Drugs/Roken/Drank als een brugklasser?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Drugs/Roken/Drank als een brugklasser?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 01:03

Ik heb gewoon een andere kijk gekregen op het gebruik van drugs, vroeger veroordeelde ik het ook heel fel.
Ik weet dat het ook een psoitieve bijdrage kan leveren, mist je je eigen verantwoording hierin kent.
Artsen schrijven het niet voor niets voor aan chronsch zieken.
Maar ik vind het wel zorgwekkend als jonge kids eraan beginnen, ze moeten nog volwassen worden!!!!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:39

Bij ons op de brugklas mag er niet gerookt worden! Wij hebben allemaal locatie's en de burgklas is 1 gebouw helemaal apart.
Bij de verschillende locatie's voor 2e, 3e, 4e jaars en een andere voor 5e en 6e. Mag wel gerookt worden op het plein.
Het roken bij ons valt opzicht mee, het zijn meestal de ouders die staan te roken buiten, maar het zijn er helemaal niet veel.
Drank is over de hele school verboden, met schoolfeesten voor de 6e jaars weet ik niet.
Drugs is ook verboden, maar je ziet toch weleens kinderen blowen, heel jammer... Scheve mond

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:47

Toen ik in de brugklas zat, rookten er ook kinderen bij mij in de klas. Ik vond dat absoluut dus echt niet kunnen, toen. Ik vind het nog steeds abnormaal, maar je ziet het helaas steeds vaker.
Drugs (hasj/wiet) werd ook wel gerookt, maar absoluut niet op school. Drugs en Drank gebruik opschool is volgensmij toch algemeen verboden?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:01

Bij ons in der klas zijn een aantal kinderen hier heel erg mere beig. Maar ik zit dan iook in de 2.
Maarjah ik zou er zelf nooit aan beginnen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:22

Idd, gebruik van marihuana is algemeen verboden op openbare plekken. Je mag volgens de gedoogbeleid eigenlijk alleen in de coffeeshop blowen. (en thuis omdat het geen openbaar plek is)
Scholen, op straat, stations etc etc mag dus niet, het is dan een strafbaar feit en je mag dan opgepakt worden.

En je mag max 5 gram bij je hebben. (gedoogbeleid) Volgens wet mag je geen wiet bij je hebben, wel oproken *LOL*
Als je wordt aangehouden en je hebt 6 gram bij je, moet je dan je wiet inleveren. (weet niet zeker, alles of dat ene gram.) Maar kan ook gebeuren dat je geluk hebt en ze je laten lopen.
Ben je jonger dan 18, dan kun je beter geen wiet bij je hebben.

Bij coke is dat ongeveer zelfde, alleen, als je wel erg veel bij je hebt (voor eigen gebruik) kunnen ze je oppakken vanwege verdenking op dealen. Maar sowieso als je wordt betrapt met coke o.i.d pakken ze het iig altijd af maar je hoeft hiermee niet altijd de cel in (ofzoiets)

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:29

nee het is niet echt normaal maar ik ben zelf ook al paar keer stoned geweest op vakantie Bloos Bloos ik zit nu in de 2de maar
ik ben nog nooit dronke aangesgoten ofzo geweest
aleen maar stoned

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:32

Bij ons was het allemaal vrij normaal..
ik rook/drink trouwens niet, en gebruik ook geen drugs.

Edit: nouja drinken soms wel. Maar ben niet verslaafd ofzo. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:45

MoonCloe geldt dit voor de wetgeving in Nederland?
(Daar ik je woonplaats niet kan zien Knipoog )

misty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:17

Chiqa schreef:

dit geldt voor in nederland. als je jonger bent dan 18 en je hebt wiet op zak en de politie houd je aan ben je strafbaar omdat je nog geen 18 bent.

daarom heb k nooit me wiet bij mij thuis of bij mij in me zak liggen:P

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 18:29

misty1 schreef:
Nettieejj schreef:
@ Misty 1: Dat zou ik dan meer tegen een jongen uit mn klas zeggen, die moet over 3 dagen bloedprikken, hij bij blowt VEEL

en hoe is het met die jongen afgelopen.. Tong uitsteken

Hij moet pas morgen, maar zijn ouders weten t volgens mij al, dusszzz...

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:35

Ik heb nog maar 1 keer gedronken, gister maar was maar 1 glaasje.. Knipoog
Roken nog nooit, blowen en al die oliebol ook niet, zit in de 2e heel veel bruggies of 2e klassers roken bij ons, en drinken best veel. Oja, vond het super vies! Maarja, was lache, dus zou het zo weer doen.. Knipoog Gewoon klein beetje he.. Tong uitsteken Niet omdat ik ''stoer'' wil doen, maar gewoon omdat je zoveel lol beleefd dan.. (daarna dan wel erge hoofdpijn, maargoed.. Haha! )
Laatst bijgewerkt door m1992 op 28-01-07 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:36

Chiqa schreef:

Ja Haha!
Nederland is de enige land die een gedoogbeleid heeft wat betreft drugs. *In Jamaica blowen ze ook heel veel, maar of ze daar ook gedoogbeleid hebben weet ik niet Haha! *

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:39

Een paar kerels bij mij in de klas die komen maandag nog wel eens dronken op school. Nou dat zegt wel genoeg lijkt me.
Zo nu en dan een drankje gaat er bij wel in. Blowen of andere troep hoeft voor mij niet.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:29

Juultj schreef:
Een paar kerels bij mij in de klas die komen maandag nog wel eens dronken op school. Nou dat zegt wel genoeg lijkt me.
Zo nu en dan een drankje gaat er bij wel in. Blowen of andere troep hoeft voor mij niet.

ja dat heb ik soms ook wel bij ons in de klas zitter en een paar jongens met een kater... naja ik heb ook paar keer stoned in de klas gezeten... Bloos en op vakantie
niet dat iemand het weet behalfde dan de mensen uit me klas.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:35

Ik zit met een jongen in de klas die altijd stoned was Tong uitsteken Hij is nu bijna nooit meer tijdens schooltijd stoned.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:39

haha ik ook niet zo vaak hoor eigelijk nooit maar tijdje na de vakantie nog wel

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:43

MoonChloe schreef:
Ik zit met een jongen in de klas die altijd stoned was Tong uitsteken Hij is nu bijna nooit meer tijdens schooltijd stoned.

Soms ook een paar lui die knetter stoned zijn inderdaad.
Dat kan nog wel eens grappig zijn. Tong uitsteken

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:45

Mwah bij hem niet zo. Als hij stoned was - hij was toen zoiets als depressief - ging hij dan urenlang klagen/zeuren/vertellen over zijn problemen enzo. Hahahaha.. Toen had ik soms wel zoiets van HOU OP!! Maar ik kon hem echt niet laten zwijgen, hij is toch een hele goede vriend van mij en zit nou al 12 jaar samen met hem in klas.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:47

Dat is irritant inderdaad. Ach bij ons deed er iemand eens zijn broek naar beneden. Clown

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:48

het word echt steeds erger met de jongsten van de middelbare scholen. Merk het nu ook, mijn zusje van 15 gaat nu ook steeds van tevoren drinken.. Ik dronk alleen op het feest zelf, pas toen ik 16 was ging ik ergens wat drinken, en af en toe ging ik wel eens dronken naar huis... ik begon ook pas met roken toen ik 16,5 was, daarvoor nooit gerookt..

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:48

Bij mij gebeurde het ook al veel, je zag precies wie het wel en niet deden. Ik hoorde bij de niet-groep. Een paar jaar later zag je ok precies wie het wel en niet hadden gedaan, bijna al die "stoere bruggertjes" zijn blijven zitten, gestopt of naar de Mavo gegaan, een enkeling slaagde voor de Havo. Van de "suffertjes die niet meededen" hebben de meeste hun diploma gehaald en doen nu een Hbo opleiding.
Bruggertjes laten zich makkelijk meeslepen en aangezien de brugklas een belangrijke periode in hun leven is waar ze zichzelf leren kennen en worden wie ze zijn is het kwalijk dat er zo veel roken, drinken en blowen. Vaak doet de school er niet veel aan, wat ik ook niet snap.
Ik ben blij dat ik een suffertje was en nu aan goeie Hbo opleiding doe. Als het gaat zoals het nu gaat heb ik een goede toekomst voor ogen en dat is een heel leuk uitzicht!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:49

oh en drugs.. ja een beetje weed/hasj of ook echt spuiten & slikken?

Mijn eerste jointje rookte ik toen ik 17 was ofzo..

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:51

Kieffer schreef:
Ik ben blij dat ik een suffertje was en nu aan goeie Hbo opleiding doe. Als het gaat zoals het nu gaat heb ik een goede toekomst voor ogen en dat is een heel leuk uitzicht!

Een veel beter uitzicht dan mensen die intussen verslaafd zijn. Wees er maar trots op! Lachen
Veel mensen zijn niet op de hoogte van de gevolgen van drugs/drank gebruik.
Ik heb zelf nog nooit gerookt. Geen sigaretten, wiet of andere drugs.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:54

@ Kieffer, dat vind ik een beetje rare bedenksel.

In brugklas (6 personen) 3 met VMBO advies, 3 met HAVO advies. 5 rookten en blowden en dronken in de brugklas, 2e, 3e, 4e klas.
van 3 vmbo zijn 2 gewoon daarmee doorgegaan, eentje is van school afgetrapt.
van havo zijn alle 3 doorgegaan met havo. (oke, wij zijn allemaal blijven zitten vorig jaar Tong uitsteken maar daar zat er dus wel 1tje bij die serieus nooit heeft geblowd/gerookt/gedronken. Lag eigenlijk aan de klas in de algemeen)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:56

Dan ben ik wel benieuwd hoe dat is als je het op grotere schaal bekijkt. Ja
Op lange termijn is drugs/alcohol gewoon slecht voor je. Jammer van de bruikbare hersencellen.