Ik heb dit aan mijn vriend laten lezen, die is wel redelijk thuis in dit soort dingen en hij zegt het volgende:
Citaat:
1) de wastelands is de plek, hier op aarde (waar wij mensen normaliter blind voor zijn) waar geesten die nog een taak te volbrengen hebben ronddwalen. Je vriend ziet (een aantal) van die geesten. Daarom komen ze op hem af, omdat niemand dat kan. Hij kan een brug vormen naar "wat ze nog moeten doen." Waarom ze alleen maar zwart zijn, weet ik niet. Dat kan zijn omdat je bijvoorbeeld alleen maar de vermoorde zielen zou zien, of degene die al heel erg lang dwalen, maar het kan ook zijn dat hij moet leren kijken en luisteren, zoals je moet leren in een spiegel te kijken. Wat gebeurt er als die zielen dichterbij komen? Valt hij dan flauw? Dat kan betekenen dat een geest hem probeert binnentedringen (klinkt agressiever dan t is) om contact te krijgen met hem als mens, of om "de taak" te volbrengen. Omdat hij andere signalen (geluid, zicht van emoties op gezicht) niet ziet.
2) Dat gedrag richting stiefvader kan een paar dingen betekenen..en nu ga ik volledig speculeren. Ik ken de personen niet dus ik noem (enkele) opties:
Stiefvader heeft een eerder slachtoffer gemaakt, dat nu via je vriend haar wraak probeert te krijgen.
Geest die een soortgelijk geval heeft meegemaakt kan haar eigen dader niet bereiken (ok welke reden dan ook) en pakt nu vergelijkbare situatie. Beide gevallen denk ik dat 1 geestespersoon probeer via jouw een ouder iets recht te zetten. Probeer in contact te komen. spreek hardop dat je de geest niet snapt, dat je wil helpen maar niet weet hoe. Of ze andere manieren wil proberen, maar niet via jouw lichaam. Vertel dat je dan alleen maar flauwvalt, wat noch voor je vriend noch voor hem/haar zin heeft. Water is een goeie geleider, dus probeer te gaan douchen als hij wat ziet. Weer is de geest wel alleen maar duister en kan ik niet zeggen wat dat betekent. Kijk dus uit. ik zou bijvoorbeeld dat geen schaar in de douche hebben liggen om maar een voorbeeld te noemen.
Hoop dat dit kan helpen om meer licht te brengen, en meer hoop in wat-te-doen
Ik heb hier niet zo'n verstand van, ikzelf zou zeggen, zoek medische hulp. Maar daar was je geloof ik al mee bezig