Hoe agressieve cyclus vriend doorbreken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Hoe agressieve cyclus vriend doorbreken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 20:31

KiWiKo schreef:
jahoor, ik moet me ongestraft een pistool op mijn kop laten zetten Haha! Haha! Haha!

of me helemaal de tandjes laten schelden, me het huis door laten slaan:D Haha!

natuurlijk sloeg ik terug. ik heb hem zelfs een pot terpetine in zijn ogen gegooid toen hij met moordneigingen mij van mijn laddertje af wilde trekken.......

en ja, heb je helemaal gelijk........... ik had het zonder meer moeten laten gebeuren, liefdevol over me heen moeten laten komen

Nee dan was ik idd gillend weggerend, lekker vent zeg Boos!
Mijn vriend is niet aggressief, totaal niet. Hij zou nog geen vlieg kwaad doen, hij is in paniek op bepaalde momenten die hij niet kent. Dus waar het controle gevoel laag is ( ik heb pijn, nieuwe omgeving etc) is hij paniekerig en gestressed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 20:34

Bonechi_ schreef:
Ik denk dat er juist heel veel moeite gedaan wordt vanuit de 'normale' kant. En dat er veel gedaan wordt om het te begrijpen.

Maar de grens is heel vaag. Wat is liefde? Je schouders ophalen? Zeggen: foei niet doen, maar ik begrijp het wel?

Ik denk dat je dan beter kan zeggen: Goh poedersuiker, ik snap t ergens wel, maar dit trekken we beiden niet, waar liggen de oplossingen?

Liefde is geven en nemen, voor beide kanten. Zolang dat evenwicht goed is, dan is de relatie ook goed. Wanneer die balans onherstelbaar verschuift dan stoppen wij ermee. We hebben duidelijke afspraken gemaakt: als het voor mij niet meer te doen is, dan maken we het uit. Ik moet er niet aan onder doorgaan en dat ziet hij in. Tot nu toe gaat onze relatie heel goed en balans is in evenwicht. Soms moet hij wat meer geven, soms ik.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:37

laat ik het zo zeggen, ik ben uit gegeven Haha! Haha! Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 20:40

en terrecht Knipoog
Ik heb nog genoeg te geven als hij dat ook maar doet. Hij is bereidt om fanatiek weer bij de psychiater te lopen, en voet bij stuk te houden dat meneer de psy hem niet volstouwd met medicijnen (en dat wou de psychiater gelukkig zelf ook niet) en hij wil alles proberen om te veranderen. Dus ik zal hem maar steunen erin Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:43

ik hoop het voor je, ikhoop dat jullie eruit komen......... en zo niet, meid pak dan op tijd je spullen, geef hem niet teveel crediet

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 20:45

Geef ik ook niet. Als hij me slaat: ga ik weg, als hij vertikt om in behandeling gaat (indien mogelijk off course Knipoog ) : ik ga weg. En dat weet hij ook. Ik ben duidelijk in mijn grenzen en hij weet die grenzen ook. ik ben hier op de wereld voor mezelf en niet om iemand anders te plezieren ten koste van mezelf Knipoog

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:59

KiWiKo schreef:
jahoor, ik moet me ongestraft een pistool op mijn kop laten zetten Haha! Haha! Haha!

of me helemaal de tandjes laten schelden, me het huis door laten slaan:D Haha!

natuurlijk sloeg ik terug. ik heb hem zelfs een pot terpetine in zijn ogen gegooid toen hij met moordneigingen mij van mijn laddertje af wilde trekken.......

en ja, heb je helemaal gelijk........... ik had het zonder meer moeten laten gebeuren, liefdevol over me heen moeten laten komen

haha okey.. nou dat is dus een groote uitzondering he, je begrijpt toch ook wel best dat niet elke adhd patient zo is... je hebt er verschillende vormen in en niveaus.

maar ik doelde meer op, stel je voor dat hij een aanval krijgt, of wat hevig doet, dat je daar dan wat agressief op reageert, en dat zijn dingen die je moet proberen te vermeiden he Lachen maargoed.. we snappen het Lachen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:44

mooi dat hij er wel zoveel tijd in wil steken en het probleem erkent. dan ben je al een heel end.
stertke

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 16:10

dank Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:56

jezelf slaan en schreeuwen valt wél onder agressief niet te tolereren gedrag hoor.
Ik zie steeds staan dat jij hem wil leren begrijpen, denk dat het veel belangrijker is dat hij zichzelf gaat leren begrijpen en zn buien leert herkennen.
Dat is nog een hele lange weg te gaan.
Hoe oud was hij?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 00:07

ik word hier nog steeds niet goed van, jij bent zijn therapeute toch niet, en hey, straks tijdens de therapie wordt alles nog eens heftiger, op een dag werkt het niet meer om tegen de deur aan te slaan (dat vind ik al over de grens maar toe maar), en hij haalt (bijna) uit naar jou..
snap je wat ik bedoel?
het is niet zwart wit, die grens wordt vager en vager en voor je het goed doorhebt zit je er midden in.
ik zou willen dat ik iedereen dit kon besparen daarom ben ik zo fel als ik dit soort dingen lees, maar ik weet ook dat de meesten die die kant opgaan het zelf zullen moeten ervaren, je wilt het toch niet geloven, dat weet ik wel...

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:15

jezus je zet iemand toch niet zomaar aan de kant daardoor! Iedereen heeft zijn dingen en niemand is perfect!! welshcobfan ik vind het goed dat je hemniet meteen aan de kant zet!!!

Je kan toch niet iedereen over een kam scheren? omdat er mensen hier zijn die het ook hebben meegemaakt moet zij maar van dr vriend af, als je van iemand houd steun je diegene!

Natuurlijk zijn er grenzen, slaan is uit den boze, doet ie niet en wie zegt (VOORAL VIA EEN FORUM...) dat ie dat ooit gaat doen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:01

Welshcobfan schreef:
Mijn vriend is niet aggressief, totaal niet.

Mss moet je dan even je titel van dit topic aanpassen? Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 17:19

zit wat in Nagelbijten / Gniffelen
Godzijdank ben ik zijn therapeut ook niet, hij heeft zelf een hele goede psychiater Knipoog
Hij is zelfs leiding van jonge kinderen en daar heeft hij ook alle geduld mee, tja het is moeilijk uit te leggen wat er gebeurd áls hij zo'n bui heeft. Het is soms maar 1 minuut en dan is hij al gekalmeerd. Ben benieuwd wat de psychiater zegt wat hij heeft en wat er aan gedaan kan worden. Als er niets aan gedaan kan worden dan wil ik leren hoe ik ermee om moet gaan, en zijn ouders natuurlijk. die hebben ook de lusten ende lasten van hem.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 00:51

Ik zou er niet op wachten tot het echt uit de hand loopt. Die jongen moet in therapie, anders wordt hij een gevaar voor iedereen en voor zichzelf.

En moet jij misschien ook wel in therapie. Zie jij al die dingen zitten?
Ik zou er mee kappen, dit kan echt uit de hand lopen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 10:54

Het loopt niet uit de hand, hij is in het verleden ook nooit aggressief geweest, nu ook niet. Of hij wel of niet in therapie gaat is afhankelijk van de diagnose, wij (psychiater en ik) willen iig wel graag ontspanningstherapie proberen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:10

Mag ik vragen waarom je dan deze topic titel hebt gekozen? Deze geeft (onbewust?) wel aan dat zijn gedrag op jou agressief overkomt.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:18

volgens mij omdat het een uiting van 'agressief' gedrag is, maar eigenlijk niet agressief bedoeld is. het is ook een cyclus die ze wil doorbreken waarin woede een grote rol speelt, woede die op hemzelf is gericht maar desondanks een agressieve uiting geeft.

Je zou het kunnen bestempelen als agressief gedrag, maar niet op andere personen gericht...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 17:24

ik heb voor aggressief gekozen omdat ik destijds geen andere benaming ervoor wist. Na het gesprek met de psychiater snap ik waar zijn aggressie vandaan komt, het is geen echte agressie maar pure zelffrustratie. het is zijn manier van uiten op dat moment, omdat hij niet weet wat hij met zichzelf aan moet. Maar goed: wat is wel en wat is niet agressief?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:20

Dat hangt er vanaf waar je grenzen liggen..
Voor de een valt het gedrag van jouw vriend onder agressie, iemand anders vindt het acceptabel. En daar tussenin zit ook nog een heel grijs gebied.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:25

weet je aggressief gedrag is ook dreigen dat je jezelf wat aandoet......

het pistoolincident vriendje...... sneed ook graag in zichzelf in bijzijn van mij....... dreigde met zelfmoord als ik wegging......

Iesj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:44

kristie schreef:
Bij hem weggaan?
Je bent eigenlijk gewoon bang voor je eigen vriend, OF eisen dat hij hulp zoekt, en anders je spullen pakken en vertrekken...

Mee eens Haha!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:46

TS, wat vind je dan van de gedachte/stelling: 1 keer slaan blijft slaan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:47

als iemand een keer slaat blijft hij slaan........... hoef je niet over na te denken Haha!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:55

Katja schreef:
De deur achter je dicht trekken en nooit meer omdraaien. Zulke types heb je niets aan en je kunt hem echt niet zomaar veranderen.

zo iemand vind dus nooit meet een vriendin?? Verward

Ik vind het geen oplossing om bij hem weg tegaan Verward