Zwanger,wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cuddie_

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:58

Boh.. mijn ogen doen pijn van het lezen Tong uitsteken

ik vind het heel knap van je dat je de kleine houd.. ik denk dat ik hetzelfde had gedaan..
hoop dat je vriend uiteindelijk toch heel blij met de kleine is..

Gefeliciteerd en veel plezier ( en sterkte Knipoog ) met je kindje

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:14

www.babyopkomst.nl is ook een erg leuke en informatieve site, als je je er voor inschijft krijg je het boekje: Wij Jonge Ouders gratis thuisgestuurd, de Blijde Doos kun je in de 7de maand op halen en als je kindje rond 3 maanden zit, en je krijgt elke 2 weken een leuke nieuwsbrief, elke keer staat erin wat er is gegroeid aan je kindje, hoe je kindje er nu uit ziet, wat je wel en niet mag doen en noem maar op.
Ook staat er informatie over jezelf op, hoe je verandert, en weet ik wat allemaal nog meer.
Ik ben er zelf ook op geaboneert en het is echt een hele leuke site met heel veel intressante dingen.
En ik denk ook dat er genoeg boktmama´s zijn die je wel willen helpen met vragen enzo.
(ik in ieder geval wel...)

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:28

Citaat:
Ja ben er idd blij om dat ze het zo goed oppakte.
Hellaas me vriend niet,die vind me nog te jong

Hij vind je te jong om een kind te krijgen maar heeft er geen moeite mee om met je te fietsen...

Ik vind hetknap van je dat je zo snel beslist hebt. En ik hoop dat je ECHT vrede hebt met de beslissing die je genomen hebt. Ookal moet ik eerlijk zeggen, en dat vinden een hoop mensen vast niet leuk, dat ik vind dat je een egoistische keuze hebt gemaakt. Omdat jij zonodig een kind moet, moet de rest van jouw omgeving er maar voor opdraaien. Je hebt enkel en alleen een Havo diploma, je hebt zelf geen inkomen en geen (eigen!) huis. Je vriend staat er niet achter dus de kans is aanwezig dat hij over een paar maanden *foetsie!* is. Hoe wilde je dan voor je kindje zorgen? Je handje op houden bij je ouders? Zullen ze leuk vinden.

Ik hoop dat je en nog goed over nadenkt, en beseft dat studeren en een kind moeilijk is en dat het er al helemaal niet van komt als je zelfs nog misschien wel een baantje erbij krijgt omdat het toch duurder uitpakt. Hoe zou jij het vinden als je, ondanks je havo diploma, voor de rest van je leven caissiere in een supermakrt zou zijn? Een havo-diploma is een opstapje, geen eindbestemming.

Al met al, wens ik je toch nog veel succes ookal ben je nog zo jong. En ik hoop dat je een wijze keuze maakt.

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:33

Onyx88 schreef:
Citaat:

Hij vind je te jong om een kind te krijgen maar heeft er geen moeite mee om met je te fietsen...
Ik vind hetknap van je dat je zo snel beslist hebt. En ik hoop dat je ECHT vrede hebt met de beslissing die je genomen hebt. Ookal moet ik eerlijk zeggen, en dat vinden een hoop mensen vast niet leuk, dat ik vind dat je een egoistische keuze hebt gemaakt. Omdat jij zonodig een kind moet, moet de rest van jouw omgeving er maar voor opdraaien. Je hebt enkel en alleen een Havo diploma, je hebt zelf geen inkomen en geen (eigen!) huis. Je vriend staat er niet achter dus de kans is aanwezig dat hij over een paar maanden *foetsie!* is. Hoe wilde je dan voor je kindje zorgen? Je handje op houden bij je ouders? Zullen ze leuk vinden.

Ik hoop dat je en nog goed over nadenkt, en beseft dat studeren en een kind moeilijk is en dat het er al helemaal niet van komt als je zelfs nog misschien wel een baantje erbij krijgt omdat het toch duurder uitpakt. Hoe zou jij het vinden als je, ondanks je havo diploma, voor de rest van je leven caissiere in een supermakrt zou zijn? Een havo-diploma is een opstapje, geen eindbestemming.

Al met al, wens ik je toch nog veel succes ookal ben je nog zo jong. En ik hoop dat je een wijze keuze maakt.

Daar ben ik het ook wel mee eens ja.. maar toch is het anders Tong uitsteken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:38

Ik ben het niet met Onyx eens. Het is niet de simpelste weg, maar je kunt avondonderwijs doen, deeltijd HBO, voltijd HBO met KDV en zo nog aan je diploma's raken. Voor jonge tienermoeders zijn er nl. heel veel regelingen en subsidies, zeker wanneer ze onverhoopt alleen zou komen te staan. Zo kan ze ook een zelfstandige woning krijgen of, mochten haar ouders haar buitenschoppen, een opvangplaats in een centrum voor andere tienermoeders.
Dus mocht haar vriend en haar ouders erbij, haar laten zitten, dan is er nog geen man overboord, en kan ze het prima alleen doen.

Overigens, Onyx, ik studeer ook nog, en ga gewoon weer voltijds naar school straks en mijn kindje is volledig gepland.

jodoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:56

Jeetje heel brief zowat getypt om hier antwoorden te geven en gooit bokt me eruit..moet opnieuw inloggen grr weg verhaal..

jodoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:13

Onyx88 schreef:
Citaat:

Oke,opnieuw een poging.

Ik ben het niet met je eens.
Mijn vriend vind het niet erg dat ik werk.En dat IK geen inkomen hebt.
Mijn vriend is er niet blij mee,maar zal me altijd steunen.Ene kant vind die het erg leuk anderen kant is die nog erg wankelig erover.

Wij hebben toen al het besluit genomen dat ik niet hoefde te werken,
zolang ik maar voor zn eten zorgde en zn huisje beetje netjes en opruimde.
Ook dit vind ik allemaal geen probleem en doe het met liefde.
Hij zal mij niet in de steek laten voor een kindje en heeft die al gezegt..En zal ook achter welke beslissing staan van mij welke het ook is.

En wat betreft de anderen in mijn omgeving erom heen,
die hebben er toch veder niks mee te maken,
hooguit dat mn moeder eerder oma word..dan ze eigelijk wou..Omdat ze zelf nog een kindje wilt..

Wat betreft goed nadenken..het zit er nu en het zal welzo horen..
En wat betreft je uitspraak van ''hij kon toch ook met je fietsen''
Niemand verwacht dat je door de pil heen zwanger word..Ook jou kan het overkomen..zal ik dan zo uitspraak doen?

En met 2100 euro plus nog fooi van ze werk elke week moeten we toch echt rond komen..met zn 3e.
Als dat niet mogelijk is,hoe kan me moeder dan 3 kinderen onderhouden van 1200 euro?nee finacieel zitten we lekker bij het kasje..

Het kind zit er nu,en het is geen bankstel of een stoel wat je even makkelijk uit je buik laat verwijderen en vervolgens er later spijt van gaat krijgen..
Ik hoor zoveel verhalen van vele jonge moeders..Lees anders even op tienermoeders.nl dat je er zo veel moois voor terug krijg.

Dan gooi ik dt niet even zomaar weg..Tis een kind wat in je groeit en hoe dan ook je blijft eraan denken..nogmaals het is geen bankstel..wat je even zomaar weg doet..
Nee mijn keuze staat vast..

Bedankt voor iedereen die me erg geholpen heeft..
Weet iemand of je via je huisarts naar het ziekenhuis moet voor eenecho en vanaf hoeveel weken..

Gr.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:15

Je bent een van de dapperste personen die ik ken. Je hebt je hart gevolgt, niet je verstand. Je bent open en eerlijk geweest, ondanks dat het best moeilijk was. Je hebt een superlieve vriend omdat hij de keuze bij jou laat en wat er verder gebeurd, dat los je dan wel op.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:44

Citaat:
zolang ik maar voor zn eten zorgde en zn huisje beetje netjes en opruimde.
Ook dit vind ik allemaal geen probleem en doe het met liefde.

Dus je wordt een echt huisvrouwtje Knipoog Ik hoop alleen dat dit niet uitpakt zoals het op mij overkomt.

Ben wel blij voor je dat hij je toch steunt. Uit een aantal van de vorige berichten kreeg ik het idee dat hij het een beetje af liet weten.

En ik vind je dapper dat je nu toch al je echte identiteit prijsgeeft! Haha!

jodoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:47

Veel kan er niet meer gebeuren..Sta toch achter me beslissing en geroddelt zal er altijd worden Knipoog

Echte huisvrouw?oef als ik weer wil gaan werken ga ik gewoon werken..Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 09:52

jodoka schreef:
Weet iemand of je via je huisarts naar het ziekenhuis moet voor eenecho en vanaf hoeveel weken..
Gr.

Je woont gewoon in Nederland he? Dan kun je rechtstreeks een afspraak maken bij een verloskundige in de buurt. Sommige verloskundigen laten je graag redelijk vroeg komen, rond de 8e week, 12 weken is gebruikelijker.

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:14

ik ben met 7 weken zwangerschap naar de huisarts gegaan voor een echo tijdsbepaling dan krijg je een echo om te kijken hoever je al heen bent,,

dit is volgens mij niet zo heel gebruikelijk maar ik wist toen ook nog niet of ik het wilde houden of niet en weten hoever je heen bent is ook niet verkeerd

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:30

Jodoka, even in het kort, want volgens mij moet je hier haast wel overheen gelezen hebben. Wat ga je doen als je vriend je toch (onverwachts) verlaat? (Mannen zeggen zoveel, hoe weet je dat hij dat over 3 maanden nog steeds vind? Iets wat je zegt is geen belofte dat, dat ook nog daadwerkelijk gaat gebreuren.)

Ik wens je veel succes en ik hoop dat je na de geboorte van je baby gemotiveerd blijft om toch verder te gaan studeren. Het is zo zonde als je anders te toekomst vergooit.

Ohwja, even offtopic, nog even iets stoms over dat foliumzuur. Ik ging laatst de pil halen bij de apotheek en kreeg er toen foldertjes en briefjes bij over foliumzuur. Ik zei tegen die mevrouw: "Ik kom niet voor niets anticoncepie halen" en dan nu jouw verhaal erbovenop dat je door de pil heen zwanger bent geworden... Ik weet wel waarom ze die foldertjes meegeven Knipoog

Overigens, je hebt gelijk, het zou mij ook kunnen overkomen. Ik gebruik dan ook niet alleen de pil, maar ook condooms. Hoe veilig dat is in procenten weet ik niet maar ik zou raar op kijken als ik dan nog zwanger zou worden.

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:31

Als je nu een verloskundige belt, dan kan je tussen de 8 en 12 weken daar terecht. Met 12 weken wordt er een termijn echo gedaan om te kijken hoe ver je zwangerschap is. En sinds kort krijg je met 20 weken ook een echo en dan kan het geslacht worden bepaald. Dit alles wordt gewoon vergoed door je basis verzekering.
Dus het is verstandig om een verloskundige praktijk te bellen in je buurt. Bij een gynacoloog kom je in principe alleen als er wat met je zwangerschap aan de hand is.
De eerste keer heb ik bij de gynacoloog gelopen. Nu loop ik bij de verloskundige en daar voel ik me een stuk prettiger bij. Je kan altijd bellen als je het niet vertrouwd. Dat is wel anders bij een gynacoloog.
succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:39

Ik heb zeer goede ervaringen bij de gyneacoloog en kon altijd terecht met vragen. je kunt ook een minder toegankelijke VK treffen natuurlijk.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:54

Onyx88 schreef:
Jodoka, even in het kort, want volgens mij moet je hier haast wel overheen gelezen hebben. Wat ga je doen als je vriend je toch (onverwachts) verlaat? (Mannen zeggen zoveel, hoe weet je dat hij dat over 3 maanden nog steeds vind? Iets wat je zegt is geen belofte dat, dat ook nog daadwerkelijk gaat gebreuren.)

Hier ben ik wel mee eens....
Mijn ex heeft mij ook met 6 maanden 'aan de kant gezet' ....
Maar ja ik heb het prima gered hoor zonder hem en nog steeds Knipoog

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:02

Gefeliciteerd,
het is jong, maar het is zo toch? Ik ben zelf net zo oud als jij maar ik vind dat je heel erg zelfstandig en verstandig overkomt, heel erg goed dat je het hebt verteld aan je moeder, heel moeilijk voor je. Toch heel veel sterkte, maar wel echt gefeliciteerd!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 20:19

Onyx88 schreef:
(Mannen zeggen zoveel, hoe weet je dat hij dat over 3 maanden nog steeds vind? Iets wat je zegt is geen belofte dat, dat ook nog daadwerkelijk gaat gebreuren.)
.

Wat een vertrouwen heb jij in de man zeg.. Ik denk dat de TS haar vriend wel het beste zal kennen..
Voor een jongen is het ook niet makkelijk, het gaat niet alleen om de zwangere zelf. Maar die jongen word OOK vader, zijn leven verandert ook, hij moet verantwoordelijk worden, je kunt straks niet zomaar meer even een weekendje weg, of toch nog lekker de kroeg in duiken.

Mijn vriend is het grootste feestbeest die ik ooit heb ontmoed! Als het even kan gaat ie elke dag te feesten. Een stuk of 15 biertjes horen daarbij. Hij moet ook nog wennen aan het idee dat dit straks niet kan, want als hij weg gaat wil ik ook weg. We gaan nu al om het weekend weg, dat vind ik al super van hem, want normaal kon ik hem nooit thuis krijgen. Laat staan dat hij zich volwassen gedroeg.
Het is nu allemaal zoooo'n verandering en af en toe zoo moeilijk, maar we weten waarvoor we het doen en dat is het gewoon 100% waard.
Al moet ik hem af en toe nog even vertellen dat ik zwanger ben en dat ik die dingen niet kan haha maar hij doet echt ontzettend zijn best! En ik verwacht dit ook wel van de vriend van de TS want hij is immers ook al van plan om haar in huis te nemen en zijn loon met haar te delen, dat is toch al heel wat. En ik vind het ook knap van haarzelf, ze is 16 (toch?) en zo moedig al! Dat komt wel goed!

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 20:30

Jeetje wat een verhaal zeg.
Heb heel het topic doorgelezen, het is niet niks als je onverwachts zwanger word. Ik zou me helemaal doodschrikken, zal jij vast ook gedaan hebben.

En dat geval met je moeder, vreselijk lijkt me ook heel eng om het haar te moeten vertellen.
Maar gelukkig reageerde ze er goed op, en gelukkig ben je tot de beslissing gekomen het kind te houden.
Doe wat je hart je ingeeft zeg ik altijd maar, en dat heb jij nu gedaan.
Het enige wat ik nu kan zeggen is gefeliciteerd, en heel veel succes met alles. Lachen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:01

succes meid, de keuze die jij maakt is altijd de beste!
De omgeving weet het toch altijd beter!

kloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:11

Heb schijt aan je omgeving. Als jij A doet was B volgens hun een betere keuze geweest. Als jij B doet had A toch een betere oplossing geleken.

Je hebt geluk dat je een keuze hebt/ kunt maken. Ik had niet die "luxe positie". Ik was (net) 15 en ongewenst zwanger geraakt.
Ik mocht van mn ouders niet alleen naar huis fietsen van het uitgaan, maar de mensen met wie ik normaal fietste waren allemaal eerder naar huisgegaan zonder het mij te zeggen.
Ik durfde het niet tegen mn ouders te vertellen, en ommedische redenen was een abortus niet mogenlijk.

Ik was bijna 16 toen ik beviel van een dochtertje. Ik vond mezelf veel te jong, ik had net mn MAVO en was nog helemaal niet klaar voor een kindje.

Ik heb haar ter adoptie aangeboden.
Ze heeft het nu beter dan dat ik het haar ooit had kunnen geven/bieden. Ze heeft een stel geweldige ouders en is net 6 geworden.
Haar ouders zijn topmensen, en door toeval kwamen ze er achter wie mijn moeder was (toen sabine bijna een jaa roud was). Zo zijn ze in contact gekomen met mij.
In plaats van mn dochter is het nu mn oppaskindje, en heb ik haar toch zien opgroeien. Ik ben niet dr moeder maar een goede vriendin/grote zus aan wie ze alles kan vertellen (van de jongen uit dr klas die dr op dr mond had gezoend en waar ze toch wel een beetje verliefd op was, tot lastige vriendinnetjes)

Mocht je het nu willen houden, en later in de zwangerschap toch niet meer. Bedenk dan dat adoptie ook een goede mogenlijkheid is!

Succes ermee, en trek je echt niks aan van je omgeving. Tiener moeder zijn is al zwaar genoeg.
Hoe oud is je vriend eigenlijk (of heb ik daar over heen gelezen)

groetjes Kloon

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:20

Beetje een late reactie misschien Tong uitsteken Maar GEFELICITEERD Haha!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:46

Gefeliciteerd.

Mijn zusje is toendertijd ook door de pil heen zwanger geraakt.
Op het moment van haar zwangerschap zat ze in haar examenjaar van het HBO en hadden zij en haar man net hun appartement verruild voor een koopeensgezinswoning.

Met steun en liefde van man en familie heeft ze behalve een knappe zoon (nu 1,5 jaar) gebaard ook haar diploma gehaald.

Waar een wil is is een weg.
En of je nu 16, 29 of 40 jaar oud bent. De gebruiksaanwijzing van kinderen is altijd slecht te lezen.

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 22:26

faye schreef:
Ik heb zeer goede ervaringen bij de gyneacoloog en kon altijd terecht met vragen. je kunt ook een minder toegankelijke VK treffen natuurlijk.

Ja de gynacoloog was ook geen probleem, maar als je opbelt met het probleem dat je bloedverliest (week 5 t/m 8) en dan te horen krijgt als het komt dan komt het, vind ik dit niet zo'n leuke reactie. En bij mijn tweede zwangerschap had ik in het weekend vragen en dan krijg je zo de VK aan de lijn, terwijl als je bij een G komt je niet zomaar kan bellen van hoe of wat. Ook bij de bevalling vond ik de steun niet optimaal van een G en ik hoop dat ik bij mijn tweede bevalling wel goede steun krijg van een VK. Maar dat moet ik eerst nog ondervinden.

jodoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 23:51

Zo ben ik weer even,

En weer gepraat,oeff wat praat je dan ineens serieus over de dingen zeg..

Hij vroeg nog een keer me besluit en zei,dat ik nog steeds wilde houde,hij zei diep in me hart vind ik het een goede keuze..

Dus het komt allemaal goed..Nee hij zal me niet zo laten staan weet ik 100% zeker,en als ik bevalt ben ik alweer bijna 18..dus dan valt het wel weer mee toch..dat klinkt al een stukkie ouder..