Zusje (16) wil spiraaltje. Wat vinden jullie ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kit_for_ever

Re: Zusje (16) wil spiraaltje. Wat vinden jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:40

Dat laatste ben ik niet met je eens Faelivrin. Een meisje van 16 in zo'n situatie is te naief om 'normaal' te kunnen denken. Denk dat ze met oogkleppen leven/handelen. Dat moet je zien te doorbreken denk ik

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:44

Ellebel schreef:
Jeeemig, dat er hier nog reacties zijn van mensen die zeggen "ze zal echt wel weten waar ze mee bezig is".

- ze slaapt met een man van 50
- eentje die niet al te kieskeurig is
- ze wil een spiraaltje om te voorkomen dat ze zwanger wordt, m.a.w. ze gebruikt geen condoom
- ze heeft een grote bek tegen haar ouders

sorry hoor maar dan moet je tegen jezelf in bescherming worden genomen. Ieder van deze 4 punten had mij vroeger een paar flinke klappen en huisarrest tot mijn 18e bezorgd Ja En volkomen terecht. Ik vind het van de gekken dat Ts als zus zich hier druk over moet maken, mijn ouders hadden al lang ingegegrepen. Ik kan me voorstellen dat als je 10x op een dag zegt "foei dat mag niet" dat mevrouw dan nog veel meer naar de viespeuk toetrekt. Maar dan zorg je toch gewoon dat ze er echt niet meer kan komen? Hoppa naar school met die luie reet, brengen en halen en verder de deur niet uit. Als je op die leeftijd niet voor jezelf kunt zorgen, dan niet. Dan maar kinderachtig.

dan ken jij de situatie tussen ouders en dochter niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:46

Hmmm... ik vind de redenatie van Kafue een beetje te kort door de bocht. Vanuit gelijksoortige casussen bekeken, gok ik niet dat hier sprake is van een strafbaar feit.

Je kunt natuurlijk aangifte doen en het aan de OvJ voorleggen, zien hoe die erover denkt. Of dat in het belang van je zusje is, is een tweede.

Kirs_86

Re: Wat vinden jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:48

nightlover schreef:
@ Rubiquil ....

Sorry dat er elke keer iets bijkomt !
Ik heb aleens een heel topic geopent over haar.
Maar voor ons is het niet echt fijn alles op te rakelen !

Als jullie echt alles willen weten [verhaal piercer enz]
En het mag van de modjes ??
Dan wil ik het best neerzetten !!!
Het is wel een heel verhaal maar ik denk dat de mensen die zeggen :
Spiraal is wel normaal en kan op die leeftijd ,
Ineens heel anders tegen mijn verhaal aankijken ...
Ze zullen denken : Dit kan indd echt niet !!

@ Edit : Desbetreffende man is zelfs ouder dan mijn eigen vader !!

Ik zal jou en iedereen even een kort beeld van de desbetreffende man geven,

zoals jullie hier allemaal een heissa staan te schoppen over t idee dat je zusje een spiraaltje wil laten zetten, dat gaat helemaal nergetns over, hoeveel gekke ideen hebben jullie wel niet gehad toen jullie 16 waren? ik ken de "mannelijk"persoon al 6 jaar persoonlijk en kom hier al zoveel jaren over de grond, dat als er echt iets aan de hand zou zijn ik dat wel zou weten.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:53

Aniron schreef:
nightlover schreef:
@ Rubiquil ....

Sorry dat er elke keer iets bijkomt !
Ik heb aleens een heel topic geopent over haar.
Maar voor ons is het niet echt fijn alles op te rakelen !

Als jullie echt alles willen weten [verhaal piercer enz]
En het mag van de modjes ??
Dan wil ik het best neerzetten !!!
Het is wel een heel verhaal maar ik denk dat de mensen die zeggen :
Spiraal is wel normaal en kan op die leeftijd ,
Ineens heel anders tegen mijn verhaal aankijken ...
Ze zullen denken : Dit kan indd echt niet !!

@ Edit : Desbetreffende man is zelfs ouder dan mijn eigen vader !!

zoals jullie hier allemaal een heissa staan te schoppen over t idee dat je zusje een spiraaltje wil laten zetten, dat gaat helemaal nergetns over, hoeveel gekke ideen hebben jullie wel niet gehad toen jullie 16 waren? ik ken de "mannelijk"persoon al 6 jaar persoonlijk en kom hier al zoveel jaren over de grond, dat als er echt iets aan de hand zou zijn ik dat wel zou weten.

Seks jij ook met hem Clown

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:56

JOnges je wil niet weten hoeveel !!! doe toch even normaal en reageer alleen als je wat nuttigs te vertellen heb zeg :S kinderachtig gedoe!

en jaqc als je zo graag wilt weten hoe t eraan toe gaat, snap ik niet dat je hier een topic gaat openen en je zusje voor gek zet en mensen die totaal niks van de situatie weten dit gaat vragen, als ik jou was zou ik er dan lekker zelf naar ..... gaan en met hem praten, want zo breng je t probleem alleen maar verder d ewereld in, terwijl er in feite niks bewezen is (Y)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:58

Kit_for_ever schreef:
Dat laatste ben ik niet met je eens Faelivrin. Een meisje van 16 in zo'n situatie is te naief om 'normaal' te kunnen denken. Denk dat ze met oogkleppen leven/handelen. Dat moet je zien te doorbreken denk ik

Ja, maar dat doorbreken kan niet van de 1 op andere dag, wat jullie hier wel willen. Die man zal nu heus niet nog meer 'misbruik' van maken [als daar al sprake van was], als zusje in kwestie wel aangifte gaat doen, zal meespelen dat ze nooit verzet heeft vertoont.

Ze is welliswaar omgepraat door de man in kwestie, maar ze had altijd helder na kunnen denken, een nuchter persoon zal zich niet zomaar om laten praten. En trouwens, een kind van 16, en een kind van 13 is wel een heel verschil. 16-jarigen hebben over het algemeen meer hersenen.

En betreft de politie; laat haar zelf die keuze maken. Jullie jagen nu iedereen tegen haar in het harnas, zo is het denk ik niet bedoelt, maar zo zal het voor haar zéker voelen. Scheve mond
Kimmie_girl schreef:
Seks jij ook met hem Clown

Misselijk van je om hier grappen over te maken.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 14:00

Aniron schreef:
JOnges je wil niet weten hoeveel !!! doe toch even normaal en reageer alleen als je wat nuttigs te vertellen heb zeg :S kinderachtig gedoe!

Kirsten ....
Jij kan het allemaal mooi brengen !
Ze weten in dit topic wel dat de situatie thuis ook niet perfect is !!!

Aangezien jij voor "deze man " het huis schoonmaakt
En hij met jou ook wel sex wou , snap ik dat je het voor hem opneemt ...
Straks kan je fluiten naar je geld !!

En kom nou niet praten over band tussen zusje en ouders !!
Want JIJ weet amper de HELFT ...
Ja het zal aan mijn ouders leggen heh , toch ...
Wil je hier een weekje blijven , kan je zien wie hier moeilijk is !!!
Wie er probeert te praten en wie er dan een grote smoel krijgt ....

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 14:01

Aniron schreef:

en jaqc als je zo graag wilt weten hoe t eraan toe gaat, snap ik niet dat je hier een topic gaat openen en je zusje voor gek zet en mensen die totaal niks van de situatie weten dit gaat vragen, als ik jou was zou ik er dan lekker zelf naar ..... gaan en met hem praten, want zo breng je t probleem alleen maar verder d ewereld in, terwijl er in feite niks bewezen is (Y)

Nee bedankt , meid !!
Hij wou mij ook al in zijn bed hebben dus ik ga daar niet heen !!
Is er niks bewezen volgens jou ??
Ik heb genoeg met hem gepraat dus bewijs genoeg....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:03

Aniron schreef:

Jezus, hoe naïef Rolleyes Toen ik 16 was had ik niet het gekke idee om 'iets' te beginnen met een man van 50 Scheve mond Weet niet hoeveel van jullie dat idee wel hadden Verward Toen ik 16 was, was ik serieus bezig met school, met mijn paarden, en met mijn andere hobby's. Helemaal niet met jongens, en al helemáál niet met mannen van 50. Vind het prima dat jij hem al wel 6 jaar kent, maar dat zich imo niks

Edit: Toevoeging: En het gaat hier allang niet meer over t spiraaltje, maar over het feit dat het niet normaal is dat een KIND (want dat is het imo nog op die leeftijd) zulk contact heeft met een man van 50, daarmee naar bed gaat, en in total control is van hem!
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 22-01-07 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:05

Klaar, persoonlijke dingen vechten we maar uit via PB. Als je bewijs genoeg hebt, leg dat dan eerst aan je zusje voor. Ga niet meteen naar de politie, ga niet meteen er bovenop zitten. Dat werkt averechts. En hoe je nu reageerd, ook. Zo is een normale discussie niet mogelijk, wanneer we iedereen meteen aanvallen.

En dat is dus precies hetzelfde als met je zusje, je valt haar aan, en dan gaat ze zich verdedigen, dat werkt dus niet.

Edit; Verootje; met 16 jaar was ik wel degelijk veel bezig met jongens, naast school en paarden + fotografie. Dat ligt bij iedereen anders, en het denken dat we dat met 16 jaar allemaal niet doen is juist naïef. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Faelivrin op 22-01-07 14:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:05

nightlover schreef:
Aniron schreef:

Kirsten ....
Jij kan het allemaal mooi brengen !
Ze weten in dit topic wel dat de situatie thuis ook niet perfect is !!!

Aangezien jij voor "deze man " het huis schoonmaakt
En hij met jou ook wel sex wou , snap ik dat je het voor hem opneemt ...
Straks kan je fluiten naar je geld !!

En kom nou niet praten over band tussen zusje en ouders !!
Want JIJ weet amper de HELFT ...
Ja het zal aan mijn ouders leggen heh , toch ...
Wil je hier een weekje blijven , kan je zien wie hier moeilijk is !!!
Wie er probeert te praten en wie er dan een grote smoel krijgt ....

Ik weet hoe moeilijk t is om te praten, mijn thuis situatie loopt ook niet altijd vlekkeloos en ben hiermee leren omgaan, en dat zal bij jullie thuis ook later wel gaan gebeuren, maar het gaat om t feit dat hij dingen zegt, maar doet hij t ook??? nou dat heb ik nog niet mee gemaakt. daarom zeg ik je dat je niet gelijk van verhalen moet uitgaan, ik weet wel dat t misschien vervelend klinkt omdat het nu bij jou zusje zou zijn, maar wat kan je er aan doen? ga dan eerst eens met hem praten?

en wat schoonmaken betreft, tja dat doet ik al jaren, maar dat hev niks met dit te maken.
(ik bedoel het echt niet vervelend, maar t klinkt allemaal zo donker en negatief, onwille dat er nog steeds niets bewezen is of op papier staat) en daar kan ik niet zo goed tegen, ik weet hoe t is als er over je gelult word, jaren lang, en dat weet jij ook, dus eerst feiten dan pas berechten.

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:07

verootjoo schreef:
Aniron schreef:

Jezus, hoe naïef Rolleyes Toen ik 16 was had ik niet het gekke idee om 'iets' te beginnen met een man van 50 Scheve mond Weet niet hoeveel van jullie dat idee wel hadden Verward Toen ik 16 was, was ik serieus bezig met school, met mijn paarden, en met mijn andere hobby's. Helemaal niet met jongens, en al helemáál niet met mannen van 50. Vind het prima dat jij hem al wel 6 jaar kent, maar dat zich imo niks

niet iedereen had die ideeën, dus voel je niet meteen aangevallen, het is een voorbeeld.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:08

Faelivrin schreef:
Edit; Verootje; met 16 jaar was ik wel degelijk veel bezig met jongens, naast school en paarden + fotografie. Dat ligt bij iedereen anders, en het denken dat we dat met 16 jaar allemaal niet doen is juist naïef. Knipoog

Met jongens van je eigen leeftijd ja... Niet met mannen die ouder zijn dan je eigen vader mag ik hopen, en al helemaal niet op een seksuele manier Scheve mond En ik weet heus wel dat dat met 16 in de puberteit wel normaal is, maar de tijd van experimenteren, uitproberen, en weet ik veel wat doe je met mensen van je eigen leeftijd, die ook in de puberteit zitten. Niet met mannen van 50 jaar! En daar gaat het mij nu even om.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 22-01-07 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:09

Ik denk toch echt dat je tot tussen jullie 3 en evt met je ouders, hoe dan ook te proberen, moet oplossen, wij kunnen je alleen ideeën geven , maar verder ga ik er nu niet tussen zitten, ik heb je verteld hoe ik erover denk en dat is het, wat je er mee doet moet jij weten Knipoog

succes!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:11

Niemand hoeft zich aangevallen te voelen, want niemand word aangevallen. En daarom snap ik die over-boze reactie's hier ook niet. Knipoog

verootjoo schreef:
Met jongens van je eigen leeftijd ja... Niet met mannen die ouder zijn dan je eigen vader mag ik hopen, en al helemaal niet op een seksuele manier Scheve mond

Nee, niet met jongens van mijn eigen leeftijd. Knipoog Ik vind jongens van mijn eigen leeftijd namelijk kinderachtig. Ook dat ligt bij iedereen weer anders. Mijn huidige vriend is 23, en dat is ouder dan mijn 17 jarig durende leventje. Vorig jaar had ik ook een vriend van 26. Dat is toen wegens omstandigheden [gelukkig] kapot gelopen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:12

Mijn god, je snapt toch het verschil wat ik probeer aan te geven? 17-23/26 is toch iets heel erg anders dan 16-50 Scheve mond

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 14:12

@ Aniron ...

Meid , Dan weet je echt niet bij wie je schoonmaakt !
Hij deed er zelfs de deur voor opslot van zijn studio.
Om het uur wou die er wel op ja !
En ik praat niet over mensen hoor --} daar hou ik ook niet van en ik weet hoe het is.
En je kan wel merken aan hem dat het ook echt gebeurd is :
Ik mag langskomen bij hem om het er met "w" [je weet wel wie]
En hem over te hebben , maar "w" weet hier helemaal niks vanaf ...
Mijn zusje en hij liegen hier niet over.
Ik heb zelfs naaktfoto's ontvangen van haar via zijn pc [door hem gemaakt]

Naar mijn idee zijn ze alle 2 de weg kwijt ,
En ook jij weet dat mijn zusje vorig jaar echt niet zo was.
Nu heeft ze een veel grotere mond en weet alles 10 x beter....

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:14

verootjoo schreef:
Mijn god, je snapt toch het verschil wat ik probeer aan te geven? 17-23/26 is toch iets heel erg anders dan 16-50 Scheve mond

Ja, ik snap je wel. Knipoog Maar leeftijd zegt niet altijd alles. 16 - 50 is inderdaad een groot verschil, en zeker hoe het nu tussen die 2 gaat.

Maar de TS, moet haar zusje niet zo aanvallen, dan gaat het averechts werken, ze weet nu inmiddels heus wel dat ze fout bezig is met die vent, zeker na het lezen van dit topic, maar alsjeblieft, geef haar wat tijd. Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:18

En wat als er in die tijd dingen gebeuren wat haar zusje gaat tekenen voor de rest van haar leven? Dan heb je pas echt een probleem Scheve mond

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:20

nightlover schreef:
@ Aniron ...

Meid , Dan weet je echt niet bij wie je schoonmaakt !
Hij deed er zelfs de deur voor opslot van zijn studio.
Om het uur wou die er wel op ja !
En ik praat niet over mensen hoor --} daar hou ik ook niet van en ik weet hoe het is.
En je kan wel merken aan hem dat het ook echt gebeurd is :
Ik mag langskomen bij hem om het er met "w" [je weet wel wie]
En hem over te hebben , maar "w" weet hier helemaal niks vanaf ...
Mijn zusje en hij liegen hier niet over.
Ik heb zelfs naaktfoto's ontvangen van haar via zijn pc [door hem gemaakt]

Naar mijn idee zijn ze alle 2 de weg kwijt ,
En ook jij weet dat mijn zusje vorig jaar echt niet zo was.
Nu heeft ze een veel grotere mond en weet alles 10 x beter....

okee, nou wat je nu verteld weet ik dus niet, dus ik lees dit topic wel mee maar wacht even met antwoorden, maar lukt t ook niet om met je zus hierover te praten dan?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:21

verootjoo schreef:
En wat als er in die tijd dingen gebeuren wat haar zusje gaat tekenen voor de rest van haar leven?

Die dingen zijn al gebeurt. Mede door de TS, die haar zusje uit het niets aanvalt op dingen die volgens haar goed waren, omdat ze haar een fijn gevoel gaven. Het is heerlijk hoor, om je thuis te voelen, iets wat je bij je èchte thuis nog nooit gehad hebt. Neem van mij aan dat dat een hele hoop emoties los maakt.

En wat betreft seksuele dingen vanuit meneer, dat zou niet bijzonder slim zijn, stel HEM hiervan op de hoogte, PERSOONLIJK [dus niet via je zusje], dat hij moet oppassen.

Maar laat acties zoals naar de politie gaan aan je zusje over, en als ze daar tijd voor nodig heeft moet je haar die tijd geven. Anders gaat het haar nòg meer tekenen, voor de rest van haar leven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:24

Faelivrin schreef:

Die dingen zijn al gebeurt. Mede door de TS, die haar zusje uit het niets aanvalt op dingen die volgens haar goed waren, omdat ze haar een fijn gevoel gaven. Het is heerlijk hoor, om je thuis te voelen, iets wat je bij je èchte thuis nog nooit gehad hebt. Neem van mij aan dat dat een hele hoop emoties los maakt.

Wie zegt dat ze het daarom doet Verward Dit is gewoon interpreteren, conclusies trekken uit dingen die niet gezegd zijn Knipoog Niemand weet de reden waarom ze zich zo gedraagt.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:26

o wat heb ik zin om die vieze vent van 50 eens te gaan vertellen waar hij mee bezig is (op een volwassen manier wel te verstaan hoor Knipoog ).
Hij is een volwassen vent en zou beter moeten weten. Word er gewoon misselijk van...

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 14:27

@ Faelivrin ....

Ik val mijn zusje helemaal niet aan ...
Ik heb heel lang met haar normale gesprekken gevoerd hoor .
Als dat allemaal niet helpt moet je juist misschien is een keertje aan gaan vallen !
Je kan niet altijd blijven smeken : Doe aub normaal ?
Ze doet het toch niet namelijk !
En ik ben liever Streng & Aanvallerig , dan Poeslief & Medelevend ...
Zeker als het naar mijn idee alleen maar slechter gaat ...

Kijk dit gedrag en wat ze uitspookt moet ze zelf weten
Maar niet tenkoste van haar school dus haar toekomst ...
Bij deze man word ze geen 70 hoor

@ Aniron :

Zoals jij haar kent bij hem is ze poeslief , dat zegt hij ook ...
Hier en op school is het een beest : Luisterd niet , loopt gewoon weg als je met haar praat ,
En ga zo maar door ....
Er valt gewoon niet mee te praten , ja dat wel ...
Maar niet over het onderwerp "man" want dan loopt ze weg !
En nou moet ik eerlijk zeggen :
Ja hulp heeft ze nodig want als "hij" nee tegen haar had gezegt :
Had ze echt wel een ander slachtoffer gevonden hoor ...

Ik denk dat ze persoonlijk opzoek is naar een soort van "vader/ouder"
Maar dat doet ze op een heel verkeerde manier...
Naar jongens van eigen leeftijd trekt ze totaaal niet !!