Hij is 29 en ik 15.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Re: Hij is 29 en ik 15.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:17

odetteke schreef:
Babeth schreef:
Maar het gaat hier niet over een bank overval.
Ik weet dat het strafbaar is en ik vind het ook niet goed wat deze man doet. Maar stel dat er nu echt gevoelens zijn bij die 2?

Als het echte liefde is kan die man ook heus wel wachten tot ze 18 is!

Als je even een paar reacties terug leest, zie je dat ik dat ook heb geplaatst.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:18

Ik ben erg bang dat er niet veel van hun relatie overblijft wanneer ze wachten met sex, want ik begrijp dat ze nu niet veel anders doen dan sex hebben...

Zera

Neej ze kan beter maagd blijven tot het huwelijk.. We zitten in 2006.. Wat is op dit moment de minimale leeftijd da mensen sex hebben.. 13 ofzo..

SillyB

inderdaad desiree, oke oud voor je leeftijd, vallen op oudere mannen.
Maar als je 15 bent en het huidige verhaal en latere reacties geschreven zijn door de persoon in kwestie is ze niet in de mogelijkheid om duidelijk NEE te zeggen tegen dingen die ze eigenlijk niet wil.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:19

Babeth schreef:
odetteke schreef:

Als het echte liefde is kan die man ook heus wel wachten tot ze 18 is!

Als je even een paar reacties terug leest, zie je dat ik dat ook heb geplaatst.

Maar als die man erop aandringt, zal dat meisje van 15 dan standhouden? Het zal haar niet meevallen!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:19

Zera schreef:
Neej ze kan beter maagd blijven tot het huwelijk.. We zitten in 2006.. Wat is op dit moment de minimale leeftijd da mensen sex hebben.. 13 ofzo..

En vind jij dat normaal?????????? Ik niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:20

xjudithx schreef:
Ik ben erg bang dat er niet veel van hun relatie overblijft wanneer ze wachten met sex, want ik begrijp dat ze nu niet veel anders doen dan sex hebben...

En dat is ook precies datgene waar de meesten hier een hele vieze smaak van in de moind krijgen!

Anoniem

Desiree schreef:
Zera schreef:

Ja want ze lag zelf misschien ook op die leeftijd al te rollebollen Knipoog

tienus63

meisje1 schreef:
Hallo,
Omdat ik het toch niet leuk vond om alleen thuis te blijven, heb ik op een avond een vriend van mij gebeld, hij is 29, of ik niet even langs kon komen. Dat was goed, ik mocht wel even langskomen. Zo ging het elke avond. Een van de laatste avonden zijn we samen de stad ik geweest met wat andere vrienden, daar wat gedronken enz.

Nu mijn probleem; ik kan niet stoppen. Aan de ene kant wil ik niet stoppen, ik voel echt wat voor hem en hij voor mij. Aan de andere kant wil ik wel stoppen, het is niet 'normaal' dat ik met iemand van 29 ga, terwijl ik zelf 15 ben. Mijn ouders zouden dit nooit goed vinden.

Bedank dat jullie dit wilden lezen, hopelijk hebben jullie advies voor mij.

Aan de ene kant denk ik bij het stukje:
vriend van 29 gebeld een beetje vaag; zelfs voor een platonische relatie vind ik het leeftijdsverschil gezien HAAR leeftijd veel te groot.

Verder weet ze gelukkig zelf ook heel goed, dat ze verkeerd bezig is.

Ik hoop echt dat ze er mee kan kappen!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:24

Desiree schreef:
Zera schreef:

ik ook niet, maar t gebeurd wel. Zo ook bij mezelf.
Ik heb op mijn 14e ook een jaar met iemand van 21 gehad. Had ik ook sex mee. Nou heb het nooit achteraf ervaren als te vroeg ofzo. Heb achteraf soms ook wel eens iets van, had beter kunnen wachten, maar aan de andere kant heb er geen schade door op gelopen hoor. Ik weet wel dat de ene 15 jarige absoluut de andere niet is. En dat geld vook voor mannen van 29. Voorbeeld: ik ben nu 20, mijn vriend wordt in januari 28. Wij schelen in (gedrag)eeftijd dus echt 'bijna niks' hij woont nog thuis, ik ben eigenlijk al verder met samenwoonplannen etc asl hij.

Dus ik ben het op zich met jullie eens maar aan de andere kant, we kennen beiden figuren niet. Vriendin van mij heeft ook een veel oudere vriend (in de 30), maar ze zijn wel onwijs gelukkig samen (zij is net zo oud als ik, en ze hebben al goed een jaar)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:25

faye schreef:
Desiree schreef:

Ja want ze lag zelf misschien ook op die leeftijd al te rollebollen Knipoog

Neej ik lag ondertussen al met me 8ste met me buurjongen te wippen zoo goed..
Na je kunt er niks aan doen.. Zoo is het nu tegenwoordig.. En alsof je die mensen kunt tegenhouden echt niet..
Je kunt mensen niet verbieden om van iemand te houden of sex met iemand te hebben.. Dan zou je ze al dag en nacht moeten opsluiten..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:26

Het kan goed uitpakken maar het kan ook echt slecht uitpakken en die kans is veel meer aanwezig dan wanneer dit meisje tenminste 18 was geweest.

AlleJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:27

Ik vraag me af waarom Meisje1 sinds pagina 3 niet meer gereageerd heeft?

Toen ik 14 was heb ik een tijdje een relatie met een meisje van 18 gehad. Ik weet nog hoe geweldig ik dit vond! Echter heb ik het aan weinig vrienden verteld, mijn ouders wisten het wel. Ze verboden me om haar op te zoeken. Natuurlijk heb ik haar nog vaak opgezocht, maar na een tijdje ben ik erachter gekomen dat het niet werkt, we leefden in twee verschillende werelden. Ookal was het verschil maar 3,5 jaar!

Meisje, je kunt beter nu stoppen en er verdriet om hebben, dan dat je er telaat achter komt dat hij je misbruikt heeft.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:28

Ik denk dat we 's een reactie van de TS moeten afwachten. We hebben allemaal een oordeel klaar maar we weten niet hoe zij erover denkt en voelt en dat weten we ook niet van haar vriend! Misschien kan de TS eens een uitleg geven over wat er tussen hen speelt.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:29

Er staat dat ze naar dr viend is en waarschijnlijk rond 2 uur terug is Clown

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:31

o o o, wat zouden ze allemaal aan het doen zijn...... Wat is dat een vieze walgelijke vent. Wat zouden mijn ouders het ook vreselijk gevonden hebben als ze een zoon hadden die zoiets deed.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:33

Oh desiree, nu moet je echt ophouden. Je trekt conclusies over iemand waarvan je niet weet hoe hij in elkaar zit. Daarom zeg ik: wacht nou eerst maar eens een reactie van de TS af. Dat doe ik wel, ik stop nu met reageren tot zij iets heeft gezegd!

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:34

Citaat:
Ik heb op mijn 14e ook een jaar met iemand van 21 gehad. Had ik ook sex mee. Nou heb het nooit achteraf ervaren als te vroeg ofzo. Heb achteraf soms ook wel eens iets van, had beter kunnen wachten, maar aan de andere kant heb er geen schade door op gelopen hoor. Ik weet wel dat de ene 15 jarige absoluut de andere niet is. En dat geld vook voor mannen van 29. Voorbeeld: ik ben nu 20, mijn vriend wordt in januari 28. Wij schelen in (gedrag)eeftijd dus echt 'bijna niks' hij woont nog thuis, ik ben eigenlijk al verder met samenwoonplannen etc asl hij.

Dus ik ben het op zich met jullie eens maar aan de andere kant, we kennen beiden figuren niet. Vriendin van mij heeft ook een veel oudere vriend (in de 30), maar ze zijn wel onwijs gelukkig samen (zij is net zo oud als ik, en ze hebben al goed een jaar)

Ik kreeg toen ik 16 was ook een relatie met een oudere jongen (23), dus dat mag voor de wet gezien ook niet. Maar 5 jaar later zijn we nog steeds samen en ik had op dat moment het gevoel dat wij echt bij elkaar hoorden (lekker cliche...) (Maar ik had wel gelijk).
Verder denk ik dat dat inderdaad ook aan de personen in kwestie ligt. Ik (en mijn vriend trouwens ook) vonden dit leeftijdsverschil tussen ons toch erg groot. En 15 en 29 scheelt nog meer. Je weet nooit wat die man voor intenties heeft en ben bang dat wij dat ook niet te weten zullen komen. Dus ik hoop dat TS een goede beslissing maakt.

mietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:38

Cayenne schreef:
meisje1 schreef:
Hij heeft zelf jaren een relatie gehad met een vrouw van zijn leeftijd. Dus hij valt niet op jonge meisjes..

Dit zegt helemaal niets. Ik ben jaren misbruikt door een man van in de 50, hij had een huwelijk met een vrouw van dezelfde leeftijd en een zoon. Ik was zelf nog maar 14.

uhm... heb je aangifte gedaan???
dit is namelijk niet dat je zegt... gezond...
je kan nogsteeds aangifte doen, want jij zult niet de enige zijn die hij heeft misbruikt...
en/of in de toekomst zal gaan misbruiken...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:43

daffene schreef:
Ik kreeg toen ik 16 was ook een relatie met een oudere jongen (23), dus dat mag voor de wet gezien ook niet. Maar 5 jaar later zijn we nog steeds samen en ik had op dat moment het gevoel dat wij echt bij elkaar hoorden (lekker cliche...) (Maar ik had wel gelijk).
Verder denk ik dat dat inderdaad ook aan de personen in kwestie ligt. Ik (en mijn vriend trouwens ook) vonden dit leeftijdsverschil tussen ons toch erg groot. En 15 en 29 scheelt nog meer. Je weet nooit wat die man voor intenties heeft en ben bang dat wij dat ook niet te weten zullen komen. Dus ik hoop dat TS een goede beslissing maakt.

Mijn ex, toen 23, kreeg ook wat met een meisje van 16.
Dit is 7 jaar goed gegaan, ze woonden alweer een paar jaar samen, voor het oog super gelukkig.
Totdat het meisje het ineens op de heupen kreeg, is terug gegaan naar haar ouders en feest alweer een hele tijd alsof haar leven er vanaf hangt.
Ze heeft zich achteraf te veel mee laten slepen in zijn andere doelen, een huis kopen, samenwonen en alles wat zo bij een burgelijk leventje hoort.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:47

Het lijkt mij dat in een relatie zoals beschreven de vehroudingen toch niet helemaal kloppen. Toen ik 20 was had ik een vriend van 36 en dat heeft maar 2 maanden geduurd. De verschillen waren te groot, hij dacht al aan trouwen en kinderen, en ik ging nog lekker stappen.... We konden met elkaar praten over koetjes en kalfjes...maar dat was het, veel verder ging het allemaal niet. Dat komt omdat je allebei in een andere fase van je leven bent, ook al had ik veel meegemaakt en was ik behoorlijk volwassen voor mijn leeftijd.

En 15 en 29 vind ik toch echt geen normale "gezonde" relatie. Ik kan me ook niet voorstellen dat hij met haar om gaat om dat hij zo goed met haar kan praten etc... Er zal in zo'n leeftijdsverschil toch weinig gespreksstof zijn (denk ik).... Maar ja, Meisje1 zal het toch zelf op moeten lossen denk ik... Ze zal er zelf achter moeten komen, hoe deze relatie echt in elkaar steekt en deze man dus ook.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:48

Die dingen zijn bij ons gelukkig niet ter sprake. Naar mijn ouders teruggaan zit er sowieso niet in en feesten doen we lekker samen. Denk dat wij op alles wel op dezelfde golflengte zitten (en de mensen die ons kennen zullen dat ook beamen.) Zie mezelf ook als gelijke, misschien wat neigend naar de meest volwassene van ons tweetjes Knipoog Burgerlijk leventje zou ik niet aan moeten denken.
Tsja, zoals ik zei, denk dat het echt per persoon verschillend is. Wel vervelend voor die jongen na 7 jaar moet ik zeggen...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:51

@daffene: hij was er inderdaad helemaal kapot van. Logisch

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:54

Babeth schreef:
Ik weet dat het strafbaar is en ik vind het ook niet goed wat deze man doet. Maar stel dat er nu echt gevoelens zijn bij die 2?

Ik vind het raar dat het strafbaar is als een meerderjarige iets met een minderjarige neemt. Aan de andere kant is het wel een goede wet. (gezien wat er tegenwoordig misbruikt wordt)
Maar verplaats je nu eens in hun situatie.
Je bent helemaal verliefd en die man is ook helemaal verliefd. (Dat hoop ik in ieder geval.)
Zou jij dan per adrupt het contact verbreken en hem nooit meer zien?
Nee dan zou ik zeggen, wacht tot je 18 bent en kijk dan verder.
Ze moet het zelf ondervinden, al was ze 8 jaar. Hoe meer je ondervind hoe meer je leert en de realiteit onder ogen zien.

Dit soort redenatie kan ik wel misselijk van worden.

De wet is er om juist dit soort dingen te voorkomen/aftestraffen.
Het mag niet omdat hier hele andere dingen aan de orde zijn dan 'de grote liefde'.

Een 15 jarig meisje dat seks heeft met een oudere vriend is niet op zoek naar verkering en huisje-boompje-beestje-kindje, maar die heeft behoefte aan een vaderfiguur. Die is op zoek naar bevestiging van een volwassen man om zelf in haar zelfvertrouwen te groeien.
Voordat we nu weer de roze wolken erbij halen, bovenstaande is wetenschappelijk bewezen.

Een 29-jarige vent is gewoon ordinair op zoek naar seks en is klaarblijkelijk niet volwassen genoeg om met een gelijkwaardige partner zijn weg te vinden. Een gezonde volwassen vent met een fatsoenlijke opvoeding en een reeel stel normen en waarden haalt zijn neus op voor een 15 jarig dametje.

Dus: hij is niet gezond en zij doet mee omdat ze zijn aandacht aanziet voor echte liefde.
Het is niet meer dan absoluut terecht dat die illegaal is en strafbaar.

Op 15 jaar oud komt er geen liefde voorbij. Alleen maar lust.

en voor degenen die zich nu genoopt voelen mij in het ongelijk te stellen omdat hun liefde wel vorobij kwam toen ze toevallig 15 jaar oud waren en nu dik 38 zijn met 3 kinderen en een vast inkomen...: reageer in het belang van dit kind, de tijden zijn inmiddels veranderd

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:58

Tshja. Moeilijke situatie. Ik wordt over 3 weken 17 en mijn vriend is afgelopen week 25 geworden. Ja, een enorm leeftijdsverschil. Ja, veel maatschappelijke obstakels. Maar toch gaat het al een half jaar goed.

Toch raad ik de TS aan om er mee te stoppen, en dan simpelweg alleen omdat jullie relatie niet gebaseerd is op liefde. Een seksuele relatie met iemand die 13 jaar ouder is is op jou leeftijd niet helemaal normaal, zeker als je je daarvoor niet met een leeftijdsgenoot hebt 'ontplooit'. En ik vind dat je 'vriendje' ook wel vraagtekens bij zichzelf mag zeggen om een meisje te ontmaagden waar hij geen relatie mee heeft en waar het wettelijk verboden mee is om seks mee te hebben? [Volwassenen mogen legaal seks hebben met mensen die 16 of ouder zijn. Als je vriend echt gek op je is was hij alleen daarom al gewacht totdat je een jaartje ouder was. ]

Whatever je ook beslist, succes ermee. Maar probeer er mee te stoppen nu het nog kan, of het zo snel mogelijk in een zo veel mogelijk gelijkwaardige relatie om te zetten.