bevallingskeuze.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bloempje1

Re: bevallingskeuze.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 17:37

Jeetje,natuurlijk nooit leuk als er babytjes het niet redden.
Hoop dat mijn bevalling toch voorspoedig zal gaan.
Morgen alleen de VK afwachten en of het al ingedaalt is.

Iemand trouwens nog ervaring mee,dat je kindje niet ingedalt was.Of heel laat?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:55

Nee daar geen ervaring mee.

Maar god ik moet er niet aan denken dat Robin tijdens de bevalling was overleden. Ik had het mezelf denk ik nooit vergeven en was er denk ik ook nooit overheen gekomen...

Ilse1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:40

Anne is ook nooit ingedaald, die lag in onvolkomen stuit Knipoog Is dan ook met (geplande) ks geboren.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 13:34

Maar ik wil geen ks Tong uitsteken
Haha,eigelijk mag ik niet zeuren want heb heel mn zwangerschap nog tot nu toe,zonder enige kwaaltjes doorlopen.

Anne,denk dat niemand het vergeeft als je kindje overlijd bij de bevalling.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:51

Mijn kinderen zijn al bijna 21 en 22 jaar, maar ik weet het nog als de dag van gisteren. Zou van kindje één ook thuis bevallen, maar het schoot helemaal niet op. Heb 4 dagen met weeën rondgelopen, de VK vertrouwde het niet , dus toch naar het ziekenhuis, daar het hele circus mee gemaakt tot vacuümpomp aan toe en toen werd het een spoedkeizersnee. Kind lag nl dwars en ze hebben de pomp niet op het hoofdje gezet maar op de schouder. Tja een echo kreeg je toen niet zomaar.Mijn kind was bijna negen pond en had moeite met de ademhaling.
Gelukkig is het allemaal goed gekomen.

Kind twee zou gehaald worden omdat hij binnen een jaar na nummer één kwam. De weeën begonnen echter een maand te vroeg. Met spoed naar het ziekenhuis, waar ik een ruggeprik zou krijgen. Helaas toen men begon met de keizersnede, was ik niet verdoofd en dat is echt heel eng.En toen werd het weer volledige narcose. Dit kind was al negen pond. Maar ook hier is verder alles goed gegaan. Met beide kinderen heb ik tien dagen in het ziekenhuis gelegen en wat was ik daar blij om, ik had het thuis niet gered. Zo moe was ik. Heb nog bloedtransfusies gehad, dus...

Maar ik wist het wel, voor mij geen thuisbevalling, dan had ik beide kinderen niet gehad.

Ik wens je een fijne bevalling toe zonder complicaties.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:57

Bloempje, maak je niet druk over wel of geen ks. Met een ks heb je een weeke echt last van je buik, daarna wordt het steeds minder. Maar bij een gewone bevalling kun je ook flink last hebben van hechtingen oid, dus dat hou je toch.
Een ks is niet leuk in de zin dat het niet een "echte" bevalling is. Dat vond ik tenminste, maar misschien zie jij dat wel niet zo. Ik ben in ieder geval blij dat een ks bestaat, daardoor heb ik gezond kindje.

Ga je vandaag naar de vk? Ik ben benieuwd wat ze zegt!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 14:28

Ben net geweest marloes.
Igg kindje is nog niet ingedaalt.Als mn vliezen nu breken moet ik blijven liggen en haar bellen.Want het kan natuurlijk al komen.
Veder was alles wel goed,bloeddruk en hartje van het kind.

Bedoel in de zin van heb liever geen ks omdat ik veel hoor oa van bokkers dat een ks niet voelt als een echte bevalling.
Tja dat je last houd van hechtingen oid,dat is er nu eenmaal Haha!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:18

Debbel schreef:
Ik vind een groot nadeel aan thuis bevallen dat als het niet gaat en je moet alsnog naar het ziekenhuis dat je dan tegenwoordig zelf de trap af moet lopen!

Ik vind het grote nadeel dat je na de bevalling binnen een paar uur weer naar huis mag en zelf de trap op moet lopen.... ik woon 3 hoog zonder lift. Ik kies dus voor een thuisbevalling omdat ik, als het niet nodig is, al die ellende van het traplopen niet wil hebben. Vooral niet met het risico dat je in het ziekenhuis weer voor een paar uur naar huis wordt gestuurd omdat je nog niet genoeg ontsluiting hebt. Ik woon nog geen kilometer van het ziekenhuis af, dus als het nodig is ben ik daar binnen minuten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:25

Mijn keizersnee is behoorlijk tegen gevallen, ik heb er na die tijd enorm last van gehad. Ben er dan ook van overtuigd dat ik met een natuurlijke bevalling veel sneller hersteld zou zijn. Maar goed we daar kom je ook wel weer overheen! Mijn dochter lag ook niet ingedaald, toen de vliezen gebroken zijn is ze daardoor alsnog ingedaald Knipoog

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 15:26

dat is fijn om te horen mistral,dat het dus nog kan indalen als je vliezen breken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:31

Ja maak je geen zorgen het komt wel goed, geniet er nog even van! Je krijgt het straks nog druk genoeg Haha!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 15:32

Hihi,ja druk wel.Maar hopelijk leuk druk Clown

Nou moet gaan,moet oppassen en mn broertjes uit school halen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:40

Komt vast allemaal gewoon goed, ik heb vooraf geen echte keuze gemaakt, je hebt er toch niks over te vertellen! Ik wilde "thuis proberen" en moest uiteindelijk naar het ziekenhuis omdat merle niet helemaal goed lag. is me goed "bevallen" overigens, ik denk wel dat ik de volgende keer weer in het ziekenhuis wil, maar ik had mijn eigen verloskundige erbij en maar 1 verpleegkundige en het ging allemaal gewoon goed. En ik was de enige dus lekker rustig. Misschien als het drukker was geweest op de afdeling dat ik het minder prettig had gevonden.

Overigens moet je toch zowiezo je weeen thuis afwachten als je zonder medische indicatie naar het ziekenhuis gaat?
Ik moest 20 minuten in de auto zitten, over ERG veel drempels, haha.

Maar het is mij allemaal erg meegevallen, ik vond het prachtig en zou het zo any minute weer doen. De pijn ben je idd weer zo vergeten, heel maf. Maar nou heb ik dus het geluk van een goede bevalling gehad.

Heel veel succes straks!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:48

bloempje1 schreef:
dat is fijn om te horen mistral,dat het dus nog kan indalen als je vliezen breken.

Ja hoor! Had ik ook met mijn dochter!
Was niet ingedaald en toen de vliezen waren gebroken was ze ingedaald!
Maak je niet te veel zorgen!

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:36

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien is het al gezegd;

Houd je er rekening mee dat een niet-medisch noodzakelijke poliklinische bevalling niet vergoed wordt vanuit de basisverzekering, maar pas vanuit een aanvullend pakket? Anders zul je het zelf moeten betalen.

Succes met je keuze en de bevalling natuurlijk! Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:39

Dorée schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien is het al gezegd;

Houd je er rekening mee dat een niet-medisch noodzakelijke poliklinische bevalling niet vergoed wordt vanuit de basisverzekering, maar pas vanuit een aanvullend pakket? Anders zul je het zelf moeten betalen.

Succes met je keuze en de bevalling natuurlijk! Knipoog

Klopt idd!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:12

bloempje1 schreef:
Bedoel in de zin van heb liever geen ks omdat ik veel hoor oa van bokkers dat een ks niet voelt als een echte bevalling.
Tja dat je last houd van hechtingen oid,dat is er nu eenmaal Haha!

eehhh...ks kies je zelf eigenlijk ook in de meeste gevallen niet zelf voor hoor, dus gelukkig of helaas eigenlijk heb je daar niets te kiezen in Tong uitsteken .
Dus voor nu wordt het de bevalling in ziekenhuis via natuurlijke weg dan maar????? wij duimen allemaal voor je, succes en ook veel geluk straks met de kleine!!!!!!!!!!!!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 22:17

Klopt celtic,
maar er was een kans (nog steeds) dat het toch medische word.
En als het niet in wilt dalen,ook als de vliezen gebroken zijn,word het toch echt een ks is me vertelt vanmiddag.

dorree,had al gebelt en hier word die gewoon helemaal vergoed.Wel eerst even zelf voorbetalen en dan krijg je het bedrag weer terug.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:23

maak je ook dan geen zorgen hoor, alhoewel ks niet leuk is(maar ja voor wie is bevallen sowieso leuk? ben wel benieuwd trouwens), heb je uiteindelijk maar 1 einddoel en niet dat je alles vergeet,maar het is zelfs ook een ks waard!!!!

Ilse1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:45

Hier in het ziekenhuis mag je ten alle tijden kiezen voor een KS, ook al is er niks medisch aan de hand. Ook met een stuit is een KS niet verplicht, maar mag je zelfs proberen natuurlijk te bevallen.

Bloempje, ik hoop voor je dat het nog in gaat dalen. Hoelang moet je nog? Kan in 1 dag bekeken zijn Knipoog

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:49

De jongste was ook niet ingedaald, ook niet na het breken van de vliezen. Daarom moest ik om mijn zij blijven liggen en op die manier de weeën opvangen, wat erg zwaar was. Hij is uiteindelijk toch op de "normale" manier geboren, ook al was hij niet ingedaalt, hij had een langere weg te gaan tijdens de persweeën. Maar dit was wel nummer 2!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 23:11

Ilse,moet nog 4 weken dan ben ik 40 weken.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:36

bloempje1 schreef:
dorree,had al gebelt en hier word die gewoon helemaal vergoed.Wel eerst even zelf voorbetalen en dan krijg je het bedrag weer terug.

Ok, goedzo. Knipoog

Ilse1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 08:33

Bloempje, die kleine denkt "och nog tijd zat om naar beneden te gaan, week of 6" Tong uitsteken

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:58

Ik wou altijd graag thuis bevallen, en ik eb dat dus ook gedaan.
Heb een hele snelle bevalling gehad van 3 uur..
Maar doordat ik juist zo snel ws, kwam mijn oontje niet op adem na de bevalling, dus die is met spoed na het ZH gebracht, daar lag ik dan zonder kind, zonder man, en ik moest nog gehecht worden. dat heeft de verloskundige dus ook even snel gedaan(met gevolg dat ik nog eens opnieuw geknipt ben en gehecht, nog niet zo lang geleden.) ik had dus beter in het ziekenhuis kunnen zijn, en de volgende keer ben ik dat ook.
Succes met je bevalling.