Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

dit ging goed tot op een gegeven moment iets verkeerd ging (weet niet wat) maar ze moesten mij gewoon hebben. we deden altijd samen met 6jes een spellejte van overlopertje of wat het ook maar mag zijn en ik was ALTIJD degene die moest tikken   

en ze bedachten steeds weer regels en als ik dan niet meer was dan hadden ze weer andere regels en zo konden ze mij weer tikken enz o ging dat door. en dat was altijd bij mij en als ik een spelletje niet wou doen werden ze boos en als een ander meisje (niet 1 van de snelsten en knapsten, maar dat doet er niet toe, ze is wel aardig, omdat ik haar lang ken 
 )  die wou dan niet dat spelletje doen en werden ze niet boos dan zeiden ze: okee we bedenken wel iets anders. en zo ging dat door tot en met groep 8.. heel flauw, maar degene die er mee begon, die hield er ook altijd als eerste mee op. dat vind ik wel lief van haar. en ook als er iets was, dan was zij wel de eerste die er voor mij was, ookal hadden we 'ruzie'. 
  *o/*  in de klas. was wel gezellig, heb er ook wel nieuwe vrienden gemaakt maar ik moest naar een lager niveau, wat ik eerst niet wou, omdat ik dan me vriendinnen moest missen. maar toch blij dat ik gegaan ben. heb helemaal nieuwe vrienden..! waar ik heel blij mee ben.. 

shadowlover schreef:Ze zoeken daar de zwakke plek en hakken erop in, maar in feite is het gewoon machtsverhouding tonen. "ik ben sterker dan jij, jij doet toch niets terug" en "zolang ik pest word ik niet gepest", stoerdoenerij, populair worden over iemand anders z'n rug en dikke kinderen zijn het makkelijkst. Te misselijk voor woorden.
Citaat:Ik heb vaak gemerkt dat de ergste pesters vaak zelf één van de eigenschappen hebben waarmee ze gepest kunnen worden
Citaat:en inderdaad is het vaak zo dat de pester zelf bang is gepest te worden, een jongen die mij bedreigd heeft had een homo vader en een nogal dikke moeder(hij was zelf ook aardig rond) maar toch kreeg hij de klas achterhem

)

.....
Welshcobfan schreef:Ellebelletje schreef:Bedankt voor de lieve reacties!!
Ik heb een ontzettend lieve vriend, maar toch merk ik dat hij niets voor mij kan doen, en dat ik het echt zelf op moet lossen.
Therapie?
Je wordt nooit gepest om je uiterlijk, om de manier hoe je omgaat met het gepest. Je gedrag is bepalend voor het al dan niet gepest worden.
  Je bedoeld het waarschijnlijk niet zo, maar stel je ff voor, je leven is 1 grote HEL geweest waar je nog dagelijks onder lijd, en bijna aan onderdoor bent gegaan, iemand noemde het boek spijt, begrijp je dan hoe vreselijk het voelt als er dan mensen eigenlijk gewoon zeggen dat het je eigen stomme schuld is geweest? Rowy schreef:Welshcobfan schreef:
Therapie?
Je wordt nooit gepest om je uiterlijk, om de manier hoe je omgaat met het gepest. Je gedrag is bepalend voor het al dan niet gepest worden.
Sorry, ik las dit, en ik schoot volJe bedoeld het waarschijnlijk niet zo, maar stel je ff voor, je leven is 1 grote HEL geweest waar je nog dagelijks onder lijd, en bijna aan onderdoor bent gegaan, iemand noemde het boek spijt, begrijp je dan hoe vreselijk het voelt als er dan mensen eigenlijk gewoon zeggen dat het je eigen stomme schuld is geweest?
joel schreef:jaa zware verhalen he, en elke keer als ik de reacties hiervan lees, dan maak ik mezelve wijs da tik het zo slecht nog niet had... maar toch... psichish kunnen ze je werkelijk kapot maken