nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmm

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 17:21

dermovate vind ik ook een erg goede zalf, maar gebruik het inderdaad alleen als het niet anders kan. heb het net nagekeken, emovate heb ik ook thuis (wist niet meer hoe het heette, heb het altijd over de 'rode' en de 'gele' zalf Knipoog ) maar bedankt! Lachen wist wel dat het een van de sterkste zalven was, maar niet dat het de sterkste zalf van 'legaal' NL is. ik zal er nu inderdaad mee oppassen!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:33

Bij die lichttherapie verbeterd het een beetje, maar niet genoeg om echt blijvend resultaat te hebben. Jammer...

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 17:38

AstraGirlie schreef:
Bij die lichttherapie verbeterd het een beetje, maar niet genoeg om echt blijvend resultaat te hebben. Jammer...

heb jij hier ervaring mee?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:43

Mijn moeder heeft een tijdje gedaan, maar is nu weer gestopt ermee.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 17:44

AstraGirlie schreef:
Mijn moeder heeft een tijdje gedaan, maar is nu weer gestopt ermee.

behoorlijk balen voor je moeder!

@ ma_rie_tje: heb jij hier dan wel goede ervaringen mee?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 20:45

whoehoe! heb deal met mn pap gemaakt. ben bijna eczeem vrij sinds maanden en als t helemaal weg is gaan we met zn allen een keer zwemmen. dan ga ik de moed verzamelen om weer in een zwembad te duiken, kijk er nu al naar uit.

nu maar hopen dak niet teveel stress heb voor mn tentamens, anders dan kan ik nog langer wachten... Knipoog

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:46

Veel plezier dan! Kan me voorstellen dat dat goed moet aanvoelen!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:54

Go jij! Go jij! Kim ik wens je alvast veel plezier! Go jij! Go jij!

Net zoals ik mijn eerste stukje chocola at nadat het een jaar zo vreselijk slecht met me was geweest en ik me 1 x niet aan m'n dieet hoefde te houden Haha! Heerlijk gevoel is dat Bloos

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:11

bij mij heeft het wel heel erg geholpen

Al moet ik eerlijk zeggend at ik het bijna 4 maanden (!!!) heb volgehouden, en sinds dien 1 of 2 keer ind e week onder de zonnebank lig!

Ik viond het juist wel een geweldig resultaat geven!Na de lichttherapie was ik helemaal eczeem vrij (na zo'n 2,5 a 3 maanden) voor mij heeft het giga veel verschil gemaakt.

Kimmm, pas echt op met de dermotave (en emovate) het doet veel goed, maar het maakt misschien nog wel veel meer kapot.
en als je huid droog is NOOIT geparfumeerde bodylotions op doen!

Heel veel succes allemaal

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 12:05

ik heb het inderdaad zo ontzettend veel zin in Haha!

ma_rie_tje: ik gebruik helemaal geen bodylotions en zeker niet met parfum en andere zooi, daar kan ik echt niet tegen! ik gebruik dat al jaren en jaren niet meer Lachen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:27

Mijn moeder reageert ook zo sterk op geparfumeerde dingen, zelfs van halskettingen krijgt ze soms uitslag.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:51

Gaaf kimmm dat je gaat zwemmen (waarschijnlijk dan, maar ik zal mee duimen dat je toch zeker gaat Tong uitsteken ).

Ik kan ook geen geparfumeerde dingen meer zien, echt te erg. Van mijn zilveren kettinkje krijg ik soms ook uitslag als ik heb gezweet dan. mijn vader zegt dat dat bij verschillende gevoelige mensen zo'n effect heeft zweet (zout) en zilver.

heb ook dermovate en emovate. emovate voor mijn ogen. maar moet zeggen dat ik daar geen gebruik meer van hoef te maken want bij mijn ogen is het weg Haha! dat was echt de werking van de make-up. ik kon gewoon echt niet meer tegen make-up. toen ben ik het alleen tijdens het uitgaan gaan dragen (hallooo Tong uitsteken ik droeg eerst elke dag make-up, was echt afkicken..) maar als ik dan de volgende dag (haalde het er s' avonds wel af) wakker werd met opgezette ogen en naderhand eczeem.. nou daar ben ik nu ook maar mee gestopt.
Ik hoop dat de overgevoeligheid voor make-up van de zomer weg is, want ik draag toch erg graag make-up.

Hoe zit het bij jullie met make-up?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 15:14

thanx voor het alvast gaan duimen laar, wil echt zo graag weer een keer mee met zwemmen Vork

ik heb echt helemaal geen last van eczeem als ik make-up draag, maar gebruik je dan ook foundation enz? of is het echt alleen je ogen? ik gebruik namelijk altijd alleen mascara en een lijntje met oogpotlood. verder helemaal niets. maar ik snap helemaal dat het afkicken is, balen zeg! ik kan ook niet zonder make-up, heerlijk spul Tong uitsteken

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:46

Nee foundation heb ik nog nooit gedragen, wist al wel dat dat geen lekker effect zou hebben. maar ik had altijd mascara en oogpotlood op en zo nu en dan oogschaduw

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 17:40

heel erg balen, kan eigenlijk niets anders zeggen Bloos mmm... ook niet alleen een klein beetje mascara?

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:46

Nope.. helaas niet. dat heb ik toen een keertje geprobeerd na een paar weken geen make-up gedragen te hebben. gewoon een klein beetje mascara. maar rond 7 uur 's avonds begonnen mijn ogen droog te voelen en jeuken en ze werden rood. en de volgende dag had ik daar weer eczeem Scheve mond echt lomp

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 18:37

Laar schreef:
Nope.. helaas niet. dat heb ik toen een keertje geprobeerd na een paar weken geen make-up gedragen te hebben. gewoon een klein beetje mascara. maar rond 7 uur 's avonds begonnen mijn ogen droog te voelen en jeuken en ze werden rood. en de volgende dag had ik daar weer eczeem Scheve mond echt lomp

ja inderdaad! Boos!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:18

Is dat bij alle make-up zo? Anders moet je eens informeren bij de Tuinen oid. voor natuurlijke make-up. Mijn moeder heeft ook mascara zonder troep erin, misschien dat je huid daarop reageerd.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 20:07

xMarit schreef:
Is dat bij alle make-up zo? Anders moet je eens informeren bij de Tuinen oid. voor natuurlijke make-up. Mijn moeder heeft ook mascara zonder troep erin, misschien dat je huid daarop reageerd.

dat kan inderdaad wel eens zo zijn, dat het te chemisch is ofzo? nog nooit gehoord van natuurlijke make-up Clown maar het zou beset eens kunnen helpen. het proberen waard zou ik zeggen Vork

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:57

tip: doe de mascara alleen op de puntjes van je wimpers, en niet vanaf dichtbij je ooglid Tong uitsteken (dan zie je er niet "bloot" uit, qua ogen dan, en zo heb ik geen last van eczeem bij mn ogen)

Let wel op, als je erg lange en krullende wimpers hebt, dan komt het alsnog tegen de bovenkant van je oogding aan (je vel dus maar weet ff naam niet) en krijg je het alsnog.

Nog een tip: als je mascara zo gaat gebruiken, koop een nieuwe. Na gebruik even het borsteltje schoonmaken (neem niet watervaste) door met heet water te spoelen (of miss een beetje oogmakeup remover) droogmaken en terug er in doen. Je mascara gaat wel sneller op, maar minder last van je ogen.

nog 1 laatste tip, als je het er weer vanaf haalt, doe dan dan niet lekker ordinair met een watje met spul, daar reageer je ws ook best heftig op (ik wel)
pak 2 wattenstaafjes, doe daar wat oogmakeup remover LOTION(!!) op, zet het tegen je wimpers en draai ze (zodat je met de draaiende wattenstaafjes je wimpers afrolt)
Ideaal Tong uitsteken komt het ook niet op je huid, maar de mascara er wel af!

edit: spul van de tuinen maakt erg weinig verschil waarschijnlijk, bij je ogen ben je vaak of overal gevoelig voor, of nergens.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:38

Toen ik veel eczeem had op mn gezicht kon ik geen mascara opdoen, maar als het eczeem weg is heb ik er geen last van. Wie van jullie heeft nog meer voedselallergie? (intolerantie) dat is bij mij de grootste oorzaak van mn eczeem...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:02

ik heb het van voedsel (melkproducten en al het fruit behalve citrusvruchten, bijna alle groene groenten zoals spruitjes, spinazie, andijvie, ect)
Maar ook contact allergie (honden, paarden katten, konijnen, ect) ik heb het zowel met hun haren op mijn huid, als dat ik er van ga niezen, dikke ogenkrijg, ademhalings problemen en eigelijk helemala opzwel..

het het dus van alle kanten, jeetje wat ben ik bevoorrecht (NOT!)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:22

Wat veel joh! Jemig ... ik heb het bij koemelk, kippeneiwit, amandelen, chocola, noten, koffie, hooistof, en nog een metaal soort maar ik kom effe niet op de naam. Iets met de C ofzo Vork Vroeger had ik ook nog varkensvlees, en kleurstoffen maar daar heb ik geen last meer van.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 15:27

ik heb ondertussen verschillende tientallen tests gehad, maar nergens is er iets uitgekomen. heb ook de tests gehad die ze alleen bij kinderen onder de 6 jaar geven. ook niets. ze kunnen me alleen vertellen dat het van binnenuit komt, joh Clown

als je weet waar je niet tegen kan, kan je dat tenminste uit de weg gaan. het is bij mij altijd weer afwachten en een verassing als het weer komt opzetten Lachen

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 16:59

Ma_rie_tje, bedankt voor je tips! dat ga ik eens proberen dan.
Ik ben ook (lichtelijk allergisch) voor katten en paarden. maar dat uit zich niet in eczeem, maar gewoon snotterig en rode opgezette ogen.

Vanavond laten mijn zus en ik een proffesionele portretfoto maken voor mijn vaders 50e verjaardag. Ik zie er wel een beetje tegenop nu, want mijn gezicht ziet er behoorlijk vlekkerig uit na dat weer van gisteren.

En we laten de foto dus ik kleur maken, dat wil mijn zus graag. en van de andere kant weet mijn vader wel dat ik er nou eenmaal zo uit zie, zo nu en dan. maar ik vind het toch zonde Boos!