Wat (te) weinig eten met je doet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Re: Wat (te) weinig eten met je doet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 23:40

Liek, er wordt helemaal niet op de man gespeeld. Je hoeft jezelf niet te verdedigen, maar je trapt hier mensen op de tenen door met termen als 'klakkeloos overnemen' en 'onzin' en 'ik weet wel beter' te strooien.
Ik stel overigens wat inhoudelijke vragen aan je, waarop je totaal niet meer ingaat. Terwijl ik denk dat je een heleboel kennis hebt om toe te voegen. Waarom doe je dat dan niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 23:45

Mensen op de tenen te trappen door te roepen klakkeloos overnemen? Volgens mij gebeurt dat wel degelijk in dit topic. Anyway, met dat "ik weet beter" bedoelde ik dat ik gelijk aangevallen werd Haha! Dat kan je ook teruglezen want in die context staat het ook echt.

Die kennis, tsja, kan best van alles toevoegen maar nu even weekend hoor Haha! Ik lees ondertussen gezellig mee en je hoort me vanzelf Haha!

Nogmaals; het is niet mijn bedoeling om te rellen of om jou onderuit te trappen of whatever, enkel dat ik denk dat je vanuit de sporterswereld ook een enigzins vertroebeld beeld hebt. Maar dat is altijd als je in een bepaald "wereldje" zit Knipoog

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 23:48

ik moet nu dagelijke vitamine B12 spuiten omdat mijn lichaam dat door een lange periode zelf niet meer aanmaakt. Ik heb elke dag spijt van het feit dat ik toen veels te weinig heb gegeten.

(Binnenkort gaan we proberen of mijn b12 nivo ook op peil te houden is met tabletten, zodat ik niet meer hoef te spuiten.)

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 23:49

Tuurlijk, ik bekijk het vanuit de sport- en afslankwereld, dat is een andere zienswijze dan vanuit biologisch punt, klopt. Maar tussen een andere kijk hebben en fundamentele onjuistheden neerzetten, zit gelukkig nog wel iets een verschil Lachen Dat laatste gaf je het idee dat ik deed, en als ik juist ergens tegen ben is mensen opzadelen met zgn. dieettrends of mooie verpakte verhalen die inhoudelijk b*llsht zijn..!

@ Sinelia, vervelend om te horen. Hoop dat de tabletten aanslaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 23:50

Als ik iemand dan de schuld daarvan zou geven is het het voedingscentrum Knipoog Wat ik dus ook een erg gevaarlijk iets vind Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 23:52

Vond ik ook altijd, maar ik moet zeggen dat ik de laatste tijd het idee heb dat ze aanpassingen gedaan hebben. Ik weet dat ik vroeger echt vond dat zij commerciele onzin verkochten, maar de laatste tijd heb ik weinig stuitends meer voorbij zien komen. Wat is jouw 'doorn in het oog' dan van ze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 23:54

Laura schreef:
Vond ik ook altijd, maar ik moet zeggen dat ik de laatste tijd het idee heb dat ze aanpassingen gedaan hebben. Ik weet dat ik vroeger echt vond dat zij commerciele onzin verkochten, maar de laatste tijd heb ik weinig stuitends meer voorbij zien komen. Wat is jouw 'doorn in het oog' dan van ze?

O.a. de aanpassing van 1500 naar 2000 en 2000 naar 2500 calorieen voor de vrouw cq man. Dat is alleen maar aangepast omdat de maatschappij steeds dikker wordt. Nu denkt iedereen dus dat het prima is om die 2000/2500 calorieen te eten, terwijl de kans groot is dat mensen daar dikker van worden.

Dat soort dingen..

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 00:00

Heel goed initiatief van je!
Daar kunnen al die vrouwenbladen met hun streepje-slank dieeten nog wat van leren!!!!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 00:38

calorieen verbruik ligt er ook een beetje aan wat je doet

ik met mijn reuma's niet sportend , weinig bewegend moet echt geen 2000 kalorieen tot me nemen ..dan ben ik echt binnen het jaar tonnetje rond (laat ik mijn medicjn gebruik maar vene buiten beschouwing..)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 00:40

Ken dat gevoel voor ik ziek was sporte ik minstens twaalf uur training per week. Was ook geen lachertje.
Dan word je ziek, inneens nul uur training

alles gaat er inneens aan

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 00:44

was ook een fanatiek sporter
nou ja fanatiek.. sporte iig heel erg veel
en bewoog heel erg veel
in die tijd bleef ik idd slank op ruim 2500 calorieen ...

daarom is calorieen meten zo gevaarlijk

als je een zittend beroep hebt en weinig daarbuiten doet heb je een hele andere behoefte
áls iemand die elke dag paar kilometer loopt
en kilometertje of 150 fietst per week
en dan laten we de actieve sporten zoals tennis en stallen mesten even buiten beschouwing ..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 00:51

Goed stuk idd, het zal voor een aantal mensen best even slikken zijn of ze willen dit niet eens lezen, kan ook natuurlijk

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:41

Interessant topic, staan vele goede dingen in!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 11:14

Wat een gelul weer.

Tuurlijk heeft Liek gelijk, maar Liek grotendeeld hebben de mensen het in dit topic over hun gewicht gezond iets te laten dalen. En dan moet je je levenswijzen omgooien en meer of minder gaan eten.

Aangezien het een erg grote stap is om meer te gaan eten in die 3 keer per dag.... zal wel wat pijn veroorzaken aan je maag aangezien die dat niet gewend is, anderzijds om te minderen en dan gelijk bij die 3 maaltijden te houden... is het erg zwaar aangezien je dan erge trek krijgt. Tussendoor bijv groente te eten kan dat verlichten.

Die 6 keer eten is voor het "gemak" . En velen mensen kunnen ook niet echt 3 keer per dag eten want dan vallen ze flauw en etc.

Het is maar de vraag welke methode/denkwijze makkelijker gaat. Of 3 keer met daartussen erge honger omdat je minder eet, of minder eten en dat iets verlichten door tussendoor lichte dingen te eten zoals appel, komkommer, krackertje etc.

En grotendeels is dat 6 keer eten per dag van het voedingscentrum ook berust op je tanden/gezondheid. Richtlijn om niet de hele dag door te snaaien en te eten. Daarbij houden ze een soort maximum aan van niet meer dan 6 keer per dag eten. Ook omdat dat je lichaam en je ritme te erg verstoord en omdat dat niet gezond is voor onderandere je tanden.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 10:42

@Liekje, inderdaad, die ophoging van calorieen is apart. Op zich is de Nederlander wel langer geworden, maar daar tegenover gesteld is iedereen ook een stuk minder gaan bewegen. Maarja, dat is net zo als de maten omhoog gooien van 38 naar 36. Laat ik daar maar niet over beginnen Knipoog

Trouwens, tis maandag vandaag *LOL* Ben nog steeds benieuwd naar je verhaal over de vitamines Lachen

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:27

Vanwege mijn Gastric Bypass moet ik ook 'veel' eten, wat best moeilijk is. Ik eet nu 6 keer per dag en veel water.

Als ik dat niet doe ben ik zooo futloos, moe, chagerijnig, en m'n stoelgang is dan echt de weg kwijt.

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:44

laura, wat bedoel je met de maten omhoog gooien?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 00:53

de kleding fabrikanten hebben de matebn gewijzigd
wat ooit 40 ws heet nu maat 38
daarbij is stretch kleding ook een boosdoener
je voelt met stretch broeken minder snel dat je stiekum wat zwaarder word..

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 14:10

Wat denken jullie van ondergewicht? Ik eet echt (meer dan) genoeg maar ik kamp nog steeds met ondergewicht. Zijn er meer mensen op Bokt bezig met "aankomen"? En hoe staan jullie hier tegenover?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 14:19

Daar is al een topic over te dun ofzo heet het

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 10:00

katiavl schreef:
Daar is al een topic over te dun ofzo heet het

Gevonden, thanks!
Nemen jullie trouwens voor BMI-berekening je nuchtere- (als je net uit bed komt), gemiddelde- of avondgewicht? Scheelt bij mij nog wel eens!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 11:14

Ik weeg altijd 's ochtends, dus o.b.v. nuchtere gewicht Lachen .

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:02

's avonds, dat scheelt een paar kilo en dan lijkt het nog een beetje normaal Knipoog

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:49

Yessy schreef:
's avonds, dat scheelt een paar kilo en dan lijkt het nog een beetje normaal Knipoog

Okee, maar houd je jezelf dan niet voor de gek Knipoog ?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:33

Haha heb je helemaal gelijk in ja, maar ik eet zat maar krijg het niet voor elkaar aan te komen. Enige methode die werkt is een reep chocola per dag, en ik ben verzot op chocola, maar een reep per dag is wel erg veel en ook niet echt prettig voor m'n huid Knipoog