[Centraal] Het piercingtopic, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: [Centraal] Het piercingtopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:05

Maar als je het stiekum laat zetten, zijn ze dan ook zo vreselijk om je te dwingen hem ook weer eruit te halen?? Ach gut

kadeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:07

Lous schreef:
Maar als je het stiekum laat zetten, zijn ze dan ook zo vreselijk om je te dwingen hem ook weer eruit te halen?? Ach gut

Ja...Plus, ze zouden me nog meer controleren Rolleyes

edit: Heeft er eigenlijk iemand een foto van iemand met een doorzichtige industrial ? Of een industrial bestaande uit 2 aparte oorringen?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:12

ff googlen?

Maar het probleem is dat je pas een doorzichtige industrial erin mag doen als de ander genezen is Scheve mond

kadeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:15

Hmm, maar misschien kan ik vragen of de piercer dan een doorzichtige industrial erin doet?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:16

ja, dat kun je wel doen denk.. Met mn tongpiercing vroeg ik ook om doorzichtig balletje ivm. werk en school. Nu heb ik er gewoon een zilverkleurige op, met groen katteoog haha.
Heb overigens van de zwelling ongeveer een weekje last gehad, kon 3 dagen ongeveer niet goed eten..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:33

kadeetje schreef:
@ Lous :
"Piercing is eigen keuze. Risico's moet je dus zelf beslissen of je die wilt nemen."
Jaahaa, dan reageren m'n ouders met 'dat zij erop moeten kijken', en dat piercings marginaal zijn, dat dat niet past bij m'n niveau , dat het niet mooi is en ordinair...<_<

"Of je moet het op een of andere manier minder zichtbaar zien te maken"

Dat wil ik gerust doen, maar ik mag het simpelweg niet, m'n ouders luisteren niet eens Clown
Vraag ik erna dan nog wat, antwoorden ze niet meer en zijn ze kwaad.

Duplo schreef:
das zeker balen van je ouders Scheve mond

ik heb het geluk dat mn vader vond dat ik het zelf moest weten Tong uitsteken

en hij dacht dat ik alleen info zou vragen en het toch niet zou durven doorzetten Vork

haha had ik hem mooi te pakken Cool

Waarom mag ik geen ouders hebben zoals jouw pa Scheve mond ...

dat is bij mij ook t probleem.. mn ouders 'moeten' er tegenaan kijken 'de hele dag'.. vind t echt onzin.. ik wil echt heel graag een tongpiercing, alleen ik ga t dus ook echt niet gewoon laten zetten, daar komen ze achter en dan moet ie er zeker weten uit..
toch blijf ik t vragen ^^ ik zou echt zo graag gwoon nu naar de stad fietsen om er 1 te laten zetten (ja t is avond, maar even voor t idee Tong uitsteken) maar ben ook wel klein beetj bang voor naald.. maar dat kan ik wel aan denk ik zo... kwestie van doorbijten toch?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:38

Hier zit eeentje met een gigantische naalden angst. Kom niet bloedprikken of voor een infuus of inenting. Ik wordt gek.

Maar heb inmiddels een tatoeage op mijn enkel en twee navelpiercings gehad ( eerste scheef en gaan ontsteken, de tweede ook weer gigantisch geen ontsteken, wel goed schoongemaakt altijd).
Bij piercen niet naar de naald kijken en dat is makkelijker dan in die andere gevallen. het gaat zo snel, dat je even een prikje voelt,maar niet meer, het is zo gebeurt. Bloos

kadeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:41

Snoekiej schreef:
dat is bij mij ook t probleem.. mn ouders 'moeten' er tegenaan kijken 'de hele dag'.. vind t echt onzin.. ik wil echt heel graag een tongpiercing, alleen ik ga t dus ook echt niet gewoon laten zetten, daar komen ze achter en dan moet ie er zeker weten uit..
toch blijf ik t vragen ^^ ik zou echt zo graag gwoon nu naar de stad fietsen om er 1 te laten zetten (ja t is avond, maar even voor t idee Tong uitsteken) maar ben ook wel klein beetj bang voor naald.. maar dat kan ik wel aan denk ik zo... kwestie van doorbijten toch?

Een tongpiercing..Dat zie je toch niet echt?
Toch veeeele minder dan een oorpiercing! Clown
Je kan er ook een doorzichtig staafje indoen he Knipoog Dan zien ze dat niet echt!

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:44

loyalty schreef:
@Sannii : waarom mag je die piercings niet op je school?? als vragen mag?

Zit op een redelijk strikte school ,alhoewel het wel op veel aso-scholen niet mag in Belgie .
We mogen geen piercings, ook geen rokjes of broeken korter dan een handlengte boven je knie , en nog zo regels .

In het reglement staat zelfs dat jongens geen oorbellen mogen en meisjes alleen de klassieke oorbellen .

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:45

Ik ga nog steeds voor een tongpiercing. Moet wel nog even wachten, ga volgende week donderdag een week naar het buitenland. Bloos

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:48

nouja het lijkt me gewoon niet zo verstandig om er een te laten zetten terwijl het niet mag. ik hoef maar 1x per ongeluk mn tong uit te steken en t is gebeurd.. en die tong word onwijs dik natuurlijk en dat lijkt me ook wel dat dat opvalt..
en als ik dan een doorzichtige tongpiercing zou laten zetten, jah, ik neem t niet om t helemaal door niemand te laten opvallen.. ik wil dan wel gewoon dat het zichbaar is..
en ja een oorpiercing zie je niet als je haar voor je oren hebt, anders wel erger denk ik Tong uitsteken

kadeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:49

Sannii schreef:
loyalty schreef:
@Sannii : waarom mag je die piercings niet op je school?? als vragen mag?

Zit op een redelijk strikte school ,alhoewel het wel op veel aso-scholen niet mag in Belgie .
We mogen geen piercings, ook geen rokjes of broeken korter dan een handlengte boven je knie , en nog zo regels .

In het reglement staat zelfs dat jongens geen oorbellen mogen en meisjes alleen de klassieke oorbellen .

Ik zit ook op een redelijk strikte (ASO) school ....Wij mogen geen 'feestkledij', strandkledij, geen sportschoenen aandoen, geen slippers, geen hakje groter dan *???* mm, geen extravagante kledij, geen topjes, geen spaghettibandjes,...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:51

Lous schreef:
Hier zit eeentje met een gigantische naalden angst. Kom niet bloedprikken of voor een infuus of inenting. Ik wordt gek.

Maar heb inmiddels een tatoeage op mijn enkel en twee navelpiercings gehad ( eerste scheef en gaan ontsteken, de tweede ook weer gigantisch geen ontsteken, wel goed schoongemaakt altijd).
Bij piercen niet naar de naald kijken en dat is makkelijker dan in die andere gevallen. het gaat zo snel, dat je even een prikje voelt,maar niet meer, het is zo gebeurt. Bloos

Idem hier Ja
Alleen heb ik 1 tattoo in mijn lies (en wil er nog een op mijn enkel bij laten zetten) en heb ik een tong en neus piercing.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:04

Nou ik denk dat ik na mijn tongpiercing wel klaar ben.
Was ik eigenlijk al na mijn navelpiercing, maar voel me zo kaal zonder piercing. En heb altijd zitten twijfelen aan wel of geen tongpiercing. Bloos

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:52

Ja, heb ook naaldenangst, is zo`n tattoo dan niet heel eng?
En ik heb nooit geweten dat scholen ook zó strikt konden zijn, jemig..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:57

soeske schreef:
Ja, heb ook naaldenangst, is zo`n tattoo dan niet heel eng?
En ik heb nooit geweten dat scholen ook zó strikt konden zijn, jemig..

daar zat ik me idd ook over te verbazen! lijkt me vreselijk! t klinkt alsof er nog net geen uniformen zijn doorgevoerd Tong uitsteken

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:00

wij lopen (met praktijk dan) helaas wel in uniformen.. Bah, zo`n stom mantelpakje. Rokje over je knieën (zo jaren uhh, 60? Tong uitsteken ) waarin je neit eens kunt fietsen hihi.
Maar dit is wel heel off topic haha

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:01

De naald zie je gelukkig niet.
Maar je voelt hem wel. Het voelt alsof je duizenden prikken krijgt.....
Ik heb voor mijn tattoo van ongeveer 4 bij 6cm ongeveer 45 minuten pijn zitten lijden Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:33

Ik zat op een college en even denken wat allemaal niet mocht:

* buik niet zichtbaar (straf gekregen toen ik me uitrekte, t shirt omhoog kwam en je halve cm buik zag)
*iets dat er niet conventioneel uitzag (straf gekregen voor skatersbroek, en broek waar stukken opgenaaid waren, had hem zelfs zo gekocht)
*schouders bloot
*rokken hoger dan je knie
*sandalen of schoenen waarin je je tenen ziet
*meisjes mochten hun haar kleuren, alleen in natuurlijke kleuren wel, en jongens helemaal niet (jongen met blonde mechen werd naar huis gestuurd en kon terugkomen als hij langs de kapper geweest was)
*lang haar bij jongens in een staart
*1 oorbel per oor (veel miserie om gehad)
*geen percings (en heb er toch mooi een jaar met me tongpiercing gelopen)
en ga zo maar door...

Het beleid wordt met de jaren wel minder strak, schouderloze topjes mogen nu maar geen spaghettibandjes.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:42

Zo streng heb ik het in Nederland gelukkig nog niet meegemaakt.
Denk dat er in Nederland ook bijna geen scholen zijn die zulke strenge regels hanteren....

Maar we gaan een beetje off-topic.. Bloos

Maar over het accepteren van piercings gesproken..
Ik hoor vaak dat mensen het viezer vinden als iemand een afgeplakte piercing heeft dan een zichtbare piercing.

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:52

Ja dat ziet er ook raar uit tog!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 00:01

poes schreef:
Ik zat op een college en even denken wat allemaal niet mocht:

...

jup, zo was het op beide scholen waar ik zat.
zelfs een thirt zonder mouwen mocht niet Rolleyes

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 00:04

Idd en in mijn laatste jaar hebben ze dat afgeschaft en MY GOD de eerste dagen was het echt stormloop van mouwloze shirtjes Haha!

Die regels werden heel strikt toegepast ook. Ooit eens een meisje die onder haar trui een topje met spaghettibandjes aanhad. Smiddags werd het onverwacht zo ontzetten warm, en toch moest ze haar trui aanhouden, zelfs in de les...

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 00:07

Bij ons mochten jongens geen opvallende kapsels.
Dus het haar mocht niet te lang zijn. Bv zo'n 6cm en het dan rechtzetten was not done Rolleyes
Zeker gene hanekam enzo.

En dat voorval met dat meisje, dat is ook al voorgevallen Clown

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 00:30

Ben gisteren meegeweest (voor de toestemming) met mn dochter om een navelpiercing te zetten. Vind het wel leuk staan...

Maar ik weet nu waar ik terecht kan als het nodig mocht zijn, bij jullie Haha!

Trouwens maar goed dat ik dat van het uitgroeien (?) niet eerder gelezen heb hoor, vind ik wel eng klinken.