Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
of je krijgt idd met personeelstekorten te maken. MarliesV schreef:Houden jullie er rekening mee dat het niet delen door 5 en dan keer 4 is, wat je minder gaat verdienen? De verhouding bruto/netto is anders bij fulltime, dan bij parttime.
Ik ben van 36 naar 32 gegaan, scheelde netto maar 100 euro......
Goof schreef:MarliesV schreef:Houden jullie er rekening mee dat het niet delen door 5 en dan keer 4 is, wat je minder gaat verdienen? De verhouding bruto/netto is anders bij fulltime, dan bij parttime.
Ik ben van 36 naar 32 gegaan, scheelde netto maar 100 euro......
Ik zou graag van 4 naar 3 dagen willen, maar die ene dag scheelt me >700 netto in de maand
foxy80 schreef:Jullie kunnen het ook anders bekijken: minder werken zal uiteindelijk meer arbeidsplaatsen opleveren toch? Dus het is een sociale reden![]()
5 mensen die 80% werken, die zorgen dan voor 1 voltijdse extra baan (ik weet dat het niet zo 1 op 1 werkt, maar aan het einde van de rit natuurlijk wel).

Roosch schreef:Ben jij gek, 32 uur is meer dan voldoende. Voor mij iig. Ook geen kinderen, verder lekker rustig leventje. Heerlijk die dag voor mezelf. Als het financieel kan, doen. Waarom zou ik 5 dagen werken omdat 't heurt..
veneri schreef:Kunnen rondkomen met minder uren werken is leuk natuurlijk, maar hou ook tekening met je pensioenopbouw.
En als je langdurig ziek/arbeidsongeschikt wordt, dan krijg je max 70% van je voorheen verdiende loon. Redt je het dan nog steeds financieel?
Alles wordt ook maar duurder. Het is wel goed om een slag om de arm te hebben financieel.

veneri schreef:Kunnen rondkomen met minder uren werken is leuk natuurlijk, maar hou ook tekening met je pensioenopbouw.
En als je langdurig ziek/ arbeidsongeschikt wordt, dan krijg je max 70% van je loon.
Ga je het dan nog steeds financieel redden op basis van 70% van je parttime loon?
Alles wordt ook maar duurder. Het is wel goed om een slag om de arm te hebben financieel.
Maar die tijd is voorbij; we moeten ons geluk uit andere "dingen" halen, zoals meer vrije tijd voor zelfontplooiing. Oudere generaties hebben daar inderdaad vaak een mening over omdat zij dat lui vinden (oid?), maar bij hen ontbreekt vaak het perspectief dat zelfs met twee mooie inkomens het kopen van een huis vrijwel niet mogelijk is.
pak die vrije tijd, ga voor je geluk.
Benzz schreef:Ik vind het prima dat mensen parttime gaan werken omdat het kan. Maar ik gooi nu wel de knuppel in het hok. Als je daardoor toeslagen gaat ontvangen vind ik het niet oke.

) Kende ook iemand die had bedacht dat ze x aantal uur per week moest werken en vooral niet meer... Ow ik vond het zo grappig dat diegene zijn baas aan het eind van het jaar iedereen een bonusje gaf en mevrouw er niet blij mee was, want wat dat wel niet deed met haar toeslagen...
(Ik mag het niet grappig vinden
maar iemand die er zo mee bezig is en dan....)