[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardennamen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 12:49

Faelivrin schreef:
WildWings schreef:
Pfew, dankuwel ! Haha!

Alsjeblieft. Knipoog

Nou ben ik dus zwáár ziek, constant overgeven enzo, niet echt wat je noemt prettig. Maargoed, ik slik de pil gewoon door, zit in de 1ste week, nu ben ik een week [Doe denk ik iets langer rekenen, weet niet welke dag ik moet rekenen vanaf het niet-safe zijn? Laatste keer dat ik heb over gegeven?] niet safe he? En geld de regel nu ook dat ik een MAP in moet slikken als ik minder dan een week geleden sex heb gehad? [Bij pil vergeten wel, maar nu ook?] Lachen

Beterschap in ieder geval. Als jij continue aan het overgeven bent, is de kans groot dat je niet meer beschermd bent. Als de pil nog in je maag zit en je geeft over, dan kan die pil zn werking niet meer doen Knipoog Weet niet precies de tijd die ertussen moet zitten tussen innemen en overgeven, maar zo heel lang is dat niet.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 16:15

Okee, dankjewel. Nou voorlopig slik ik de pil gewoon door [Toch?] na hoeveel tijd ben ik ZEKER weer beschermt? Lachen

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:29

Ik zou zelf de hele maand aanhouden als onveilig Knipoog Als je dat echt zeker wilt weten, zou je even je huisarts moeten bellen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:13

Okee, dan houd ik de hele maand aan als onveilig. Lachen Dankjewel.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:02

Ik las net in 'n topic ergens dat je van de prikpil depressief kunt worden?
Ik ben al een paar jaar aan de prikpil..
Volgensmij ben ik daardoor ook wat aangekomen..
Maar ik ben 2 jaar terug depressief/overspannen geweest(heeft met verleden te maken)en slik dus antidepressia ertegen.
Ik zit al een tijdje te denken om met de prikpil te gaan stoppen,vanwege dat ik wat aangekomen ben,maar ik me af en toe ook erg rot voel enz...
Ik ben aan de prikpil gegaan omdat ik niet tegen de 'gewone' pil kan; heb hierdoor dus trombose gekregen,én ik had altijd erg last van m'n ongesteldheid;vreselijke buik/rugpijn;ik moest me constant ziekmelden vóor m'n werk/school.
Ik heb dus laatst een gesprekje gehad met m'n huisarts,en toen vroeg ik of er ook échte goeie medicijnen zijn tegen de ergste buikpijn/rugpijn,en hij zei van wel..En dat hoop ik dan maar,want ik heb géén zin in om me doodziek te voelen,van de pijn...
Nou is m'n vraag; wie is er ook altijd zo ziek van,en slik je daar wat tegen,en helpt dat dan écht?

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:57

Ik heb net mijn afspraak voor mn spiraal verzet, omdat we straks midden in een verhuizing zitten en het lijkt me dan niet zo handig. Stel dat ik de hele dag plat lig van de pijn (dat had een collega van mij nl), ik wet het niet, maar je zult natuurlijk net zien. Maar van degene die ik aan de lijn had moest het perse in mijn menstruatieperiode, nou vooruit dan maar. Met zn tweeën zitten rekenen wanneer ik dan met de pil moet stoppen, grote verassing voor haar dat ik altijd bijna een week later dan het stoppen begin te menstrueren, al kwam dat volgens haar dan precies goed uit. Niet dus, want het duurt bij mij maar 3 dagen Haha! Maar we zijn eruit gekomen, midden in mijn vakantie, ideaal! (en vriend ook heel blij, want we moeten wel een tijdje aan de condooms ivm het afbreken van mn pilstrip, zijn die dingen straks ook mooi op Clown )

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:57

Ik hoop dat de condoomperiode niet zo'n denderend succes als bij ons wordt (niet dus Boos! )

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 18:28

wij hebben het 1 keer met condoom gedaan, de eerste keer, en dat was eens maar nooit weer... gelukkig hoeft het ook niet meer Haha! Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 18:33

Idd nog 16 dagen en dan begin ik gelukkig met een nieuwe pilstrip Ja

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 18:44

poes schreef:
Ik hoop dat de condoomperiode niet zo'n denderend succes als bij ons wordt (niet dus Boos! )

Haha, waarschijnlijk wel. Ik ben bang dat we ze spontaan vergeten, aangezien we ze ook nooit gebruiken.. Er werd me aan de telefoon verteld dat we een maand lang condooms moeten gebruiken, maar ik dacht dat het spiraal meteen werkzaam is.

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:00

Even een vraagje..

Ik ben nu 3 weken aan de pil.
Na 1,5 week werd ik weer ongesteld en toen ben ik 7 dagen ongesteld geweest.
Na 2 dagen nadat m'n ongesteldheid weer over was, begon het 'feest':( weer.
Ik ben nu dus weer ongesteld...
Is dit normaal dat m'n lichaam even zo in de war is?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:48

enny schreef:
poes schreef:

Haha, waarschijnlijk wel. Ik ben bang dat we ze spontaan vergeten, aangezien we ze ook nooit gebruiken.. Er werd me aan de telefoon verteld dat we een maand lang condooms moeten gebruiken, maar ik dacht dat het spiraal meteen werkzaam is.

Spiraal is inderdaad meteen werkzaam. Maar ik snap je niet meer wat je nu gaat doen met de pil Haha! Tong uitsteken

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 17:34

Hoi! Zijn hier veel nuvaring gebruikers? Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb een vraagje..
Ik wou doorringen gisteren.. maar heb hem 6 uur te laat ingedaan..
(Dus wel ene eruit maar vergeten die andere erin te doen.. 6 uur later pas aan gedacht.. )

Week ervoor geen s.ex gehad. maar meteen na het indoen wel.. Nagelbijten / Gniffelen
Stom was dat denk ik.. maar weet iemand de risico's?

*schááámt

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:10

Mhm, ik denk dat als je alsnog een stopweek inlast, er niets aan de hand is Ja

Je moet toch gewoon kunnen seksen lijkt me, in je ringvrije week? Weet het niet zeker hoor, zou het voor de zekerheid nog even opzoeken ergens, als dat kan Ja

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:49

Paardennamen schreef:

Spiraal is inderdaad meteen werkzaam. Maar ik snap je niet meer wat je nu gaat doen met de pil Haha! Tong uitsteken[/quote]

Ja, het klinkt allemaal ook niet meer zo logisch Knipoog Het komt er iig op neer dat ik ervoor moet zorgen dat ik ongesteld ben als ik bij de gyn kom. Dus moet ik van een nieuwe pilstrip 5 dagen slikken ofzo en dus stop ik midden in de eerste week en dan moeten we dus andere anticonceptie gebruiken (spiraal gaat pas een week later na het stoppen met de pil erin) Het klinkt nog niet erg duidelijk hè Verdrietig

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 16:37

Was het dan niet makkelijker geweest wanneer je weer een afspraak had gemaakt aan het einde van je strip?

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:57

Heeft iemand er ervaring mee, dat als je stopt met de pil, dat je humeur dan verandert?
Ik denk (en hoop) namelijk dat als ik met de pil stop, dat mijn humeur dan verbetert, positief dan Lachen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:58

Kan goed, ik ben ooit van de diane35 depressief geweest dus Lachen

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:43

Paardennamen schreef:
Was het dan niet makkelijker geweest wanneer je weer een afspraak had gemaakt aan het einde van je strip?

Ja, eigenlijk wel. Maar ik ga verhuizen naar een andere stad en dus ziekenhuis en wil zo snel mogelijk van die pil af. Had op zich beter kunnen wachten, maar daar heb ik dus weer geen geduld voor Clown

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:50

[quote="Barco
Ikzelf heb een vraag voor iemand die de mirena al heeft laten verwijderen.
Ben je bij de HA geweest of heb je het door de gyn. laten verwijderen?? had je daarna veel last van bloedingen? En ben je snel weer regelmatig ongesteld geworden??
Alvast bedankt!![/quote]

heeft iemand hier nog antwoord op???

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:15

ff vraagje.. ik kwam er gisterochtend achter dat ik mn pil van vrijdagochtend vergeten was, ik heb ze toen alletwee tegelijk ingenomen (ik zit in de laatste week van mn strip). Vanochtend heb ik de laatste pil van de strip ingenomen. Als ik nu morgenvroeg meteen met een nieuwe strip begin ben ik beschermd toch? Althans dat staat wel in de bijsluiter, maar ik wil het toch even zeker weten.. schrok nogal, want normaal vergeet ik nooit 'n dag Nagelbijten / Gniffelen

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:24

Janneke: volgens mij zit je dan veilig hoor. Geloof je bijsluiter maar!

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:37

ja dat moet ik maar doen dan, normaal ben ik altijd supervoorzichtig..

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:53

kwadraatje schreef:
Heeft iemand er ervaring mee, dat als je stopt met de pil, dat je humeur dan verandert?
Ik denk (en hoop) namelijk dat als ik met de pil stop, dat mijn humeur dan verbetert, positief dan Lachen

Ik heb zéker verandering gemerkt toen ik stopte met de pil: binnen 2 weken was ik van mijn moodswings af en voelde ik me zoveel beter! De pil zorgde er bij mij echt voor dat ik pieken en dalen had: ik kon heel happy zijn, maar ook heel down zonder reden.
En eigenlijk merkte ik dat verschil pas toen ik ermee stopte Ja

Nu ik weer aan anticonceptie ben, nu de nuvaring, merk ik weer hoe mijn stemming verandert. Ik ben blijkbaar gewoon heel gevoelig voor die hormonen, erg vervelend, zonder reden kan ik heel knorrig en nors zijn Clown

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 09:36

Weten jullie hoe dat zit,
Als je net je stopweek hebt gehad, en je bijv donderdag weer met een nieuwe strip moet beginnen.... normaal neem je de pil ongv 10/11 uur 's avonds.
Maar je pil blijkt op te zijn.... dus moet je nieuwe halen vrijdagochtend en neem je de nieuwe vrijdagochtend rond 12/1en in.
Is nu de pil verminderd in werking?
Eigenlijk heb je dus een halve dag langer een stopweek gehad..