Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meikie schreef:Over opleidingen; Je kan ook beroepsinteresse testen doen, via MEE of we verwjzen door naar een organisatie waar dat kan. Dan denken we MEE vanuit je sterke en zwakke kanten over een geschikte opleiding.
Zinga schreef:
Ik denk niet dat mensen met autisme Ritaline voorgeschreven krijgen...maar zekerweten doe ik het natuurlijk niet
Jordy schreef:Ik ben inmiddels ook weer terug van mijn korte vakantie
Ik ben naar Instructieweek geweest op het KNHS Centrum in Ermelo,helemaal alleen
Je krijgt daar 2x per dag les met je paard,en savonds zijn er clinics,
Maargoed ik was nog nooit ergens alleen op vakantie geweest,dus ik moest er zelf voor zorgen dat ik een beetje mensen leerde kennen,en dat is wel goed gelukt
Over scholen en medicijnen,ik heb zelf op de mulock 88 gezeten dat zit in amersfoort op het terrein van symforagroep (zon en schild) Het was daar 1 grote zooi ongeregeld,er werd totaal geen rekening met je gehouden,ik heb nog nooit op zo'n slechte school gezeten.
Over medicijnen,ik ben begonnen met dipiperon,week nadat ik het had gekregen gingen we op vakantie,ik heb de hele vakantie geslapen....
Daarna kreeg ik risperdal dat was wel een fijn pilletje,ik heb ook remeron,efexor,orap,fevarin en nog meer rotzooi gehad,ik had als slaappillen melatonine en temazepam en oxazepam om rustig te worden.
Voel me net een wandelende apotheek :S
sweetrebecca schreef:ritalin is troep
Jordy schreef:Ik ben inmiddels ook weer terug van mijn korte vakantie
Ik ben naar Instructieweek geweest op het KNHS Centrum in Ermelo,helemaal alleen
Je krijgt daar 2x per dag les met je paard,en savonds zijn er clinics,
Maargoed ik was nog nooit ergens alleen op vakantie geweest,dus ik moest er zelf voor zorgen dat ik een beetje mensen leerde kennen,en dat is wel goed gelukt
Over scholen en medicijnen,ik heb zelf op de mulock 88 gezeten dat zit in amersfoort op het terrein van symforagroep (zon en schild) Het was daar 1 grote zooi ongeregeld,er werd totaal geen rekening met je gehouden,ik heb nog nooit op zo'n slechte school gezeten.
Over medicijnen,ik ben begonnen met dipiperon,week nadat ik het had gekregen gingen we op vakantie,ik heb de hele vakantie geslapen....
Daarna kreeg ik risperdal dat was wel een fijn pilletje,ik heb ook remeron,efexor,orap,fevarin en nog meer rotzooi gehad,ik had als slaappillen melatonine en temazepam en oxazepam om rustig te worden.
Voel me net een wandelende apotheek :S
Manou schreef:alle dingen van kampen en zo vind ik spannend, maar het gaat wel steeds beter. Het lukt steeds beter om er vertrouwen in te hebben dat het allemaal wel goed komt.
Shadow0 schreef:sweetrebecca schreef:ritalin is troep
Ritalin is zeker geen troep, maar het is een middel dat vooral werkzaam is bij mensen met hyperactiviteit / Adhd - en heel wat minder geschikt voor veel mensen met autisme.
Yvonnelind schreef:Deze middelen werken vooral concentratie verhogend. Alsof omgevingsprikkels minder sterk binnenkomen. De kinderen die het bij ons slikken hebben het meeste baat bij Ritalin. Het geeft ze een stukje (innerlijke) rust. Voor 'gewone' autisten zal het inderdaad weinig zin hebben om deze medicijnen te slikken.
Mik_ schreef:Zijn er testen oid in omloop waar je kunt kijken of je idd iets hebt wat op autisme lijkt?? Niet als diagnose, maar puur om te kijken of...