nee, het zal toch niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kartouche

Re: nee, het zal toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:59

summer schreef:
Ik wilde toch nog even iets kwijt in zijn algemeen.
Een ongeluk zit soms ook in een klein hoekje. Dan spreek ik niet over ennu, want dat weten we nu wel hoe het is gegaan. Maar ook als je netjes de pil gebruikt is de kans aanwezig dat je zwanger wordt. Dat zie de laatste tijd wel vaker op topics in bokt. En ik denk niet dat er mensen zijn die het en met een condoom doen en de pil gebruiken bij een vaste partner. Als je perse geen risico wilt lopen dan moet je het niet doen. Dus ik vind de mensen die het allemaal zoveel beter weten nogal makkelijk praten. Soms overkomt het je en ik vind het knap als men als een volwassen persoon de keus maakt die zij wil. Wel of niet houden is voor iedere vrouw haar eigen beslissing. Het is haar leven en dat evt van de baby.
Ik was ook 16 toen ik een vaste vriend had en de pil ging slikken, mij had het net zo goed kunnen overkomen, ookal slikte ik wel netjes en lette ik op de bijsluiter van de pil.
En ik denk ook dat het makkelijk is om iemand te veroordelen als je zelf niet in zo'n situatie bent. Iedereen weet je het altijd beter. Nou zo'n persoon heeft het al moeilijk genoeg in zo'n situatie. Iemand wil gewoon graag even zijn hart luchten.
Ik ook geloof ik........
Nogmaals sterkte ennu.

Hier kan ik het alleen maar HELEMAAL mee eens OK dan! zijn

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:29

En ik ook!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:40

Ennu: Ik heb tegen mijn moeder gezegd dat ik nog niet ongesteld was geworden, ze is gelukkig niet boos geworden en me vader trouwens ook niet Lachen Ik woon ook nog steeds thuis

Desiree: Dan zijn vrijwel alle tienermoeders die ik ken uitzonderingen Knipoog En ik ken er echt heel veel! Allemaal nemen ze hun verantwoordelijkheid, de meeste zijn nog samen met de vader, andere hebben een goede omgangsregeling, er zijn er maar een aantal waarbij de vader er inderdaad niks mee te maken wil hebben. Ook werken de meeste van deze meiden, een aantal gaan er nog naar school. Mensen hebben altijd een erg negatief beeld van tienermoeders terwijl de werkelijkheid vaak zo anders is he...

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 04:55

Hoi Ennu
Wat ik bedoelde van jeugd weggooien is niet alleen uitgaan. Ik was /ben zelf ook niet zo'n feestbeest maar het zijn gewoon kleine dingen die je mist. De verantwoordelijk is erg groot. Je kan niet uitslapen ook niet als je baby de hele nacht heeft gehuild. Er kan nooit zomaar iets worden gedaan alles bestaat uit schema's. Ik weet niet goed hoe ik je moet uitleggen wat ik bedoel.
Doordat ik de kinderopvang niet kon betalen kon ik geen HBO verpleegkundige doen. Dat vind ik erg jammer. Ik ben dol op paarden wist niet dat het in me zat, maar doordat ik mijn kinderen heb kan ik niet zo vaak rijden en ook al rijden ze zelf al ze willen vaak niet mee of met tegenzin. En als ik rijdt maken ze met zijn drieeen ruzie met elkaar. Dus dan blijft alleen het week-end over maar dan vind mijn man het niet leuk als ik weg ga. Ik probeer je met deze voorbeeld te laten zien dat je veel moet opofferen. Ik heb vaak geen oppas maar ik vind ook niet dat ik mijn kinderen bij andere mensen moet opzadelen. Ik ben erg blij dat je positief ben en je ouders zullen na de shock vast wel voor je klaar staan. Misschien een voordeel van mijn kindjes was zo gemotiveerd om mijn opleiding af te maken dat ik best geslaagde was. Nogmaals mijn kinderen zijn alles voor me en zo ze voor geen goud willen missen.
En waar een wil is is een weg. Volgens mij kan jij dit aan. Je mag me altijd Pb en.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 07:52

Ook al is men aan de pil, en goed het kan gebeuren dat die niet altijd 100% werkt. Is het dan sowieso ook niet verstandig om een regenkapje te gebruiken tegenwoordig?? Je wordt helemaal dood geinformeerd over soa's en dergelijke, tevens een tweede bescherming tegen zwangerschap, bovenop je pil

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 08:24

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat iemand van 15 zo onverstandig om gaat met de pil. Ik bedoel ik neem aan dat we allemaal weten dat als je antibiotica slikt de pil niet meer betrouwbaar is en als je dan achteraf zegt 'ja foutje kan gebeuren'. Dat vind ik onvoorstelbaar.
Wie gaat het betalen dan als je vriend er niets van wil weten en je woont nog bij je ouders thuis?

Ik ben zwanger door de pil heen (en ja ik heb altijd netjes geslikt, niet ziek geweest, geen antibiotica niets) en ik kan je vertellen ik vindt het nu al moeilijk en ik ben 18.
Mijn vriend en ik werken allebei en we zijn nu ook opzoek naar een huis.
Ik geloof alleen niet dat als ik 15 was en mijn vriend stond niet achter me dat ik voor een kindje had gekozen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 08:50

charos ik ben het helemaal met je eens hoor...
als je 15 bent, dan ben je zelf nog een kind (imo) en kan je het woord verantwoordelijkheid net spellen...
niet aanvallend bedoelt, en als je het houdt: petje af.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:09

Ik ben zelf ook zwanger geraakt geraakt met de pil en een keer met de spiraal. Maar ook al is zij pas 15 je kan haar niet dwingen om een abortus te doen. Het is haar lichaam en haar keuze. Ja het was niet de bedoeling maar met steun van haar ouders komt ze er wel. In andere landen is het normaal jong kinderen te krijgen. Het belangrijkste is dat ze een beroepsopleiding afmaakt.
Ik heb zelf 2 dochters en ik hoop dat ik dat ze op die leeftijd nooit in die situatie komen maar als het zo is kan ik ze moeilijk dwingen een andere keuze te maken. Ik hoop gewoon dat Ennu de gevolgen ziet van haar keuze. Maar dat is iets dat ze waarschijnlijk over jaren zal inzien. Nu pas ,mijn kinderen zijn nu 8,6,en 4 heb ik het gevoel dat ik een deel van mijn jeugd heb gemist daarvoor was ik zo druk dat ik er niet bij stil stond.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:37

Waarom zou een tienermoeder geen stabiele thuisbasis kunnen geven? Als ze gewoon nog bij haar ouders in huis woont en die vangen haar goed op dan is dat toch ook stabiel? En ze is inderdaad nog heel jong maar als ze genoeg hulp krijgt zal het vast wel lukken.
Ik vind het erg knap dat je deze beslissing hebt genomen en wens je veel sterkte toe!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:26

maar hoe is het met je vriend afgelopen? heb je er een goeie gesprek mee gehad? en wat vind hij er nu van? heb je je 2de test al gemaakt enz enz...

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:00

Wat heftig zeg. Ik ben nu 19 en afentoe heb ik het er wel eens met mijn vriend over: wat als...
Ja het kan toch altijd gebeuren ookal ben je nog zo consequent. Ik zou het zowiezo niet weg laten halen en heb een hele stabiele relatie nu. Ik me eigen beginnend bedrijfje dus verdien bijna niks en vriend die net begint aan zijn studie. Niet de ideale situatie maar wel ouders en familie die je nooit zouden laten zitten. Ennu ik wens je heel veel sterkte, ik vind dat je er goed mee omgaat je bent nog jong! Super als je op je ouders kan rekenen helemaal omdat je nog zo jong bent en je vriend een heel stuk ouder is. Ik hoop dat je vriend je niet laat zitten maar die reactie van hem wantrouwd me een beetje. Je wil een vader voor je kind maar toch ook een man die van je houdt? Als mijn vriend zo zou reageren zou ik best schrikken. Ik verwacht dat hij gewoon voor mij en me kindje klaar zou staan ondanks de schrik reactie in iedergeval niet zo´n reactie zou geven. Je moet er samen doorheen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:16

WHAHAAHAHAAA Haha!

Ik lach me gewoon te pletter om dit topic! De hoeveelste is dat nou al niet?
Ik begrijp de reactie van je vriend volkomen!!
Als jij de baby houdt vliegt hij namelijk de nor in!
Het is verboden om als meerderjarige seks te hebben met een minderjarige,dus een kind mag zeker niet!
Ook al houd je je kind,je zult de vader moeten aangeven en dan vliegt hij alsnog de nor in.

Dus het is nu kiezen tussen je vriend en je baby.

Heb het maar met hem erover,wedden dat DAT de oorzaak is?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:22

Armaris dat slaat nergens op, seks met minderjarige wordt nl. gedoogd en waarom zou iemand aangifte ervan doen?
Ze MOET dus helemaal niemand aangeven. Mijn mening was waarschijnlijk niet leuk voor haar om te lezen, maar ik vind dat jij gewoon misselijk reageerd.

Bovendien vind ik jou ook wel erg hoog van de toren blazen voor iemand die zelf net 16 is geworden.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:25

wederom met Charos eens... misselijke reactie van iemand met te weinig inlevingsvermogen imo.

seks met minderjarigen gedoogd? dat weet ik zo net nog niet...
maar misschien dat ze bedoelt dat je moet aangeven bij het gemeentehuis wie de vader is, als je je kind gaat aangeven daar voor de burgerlijke stand. Sja, weet niet hoe dat dan werkt...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:26

Dan nog draait je vriend de bak niet in hoor, word hier gewoon gedoogd en als niemand er problemen mee heeft.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:27

Charos schreef:
Armaris dat slaat nergens op, seks met minderjarige wordt nl. gedoogd en waarom zou iemand aangifte ervan doen?
Ze MOET dus helemaal niemand aangeven. Mijn mening was waarschijnlijk niet leuk voor haar om te lezen, maar ik vind dat jij gewoon misselijk reageerd.

Bovendien vind ik jou ook wel erg hoog van de toren blazen voor iemand die zelf net 16 is geworden.

Hoe weet jij uberhaupt hoe oud ik ben?Ik kan allang 16 zijn Clown
Ze moet als ze de baby laat komen de vader aangeven!!
En als de baby later vraagt?"Mama,waarom heb ik geen papa"? Want dat gaat ongetwijfeld dé reden zijn
Iedereen kan er aangifte van doen,zelfs een clochard.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:27

Charos schreef:
Dan nog draait je vriend de bak niet in hoor, word hier gewoon gedoogd en als niemand er problemen mee heeft.

O jawel hoor,lees de wetten er maar op na

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:28

Ariebombarie schreef:
wederom met Charos eens... misselijke reactie van iemand met te weinig inlevingsvermogen imo.

seks met minderjarigen gedoogd? dat weet ik zo net nog niet...
maar misschien dat ze bedoelt dat je moet aangeven bij het gemeentehuis wie de vader is, als je je kind gaat aangeven daar voor de burgerlijke stand. Sja, weet niet hoe dat dan werkt...

Weinig inlevingsvermogen?Ik weet maar al te goed wat TS meemaakt.
En dat laatste,dat bedoel ik.En dan gaat er algauw een belletje rinkelen hoor!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:30

In België misschien, in Nederland is er geen haan die daarnaar kraait.
Officieel volgens de wetten ja, maar pissen tegen de kerk mag ook niet en er zijn er genoeg die ermee weg komen.

Ik vind het een misselijk reactie.

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:32

Oh my god wat ben jij dom zeg!!
In de wet staat toch niet dat iets wordt gedoogd of wel?
Er zijn wetten en die worden gedoogd slimmerd!

En zei hoeft helemaal de vader niet aan te geven, als zij haar kindje aangeeft bij de gemeente dan word heus de vader niet opgepakt, er zijn toch genoeg tienermoeders met oudere vrienden zoals je op bokt kan lezen en die zit toch niet in de bak of wel?

Sowieso ligt Enne qua inteligentie niveau een stuk hoger dan jij, je kan gewoon normaal zeggen als je het er niet mee eens bent met haar besluit of dat je het onverantwoordelijk vind van haar hoe ze met de pil is omgegaan!
Volwasse mensen praten normaal met elkaar en uiten niet van dit soort debiele reactie's.. Enne ziet tenminste wel de consequenties van haar daden onder ogen en neemt er de verantwoordelijkheid voor! Aan jou reactie te lezen zou jij dat niet kunnen!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:34

je mag trouwen op je 16e met toestemming van je ouders, en bij KB zelfs al voor je 16e.....
het is dus echt onzin dat de vader dan de bak in draait...
als jij op je 16e trouwt en op je 17e een kleine hebt, kan dat hier allemaal... dus denk even na en zoek iets op voordat je hier de boel komt stangen...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:35

Armaris, in je profiel lees ik dat je Belgische bent. Weet je ook hoe de wetgeving op dit gebied in NL is?

Verder zijn zulke heftige reacties nergens voor nodig. Je hoeft de TS niet uit te lachen of belachelijk te maken, er kan hier gewoon op een normale toon informatie gegeven worden en gediscussieerd worden. Dat geldt overigens ook voor anderen.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:35

Volgens mij moet iemand dan eerst aangiften doen, de ouders of zij zelf. En ik denk niet dat dat het geval is

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:36

Liezel1 schreef:
je mag trouwen op je 16e met toestemming van je ouders, en bij KB zelfs al voor je 16e.....
het is dus echt onzin dat de vader dan de bak in draait...
als jij op je 16e trouwt en op je 17e een kleine hebt, kan dat hier allemaal... dus denk even na en zoek iets op voordat je hier de boel komt stangen...

TS is nog 15

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:38

Ja ze wil toch ook niet trouwen of wel?
Daar heeft ze het helemaal niet over gehad.
Het gaat er hier gewoon om dat je een belachlijk harde reactie uit tegen over de TS terwijl zij zich al gigantisch klote voelt, het is gewoon erg ziek van je dat je het er op zo'n manier nog is lekker inwrijft!
Besef dat je hier een kwestbaar meisje veel pijn mee kan doen! En waarom? Alleen omdat jij je er dan beter bij voelt?