Niet kunnen euhm.. poepen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

More

Re: Niet kunnen euhm.. poepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 13:47

Bruin brood! Brood met veel vezels!
Ik zou geen witbrood meer gaan eten.
Maar misschien doe je dat ook wel al niet?
Ik heb gehoord dat thee ook kan helpen, van die groene thee!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 13:47

Uien. Gebakken uien of uienhachee.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:29

Ik heb hier op vakantie standaard last van! Echt vreselijk, maar ook redelijk beschamend natuurlijk. Thuis heb ik er ook regelmatig last van, maar dat is vooral mijn eigen schuld: Ik eet alleen maar wit brood, en drink soms te weinig. Ontbijtkoek helpt heel goed! Het is alleen ontzettend smerig! Voorderest heeel veel drinken! In de zomer drink ik minimaal 2 liter water op een dag, dan heb ik er geen last van, maar in de winter is dat zo koud he! Tong uitsteken
Maar het is echt een ramp, niet alleen dat het pijn kan gaan doen(bij mij is het trouwens niet langer dan 2/3 dagen) ik vind het ook maar eng het zijn toch je darmen!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:24

Ik heb hele gevoelige darmen en moet goed in de gaten houden wat ik eet. Eet ik een dag geen bruin brood, merk ik dat de volgende dag meteen. Heb het meerdere keren bij de hand gehad, en dat is geen pretje. Alles slaat bij mij op mijn darmen; stress, eten etc. En dat zorgt weer voor problemen met de stoelgang, of het is gewoon heel moeizaam, of echt diarree. Ben ik ergens zenuwachtig voor, dan zit ik de halve dag op de wc. Beweeg ik een dag heel weinig, en eet ik minder bruin brood, dan verstopt dat de boel gelijk.

Ik weet inmiddels wel voor een deel wat ik wel en niet kan eten, maar moet het goed in de gaten houden. Ik eet iig elke dag volkoren brood, erg belangrijk. Verder eet ik volkoren ontbijtkoek, dit helpt me ook. En niet te vet eten. En heel veel drinken, ik drink de hele dag door water, en ik beweeg veel.

En dan maar hopen dat alles goed gaat, want soms ook niet het geval is en dan ben ik genoodzaakt uiteindelijk naar de laxeermiddelen te grijpen, maar de pilletjes die ik heb werken niet echt. Scheve mond

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:53

ja water drinken helpt goed. veel vocht binnenkrijgen, normaal bewegen en veel vezels binnenkrijgen.

uien kan ik helemaal niet tegen, daar krijg ik ontzettende buikpijn van. ik heb er echt een hele tijd mee rondgelopen tot ik wist dat ik pijn krijg van uien. echt heel rottig, ik moet het overal uitvissen Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:03

milo schreef:
uien kan ik helemaal niet tegen, daar krijg ik ontzettende buikpijn van. ik heb er echt een hele tijd mee rondgelopen tot ik wist dat ik pijn krijg van uien. echt heel rottig, ik moet het overal uitvissen Haha!

Ja ik krijg ook buikpijn van uien maar daarna kan ik wel heel goed naar de WC. Haha!

kinky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:32

Ga eens op zoek naarhet boek Eat right 4 your type.

Ik had hier ook last van. Nu ik erachter ben dat ik varkensvlees niet kan verteren kan ik een stuk beter naar het toilet.

Google anders eens op internet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:24

Ontbijtkoek en goed helpen? Als er iets juist een verstóppende werking heeft, is het ontbijtkoek.... Verward

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:26

ontbijtkoek (volkoren variant) is gemaakt van roggemeel en rogge is een flinke vezelrijke graansoort volgens mij. En vezels stimuleren de darmperistaltiek, wat mij betreft klopt het wel. Rijstwafels verstoppen juist wel.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:49

Ik hoop dat het bij TS inmiddels wel over is... Nagelbijten / Gniffelen

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:53

En anders Hup naar de chinees of japanner en lekker pittig eten Clown Of chili concarne eten ofzo.. Clown Mn beste vriend die moet daar wel altijd van rennen Clown

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:19

Ik moet altijd van een bakje koffie rennen Nagelbijten / Gniffelen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:47

Nouks schreef:
Ontbijtkoek en goed helpen? Als er iets juist een verstóppende werking heeft, is het ontbijtkoek.... Verward

Bij mij stopt ontbijtkoek ook, ook de volkoren variant. Ik ga er alleen winden van laten... pfoei maar daar krijg ik juist verstoppingen van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:35