[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:35

nou at is dus niet altijd zo...! volgens de bijsluiter in de eerste week heb je een probleem! In de tweede week is er weinig aan de hand en ben je normaal beschermd (als het maar 1 keer gebeurd he!) en de laatste week is er niks aan de hand en blijf je beschermd, mits je de volgende strip gelijk doorslikt...

Maar ik weet dus niet hoe het zit als je dus al aan het doorslikken bent... zeg maar...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:40

Dat bedoelde ik dus met mijn vraag Shiloh, ziet je lichaam het als een lange week 3 of begin je weer vanaf week 1 te tellen. Ik denk eigenlijk het 1e. Dus dat je het als week 3 moet zien.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:59

Jah ik weet het dus ook niet. Dacht eerst zelf dat het niet zo heeeeeeeel erg veel kwaad kon (toch voor de zekerheid niks gedaan!) ... maar omdat ik nu toch ook beetje spotting heb, begin ik toch weer ook heel erg te twijfelen... raar dat daarover niks in de bijsluiter staat...

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:07

ik ben vandaag bij de dokter geweest met mn vragen over veranderen van pil en over mijn hoofdpijn. ik heb migraine, maar niet zo ontzettend vaak gelukkig, maar bijna wel elke dag hoofdpijn, soms een kwartier, soms uren. gelukkig niet die zware aanvallen, de laatste keer daarvan was in februari.

onderzoeken is heel moeilijk, daar was ik al bang voor. ze raadde me aan om na te denken over de mirena, omdat hier veel minder hormonen inzitten en bij veel vrouwen migraine ontstaat door het pilgebruik. in combinatie met mijn pilgebruik (ik vergeet het nogal eens....) en dat ik nooit langer dan 1,5 jaar dezelfde pil heb..... het bevalt me gewoon niet, wil ik toch graag de mirena gaan nemen.

wie weet wat er waar is van alle verhalen omtrent de veiligheid ervan???

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 15:22

Weten julie van welke pil je geen zin in snoep krijgt?

Ik ben ongeveer 1,5 maand geleden gestopt met de pil en had (daardoor?) helemaal geen behoefte om te snoepen. Geen trek in chocola of zoetigheid. Nu ben ik sinds 4 dagen weer begonnen en het is opmerkelijk hoe nu die snoep-drang weer begint.

Ik vind de pil reuze handig, maar heb geen zin om dik te worden van al dat gevreet...ik gebruik nu de Diana 35.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 16:56

marieketencate schreef:
Weten julie van welke pil je geen zin in snoep krijgt?

Ik ben ongeveer 1,5 maand geleden gestopt met de pil en had (daardoor?) helemaal geen behoefte om te snoepen. Geen trek in chocola of zoetigheid. Nu ben ik sinds 4 dagen weer begonnen en het is opmerkelijk hoe nu die snoep-drang weer begint.

Ik vind de pil reuze handig, maar heb geen zin om dik te worden van al dat gevreet...ik gebruik nu de Diana 35.

Ik heb 5 jaar de diane 35 gebruikt vanwege acne. Had altijd onwijze!!! vreetbuien! Toen een jaar implanon, waardoor al mijn vocht wat ik vasthield tijdens dianeperiode is afgedreven. Nu gebruik ik de nuvaring en heb totaal geen last van vreetbuien! Soms heb ik zelfs geen ZIN in snoep!! En ik ben een echte snoepkont

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 17:04

Bovendien heb ik, sinds ik geen Diane35 meer gebruik maar Nuvaring, helemaal geen pukkels meer als ik ongi moet worden en verga ik niet een week lang van de buik- hoofd- en rugpijn. Dat is toch raar, die Diane 35 is toch tegen acne en mijn acne werd idd een heel stuk minder om vervolgens geconcentreerd op mijn kin op te duiken zo tegen de stopweek. Nu ben ik daar sinds een paar maanden mee gestopt et voila, niks geen uiterlijke kenmerken meer van een nadere ongi.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:29

kijk dit topic hou ik tijdelijk maar even in de gaten.

ik heb zelf een tijdje de pil geslikt maar voelde me er niet goed bij.
dus ben gestopt nu wil ik op een hormoonspiraal overgaan.
lijkt voor mij ook makkelijker.
ik ben rond de 45 dagen in me bui en met de pil had ik dat niet (duh)
een paar vragen

word het spriaaltje vergoed door de verzekering?
Is het laten inbregen erg irri?
veranderd je cyclus? (naar de 28 dagen?)
en verder even geen vragen.

Groetjes

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:52

Hallo iedereen.
Na lang twijfelen zet ik hier toch mijn vraag neer. Mijn vriend en ik zijn sinds twee maanden uit elkaar. Nu ben ik afgelopen maand in mijn tweede week 2 pillen vergeten. (Microgynon 30) In die week ben ik, onverwacht, met mijn ex-vriend in bed beland, verder zonder bescherming (erg stom, ik weet het). Ik ben wel ongesteld geworden in mijn stopweek, maar ben erg misselijk de hele tijd. Zou het kunnen dat ik zwanger ben? Uit de bijsluiter kan ik dit niet opmaken. Wie heeft er een antwoord voor mij???

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:10

Als je ongesteld bent geworden, ben je volgens mij niet zwanger hoor. Je zou een zwangerschapstest kunnen halen, dan heb je tenminste zekerheid.

Ik heb hetzelfde als jou gehad, ik werd ook gewoon ongesteld maar was heel misselijk. Ik heb toen een test gedaan maar was niet zwanger.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:21

Tja en toch schijn je bloedingen te kunnen hebben terwijl je dus wel zwanger bent....maar de kans lijkt me erg klein. Miscchien toch maar even zo'n test doen..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:24

Ik zou zeker ff een test doen. Het komt zeer zeker vaker voor dat vrouwen "ongesteld" worden en zwanger zijn . Ik wil je niet bang maken hoor, maar zorg gewoon even voor zekerheid.

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:15

Pfff, misschien toch maar het beste.......
Maar ik ben zo bang dat ik zwanger kan zijn, dat ik die test niet durf te doen eigenlijk......Hoe zou ik dat in hemelsnaam tegen mijn ex moeten vertellen, die denkt dan vast dat ik het expres heb gedaan....zucht......

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 00:56

Kans is echt erg klein hoor en de misselijkheid kan ook komen door de spanning!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:24

Nou, ik heb sinds donderdag ook een spiraaltje, de Mirena.
Die werd wel vergoed door de verzekering (ohra), hoe dat na 1 jan. gaat weet ik niet eigenlijk.
Enne, het inbrengen...sja... k ben blij dat ik pas over vijf jaar weer moet
Verder eigenlijk weinig last van gehad gelukkig! Tot nu toe (en dat is dus pas 4 dagen) bevalt t goed

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 11:22

MissyTara: egwoon zo'n test doen, is echt niets aan en je hebt gelijk zekerheid. Als je gewoon ongesteld geworden bent is de kans echt heel klein, maar om er nou nog maanden over te tobben. Zo'n test is in 5 min klaar.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:32

Precies!
En als je nog op tijd bent kun je nog een morning after pil slikken...

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:52

Ik heb zojuist besloten om te stoppen met de pil
In mijn familie komen namelijk hart- en vaatziekten voor en daarom wil ik de pil niet meer slikken.
Ik ben nu aan het zoeken naar methodes met zo min mogelijk hormonen.
Het koperspiraaltje is een optie, maar dat schijnt vrij pijnlijk te zijn bij het zetten (zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben en ook nog geen kinderen hebben?).
Implanon en Mirena bevatten wel hormonen, maar naar mijn weten veel minder dan de pil.
Deze twee methodes lijken me wel wat.
Heeft iemand exacte cijfers w.b. anticonceptie en hoeveelheden hormonen, daar ben ik hard naar op zoek!

Nu eerst maar even snel een afspraak maken bij het Rutgershuis en tot die tijd aan de condooms.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:03

Mirena is ook een spiraaltje, net als het koperspiraaltje, qua inbrengen zal het wel hetzelfde zijn? Maar dat weet ik niet zeker...

Ik heb nog geen kinderen, en afgelopen donderdag de mirena laten plaatsen.
Leuk is anders, maar je kan er wel weer voor 5 jaar tegenaan...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 12:34

www.anticonceptie.nl kan je een hoop op vinden Bealy.

Implanon zou ik je afraden (moet maar pb-en als je meer info wilt).

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 13:38

Mirena en implanon zijn progestogeen alleen producten. Ze bevatten dus maar 1 hormoon.
Ik heb implanon gehad en sloeg totaal niet aan... jaar lang ongesteld geweest. Het blijkt dus dat ik 2 hormonen nodig heb, oestrogeen en progestogeen.

Volgensmij kan je ergens op anticonceptie.nl een lijst van hormonen vinden die in alle anticonceptiemiddelen zitten.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 13:50

Progestogeen zorgt ervoor dat je geen slijmvlies opbouwt en oestrogeen zorgt voor het niet plaatsvinden van de eisprong.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:06

Mirena heeft inderdaad veel minder hormonen dan de pil en dan implanon. Bij de pil en bij implanon komen de hormonen in je circulatie, en komen op die manier bij de eierstokken en werken op die manier. Mirena zit in je baarmoeder en werkt dus meer locaal. Er hoeven geen concentraties hormoon in je bloed te komen, als het maar vanuit de baarmoeder tot in de eierstok komt.
Plaatsen is inderdaad niet het leukste wat je kunt verzinnen, maar is best te overleven. Bij mij zitie er alweer anderhalf jaar in en ik ben er echt erg blij mee. Haast niet ongesteld en ben een stuk opgewekter dan met de pil.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:38

Heeft iemand hier toevallig de evra pleister al geprobeert ?
Ik zit er aan te denken om t te gaan proberen. Omdat je er maar 1x in de week aan hoeft te denken. (3 keer in de maand)

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:09

heb niet alle pagina's door gelezen dus misschien dat mn vraag er al tussen staat...

Ik heb sinds 7 a 8 maanden het mirena spiraaltje.. en sinds die tijd heb ik last van baarmoeder infecties na de sex.. We hebben onderzoeken gedaan en heb er ook medicijne voor.. hebben hie rmeer mensen last van? En blijft dit zolang ik dat spiraaltje heb?