Ik ben te dun !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

carlijn83

Re: Ik ben te dun !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:02

Toverbal schreef:

Ik zou als ik jouw was gewoon naar de huisarts gaan voor advies, die kan je het beste en verstandigste helpen.
succes.

Ik loop ivm 'ondergewicht' en laag Hb iedere maand op controle bij de huisarts, die zegt echt niets nuttigs hoor ! Heeft gevraagd wat ik gemiddeld eet op een dag en dat is zat.
En een paar van die vage vragen als "doe je wel boter op je brood?" Clown

Of ik heb gewoon een stomme huisarts, dat kan ook Knipoog

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:06

carlijn83 schreef:
Toch vind ik t wel eens apart, ik ben dun en lang maar toch kan ik zonder al te veel problemen goed passende kleren vinden...
Zou je toch zeggen dat er meer mensen zo zijn, ze maken die kleding vast niet speciaal voor mij Knipoog

hmm soms ben ik wel erg lang aan t zoeken, heb idd lange armen en benen een zou l passen maar een wespentaille en erg dun dus maatje s. (rijbroeken zijn overigens wel altijd zo te vinden)

met bmi zit ik op 19 en 18.5 is ondergewicht terwijl ik met de rekensom 176-110=66 kg mogen wegen, moet er dus 6 of een paar meer aankomen. Bouw heeft er idd ook wel iets mee te maken, elke gram die ik aankom gaat ook op mn buik zitten, dus aankomen in combi met sporten is gewoon beter dan alleen snaaien (laatste ligt me beter, kom dr alleen nog niet van aan).

Ik zelf kan niet tegen te weinig eten, word dan echt duizelig, misselijk, trillen en in ergste gevallen ook flauw vallen en/of hyperventileren, ook ben ik dan onwijs duf en moe, en hou een uur paardrijden nauwelijks vol, terwijl ik als ik echt genoeg eet nergens last van heb. de nieuwste ontwikkeling bij mij is trouwens dat ik tegenwoordig 's nachts beroerd wakker word als ik de dag/avond ervoor te weinig heb gegeten....en maagzuur en iets eten ergens midden in de nacht is niet prettig.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:08

misschien via de huisarts naar een dietist?
die is er niet alleen voor afvallen, maar ook voor aankomen en voor speciale dieeten na ziekten tijdens ziekten enzenzenz.
een gedeelte van de behandeling wordt vergoed door je verzekering, die je toch al betaald, dus baat het niet, schaadt het ook niet! Haha!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:38

Ik ben 1,76 en weeg 50 kilo en ben 19 jaar heel veel mensen vinden mij te mager maar ik heb er geen last van dus hoef ik er ook niks aan te doen Knipoog

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 00:49

domegra schreef:
Citaat:
Ik heb me laten vertellen dat het Syndroom van Reynard heet, maar of het met je gewicht te maken heeft.

Ten eerste even een correctie, het is syndroom van Raynaud (anders kun je lang blijven zoeken Clown).

In principe heeft het niks met gewicht te maken, het is een storing in je bloedvaten. Ik heb er zelf vrij regelmatig last van in zowel handen als voeten en ik heb zelf geen ondergewicht. In principe treden er problemen op bij twee situaties: kou en stress. Wanneer je dun bent heb je uiteraard wat minder reserves om jezelf warm te houden, logisch dus dat je dan ook wat sneller last hebt. Het is echter geen oorzaak voor syndroom van Raynaud, je hebt de aandoening of je hebt het niet, je hebt alleen wel eerder last van de optredende symptomen. Maar troost je, de aandoening gaat meestal over tegen de tijd dat je in de overgang komt... Cool

Oeps, foutje! Ik heb me er ook niet heel erg in verdiept moet ik bekennen Bloos Bedankt voor de correctie Lachen

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 00:52

Hm echte tips weet ik eigenlijk niet.Ja elk uur eten,en ik denk zoveel mogelijk koolhydraten.Anders mogen jullie allemaal wel een kilo'tje van me hebben Lachen Tong uitsteken

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 13:26

ik heb ook ondergewicht hoor Lachen ik ben 1.75 en 50 kilo. Ik zie er niet mager uit, oke ik heb dunnen lange benen en heb haast geen kont Vork maar voor de rest ben ik normaal hoor Haha! de meesten mensen van die lengte en leeftijd zijn wel een stuk of wat kilo's zwaarder dan mij. ik geef er niks om. zolang ik me goed vol, hoef ik niet aan te komen van mezelf. soms kan het ook gewoon de bouw van jezelf zijn Lachen

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:08

Mee eens geluksvogel Ja

Ik zit er ook absoluut niet mee dus ik trek me ook nooit wat aan van opmerkingen van anderen Lachen

Ik voel me er goed onder dus ik ga me niet te barstens zitten volproppen omdat ik te weinig weeg

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:14

Idd carlijn83

Het enige nadeel van lang en wat mager is je kleding. Ik kan haast geen broeken vinden die me normaal staan, zonder dat ik een mager lijk met lange dunne benen lijk. En de broeken die ik erg leuk vind, zijn meestal te groot voor mijn kont Vork Maar als je dan een goede broek vind, zijn ze meestal duur maar fantastisch. Soms lijk ik met broeken echt heel mager. Dat is irritant, herkent iemand dat? Lachen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:16

Broeken kopen is een hel Lips are sealed!
Ik word er altijd zó depressief van. Dan zie ik in verschillende winkels leuke broeken, kleine maatjes liggen er al vaak niet bij en als er een klein maatje bij zit, dan zakken ze 9 van de 10 keer nog van mijn kont af Clown.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:19

urselin schreef:
Broeken kopen is een hel Lips are sealed!
Ik word er altijd zó depressief van. Dan zie ik in verschillende winkels leuke broeken, kleine maatjes liggen er al vaak niet bij en als er een klein maatje bij zit, dan zakken ze 9 van de 10 keer nog van mijn kont af Clown.

Dat heb ik ook! Ik kan ook nooit een broek aan zonder riem erom. Clown

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:22

Clown Nou inderdaad!
Ik heb gelukkig nog een paar broeken die wél goed passen, maar die zijn 2 jaar of ouder (gelukkig niet versleten). Ik merk dat nieuwere modellen toch groter uitvallen dan 'vroeger'.
Ik heb namelijk 3 jaar geleden skinny jeans van Miss Sixty gekocht, maat 24, die broek past nu nog steeds perfect! Nu kan ik Miss Sixty jeans, ook maat 24, over mijn kont uittrekken met knopen en rits dicht Nagelbijten / Gniffelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:34

Ik pas idd broeken die ik 2 jaar geleden heb gekocht ook beter dan broeken van nu. Ik moet nu écht lang zoeken voordat ik iets heb gevonden wat past..

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:39

postbodesiem schreef:
Ik ben 1.75 groot en 62 kilo, eet goed ben geen snoeper, maar wil graag wat dikker worden. Ik ben de 20 al voorbij en wordt helemaal gek van die reklames met de zin BEVAT 0 % VET whoeaa, ik wil juist op een gezonde manier dikker worden (kilo of 5 of zo) hoe doe ik dit ?

Ik snap wel dat je dikker cq zwaarder wil woren maar je bent echt niet te licht hoor vlgens de BMI... Ik zit ook net goe d met mijn gewicht..BEn 1.79 en 58 kilo.... en ouder dan 20 maar nog geen dertig... Knipoog

Komt er vanzelf wel een keer bij of niet... belangrijkste is datjij je goed voelt... Uiterlijk is niet alles luister naar je gevoel!

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:41

geluksvogel schreef:
Idd carlijn83

Het enige nadeel van lang en wat mager is je kleding. Ik kan haast geen broeken vinden die me normaal staan, zonder dat ik een mager lijk met lange dunne benen lijk. En de broeken die ik erg leuk vind, zijn meestal te groot voor mijn kont Vork Maar als je dan een goede broek vind, zijn ze meestal duur maar fantastisch. Soms lijk ik met broeken echt heel mager. Dat is irritant, herkent iemand dat? Lachen

Yep zeer zeker!! Maar ook vooral broeken die ik koop als ze goed passen en binnen een half jaar weer bijna van mijn kont afvallen terwijl ik niet bena fgevallen of zo ??

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 17:12

ach ik krijg wel na een tijd wat dikkere kont. ik pas nu wel weer in broeken die eerst wat te groot waren Lachen ik vind het zo jammer dat er geen leuke normale broeken bestaan die je benen niet acenturen ( schrijf je dat zo?)

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:03

Hmm, broeken valt bij mij nog aardig mee .......
Heb een gstar waar ik heel gelukkig mee ben!
En nog 1 die perfect zit.
Dat is ook t enige wat ik 'normaal' draag, loop de rest van de tijd in mn rijbroek Knipoog (werk ook in de paarden)

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:04

En dan zijn er ook van die mensen die je dan proberen gerust te stellen met "oh, wacht maar tot je de 30 voorbij bent,dan zit t ineens overal" Vork

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:16

Hum, ik had eerder in het topic al gereageerd en schreef toen dat ik wel tevreden ben met m'n gewicht (rond de 68 bij 1.83) maar kom er nu achter dat ik nu maar 64 weeg (was eerst al naar 66 gegaan). Toch niet zo leuk, ga maar even wat chips pakken Clown

missyissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:25

ik wil graag een beetje aankomen maar dan ben ik bang dat alleen mijn buik voller gaat worden en dat ik dan van die dunne beentjes blijf houden.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:06

postbodesiem schreef:
Ik ben 1.75 groot en 62 kilo, eet goed ben geen snoeper, maar wil graag wat dikker worden. Ik ben de 20 al voorbij en wordt helemaal gek van die reklames met de zin BEVAT 0 % VET whoeaa, ik wil juist op een gezonde manier dikker worden (kilo of 5 of zo) hoe doe ik dit ?

Vind je dit te licht?

Ik zou meer koolhydraten en vezels gaan eten, dus niet bij voorbaat ongezond, maar bruin brood, eieren, bananen etc... En als je gaat sporten, creeer je spiermassa, waardoor je weer breder en zwaarder wordt.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:51

whissie schreef:
die is er niet alleen voor afvallen, maar ook voor aankomen en voor speciale dieeten na ziekten tijdens ziekten enzenzenz.
een gedeelte van de behandeling wordt vergoed door je verzekering, die je toch al betaald, dus baat het niet, schaadt het ook niet! Haha!

huisarts heb ik niet zn zin in, ik weet toch wel wat zij gaat zeggen... Ik zorg gewoon dat ik voldoende enzo gezond mogelijk eet.. dan kan ik mezelf overeind houden.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:11

Nimmy schreef:
whissie schreef:

huisarts heb ik niet zn zin in, ik weet toch wel wat zij gaat zeggen... Ik zorg gewoon dat ik voldoende enzo gezond mogelijk eet.. dan kan ik mezelf overeind houden.

Ik denk dat mijn huisarts zegt dat het gewoon mijn bouw is en dat het geen kwaad kan...

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:14

missyissy schreef:
ik wil graag een beetje aankomen maar dan ben ik bang dat alleen mijn buik voller gaat worden en dat ik dan van die dunne beentjes blijf houden.

Ja,daar ben ik dus ook bang voor!
Heb ook geen zin dat ik een buikje kweek en verder niet....

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:58

carlijn83 schreef:
En dan zijn er ook van die mensen die je dan proberen gerust te stellen met "oh, wacht maar tot je de 30 voorbij bent,dan zit t ineens overal" Vork

Haha vervelend is dat he.. Terwijl mijn moeder en ik regelmatig in elkaars kleren lopen, zij is net zo smal gebouwd als ik (en ze is toch echt de dertig al lang en breed gepasseerd en heeft twee kinderen gekregen!) Clown Dan zeg ik altijd: Kijk maar eens naar mijn moeder. Onzin.
Probeer het positief te zien.. Lekker zonder schuldgevoel ergens van kunnen smikkelen.. Dat zou ik toch niet willen missen.
Als ik niet genoeg eet, krijg ik ook duizelingen en word misselijk. Migraine krijg ik ook als ik een ochtend te weinig heb gegeten dus ik let er goed op.