zowat het hele jaar door verkouden?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

n_atas

Re: zowat het hele jaar door verkouden?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 22:39

@ Gimgirl hopen dat je snel van pijn enzo af ben!

Ik moet binnen 3 weken gebeld zijn ( of een brief krijgen ) wanneer de exacte datum wordt van mijn operatie!
echt lekker joh dat je eral tenminste van af ben Vork

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:40

n_atas schreef:
@ Gimgirl hopen dat je snel van pijn enzo af ben!

Ik moet binnen 3 weken gebeld zijn ( of een brief krijgen ) wanneer de exacte datum wordt van mijn operatie!
echt lekker joh dat je eral tenminste van af ben Vork

Hee ben jij er ook nog wel Knipoog
Ik ben er gelukkig bijna van af, echt blij mee alhoewel ik niet zo zin heb in morgen dan Vork heeft lang genoeg geduurt zo.
Ik hoop dat jij ook niet al te lang hoeft te wachten,

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 22:44

nee idd wel lekker dat die morgen eruit gaan! hopen dat het dan de goede kant op gaat en je er geen last meer van heb!
en ja ik hoop dat mijn operatie ook niet al te lang meer duurt

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:46

Ik ben ook veel verkouden, het hele jaar door.
Ook 's zomers.

Heb mn neus en keel amandelen nog wel gewoon..

Succes morgen bij degene die morgen geopereerd wordt! Lachen

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:47

n_atas schreef:
nee idd wel lekker dat die morgen eruit gaan! hopen dat het dan de goede kant op gaat en je er geen last meer van heb!
en ja ik hoop dat mijn operatie ook niet al te lang meer duurt

Ja zeker, ik kan niet eens lachen of eens lekker je neus jeuken of krieblen Clown (hoe gek dat ook klinkt) of weer eens niezen, dat heb ik hele tijd op moeten houden. 1x ging het me te snel Knipoog
Echt gek is dat waarmee je neus al niet in verbinding staat, zelfs labello op smeren kon ik het met me lippen niet verdelen, echt heel vreemd is dat.

@Il0na, ik word morgen niet geopereerd hoor. Alleen hechtingen en spalken gaan er uit, zonder verdoving hiih.. Misschien moet je er ook eens laten kijken als je altijd verkouden bent?

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:47

Ik leef ook nog hoor Tong uitsteken Heb alleen niet veel tijd om te bokken helaas.

Hoe is het gegaan vandaag? Hoop dat het niet heel pijnlijk is geweest.

Bij mij niets nieuws eigenlijk, neusspray/druppels helpen naar mijn idee helemaal niet en mag 25 mei me weer melden bij de KNO. Ben benieuwd, wordt vervolgd Knipoog

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:55

Tsja met mij gaat t wel prima eigenlijk, gebruik nu de Nasonex neusspray, bevalt super zolang ik em echt iedere dag gebruik, ik merk t wel als ik een dagje (per ongeluk) oversla...

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:30

Mooi dat jullie er ook nog zijn Knipoog

Vandaag viel echt reuze mee, alleen wat ik apart vind dat je met 6 man gewoon op zaal ligt en dat je onstebeurten aan de beurt bent (gordijntjes wel dicht hoor).. Ik was dus 2e, en de man naast mij dus eerste en die hoorde je wel even 'kreunen' toen schoot ik hem al van omg nu ben ik Clown

Dus ik gelijk vragen van doet dit zeer want vorige x ging ik bijna van me stokje blablabla, KNO arts rustig uitleggen van nee valt wel mee ik snij alleen even de hechtingen door want daar zijn de spalken aan vast gemaakt en dan haal ik die er uit...
Nou en het was ook zo klaar, was alleen beetje raar gevoel want die spalken zijn echt groot nog wel ( 2 grote ovale rondjes van je wijsvinger tot je duim, echt zo groot) maar zeer deed het gelukkig niet Knipoog
En ik mocht als eerste weer weg, had goed me neus gespoeld en wond geneesde (of genas? Tong uitsteken ) al goed.

Over 3 weken weer terug komen voor controle..

Kan nu eindelijk weer lekker aan me neus kriebelen, hoe gek het ook klinkt je mist dat wel Tong uitsteken Clown

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 11:40

Gelukkig maar gimgirl dat het al beter is en het meeviel! Haha!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:56

Hoe gaat het nu GimGirl?

Ik mag morgen weer gezellig bij dr. KNO opdraven Knipoog M'n neusspray helpt nogsteeds voor geen meter, dus ben heel benieuwd wat het advies gaat worden, miss wel een nosejob Clown

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:53

Hallo Truf..

Hier gaat het goed hoor, weinig last van en heb het idee dat ik wel meer lucht krijg dus dat is mooi Haha!
Het is alleen nog wel wat gevoelig, vooral als je hem stoot (lees op bed liggen en draaien o.i.d.) of er aan kriebelen kan niet lekker maar goed..
Ben vorige week voor controle geweest en zag er mooi uit, moet alleen nog wel minstens een jaar blijven spoelen 1 a 2x per dag.. en over half jaar terug komen..

Ben benieuwd wat ze bij jou Truf gaan zeggen.. succes

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:01

Gelukkig dat het zo goed gaat! Lijkt me wel vervelend om te moeten spoelen of wendt het inmiddels wel?

Ik ben dus vandaag weer naar de KNOarts geweest. Mijn neusspray hielp niet, dus ging hij weer even in mn neus kijken. Ik kreeg eerst watten in mn neus met 2 vloeistoffen er in, 1 om te verdoven en 1 tegen zwelling. Ging hij weer kijken met zo'n metalen kijker van 15 cm lang, voelde niet zo fijn Clown
De conclusie was dat mijn onderste neusschelp vrij groot is en m'n neusgaten vrij klein zijn. Ik moet nu eerst weer Otrivin achtige neusspray gebruiken en wordt vrijdag gebeld over de verdere plannen. Dan kan er besloten worden om te gaan opereren, omdat dit waarschijnlijk wel nut heeft. Nu begint mn moeder alleen te miepen dat het wel een hele ingreep is en dat ik wel 2 dagen met watten in mn neus moet lopen. Maar dat ongemak wil ik wel voor lief nemen als het daarna veel beter kan zijn.

Wordt vervolgd Clown

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 19:00

Spannend Trufje!

T klinkt misschien raar, maar ik hoop voor je dat ze je neus gaan verbouwen. Ben je dr meteen van af, dat gezeik met neussprays die toch niet werken, bah!

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:15

Truf schreef:
Gelukkig dat het zo goed gaat! Lijkt me wel vervelend om te moeten spoelen of wendt het inmiddels wel?

Ik ben dus vandaag weer naar de KNOarts geweest. Mijn neusspray hielp niet, dus ging hij weer even in mn neus kijken. Ik kreeg eerst watten in mn neus met 2 vloeistoffen er in, 1 om te verdoven en 1 tegen zwelling. Ging hij weer kijken met zo'n metalen kijker van 15 cm lang, voelde niet zo fijn Clown
De conclusie was dat mijn onderste neusschelp vrij groot is en m'n neusgaten vrij klein zijn. Ik moet nu eerst weer Otrivin achtige neusspray gebruiken en wordt vrijdag gebeld over de verdere plannen. Dan kan er besloten worden om te gaan opereren, omdat dit waarschijnlijk wel nut heeft. Nu begint mn moeder alleen te miepen dat het wel een hele ingreep is en dat ik wel 2 dagen met watten in mn neus moet lopen. Maar dat ongemak wil ik wel voor lief nemen als het daarna veel beter kan zijn.

Wordt vervolgd Clown

Nou het wendt juist af Clown in begin ging het wel goed.. maar nu word steeds erger moet steeds kokhalsen Ziek maar goed, vergeet het daarom ook nog wel eens..

Ik hoop ook voor je aan de ene kant dat je wordt geopereerd, bij mij helpt het tenminste al..
En ik moest wel een hele week met watten in me neus lopen, echt geen pretje, want je kunt dan haast niet slikken en eten ook niet.. Maarja dat moet je er maar even voor over hebben..
Inmiddels is het al vrijdag geweest, dus al verdere info gekregen??

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:44

Hmm beetje jammer, dat t minder makkelijk gaat. Je moet nog een heel tijdje toch?!

Tsja, dat opereren, ik hoop het eigenlijk wel. Zo kom ik nog geen steek verder en dat het voor wat ongemak zorgt de eerste tijd, ach ja, dat hoort er bij.
Ik bedoelde volgende week vrijdag Knipoog. Moet nu eerst weer een week Otrivin gebruiken en aan de hand daarvan kijken we verder.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:47

Hey Truf, misschien he, als ze klaar zijn met je neus verbouwen, kunnen ze dan naar je knieen kijken? Tis echt te freaky dat ze steeds kraken als je bukt Clown

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 19:01

Truf schreef:
Hmm beetje jammer, dat t minder makkelijk gaat. Je moet nog een heel tijdje toch?!

Tsja, dat opereren, ik hoop het eigenlijk wel. Zo kom ik nog geen steek verder en dat het voor wat ongemak zorgt de eerste tijd, ach ja, dat hoort er bij.
Ik bedoelde volgende week vrijdag Knipoog. Moet nu eerst weer een week Otrivin gebruiken en aan de hand daarvan kijken we verder.

Ja minstens een jaar.. moet nu 2x per dag en na half jaar mag afbouwen naar 1x per dag..
Maarja doe het nu al 1x per dag.. Sóchtends merk je wel gewoon dat het even moet..
Nou ben benieuwd.. volgende week vrijdag Knipoog

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:48

Ik heb nu hetzelfde op dit moment als de TS. Ben vaak moe, duizelig, en ben nu al meer dan een maand verkouden. Ook heb ik last van m'n hoofd.
Ik heb zelf het idee dat ik wel eens pfeiffer kan hebben Verdrietig

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:40

Het is inmiddels vrijdag en ben dus gebeld Knipoog
De neusspray(Otrivin) werkte goed, dus het wordt snijden Clown. Ze gaan dan mijn onderste neusschelp kleiner snijden(groter gaat zo moeilijk Tong uitsteken). Ik krijg over een tijdje bericht over wanneer ik aan de beurt ben, maar als ik het goed begreep is dat wel voor het nieuwe schooljaar. Voor die tijd moet ik wel bij de anastesist zijn geweest.

De ingreep is onder algehele narcose en ik kan erna bloedingen krijgen, maar daar krijg ik 2 dagen 'tampons' voor in mn neus. Verder waren er geen schokkende dingen die ik moest weten, maar waarschijnlijk wordt het me allemaal nog wel een keer uitgelegd wat er precies gaat gebeuren.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:37

Truf schreef:
Het is inmiddels vrijdag en ben dus gebeld Knipoog
De neusspray(Otrivin) werkte goed, dus het wordt snijden Clown. Ze gaan dan mijn onderste neusschelp kleiner snijden(groter gaat zo moeilijk Tong uitsteken). Ik krijg over een tijdje bericht over wanneer ik aan de beurt ben, maar als ik het goed begreep is dat wel voor het nieuwe schooljaar. Voor die tijd moet ik wel bij de anastesist zijn geweest.

De ingreep is onder algehele narcose en ik kan erna bloedingen krijgen, maar daar krijg ik 2 dagen 'tampons' voor in mn neus. Verder waren er geen schokkende dingen die ik moest weten, maar waarschijnlijk wordt het me allemaal nog wel een keer uitgelegd wat er precies gaat gebeuren.

Dus het wordt toch opereren..
Bij mij hebben ze ook nog de neusschelp kleiner gemaakt (beide) hoorde ik ook pas een maand naar de operatie, ja ik ben zo dom om te vragen wat ze nou gingen doen van te voren haha, dacht alleen recht zetten maar goed..

Wees blij dat je maar 2 dagen tampons in hoeft ik had een grotere operatie dus moest een hele week, je kan niet slikken en drinken eigenlijk helemaal niet maarja het moet. Tip met een rietje wil het nog wel Knipoog

Wil je niet bang maken maar alvast succes met het uithalen van de tampons (doen hun wel maar toch) doet niet zeer maar het is zoo vreemd..

Ben benieuwd wanneer je geholpen wordt.. alvast veel succes Haha!
Moet je ook een dag en nacht blijven??

Groetjes

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 00:05

*zucht* ik ben nog steeds aan het wachten wanneer mijn operatie nou eindelijk plaats gaat vinden
schiet allemaal niet echt op met die ziekenhuizen hiero.....

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:53

GimGirl schreef:
Ben benieuwd wanneer je geholpen wordt.. alvast veel succes Haha!
Moet je ook een dag en nacht blijven??

Ja ben ook heel benieuwd wanneer het allemaal gaat gebeuren.

Ik heb eigenlijk geen idee, daar heb ik helemaal niet aan gedacht om te vragen. M'n moeder vroeg ook al vanalles, maar daar denk ik helemaal niet aan Clown Dus m'n moeder gaat even vragen, die moet van de week toch nog even naar het ziekenhuis.

@ n_atas: Ik hoop voor je dat je snel aan de beurt ben, dat wachten is echt hopeloos.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:47

Mn moeder heeft al gebeld, het is dus een dagopname en mag 22 juni naar de anesthesist en 4 juli gaan ze snijden Haha! Ben erg blij dat het best wel snel gaat gebeuren, kan k me er ook niet over op gaan naaien.

To be continued....

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:51

Go Trufje!!! Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:56

Vaak verkouden komt heel vaak van een allergie, mijn dochter had dat ook en is er via een allergie centrum vanaf gekomen.Er komen daar veel mensen met dichte neus,oren e.d