Wie is er wel eens gepest ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:13

Ik ben ook veel gepest, maar nu is het aardig voorbij.

Margon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:59

Ik ben op de basisschool heel erg gepest. En op de middelbare school ook nog wel eens maar niet heel erg ofzo.
Nu heb ik er eigenlijk totaal geen last van. Soms maakt iemand wel eens een flauw grapje naar mij toe ofzo maar dat noem ik niet pesten dat is gewoon meer een beetje treiteren ofzo... daar kan ik wel goed tegen... ik lach gewoon mee of ik zeg er wat van... dan is de lol voor degene er ook snel af.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:05

Wat een topic..Heftig allemaal.
Had in het begin gereageerd.
Ondervind trouwens nog steeds de gevolgen;
Als iemand een keer niet aardig doet, ga ik weer piekeren, van wat krijgen we nou..
Dan rijt ik mezelf totaal op terwijl het niet hoeft.

Mandarijn

Re: Wie is er wel eens gepest ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:29

Ik ben op de basisschool heel erg gepest.
Vanaf groep 3 tot half groep 7

Toen ben ik van school veranderd en heb nergens meer last van gehad

Nu op de middelbare af en toe in de klas nog maar niet heel vaak ofzo

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:57

Cer schreef:
Ik ben ook veel gepest, gedurende de hele lagere schooltijd eigenlijk.. nooit geweten waarom... Juf vond t ook niet zo belangrijk er aandacht aan te besteden.

T laat zeker zn sporen na!

troost je, een van mijn leerkrachten op de basis school deed gewoon gezellig mee.Sterker nog. Het was zelfs zij die er altijd voor zorgde dat het gebeurde!

ilovelucky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:18

ik ben van groep 6 t/m groep 8 gepest omdat ik van paarden hou en omdat ik lelijk en dik ben en in de 1e en nu een beetje met paarden !!! je bent egt zielig als je pest

silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 00:18

Ik ben altijd verschrikkelijk gepest geweest. Vanaf m'n 5de tot m'n 14de.

Dit heeft ontzettend veel emotionele littekens achter gelaten. Ik heb een heel negatief zelfbeeld gekregen en ben erg onzeker. Hier ondervind ik nu pas (op m'n 20ste) veel last van. Heb er ook hulp voor moeten zoeken om het te verwerken. Heb het altijd proberen te onderdrukken, maar op dit moment komen een heleboel dingen eruit.

Ik kan me niet voorstellen waarom kinderen dit elkaar aandoen. Ze hebben geen idee wat ze aanrichten. Het is er altijd geweest en het zal er helaas ook altijd wel blijven...

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 00:53

ik denk ook dat er meer aandacht aan dit onderwerp besteed moet worden op school wat het kan aanrichten
want veel leraren weten niet waneer er iemand word gepest
want als je naar de leraar gaat word het dan het alleen maar erger

dit vindt ik dan best jammer maar of je het tegen kan gaan
de groep pesters zijn vaak groter(meelopers)

Prissiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 00:54

Centmenta schreef:
Ik op de basischool. Ze vonden het erg leuk om me te zieken met mijn overgewicht.

Ja by my precies hetzelfde

hendrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 02:59

Ik ben 21 jaar en ben 1,5 jaar geleden ook behoorlijk gepest. dat heeft een poosje geduurt. de meiden die mij aan het pesten waren, waren meiden van 25, 27, 28 jaar. ze dachten dat ik iets had door verteld en vonden mij toen kinderachtig. btw, dat van dat door vertellen was compleet uit zn verband gerukt, maar doer er verder niet toe. in de tijd dat ik gepest werd waren we net aan het verhuizen. mn moeder was gestopt met de manege en ik ging samen wonen. ik was twee dagen niet op de manege geweest en ineens gingen er de meest vreemde verhalen over mij rond. volgens de verhalen ging ik vreemd en ik zou me schamen voor mijn vriend, omdat ie rood haar heeft. als ik in de kantine in kwam en die meiden waren er, was het ineens stil. na 5 minuten begonnen ze dan te fluisteren, heel erg kinderachtig. ( btw, die meiden waren jaren lang mn beste vriendinnen, tenminste dat dacht ik)
op een gegeven moment kon ik er niet meer tegen en ben naar mn moeder gegaan. om te vragen wat ik er aan moest doen, of het aan mij lag, of dat zij gewoon zo stom waren. mijn moeder vertelde mij toen een verhaal waar ik veel aan heb gehad. vroeger op de basisschool ben ik ook wel eens een paar weken gepest, groep 4 ofzo. een groepje van 5 jongens stonden mij elke middag op te wachten en zeiden allemaal domme dingen enzo. ik vond dat verschrikkelijk en wilde niet meer naar school. mijn moeder zei toen tegen mij, je gaat gewoon naar school en zodra die jongens er weer staan en je tegen houden als je het schoolplein op fietst, dan ram je je er gewoon doorheen met je je fietsje en begint gewoon dom te lachen. dat heeft op een of andere manier geholpen want ik ben toen nooit meer gepest door die kids, later trouwens ook niet.
ik heb dus toen gewoon op een gegeven moment besloten om die domme pestkoppen te negeren en een beetje terug te vechten. dat heeft mij heel erg geholpen toen. dus ik dacht als ik dat nu ook eens ga proberen met die mutsen op de manege, misschien helpt het wel. ik ben ook gewoon stom aan de bar gaan zitten fluisteren en dat soort dingen. toen was voor hun de lol er snel af.
een van die meiden praat nog steeds niet tegen me, tenzij het echt moet. en af en toe kijkt ze me nog ontzettend arrogant aan. ik doe dan gewoon overdreven vriendelijk en dan vind ze het niet leuk meer en stopt ze.

zo en toen was het ineens een heel erg lang verhaal ( sorry daarvoor).
maar ik wil er eigenlijk mee zeggen dat je als gepeste er dus ook iets aan kunt doen en ook moet doen (vind ik). vaak is het zo dat als het gepeste kind ineens sterk overkomt dat de pesters er wel mee stoppen. ik weet dit uit ervaring met kindjes die bij ons op de manege kwamen. ga ik niet uitleggen, dan wordt het nog langer en saaier.

maar ik ben dus van mening dat gepeste kinderen ook een beetje moeten worden aangepakt, zodat ze niet als de zielige worden afgebeeld, want dan wordt het meestal alleen maar erger.

hendrike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 03:00

oja nogmaals sorry voor het ontzettende lang verhaal.. :)

diewertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:44

chant_xx schreef:
dat isd naar maar bij jou is het gestopt
bij mij zeggen ze soms nog weleens wat
gellukig ijn ze aan mijn achternaam gewend
en zeggen ze niks meer erover
ik schaamde me altijd als de leraar mijn naam riep
het ergste van het ergste achternaam
turk

Dit ken ik mijn achternaam is Wijfje en geloof me daar ben je ook niet blij mee!

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:27

Ik ben 8 jaar lang dagelijks gepest.
Tas werd in de plas gegooit mocht nooit meedoen met spelletjes.
En in groep 8 ben ik zelfs een keer tussen een tafel en een stoel gedrukt zo'n pijn deed dat.
Nu zit ik op het mbo en ben ik zelfs een x bedrijgt! Helaas maja ik zal vrijwel altijd het haantje wezen.
Een training die ik overigens wel zou aanraden is:
Een assertiviteitstraining daarbij leer je met je gevoelens om tegaan.
Je gaat aan je houding werken.
En leert boven pesters te staan
Heb hem succesvol afgerond en ben een totaal ander mens die nu voor zichzelf op komt

Mi_Amore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:25

Centmenta schreef:
Ik op de basischool. Ze vonden het erg leuk om me te zieken met mijn overgewicht.

Net hetzelfde... Ze hebben me net zolang gepest tot ik er nix meer om gaf en het als een deel van mezelf beschouwde... Het is er wel beter op geworden Nu slank ik af omdat ik het zelf wil, niet omdat een ander het wilt... En als iemand er nu nog een opmerking over maakt, leert hij m'n rechter kennen

mikolaiki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:17

toen ik 11 was verhuisde ik. Ik was een vrolijke en sociaal kind en wilde met iedereen vriendjes zijn. Ik was erg enthousiast!nieuw huis, nieuwe school:D een beetje zenuwachtig maar erg blij.
Na een tijdje op mijn nieuwe school werd ik in de steek gelaten door mijn eerste nieuwe vriendinnetje, een schok maar ik zette mij erover heen.(had zoiets nog nooit eerder meegemaakt) Na een tijdje keerde de hele klas zich tegen mij(school zat in een klein dorp waar iedereen elkaar kende en ik als nieuwkomer me tussen moest wringen) Ik werd gepest met alles wat ze konden bedenken maar vooral over dat ik dik was:S ik was absoluut niet dik maar het maakte mij wel onzeker. Ik sloot mijzelf af maar hield mijn zelfvertrouwen. dit ging 3 jaar zo door. Ik was niet gelukkig meer en voelde geen blijdschap of verdriet.Afgesloten voor alles.
Na de basisschool te hebben afgerond ging ik naar de middelbare school! Ik blij want eindelijk zou ik van dat zooitje af zijn:D .
Toen kwam de tweede klap: ouders gingen scheidden! veel geruzie en met een rechtszaak alles oplossen. Door scheiding en het pestten van de basisschool was ik al mijn gevoel kwijt. Ik leefde wel maar genieten ervan deed ik niet.
Na 2 jaar was het met de scheiding enz goed opgelost ook kreeg ik een lief vriendje en mijn gevoel kwam terug!!
Nu zit ik in de vierde klas het is inmiddels uit met mijn vriendje en heb net de volgende klap te verwerken gekregen: Nadat ik een paar dagen ziek op bed had gelegen kwam ik op school en de mensen die ik zo vertrouwden hadden zich allemaal tegen mij gekeerd! Ik was arrogant en voelde mij beter als de rest waren de argumenten. (ben me er kapot van geschrokken!) Mijn vertrouwen in alles is nu helemaal weg en ik heb weer tijd nodig om er bovenop te komen. In mijn klas heb ik geen vrienden meer en ik zie ze als een stelletje kleuters dat eerst maar eens op moet groeien voordat ze leren wat normaal doen is. (ik ben zelf iets ouder doordat ik eenmaal ben blijven zitten) Oneerlijk vind ik het wel! Maar het is een vorm van jaloerzie naar mijn idee.Mensen die pesten zijn jaloers op iets wat de ander heeft en zij niet hebben.
Voor alle mensen die gepest worden: laat je niet kennen en trek het je niet aan (hoe moeilijk dit ook is) Door al het pesten word je sterker(later zul je er mischien profijt van hebben) Al die mensen die pesten zullen dit missen en later onder jou staan!Wees sterk en geloof in jezelf!

debbiejansen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:35

ik werd ook wel eens gepest hoor een keer had ik het egt gehad woe ik van school af maar dan zouden ze me laf vinden dus niet egt geen optie vin het heel dom wou me ook niet uit het veld laten slaan ofzo en over dat mensen die pesten zelf onzeker zijn vind ik ook wel want een meisje dat heel dik was peste mij met anorexia bitch enzo omdat ze jaloers was.!!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:19

ik ben op de basisschool heel erg gepest en op de middelbare school ook nog wel eens. Ik ben daar heel erg onzeker van geworden, heb een erge vorm van perfectionisme faalangst en controledwang ontwikkeld. Daar heb ik nu, 2 jaar nadat het pesten gestopt is, nog steeds last van en kan nog steeds niet echt genieten van mezelf ofzo, Want ik heb een enorme hekel aan mezelf. Allemaal door het pesten begonnen, ik hoop dat ik ooit weer van mezelf kan houden.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:21

Ik word momenteel op mijn werk gepest door een leidinggevende.
Ik dacht er na mijn eindexamen eindelijk voorgoed vanaf te zijn, maar niets is minder waar, helaas...

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:34

Ik ben zo goed als de hele basisschool en een groot deel van de middelbare school gepest, waardoor? Ik heb geen idee, ja, ik was stil en verlegen, maar door het pesten werd dat natuurlijk alleen maar erger!

Het heeft me wel heel erg getekend, ik heb het een plek gegeven, maar soms komt het ook weer heel hard terug! Ik weet soms niet met vriendschappen om te gaan, die lopen toch steeds stuk! En mijn onzekerheid gaat ook nooit helemaal over!
Verder kan ik niet omgaan met compimentjes of met grapjes, die gemaakt worden, ik zie het verschil niet meer tussen een grapje en echt pesten!
Tijdens mijn studie op de PABO kwam alles helemaal hard terug en heb ik destijds zelfs mijn studie moeten afbreken omdat ik het echt niet aankon! Ik ben daarna MBO SPW gaan doen, om weer tot mezelf te komen en rust te krijgen! ( En heb psychologische hulp gezocht!, ruim een jaar lang! )
Ik werk nu op een NSO en daar krijg ik natuurlijk ook te maken met kids die gepest worden, soms moeilijk, maar ik probeer er echt een oplossing voor te vinden! Wat dat betreft heeft het me ook sterker gemaakt!

Voor iedereen die het heeft meegemaakt of er midden instaat, veel sterkte en probeer erover te praten ( kon ik ook niet uit mezelf hoor! ) Neem iemand in vertrouwen!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:37

Ik ook op de basisschool heel veel, later op de middelbare ook nog wel wat.
Tja ik was en ben een vreemde eend in de bijt. Ik heb een eigen mening en kom daar voor op, draag niet de kleding waar half Nederland in loopt. Dan val je al vrij snel ergens buiten.

Daarnaast ben ik door alles op school een persoon geworden die eerst de kat uit de boom moet kijken en zien of de mensen waar ik bij in de klas zit me bevallen en naarmate ik ze beter leer kennen gaat het beter. Maar daar wordt je in het begin ook op afgerekend :(

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:55

Dit is een heel oud topic, vandaar hier een slotje.