Geen eind in zicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blauw00gje

Re: Geen eind in zicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:18

Radeloosheid schreef:
Ik reageer mischien over verhit maar ik ben het zat het wachten en nog steeds geen 'echte' antwoorden...

Ja vind je dat gek!
Zo zou ik ook reageren als mensen zo doen hoor..
Je hebt het al zwaar genoeg!!
Het zou wel misschien een vorm van epilepsie kunnen zijn ja, maar daar heb ik ook weer niet echt verstand van..
Is het de laatste paar dagen weer wat beter gegaan?

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:56

Weet je al wat??

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:14

Ellebel schreef:
Volgens mij gaat het hier om psychomotorische epilepsie en niet de epilepsie die een leek voor zich ziet, dus niet met stuiptrekken e.d. Mijn hond heeft het ook en die gaat schreeuwen/janken, ziet dingen die er niet zijn, raakt totaal in paniek en wil zich het liefst ergens onder verstoppen. zij heeft er ook nog een focale component bij, dus soms wel aan 1 kant ook spiertrekkingen. ze heeft tijdens zo'n aanval hele grote pupillen en een pols van heb ik jou daar. Haar ogen zijn dan ook helemaal "donker", doordat alle bloedvaten zo duidelijk opgezet zijn. Kan me best voorstellen dat zo'n vaatje een keer springt en er dan wat bloed uit je oog komt.

Ik vind het verhaal van de TS wel erg heftig voor psychomotorische epilepsie. Ik heb het zelf ook, maar van zo'n heftige aanval heb ik eigenlijk nog nooit gehoord...

Radeloosheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 18:24

nairtje schreef:
Weet je al wat??

Vriend heeft brief binnen met de afspraken voor het filmpje en de scans. Dus dat is mooi. Het is woensdag en dan hebben we binnen een week de uitslag.

Ik heb met hem gepraat, geprobeert hem zover te krijgen dat hij met zijn moeder praat. Maar dat wil hij niet. Ik snap hem en accepteer dat.

Over 2.5 maand is hij 18 en is hij dus zelf verzekerd mijn vriend vroeg aan mij of als het erger word ik ik hem dan op laat nemen in een pschyatrische inrichting. Hij zelf is namelijk nog niet helemaal overtuigd van dat epileptische verhaal van dokter..

Hij is net naar huis hij heeft vanaf donderdag bij me geslapen gewoon zodat hij niet alleen is. En hij heeft 1 keer ong een kwartier koppijn gehad en 2 minuten flauwgevallen toen. Maar dat is niet iets om heel erg ongerust over te worden want dat heeft hij al jaren eens in de zoveel tijd.

Maar het gaat dus de afgelopen dagen super goed! Haha!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:26

Gelukkig maar!!
Hopen dat het zo blijft! Lachen

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:35

Ik heb dit aan mijn vriend laten lezen, die is wel redelijk thuis in dit soort dingen en hij zegt het volgende:

Citaat:
1) de wastelands is de plek, hier op aarde (waar wij mensen normaliter blind voor zijn) waar geesten die nog een taak te volbrengen hebben ronddwalen. Je vriend ziet (een aantal) van die geesten. Daarom komen ze op hem af, omdat niemand dat kan. Hij kan een brug vormen naar "wat ze nog moeten doen." Waarom ze alleen maar zwart zijn, weet ik niet. Dat kan zijn omdat je bijvoorbeeld alleen maar de vermoorde zielen zou zien, of degene die al heel erg lang dwalen, maar het kan ook zijn dat hij moet leren kijken en luisteren, zoals je moet leren in een spiegel te kijken. Wat gebeurt er als die zielen dichterbij komen? Valt hij dan flauw? Dat kan betekenen dat een geest hem probeert binnentedringen (klinkt agressiever dan t is) om contact te krijgen met hem als mens, of om "de taak" te volbrengen. Omdat hij andere signalen (geluid, zicht van emoties op gezicht) niet ziet.

2) Dat gedrag richting stiefvader kan een paar dingen betekenen..en nu ga ik volledig speculeren. Ik ken de personen niet dus ik noem (enkele) opties:

Stiefvader heeft een eerder slachtoffer gemaakt, dat nu via je vriend haar wraak probeert te krijgen.

Geest die een soortgelijk geval heeft meegemaakt kan haar eigen dader niet bereiken (ok welke reden dan ook) en pakt nu vergelijkbare situatie. Beide gevallen denk ik dat 1 geestespersoon probeer via jouw een ouder iets recht te zetten. Probeer in contact te komen. spreek hardop dat je de geest niet snapt, dat je wil helpen maar niet weet hoe. Of ze andere manieren wil proberen, maar niet via jouw lichaam. Vertel dat je dan alleen maar flauwvalt, wat noch voor je vriend noch voor hem/haar zin heeft. Water is een goeie geleider, dus probeer te gaan douchen als hij wat ziet. Weer is de geest wel alleen maar duister en kan ik niet zeggen wat dat betekent. Kijk dus uit. ik zou bijvoorbeeld dat geen schaar in de douche hebben liggen om maar een voorbeeld te noemen.

Hoop dat dit kan helpen om meer licht te brengen, en meer hoop in wat-te-doen

Ik heb hier niet zo'n verstand van, ikzelf zou zeggen, zoek medische hulp. Maar daar was je geloof ik al mee bezig Knipoog

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:39

toch lijkt het bovenstaande niet gek hoor... ik dacht ook aan zoiets.... sterkte nogmaals

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:27

Als eerste: Wat ben je ontzettend dapper dat je je vriend zo ontzettend helpt! Misschien voor jezelf vanzelf sprekend, maar niet zo vanzelf sprekend voor iedereen. Je betekend heel veel voor hem.
Heel goed ook dat je zijn wens respecteerd en het tegen niemand vertelt.
MAAR verlies jezelf niet uit het oog!!!
Jij bent ook heel belangrijk in het verhaal, wat je meemaakt is heel zwaar, dus zoek ook zelf optijd hulp. Het is niets om je voor te schamen.
Blijf denken aan de mooie momenten met je vriend, zoals hij 'gewoon' is.
Mijn pb-box staat voor je open, ik kan je denk ik goed helpen.
Succes meid

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:24

Ik hoop echt dat jullie binnenkort wat duidelijkheid hebben. Dit is zo erg voor jullie beide.
Heel veel succes en ik houd dit topic in de gaten. Hopelijk heb je binnenkort goed nieuws en weten jullie wat jullie kunnen gaan doen.....
Nogmaals veel succes!!!

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:51

oei, dat klinkt niet fijn meid!

zelf flipte ik zaterdag avond, ik was ziek, en had het idee dat ik weg was als ik mijn ogen sloot...
en ( ik heb van die sterretjes die lichtgeven aan het plafond hangen) er waren sterretjes die steeds verder weggingen, en daarvan moest ik janken, ik was gewoon doodsbang, daarna werden die sterretjes een poppetje,,,die dus ook steeds verder weg ging, ik had het idee dat ik in het diepe viel, maar aan de andere kant wist ik dondersgoed dat het niet zo was...heel naar dus...!

maarja,

pas in ieder geval goed op je vriendje, en ga anders zelf in psychische hulp(niet banketstaaf bedoeld hoor, begrijp me niet verkeerd!) om het zo een beetje kwijt te kunnen!
en ow ja!

maak het NU niet uit me je vriendje, dan gaat hij er denk ik helemaal aan onderdoor..!

succes en sterkte!

Radeloosheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 22:24

Het gaat weer achter uit. Huilen Als het voordat we de uitslagen hebben weer te erg word laat ik hem opnemen dat hebben we samen al besloten. De neuroloog zie ook dat als het weer te erg werd dat dat dan kon. Ik hoop niet dat het zo ver komt. Hij zag vandaag weer iets en vroeg toen aan mij of hij het moest negeren of gaan aanraken. Het was op msn. Ik reageerde heel laat en toen had hij het al aangeraakt. Hij zei dat het indeukte. Daarna had hij meteen erge steken in zijn hoofd. Dit was vanmiddag hij heeft nu nog pijn. Scheve mond

Citaat:
1) de wastelands is de plek, hier op aarde (waar wij mensen normaliter blind voor zijn) waar geesten die nog een taak te volbrengen hebben ronddwalen. Je vriend ziet (een aantal) van die geesten. Daarom komen ze op hem af, omdat niemand dat kan. Hij kan een brug vormen naar "wat ze nog moeten doen." Waarom ze alleen maar zwart zijn, weet ik niet. Dat kan zijn omdat je bijvoorbeeld alleen maar de vermoorde zielen zou zien, of degene die al heel erg lang dwalen, maar het kan ook zijn dat hij moet leren kijken en luisteren, zoals je moet leren in een spiegel te kijken. Wat gebeurt er als die zielen dichterbij komen? Valt hij dan flauw? Dat kan betekenen dat een geest hem probeert binnentedringen (klinkt agressiever dan t is) om contact te krijgen met hem als mens, of om "de taak" te volbrengen. Omdat hij andere signalen (geluid, zicht van emoties op gezicht) niet ziet.

2) Dat gedrag richting stiefvader kan een paar dingen betekenen..en nu ga ik volledig speculeren. Ik ken de personen niet dus ik noem (enkele) opties:

Stiefvader heeft een eerder slachtoffer gemaakt, dat nu via je vriend haar wraak probeert te krijgen.

Geest die een soortgelijk geval heeft meegemaakt kan haar eigen dader niet bereiken (ok welke reden dan ook) en pakt nu vergelijkbare situatie. Beide gevallen denk ik dat 1 geestespersoon probeer via jouw een ouder iets recht te zetten. Probeer in contact te komen. spreek hardop dat je de geest niet snapt, dat je wil helpen maar niet weet hoe. Of ze andere manieren wil proberen, maar niet via jouw lichaam. Vertel dat je dan alleen maar flauwvalt, wat noch voor je vriend noch voor hem/haar zin heeft. Water is een goeie geleider, dus probeer te gaan douchen als hij wat ziet. Weer is de geest wel alleen maar duister en kan ik niet zeggen wat dat betekent. Kijk dus uit. ik zou bijvoorbeeld dat geen schaar in de douche hebben liggen om maar een voorbeeld te noemen.

Hoop dat dit kan helpen om meer licht te brengen, en meer hoop in wat-te-doen

Ik heb mijn vriend dit laten lezen en hij zei dat hij erg nuchter is en niet in geesten gelooft en alleen al voor zijn gevoel kloppen die dingen niet. Die dingen die hij ziet zijn nep en een productie van zijn eigen hersenen zegt hij. Daar is niks bovennatuurlijks aan.

Toch heel erg bedankt voor je hulp!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:30

Radeloosheid schreef:
Zo don't fokkin blame me.

Ik heb ECHT het beste met hem voor en bij ALLES wat ik doe denk ik aan hem.

Succes. Doei! Fijn dat je bij hem koel blijft, en tegen mij uitvalt.
Misschien ga je er zelf wel aan onderdoor. Let iig op hem.
En laat hem niet veel alleen. Dit is niet bepaald gezond.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:32

.. Scheve mond

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:32

Ja, euh hier ga ik niet meer raad geven want het is weer stank voor dank.
Kortom; veel succes, en Kana, ik PB je wel weer even.
Sterkte en succes!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:44

Ja sorry hoor, maar ik kan haar wel begrijpen, wat moet ze dan doen? Volledig in paniek raken? Nee daar is vriendlief mee geholpen. Nagelbijten / Gniffelen

Wat paardennamen zegt, daar zit wel iets in ..

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:48

Djee Faelivrin!! Wat ben jij snel op je teentjes getrapt zeg! Het is misschien inderdaad maar beter als je niet meer reageert in dit topic. In dit topic mag alleen maar steun en troost voor de TS te vinden zijn. Geen k*topmerkingen van medebokkers die snel op hun teentjes getrapt zijn. En ga nu niet weer meteen in de aanval, maar lees eerst je eigen reacties nog eens en denk er eens over na. De TS zit in een afschuwelijke situatie, denk daar alsjeblieft aan.

En TS, ik vind het echt afschuwelijk voor jou en je vriend. Maar inderdaad, het is al eerder gezegd, maar het lijkt me geen slecht plan om eens een keer met een psycholoog te gaan praten. Het zal je vast goed doen!
Héél erg veel sterkte met alles en hou ons op de hoogte meid!
Laatst bijgewerkt door Figo88 op 29-01-07 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:49

Allemaal alweer opgelost, haal allemaal rustig adem, niks aan de hand.
Graag weer terug naar het topic ipv mijn reactie's bekritiseren. Knipoog
Reactie was niet gemeen bedoelt, en dan komt een harde reactie van de TS hard aan.
Vandaar 'op mijn teentjes getrapt'. Ik blijf niet eindeloos poesjelief.

Zo! Sterkte TS, en succes.
Laatst bijgewerkt door Faelivrin op 29-01-07 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:49

Jumpfreak schreef:
In dit topic mag alleen maar steun en troost voor de TS te vinden zijn. !

O dat niet hoor. Ik snap heus wel dat ik dingen verkeerd aanpak soms in een onverwachte situatie en achteraf zie ik ook wel dat ik dingen liever anders had kunnen doen. En dat mag je me gerust zeggen. Zodat het in de toekomst beter gaat, toch?

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:52

Ik heb toch niks tegen jou gezegd Kana? =S
En jammer dat je het er niet mee eens bent dat de TS hier in dit topic alleen maar steun en troost moet vinden. Ja, en hulp voor zover dat gaat. Naar negatieve opmerkingen is ze echt niet op zoek.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:54

Ik heb perongeluk met mijn eigen naam gereageerd ipv schuilnaam.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:56

jeetje wat een verhaal
weet je ondertussen al meer?
heel veel sterkte ermee

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:56

Citaat:
Ik heb perongeluk met mijn eigen naam gereageerd ipv schuilnaam.

ja dat dacht ik al....

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 23:20

Jeetje Kana....

Ben er even stil van, ook vervelend dat je nu je anonimiteit kwijt bent.
Ik hoop echt dat het niet ernstigs is, en dat het op te lossen is met evt. medicijnen oid.
Veel sterkte! Kusje

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 01:22

Ten eerste HEEL VEEL STERKTE!!!

Ik hoop dat ze een oorzaak vinden!!

Ik had een paar dingen in mijn hoofd:
1. Migraine: flauwvallen, aanvallen en ook de gedaantes zien kunnen bij een zeer ernstige vorm van migraine voorkomen..
Alleen het bloed uit zijn ogen past er totaal niet bij...
(Ik heb de ergste vorm van hoofdpijnaanvallen * nog véél erger dan migraine-aanvallen, en bij mij komt er ondanks de druk ook geen bloed uit mijn ogen)

2. Epilepsie: aanvallen, gedaantes zien... Alleen ook hier geen verklaring voor het bloed uit zijn ogen...

3. Psychoses: er past een hele hoop bij, alleen ook hier niet het bloed...

4. Wat Paardennamen haar vriend op heeft geschreven... Ik zie er wel iets in...

* Gelukkig is er al op de fout van schizofrenie en meerdere persoonlijkheden gereageerd, dus dat doe ik niet meer*

Wil je in ieder geval héél veel sterkte wensen!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 01:43

Veel sterkte moet verschrikkelijk zijn