chronische moeheid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cracker

Re: chronische moeheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:59

Het kan dat je naast fibromyalgie ook pfeiffer hebt gehad of chronische vermoeidheid.
Bij een vriendin van mij is ook pas de diagnose fybromialgie + pfeiffer gesteld. Zij vertelde mij dat een klacht van fybromialgie vermoeidheid is. Maar daarnaast CVS of pfeiffer kan dus even goed... Dan zit je dubbelop... Scheve mond

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:19

Pfeiffer kan d.m.v. een bloedonderzoek via de HA getest worden. CVS is een andere zaak, helaas.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:27

heb je al eens gekeken naar electrosmog of asparaamgebruik, verkeerde voeding etc. etc.
Mijn dochter van 9 jaar reageert op de afstandstelefoon ( dect signalen) als we 's avonds de telefoon aan laten is ze 's morgens bekaf en heeft ze slecht geslapen. Bij ons gaat de stekker eruit 's avonds. Dit soort dingen kan je laten meten in je huis.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:32

Wat doen jullie er allemaal tegen ?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:48

Marjo_Wystan schreef:
Ik hoop niet dat ik beide (fibromyalgie en chronische vermoeidheid of iets dergelijks) kan krijgen Huilen ?
en kan dit wel getest worden...?

Dit komt vaak samen wat ik erover gehoord heb.
Cvs is niet te testen. Ze weten niet waardoor de klachten komen en is dus daarom ook niet erkent.

Veel ziektes/aandoeningen geven dezelfde klachten, dus laat je goed onderzoeken bij een internist.

Wanneer de klachten eel erg zijn,maar niks te vinden is wat de klachten in die mate kan veroorzaken, gaan ze over cvs praten.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:06

Morgen begin ik in het AMC! Eerlijk gezegd zie ik er heel erg tegenop, want het is anderhalf/2 uur reizen bij mij vandaan met openbaar vervoer, en het begint om half 10 's ochtends, terwijl ik dan normaal gesproken pas met moeite me bed uit kom. Ik kan waarschijnlijk gelukkig wel opgehaald worden want na de heenreis en 2.5/3 uur training betwijfel ik of het nog een goed plan is in de metro/bus te stappen.

Ik hoop zeker dat ik er wat aan heb, want het gaat totaal niet lekker de laatste tijd. Ik heb constant spierpijn in mijn hele lichaam en pijn in me knieen en enkels en val regelmatig omdat ik te weinig kracht in me benen heb om mezelf overeind te houden als ik moe ben. Ben ook weer een stuk moeier de laatste tijd terwijl het juist weer de bedoeling is om aan t werk te gaan, dus dat schiet niet op zo..

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:15

Heel veel succes! Wat staat er morgen op het programma?

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:19

Succes Teszzz!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:35

Heel veel succes.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:22

jeetje wat een reis.. hoe is het gegaan?

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:53

Mijn moeder had vrij genomen om me te brengen en op te halen wat ik wel heel fijn vond, want het bleek toch een stuk zwaarder te zijn dan ik dacht.

Ik heb vandaag een introductie gehad, we zijn met zijn 13en in de groep dus iedereen heeft zich even voorgesteld en verteld waarom ie daar was en wat ie er van verwachtte. Ik blijk de enige in de groep te zijn met CVS wat ik wel jammer vind omdat ik toch hoopte wat ervaringen uit te kunnen wisselen, maar aan de andere kant ben ik er voor mezelf.

Het was vandaag erg gericht op je ontspannen en concentreren wat je doet of wat je voelt, een van de oefeningen was een soort bodyscan. Je ligt op een mat op de grond en je gaat elk lichaamsdeel heel bewust na wat je voelt, hoe dat voelt enz, maar zonder erover na te denken waar het vandaan komt of wat je er aan kan doen, en zo ga je je hele lichaam langs. Dit duurde 45 min en ik ben ondertussen 3 keer in slaap gevallen, maar aangezien we t voor de ontspanning doen ga ik er maar even vanuit dat dat een goed iets is Knipoog

deze hele week moet ik elke dag zo'n bodyscan doen met een cd die ik heb gekregen, en daarbij moet ik elke dag een aantal dingen met volle aandacht doen, om te zorgen dat je niet op de automatische piloot leeft. Een daarvan is dat ik de 1e hap die ik bij een maaltijd neem, heel bewust moet eten en proeven enz.

Wat ik er voor de rest precies van moet denken en verwachten weet ik nog niet precies, maar volgens degene die de cursus geeft zou het voor mij al een hele verbetering zijn als ik stop met constant tegen mezelf vechten, wat ik inderdaad wel doe. Als ik moe ben probeer ik wakker te blijven, als ik me niet kan concentreren blijf ik het toch proberen, en volgens haar kost dat me veel meer energie dan wanneer ik er aan toe zou geven.

Ik laat jullie iig zeker weten hoe het verder gaat, maar ik ga nu eerst een tijdje slapen want ik ben echt kapot.

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:16

Tess, wat fijn dat je moeder is mee gegaan Lachen
Zeker de eerste keer is zo'n steun wel fijn.
En dat je tijdens die oefening in slaap bent gevallen klinkt voor mij als een teken van pure ontspanning Lachen
Hoop dat je er nog veel leert en iets aan zult hebben Knipoog

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:13

Fijn dat je moeder vrij had genomen!

Wat mankeerden je groepsgenoten? Vast een aantal met fybromyalgie, whiplash?

Jeetje, dat jij zo in slaap kunt vallen zeg, wat zij lesgeefmens daarvan? Dat je lekker ontspannen bent?

Hopelijk zet de training zoden aan de dijk voor je (en hebben wij er ook nog iets aan Lachen )

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:43

Ik herken ook veel symptomen in jullie verhalen en sta ook in de wachtrij voor FM. Mijn vader heeft het en zijn oudste 2 dochters ook. Vandaag was een hel met die plotselinge ijzige kou, ik zit erbij als een eskimo Nagelbijten / Gniffelen 31 Januari heb ik een afspraak bij de reumatoloog, ben eens benieuwd.

Jeetje te TeSzZz wat heftig allemaal Ach gut
Ook voor andere slachtoffers, heel veel sterkte Ach gut

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:29

TeSzZ dat wat jij hebt gehad heet met een duur woordt autogenen training. Ik heb he ook gehad in het revalidatiecentrum waar ik heb gelopen.

Is een effective mannier om je even heel goed te kunnen ontspannen en even tussen de bedrijven door het baterijtje op te laden. Ik viel ook gerust in slaap hoor tijdens de oefeningen, maar eigenlijk is dat niet de bedoeling.

BEn wel benieuwd wat voor CD jij hebt want ik ben die van mij een beetrje zat.. ik ken hem al uit mijn hoof en wil ook graag wel eens een andere proberen Haha!

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 00:02

Zo'n 'bodyscan' gebruik ik om in slaap te vallen!
En daarvoor chakra meditatie, ik ben blij dat je je ervaringen met ons deelt.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:54

@ riant: ik laat je wel even weten hoe de cd is hehe, ik ga m vandaag voor het eerst gebruiken.

Degene die de training geeft had wel gezegd dat mensen soms in slaap vallen tijdens de oefening, maar ik had toch niet verwacht dat het mij ook zou gebeuren. Het was verder geen probleem en als ik wakker werd moest ik gewoon weer verder gaan waar de rest ook was, maar ik heb toch wel een flink stuk van de oefening gemist.

De andere mensen in de groep hebben voornl last van stress-klachten waardoor ze pijn in schouders en armen enz krijgen, een aantal met burnout of overspannen en een aantal met depressieve klachten.

Ik ga iig deze week braaf mijn huiswerk doen Lachen (een uur per dag, toch wel veel) en laat jullie zeker dinsdag weer weten hoe het gegaan is.

vlooiebaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:17

Mischien een rare vraag maar hoe slapen julie, dromen julie veel?
Ik heb ook vermoeidheidsklachten al vanaf mijn pubertijd en ik ben nu 32.
Bij mij gaat het met periodes, dan slaap ik slecht lig de hele nacht te praten in mijn slaap en word vervolgens dood moe wakker.
Soms word ik ook heel moe als ik iets gegeten heb,of krijg ik last van mijn buik.
Ook heb ik vaak keelpijn vooral als ik weer eens over mij grens ben heen gegaan en migraine achtige hoofdpijn,hier helpen de migraine pillen zeer goed voor.
Ben al heel vaak naar de huisarts geweest vaak bloed laten prikken, niks aan de hand ik krijg te horen ga maar naar een psygoloog, maar er is niks mis met mijn hoofd ik ben gewoon moe.
Ik heb ook in mijn goede periodes dat ik extreem actief ben en heel creatief en niet moe te krijgen ben.Totdat ik weer instort.
Ben blij om te lezen dat ik niet de enigste ben.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:01

Ik droom wel erg veel en praat ook in mijn slaap, naar mijn weten deed ik dit niet voordat ik altijd zo moe was.
Heb ook erg vaak last van keelpijn en al een aantal keer keelontsteking gehad.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:45

Ik herken veel in jullie verhalen, ik heb ook constant hoofdpijn en ben altijd moe.
Al ga ik vroeg naar bed en slaap ik lang uit en doe ik haast niks ik blijf moe.
Ik heb al een aantal keren bloedlaten prikken maar er kwam niks uit.
Nou heb ik gister weer opnieuw bloedlaten prikken vooral op Pfheifer en suikerziekte.
Ik ben benieuwt of er wat uitkomt maar ik ben bang van niet.
Ik wil gewoon weten wat dit is en waar dit vandaag komt.
Hoofdpijn weet ik wel dat het via mn nek vandaan komt omdat die altijd zo gespannen is (spanningshoofdpijn) maar dat heeft toch niets met moe zijn te maken?

Ik ben het echt zat en wil nu eens goedonderzocht worden Verdrietig

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:23

Ik droom ook veel vlooiebaal, maar zeker niet elke nacht.
xSemmiex. Ik heb geen spanningshoofdpijn.
De klachten van cvs zijn zeer algemeen en komen bij veel andere
ziektes/aandoeningen voor. Dus ga hier niet gelijk vanuit.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:09

UIt mijn bloedonderzoek kwam niets. Ik heb het soms zó koud s'avonds dat ik echt onder een hete douche moet omdat ik anders niet kan slapen: het is dan of ik tot het bot koud ben. En wel de thermometer op 23 graden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:10

Ik gebruik al jaren een electrische deken.
Krijg het anders ook niet warm in bed.
En krijg het dan nog meer in rug en schouders

Dus misschien een tip voor sommige hier?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:12

Wat is er bij jullie allemaal onderzocht etc. voor ze tot de diagnose chronisch vermoeid zijn gekomen? Bij wat voor artsen ben je geweest?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:59

Hihi, ik slaap onder een winterdekbed én een los dekbed erop. Mijn vriend zweet anders uit bed. Ook leg ik een hete fles water in bed bij m'n voeten.
Eerst gebruikte ik ook een electrische deken, maar die schuift een beetje en krijg ik bobbels in bed, dus ben daarmee gestopt.
Ik moet zeker niet naar bed gaan als ik het koud heb, dan word ik echt niet meer warm én kan daardoor ook niet slapen.