Griep 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Griep 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 09:14

Hoe gaat het met de bokkers hier?

Ik blijf verkouden verstopte holtes.
Word niet slechter ook niet beter.

Nu had mijn vriend gisteravond keelpijn. Hopelijk word hij niet ziek

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 09:41

Ik ben ook de l*l
Gezwollen irriterende keel en spierpijn...
Kon niet uit blijven met een zieke partner thuis uiteraard!

Zo geen zin in!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 09:42

Ook bij mij heeft het nu toegeslagen. Gisteren eind middag keelpijn ontwikkeld, en stem kwijt geraakt in de avond. Uit voorzorg verse gember gehaald en gemberbier en gember siroop. Ook bruis vitamine C. Goed ook, want vannacht is alles verstopt gaan zitten en nu loopt het een beetje te veel. Niet handig want ik moet werken. Ik neem daarom max elke 4 uur APC, en af en toe een slok gembersiroop. En gisteren het gemberbier al half opgedronken. De verse gember is straks voor op het werk samen met citrosan thee.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 09:56

Ik ging gisteren wel redelijk maar vannacht neus verstopt en slijm.
Voel me nog slechter dan gisteren.
Hier ook verse gember maar dat gooi ik altijd in de thee dus standaard in huis.

Gisteren werd ik al gebeld door LG nou ik vind het prima volgende week zijn ze weer aan de beurt.
Eerst uitzieken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 10:01

Ik ben nog steeds vreselijk moe en hoofdpijn. Vannacht om 1 uur werd ik wakker met buikpijn, diarree en spugen.
Gelukkig maar 1 x.
Ik was gisteren bij de huisarts (voor wat anders) en zij zei, dat deze griep 4-6 weken kan duren en dat je goed moet uitzieken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 10:04

Ik hoor nu ook ineens buikgriep om me heen..

Hier nog steeds niet fit. Holtes dicht, verkouden, knallende hoofdpijn. Wel aan het werk.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 10:10

Dus jij bent je collega's aan het aansteken?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 10:18

Mando schreef:
Dus jij bent je collega's aan het aansteken?

Zeker doe ik graag :D

Zonder gekheid; er heerst hier een griep epidemie en iedereen is aan het snotteren. Maar zorg moet altijd doorgaan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 10:37

Ik vind dat iedereen die een besmettelijke ziekte heeft thuis moet blijven en daar uitzieken. De zorg moet doorgaan? Nou ik wil geen zorgverlener die me ergens mee besmet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 10:38

anjali schreef:
Ik vind dat iedereen die een besmettelijke ziekte heeft thuis moet blijven en daar uitzieken. De zorg moet doorgaan? Nou ik wil geen zorgverlener die me ergens mee besmet.

en wie gaat het werk dan doen?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 11:13

Ik ben bang dat ik hem nu ook te pakken heb. Al een paar dagen verhoging die steeds een beetje toeneemt, keelpijn, hoofdpijn en gewoon lamlendig.

Ik ga niet naar mijn werk. Ik heb een aantal collega's die kwetsbaar zijn en ik moet er niet aan denken hen aan te steken. Ik kan ook moeilijk in de zittingszaal zitten hoesten en proesten, dat gaat me niet in dank worden afgenomen.

Wie het werk dan moet doen? Collega's, we vangen het met z'n allen op in deze perioden. Nu in ziek ben vangen mijn collega's mijn werkzaamheden op waar mogelijk, in uitzonderlijke gevallen worden zaken uitgesteld. Dat houdt in dat collega's nu iets harder moeten lopen maar tegen de tijd dat ik beter ben dan pak ik alles weer op en werk ik met alle liefde langer en harder door zodat zij kunnen uitzieken of voor hun gezin zorgen.

Als we met z'n allen gewoon een klein beetje rekening met elkaar houden dan is het leven zoveel fijner. Ik zou het zo fijn vinden als die ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikke(n) mentaliteit eens een keer zou stoppen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 11:18

Die ikke ikke mentaliteit word op veel plaatsen juist ervaren als je dus thuis zit.

Niet overal is dat zo makkelijk op te vangen.
Mijn vriendin bij de gemeente snapte er ook vaak niets van.
En ik weer niet dat ze voor zo'n beetje klachten thuis bleef. :)

Op veel plaatsen moeten er gewoon x collega's per dienst zijn.
Zo niet moet een ander een vrije dag afgeven. En met bijvoorbeeld een 24 uurs rooster komt dat ook weer niet uit me nachtdiensten enz.
Zeker als er dan meerdere ziek zijn is het gewoon niet rond te krijgen.
Niet elke werkgever heeft zoveel personeel "over"

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 11:26

Ik lees al dat veel mensen geen verstand hebben van werken in de zorg. :)

En dat dus. Als ik twee weken ziek thuis zit, dan vinden mijn collega's dat niet leuk. Op een andere werkplek werd ik voorheen niet eens geloofd als ik langer dan drie dagen ziek thuis was.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 11:31

Wij hebben zeker geen personeel "over" wij komen zelfs heel veel mensen tekort. Er is niet voor niets een lange wachttijd voor zaken. Maar we hebben er niets aan als iedereen lekker egoïstisch is en ziek naar het werk komt, dan zit straks iedereen thuis en klaagt de samenleving steen en been omdat hun zaken niet door kunnen gaan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 11:34

Blijkbaar kunnen jullie het opschuiven en dus langere wachttijden geoorloofd maken.
Niet fijn, maar het kan.

Ik dacht dat het 2016 was, flinke griepgolf toen ook in het zuiden.
Als er nog 1 persoon ziek werd moesten we de roosters omgooien naar 12 uursdiensten.

Dus denk maar die langer thuis blijft niet als de sociale word gezien en de ikke ikke mentaliteit echt andersom gezien word.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 11:36

Iemand zei ook ooit tegen mij: in het ziekenhuis is de verwachting er al dat je ziek bent. Onder het mom van: is het het personeel niet, dan wel de bezoekers en diegene had een punt.

Hier geen koorts, wel vage hoofdpijn klachten sinds zaterdag die alleen te handelen zijn met paracetamol en een verkoudheid voelen opkomen die nog niet echt wil doorzetten. Al vervelend genoeg. Hopelijk blijft het dankzij de griepprik daarbij. Dan is het maar zo.

Beterschap voor iedereen hier!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 11:44

DuoPenotti schreef:
Blijkbaar kunnen jullie het opschuiven en dus langere wachttijden geoorloofd maken.
Niet fijn, maar het kan.

Ik dacht dat het 2016 was, flinke griepgolf toen ook in het zuiden.
Als er nog 1 persoon ziek werd moesten we de roosters omgooien naar 12 uursdiensten.

Dus denk maar die langer thuis blijft niet als de sociale word gezien en de ikke ikke mentaliteit echt andersom gezien word.

Zo makkelijk is het allemaal niet hier. Alleen we roeien met de riemen die we hebben en kiezen ervoor om langere diensten te draaien en even een tandje harder te werken om te voorkomen dat we hier straks met z'n allen ziek zijn óf dat wij de kwestbare collega's ziek maken. Ik ben heel blij dat wij in onze organisatie een beetje om elkaar denken en iemand niet voor egoïst uitmaken als die thuis uitziekt i.p.v. de hele zooi ziek te maken. Ik zou niet in zo'n organisatie kunnen werken. Als mijn collega een week nodig heeft, dan pakt ze die week lekker en werk ik wat uurtjes extra en ja, dat zijn soms normale 9 tot 10 urige werkdagen met een avond/nacht piket erachteraan, oliebol happens. Ik zie het probleem niet, en zij gelukkig ook niet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 11:58

Er zijn mensen die kunnen doodgaan van een griepbesmetting. Of in het ziekenhuis belanden. Als men gewoon blijft rondlopen terwijl men ziek is verspreiden die virussen zich razendsnel. Het RIVM geeft trouwens ook aan dat men moet thuisblijven als men griep heeft.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 12:06

Hier in het ziekenhuis werken de artsen en verpleegkundigen wel met een mondkapje als ze ziek zijn, wat me ook niet meer dan logisch lijkt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 12:07

Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar blijkbaar dat het wel kan.

Tandje harder bijzetten enz zijn dingen die in sommige beroepen niet op gaan.
Want dat veranderd niks aan de situatie dat er verplicht x personen in een dienst moeten zijn.

Ik begrijp dat het voor sommige moeilijk voor te stellen is. Maar het werkt toch echt zo.

Jij zou inderdaad niet op zo'n plek passen nee, waar je zegt dat de rest dan egoistisch is.
Denk dat je geen vriendjes maakt met je collega's :)

anjali schreef:
Er zijn mensen die kunnen doodgaan van een griepbesmetting. Of in het ziekenhuis belanden. Als men gewoon blijft rondlopen terwijl men ziek is verspreiden die virussen zich razendsnel. Het RIVM geeft trouwens ook aan dat men moet thuisblijven als men griep heeft.

tip
Wegblijven bij het ziekenhuis, geen bezoek, geen poli, niks.
Als er ergens ziektes hangen is het daar. Het is wat dat betreft de smerigste plek die er bestaat.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 13:07

Ik word ook niet graag vriendjes met mensen die het welzijn van anderen aan hun laars lappen en lekker hun eigen plan trekken. Gelukkig heb ik dat soort mensen ook niet in mijn directe omgeving. Maar goed, dat gaat weer erg off topic.

Ik ga mijn bed maar weer eens opzoeken.
Beterschap allen!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 13:11

Tazzey schreef:
Ik word ook niet graag vriendjes met mensen die het welzijn van anderen aan hun laars lappen en lekker hun eigen plan trekken. Gelukkig heb ik dat soort mensen ook niet in mijn directe omgeving. Maar goed, dat gaat weer erg off topic.

Ik ga mijn bed maar weer eens opzoeken.
Beterschap allen!

Dat virus lopen ze toch wel op in de zorg, hoef je je collega's niet op aan te kijken....
Dus je hele statement gaat gewoon al niet op.

En waarom je er zo fel instaat is voor mij een raadsel, want er is gewoon verschil in het werk wat gedaan word. En uitgelegd word.
Heeft niks met "dat soort" te maken...jammer zeg.

Maar zal er richting jou niets meer over zeggen, voordat ik weer van alles beticht word (niet door jou hoor)

slaap ze, hopelijk helpt het :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 13:13

Nja het is gewoon niet zo zwart-wit in alle sectoren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 13:28

Het is sowieso niet overal hetzelfde, ook niet in de zorg.
Je functie en vooral de afdeling is bepalend of je met een griepje/verkoudheid kan werken.

Maar niemand is onmisbaar.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 13:58

Ik kan prima thuiswerken. Ik heb dus ook besloten deze maand verder thuis te blijven. Kantoor werken bergen collega's hutje mutje. Mij met mijn zwakke gezondheid even niet gezien. Vinden ze gelukkig ook prima