De genezende kracht van edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

Re: De genezende kracht van edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 22:40

Pellie schreef:
heb je de begeleidende tekst goed gelezen?
Citaat:
Agaat kan bij verschillende chakra’s horen, afhankelijk van de kleur.

Knipoog

de kleuren van de stenen corresponderen met de chakra kleuren.

Owkee... Sorry Bloos Heb een grijzige met roze...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 00:06

grijs da's lastig idd... Haha! roze zal richting het hart horen?

onze hond heeft altijd haar halsband om skitter, en de steen hangt er met zo'n klein metalen ringetje aan.

steen in vlechtje
Afbeelding

steen aan ketting
Afbeelding

ik heb straks een ander probleem, één van mijn katten krijgt een harmonizer (buisje met neatralisatie zouten tegen de hoogspanningskabels) maar daar zit geen bevestiging aan en het is van glas... ra ra hoe ga ik dat doen.. Nors opkijken

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 07:52

Mijn dochter draagd ook een buisje en ik heb daar een kokertje voor gehaakt. Dat is erg zacht en beschermd.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:07

Ik heb vandaag een hele mooie ketting met een maansteen gekocht, maar over dat "reinigen" lees ik steeds verschillende dingen. De een zegt in maanlicht, de ander in de zon, de een in een glas water en de andere onder stromend water..wat is het nou? Verward

Grappig is trouwens wel dat de stenen die ik mooi vind (vooral maansteen en lapis lazuli) heel goed passen bij bepaalde dingen die ik wil veranderen/beschermen.

Maar ben er nog niet echt over uit of ik in de helende werking geloof Knipoog

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 23:23

In een glas water is het om te reinigen en in het maanlicht is om hem op te laden!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 02:46

om de steen op te laden stop ik hem 3 dagen in de grond. dit heb ik maar 1x gedaan met een sneeuwvlok obsidiaan van mijn zus. ik kon hem een weekje dragen maar hij moest eerst ff goed gereinigd/opgeladen worden. daarbij hoort ook dat je de steen 3 maal door een vlammetje houdt.

toevallig zei mijn vriend dat een vriendin van ons maar wat moest maken voor de buisjes, zij doet ook macramé werkjes Ja

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:45

Wil ik ook wel proberen. Ik heb de laatste tijd ontzettend last van rugpijn, ik laat wel foto's nemen enzo maar tot dan zou het handig zijn om de pijn een beetje te kunnen verzachten.
Wat voor steen zou ikhiervoor kunnen gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:55

Ik ga as woensdag naar iemand die goed pendelen kan...Ik wil me er ook in gaan verdiepen, mn bergkristal zit nu in de grond en die kotm straks in het drinkwater van de katten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:10

Om rug pijn te verminderen kan je een bergkristal nemen,het kan ook zijn dat de pijn wordt veroorzaakt door een verzwakte chakra.Je moet dan de kleur van dat chakra punt aanvullen,als het lage rugpijn is dan kan je rood onder goed dragen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:08

ik heb ook al jaren lage rugpijn en heb er diverse stenen voor gedragen, zoals de wagneriet en de magnetiet.

zitake, laat gewoon een steen persoonlijk aanmeten, dan ben je er zeker van dat het goed is. Ja

leuk chica, ben benieuwd wat je aangemeten krijgt Lachen

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:53

Mijn moeder heeft een Ametist en die helpt tegen migraine, ik weet niet wat ik er moet van geloven, maar zij zegt dat het helpt.
Ik heb een steen van rozekwarts, maar ik weet niet goed meer voor wat die is? Iemand enig idee?

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:36

Toch wel interessant om dit allemaal te lezen... ik blijf het topic even volgen. Lachen

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 00:13

floortje_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:01

ik ook ooit eens een steen gehad maar na mijn idee hielp het helemaal niet het was bij mij de bedoeling dat ik er vrolijker van werd en minder stemm ingswisselingen van kreeg maar naar mijn idee heeft dit nooit geholpen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:38

floortje, bij stenen is het net zoals homeopatie, de klachten kunnen soms verergeren, en het verschilt hoe lang dit duurt. ik zeg voor mezelf altijd, de rottigheid moet er eerst uit voordat er verbetering kan optreden.

stenen dragen is niet altijd meteen leuk, en moet je flink door de zure appel heen bijten. veel mensen weten die helaas niet en houden voortijdig op met het dragen van steen en komen zo niet tot dat punt waarop ze zich beter voelen.

een amethist dragen betekent ook vaak dat iemand teveel in zijn hoofd bezig is, denken denken denken. om die patronen te doorbreken kan een amethist helpen. denkpatronen omzetten naar daadkracht. daarna kun je vaak overstappen naar een andere steen.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 13:19

Pellie schreef:
floortje, bij stenen is het net zoals homeopatie, de klachten kunnen soms verergeren, en het verschilt hoe lang dit duurt. ik zeg voor mezelf altijd, de rottigheid moet er eerst uit voordat er verbetering kan optreden.

stenen dragen is niet altijd meteen leuk, en moet je flink door de zure appel heen bijten. veel mensen weten die helaas niet en houden voortijdig op met het dragen van steen en komen zo niet tot dat punt waarop ze zich beter voelen.

Is het dan niet zo dat "die " steen niet bij je past als je eerst "negatieve" dingen ervaart?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 13:59

dat kan ook, dit komt veel voor als stenen niet persoonlijk aangemeten worden. je denkt soms zelf een steen te kiezen waarvoor hij dient. maar je problemen kunnen eerst op een andere manier geholpen moeten worden, dus is er eigenlijk een andere steen nodig. zelf stenen vanaf hun werking kiezen kan een valkuil zijn Ja

als je steen aangemeten is dmv een spiertest, dan zit je er bijna nooit naast en daarop heb ik mijn voorgaande post geschreven.

er zijn trouwens ook genoeg mensen die wél goed zitten met het zelf uitzoeken van stenen hoor Ja je moet er een beetje gevoel voor hebben.
ik heb dat niet, dus laat ze me aanmeten, daar hebben ze nooit mee naast gezeten. Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:49

Pellie schreef:
ik heb ook al jaren lage rugpijn en heb er diverse stenen voor gedragen, zoals de wagneriet en de magnetiet.

zitake, laat gewoon een steen persoonlijk aanmeten, dan ben je er zeker van dat het goed is. Ja

leuk chica, ben benieuwd wat je aangemeten krijgt Lachen

waar en bij wie kun je dit dan laten doen? Ik woon zelf in belgie, als je tips hebt...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:55

oei, in belgië zou ik het niet weten. in nederland wel Ja dat is die link die ik eerder in dit topic heb geplakt, www.dekrater.nl
voor het geld hoef je een steen iig niet te laten, het is een erg goedkope vorm van hulp bij zelftherapie Knipoog

meissie100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 16:17

ik zag net dat mensen hun steen in de grond stoppen maar bij mij is de steen weg als ik hem in de grond stop. ik geef hem altijd terug aan de natuur als hij stuk is door hem in de grond te stoppen. terug naar zijn plek, ashes to ashes. als ik dit niet doe blijft de steen in mijn hoofd zitten en heb ik geen rust in me.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:17

dat is wel bijzonder, heb je dat vaker met dingen of alleen met stenen, dat het in je hoofd blijft zitten?

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:43

oer dat reinigen je kan ook zelf met je handen reinigen, zo doe ik het althans en het werkt super.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:50

juline schreef:
oer dat reinigen je kan ook zelf met je handen reinigen, zo doe ik het althans en het werkt super.

En hoe doe je dat dan? reinigen met je handen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:54

ik reinig in water en zeezout. niet altijd sommige stenen kunnen niet tegen het zout. en laad op in de volle maan.

zaterdag had ik een aura reading en kon je op een scherm meekijken, ontzettend interessant. we hebben wat stenen toen getest en was echt zo mooi te zien hoe heftig ik op stenen reageer, je zag meteen allerlei andere kleuren in mijn aura komen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:55

Ik heb heel wat edelstenen. Spaar ze en daar naast gebruik ik ze ook wel om de krachten. Tijdens mijn examen periode droeg ik een tijgeroog.Voor mij werkte het heel goed, werd er veel rustiger van.

Daarnaast mediteer ik ook wel met stenen. Goed tegen stress, zelf vind ik het heel fijn, op die manier kan ik alles rustig 'opruimen' in mijn hoofd.