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:04

Ik heb het ook vaak. Of dat ik denk dat ik in een zwart gat val, of van een stoeprand, of van mijn paard Clown

Wat ik ook vaak heb is dat ik denk dat ik moet lopen/schoppen/slaan/bewegen in mijn slaap. Dat moet vriendlief nog wel eens ontgelden Schijnheilig

Of dat ik opeens heel krampachtig ga liggen omdat ik ergens van schrik in mijn sluimerslaap.

Dit soort dingen gebeuren overigens niet tijden je slaap, maar tijdens je REM-slaap.. oftewel een sluimerslaap.

Je slaapt dan, maar je lichaam is nog/al bezig met wakker zijn Lachen

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:06

Elaine schreef:
Ik heb het ook vaak. Of dat ik denk dat ik in een zwart gat val, of van een stoeprand, of van mijn paard Clown

Wat ik ook vaak heb is dat ik denk dat ik moet lopen/schoppen/slaan/bewegen in mijn slaap. Dat moet vriendlief nog wel eens ontgelden Schijnheilig

Of dat ik opeens heel krampachtig ga liggen omdat ik ergens van schrik in mijn sluimerslaap.

Dit soort dingen gebeuren overigens niet tijden je slaap, maar tijdens je REM-slaap.. oftewel een sluimerslaap.

Je slaapt dan, maar je lichaam is nog/al bezig met wakker zijn Lachen

Whaha, dat heb ik ook, ik sla blijkbaar in me slaap Clown
Scheelt alweer dat hij ook aan een stuk door aan het schoppen is omdat die meent dat die moet voetballen Clown

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:11

Ook ik ken het. Het gevoel alsof je in een diepe kuil stapt en met een schok de grond raakt. Of als je van de trap af loopt in het donker en de laatste tree vergeet.... Maar ik beweeg wel degelijk met een schok, volgens man-lief.... Ben dan even wakker en val toch snel weer in slaap.

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:34

ChristaMoor schreef:
Ook ik ken het. Het gevoel alsof je in een diepe kuil stapt en met een schok de grond raakt. Of als je van de trap af loopt in het donker en de laatste tree vergeet.... Maar ik beweeg wel degelijk met een schok, volgens man-lief.... Ben dan even wakker en val toch snel weer in slaap.

Jaa precies, dat is eng he Nagelbijten / Gniffelen

rocketlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:44

ik had dat ook heel vaak, echt eng is het gewoon... gek genoeg heb ik er sinds ik een ander bed heb(groter) geen last meer van Tong uitsteken

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:00

Ik ken het ook, ik heb het wel weleens en mijn vriend ook (die voel ik dan schokken als ik nog niet slaap)

Maar mijn vriend heeft het ook heel erg gehad, zo erg dat het niet meer leuk was. Hij viel dan in slaap, kreeg zo'n schok en werd er gewoon wakker van. Dit was zo erg dat hij op een hele nacht maar 1 à 2 uur sliep, dan is het niet meer leuk. Dit had hij dan een paar nachten achter elkaar. Toen zijn we toch maar naar de dokter gegaan.
Gelukkig heeft de dokter hem toen slaappillen gegeven en bleek het een soort stress uiting te zijn. Dit is gelukkig over (ff afkloppen).

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:01

ik heb t ook heel erg, maar ik heb t ook met enge beelden, (niet te hard lachen) ik zie dan een grote zwarte kikker voor me met rode ogen en groene vlekken op zn huid, (bijvoorbeeld) hierdoor schrik ik ook met zo'n plof wakker. heel raar gevoel.

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:06

Net zoals vele heb ik het ook heel vaak Tong uitsteken Ik struikel of ik stap ergens in etc. Ik heb dan ook echt het gevoel dat ik dat zelf op het moment echt mee maak. Heel akelig gevoel is het. En daarna ben je gelijk klaarwakker :S

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:14

dat heb ik weer niet, ik schrik en krijg wat stuiptrekjes, daarna kan ik weer rustig mn oogjes dichtdoen Ja

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:28

Ik val ook daarna gelijk weer in slaap, meestal iig!

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:28

Dat heb ik cht bijna nooit. Ik heb wel eens als ik net wakker ben dat ik geen idee hebt wat link/rechts/boven of onder is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:30

Siggislief schreef:
Ik heb een keertje gehad, dat ik een Slaapverlamming had Nagelbijten / Gniffelen
Das eng!
Dan probeer je te bewegen, maar tlukt echt niet!
Ben toen maar in slaap gevallen weer Lachen

heb ik ook gehad, toen kon ik ook niet praten Nagelbijten / Gniffelen was helemaal in paniek toen, durfde daarna ook niet weer te slapen snachts de volgende dagen Nagelbijten / Gniffelen

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 01:05

ik heb altijd het gevoel dat ik nét niet val Clown

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:13

Shanna schreef:
Siggislief schreef:
Ik heb een keertje gehad, dat ik een Slaapverlamming had Nagelbijten / Gniffelen
Das eng!
Dan probeer je te bewegen, maar tlukt echt niet!
Ben toen maar in slaap gevallen weer Lachen

heb ik ook gehad, toen kon ik ook niet praten Nagelbijten / Gniffelen was helemaal in paniek toen, durfde daarna ook niet weer te slapen snachts de volgende dagen Nagelbijten / Gniffelen

Dat had ik dus niet, dat ik niet meer durfde!
Ik ging gewoon me bed in...

Heb ook een keertje gehad, dat ik gewoon in me slaap echt 100 meters naar beneden was gevallen Nagelbijten / Gniffelen
Werd toen weer wakker toen 't 6:30/6:45 uur was om naar school te gaan!
De kleur om me heen, was eerst heel fleurig en later werd het bruin/groen en toen werd het zwart Scheve mond

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:00

ik ken het ook het lijkt net alsof je in een zwart gat valt en dan ineens schok je weer wakker

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:07

SANEX schreef:
Ik sliep net, was aan het dromen over vrienden van me en ineens kreeg ik een keiharde klap op mn hoofd. Het enge was dat ik die klap ook echt voelde en hoorde, ik was meteen wakker en had echt last van mn hoofd. De volgende dag had ik ook best koppijn, geen idee waar dit vandaan kwam.
Ik weet wel dankzij mn vriend dat ik snachts met enorme kracht mn kaken op elkaar klap, misschien is dat de klap geweest die ik hoorde, maar ik kan die klap op mn kop nog steeds niet verklaren

Heeft hij je dan niet in z'n slaap perongeluk een beuk gegeven ofzo? Tong uitsteken
Of staat je bed tegen de muur?

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:30

ik heb ook wel eens als ik droom dat ik in de oorlog zit en dat je dan wordt neergeschoten en dat je dat dan echt voelt